Reizen door Frankrijk en Spanje oktober en november en oriëntatie op overwinteren

Gebruikersavatar
Zadowolony
Berichten: 1942
Lid geworden op: ma 23 okt 2017, 16:14

Reizen door Frankrijk en Spanje oktober en november en oriëntatie op overwinteren



Bericht door Zadowolony »

Iemand recent door Frankrijk en Spanje gereisd in oktober en november? Vind je onderweg dan nog campings die open zijn of sta je dan moederziel alleen? ( vind ik niet prettig) .
Ik begreep dat we sneeuwkettingen in de bagage mee moeten nemen als we zomerbanden hebben. Plaat met strepen op het fietsenrek en op de fiets een Fietshelm in Spanje buiten de bebouwde kom.
We willen niets bespreken, ook in Spanje niet. Weten niet hoelang we ergens blijven, sowieso of we het hele eind halen. Lang geleden dat we zo ver van huis gingen. Willen ons gaan oriënteren of overwinteren een optie voor ons is.
Geen idee of dat wel bij ons past, zullen we moeten gaan ervaren. Iemand tips waar we in Spanje het beste kunnen gaan kijken? Houden wel van gezelligheid maar niet van Benidormse toestanden.

Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Gebruikersavatar
DrDream
Berichten: 34
Lid geworden op: do 19 nov 2020, 13:51

Re: Reizen door Frankrijk en Spanje oktober en november en oriëntatie op overwinteren.



Bericht door DrDream »

In Frankrijk maken wij voor de tussenstops gebruik van camperplaatsen die in de Camping-Car Park App staan. Dat werkt prima met een kaartje dat je de eerste keer koopt voor 5,- euro en waarop je dan online tegoed plaatst om aan de zuil bij vertrek af te rekenen. Binnenrijden gaat simpel door het kaartje voor het leesvenster te houden. Je kunt dit kopen aan de zuil bij het eerste bezoek (dan sta je wel even te typen enz), of vooraf online kopen en thuis laten sturen.

In Spanje is een van onze vaste altijd open plekken voor een tussenstop "Valencia Camperpark" in Betéra in het noorden van Valencia op 300 meter van de metro. Een camperplaats met voorzieningen als een camping, zelfs zwembad, restaurant en winkel. Ook de "Schlangenbucht" doen wij altijd aan om eens goed Duits te eten.
Dethleffs Magic Ed. T4-EB + Fiat Ducato Automaat, ingevoerd uit Duitsland met hulp en BPM-aangifte van www.sfa-parkstad.nl voor slechts €.80,-.
Gebruikersavatar
Don Esteban
Berichten: 1106
Lid geworden op: ma 23 nov 2015, 17:52
Locatie: Limburg / Costa Brava

Re: Reizen door Frankrijk en Spanje oktober en november en oriëntatie op overwinteren.



Bericht door Don Esteban »

Camping Car Park is inderdaad een prima optie om 's winters niet voor gesloten deur van een camping te staan. Alles aanwezig incl. wifi maar zelden sanitair aanwezig. https://www.campingcarpark.com/en_GB/search/areas/map
Een groot voordeel van de Camping Car Park camperplaatsen is het feit dat je zowel op hun site als ook in de app precies kan zien hoeveel plaatsen er nog vrij zijn. Ik kies in de zoekbalk: City, region or departement bijv. voor Millau. Ik zie nu dat er van de 41 percelen nog 19 stuks vrij zijn. Na 18:00 uur kan dat flink oplopen want ik heb er ook al 0 vrije plaatsen gezien. Maar in de winter lijkt me dat sterk. Je ziet ook waar de dichtbijzijnde volgende CP ligt.
Stel, je bent in de buurt van Orange en je wilt overnachten. Typ Orange in de zoekbalk en de app toont de dichtsbijzijnde cp. Die ligt in Roque sur Ceze op 24 km afstand van Orange.

Wat de sneeuwkettingen betreft, lees hier de ANWB site over. https://www.anwb.nl/auto/banden/winterb ... -frankrijk Ik heb M&S banden zonder sneeuwvloksymbool. Dit wordt nog geaccepteerd tot 1 november 2024. Wil ik wintersporten? OK, dan zal in kettinge kopen maar om die mee te slepen voor de A75 of Route de Soleil lijkt me echt overbodig.
Vriendelijke groet, Don
Knaus SKY I 700 LX
Afbeelding
Gebruikersavatar
DrDream
Berichten: 34
Lid geworden op: do 19 nov 2020, 13:51

Re: Reizen door Frankrijk en Spanje oktober en november en oriëntatie op overwinteren.



Bericht door DrDream »

In Frankrijk kunt u borden tegenkomen met daarop een koffer met een band met sneeuwkettingen en een winterband. De uitleg hierbij is:

In de periode van 1 november t/m 31 maart is het in Frankrijk in een groot aantal departementen verplicht om op winterbanden te rijden, of sneeuwkettingen of zogenaamde sneeuwsokken aan boord te hebben. U kunt direct een bekeuring krijgen van €.135. De regels gelden ook voor buitenlanders op doortocht. U moet banden met het M+S-logo (Mud and Snow) monteren, of ten minste twee kettingen of twee bandensokken meenemen. ‘Echte’ winterbanden, dus banden met het symbool 3PMSF (3 Peak Mountain Snow Flake - drie bergen en een sneeuwvlok) mogen ook, maar zijn niet verplicht. Het meest veilig rijdt u dus met all season banden met het 3PMSF sneeuwvlok symbool. Deze mogen overal in de EU zomer en winter gebruikt worden.
Dethleffs Magic Ed. T4-EB + Fiat Ducato Automaat, ingevoerd uit Duitsland met hulp en BPM-aangifte van www.sfa-parkstad.nl voor slechts €.80,-.
Gebruikersavatar
doov
Berichten: 1811
Lid geworden op: wo 13 sep 2017, 12:09
Locatie: Rotterdam

Re: Reizen door Frankrijk en Spanje oktober en november en oriëntatie op overwinteren.



Bericht door doov »

In Frankrijk ben ik al veel campings tegen gekomen die 30 september of zelfs nog eerder sluiten.

De camping car park campings zijn in de laagseizoen-periode eigenlijk camperplaatsen. Dus zonder sanitaire voorzieningen.
In de app kan je wel zien in welke periode ze volwaardig camping zijn.

Misschien toch eens proberen om ergens alleen te gaan staan. Dat is echt niet eng hoor.
Gebruikersavatar
Camperco
Berichten: 1075
Lid geworden op: wo 10 nov 2010, 11:48
Locatie: Hellevoetsluis
Contacteer:

Re: Reizen door Frankrijk en Spanje oktober en november en oriëntatie op overwinteren.



Bericht door Camperco »

We hebben inmiddels al aardig wat overwintertrips achter de rug.
Op het gemak Frankrijk door, genoeg (gratis) camperplaatsen en ook de Camping CAR Parken zijn prima.
Voor Spanje en Portugal reserveren wij niks. Slechts af en toe eens een belletje of er nog plek is op bv een wat kleinere camperplaats met maar een paar plekken zodat je er niet voor niks heen rijdt.

Kijk eens op onze website wellicht haalt u er uw inspiratie uit voor een overwintertrip.

Veel succes en plezier in ieder geval.
groet uit Hellevoet (of ergens onderweg)
Frans & Gerda

http://www.camperco.nl/
Ik heb niks aan gelijk, ik heb liever geluk.
Gebruikersavatar
doov
Berichten: 1811
Lid geworden op: wo 13 sep 2017, 12:09
Locatie: Rotterdam

Re: Reizen door Frankrijk en Spanje oktober en november en oriëntatie op overwinteren.



Bericht door doov »

Volgens mij wil TS op campings staan en niet op camperplaatsen.
Dat is nogal een verschil, zeker in de periode waar campings gesloten zijn en camperplaatsen doorgaans niet.
Gebruikersavatar
Zadowolony
Berichten: 1942
Lid geworden op: ma 23 okt 2017, 16:14

Reizen door Frankrijk en Spanje oktober en november en oriëntatie op overwinteren



Bericht door Zadowolony »

Hoef niet perse op een camping te staan, als het maar niet zo’n lugubere plek is zonder enige sociale controle.
Die camping car park is een goede tip omdat je kan zien hoeveel campers er al staan en of er nog plek is. Zal mij ff gaan inlezen hoe dat werkt.


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Gebruikersavatar
Sandor Gora
Berichten: 1735
Lid geworden op: za 26 nov 2016, 10:42
Locatie: Vlaardingen

Re: Reizen door Frankrijk en Spanje oktober en november en oriëntatie op overwinteren



Bericht door Sandor Gora »

Dat werkt heel fijn. Hebben het deze zomer ontdekt. Ik zet er alleen elke keer het bedrag op dat we 's morgens nodig hebben om weg te rijden.
Een keer was er iemand door de sluitboom geglipt en blijkbaar niet goed geregistreerd. Kwamen ze van de organisatie de campers langs om te controleren. Geen problemen verder. Zijn best mooie plekken.
vriendelijke groet, Sándor Góra
Carthago Chic C-Line I 4.9 op Fiat Ducato 250 uit 2014
Gebruikersavatar
Don Esteban
Berichten: 1106
Lid geworden op: ma 23 nov 2015, 17:52
Locatie: Limburg / Costa Brava

Re: Reizen door Frankrijk en Spanje oktober en november en oriëntatie op overwinteren



Bericht door Don Esteban »

>>Ik zet er alleen elke keer het bedrag op dat we 's morgens nodig hebben om weg te rijden.<<
Sandor, ik heb ergens gelezen dat het tegoed op de kaart levenslang geldig blijft. Dus iets meer tegoed op de kaart kan je in de toekomst altijd blijven gebruiken.
Vriendelijke groet, Don
Knaus SKY I 700 LX
Afbeelding
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31993
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: Reizen door Frankrijk en Spanje oktober en november en oriëntatie op overwinteren



Bericht door Bob Diesel »

Da t zeiden ze ooit ook van de cadeau bonnen van V&D
En toen in eens waren ze waardeloos

Het is geen gegarandeerde credit card
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
Gebruikersavatar
Sandor Gora
Berichten: 1735
Lid geworden op: za 26 nov 2016, 10:42
Locatie: Vlaardingen

Re: Reizen door Frankrijk en Spanje oktober en november en oriëntatie op overwinteren



Bericht door Sandor Gora »

Mee eens. Ze schrijven "levenslang". Dat lijkt me dan meer voor hún leven gelden dan voor het mijne...
En ik vind het nogal hebberig dat zij, in het bijstortschermpje, maar alvast het bedrag invullen op € 80.
vriendelijke groet, Sándor Góra
Carthago Chic C-Line I 4.9 op Fiat Ducato 250 uit 2014
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31993
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: Reizen door Frankrijk en Spanje oktober en november en oriëntatie op overwinteren



Bericht door Bob Diesel »

Ooit was er de campincheque formule
deze overnachtings cheque,s en naderhand tegoed card
Waren ook in eens niks meer waard toen ze er mee stopte
Je kon er wel nog een jaartje een overnachting in een zg chalet mee betalen

De Kawan organisatie heeft daar veel geld aan overgehouden

Geld wat jij als klant kwijt bent zonder tegen prestatie
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
Gebruikersavatar
Zadowolony
Berichten: 1942
Lid geworden op: ma 23 okt 2017, 16:14

Re: Reizen door Frankrijk en Spanje oktober en november en oriëntatie op overwinteren



Bericht door Zadowolony »

Camperco schreef:We hebben inmiddels al aardig wat overwintertrips achter de rug.
Op het gemak Frankrijk door, genoeg (gratis) camperplaatsen en ook de Camping CAR Parken zijn prima.
Voor Spanje en Portugal reserveren wij niks. Slechts af en toe eens een belletje of er nog plek is op bv een wat kleinere camperplaats met maar een paar plekken zodat je er niet voor niks heen rijdt.

Kijk eens op onze website wellicht haalt u er uw inspiratie uit voor een overwintertrip.

Veel succes en plezier in ieder geval.
Leuk om de website te lezen, dankjewel!
Hoe lang duurt het om die kaart van camping car park in huis te krijgen?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Plaats reactie