Camper parkeren: ook goeiemorgen!

Vragen en tips over bestemmingen, routes en camperplaatsen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
seth_space
Berichten: 8706
Lid geworden op: za 06 aug 2016, 18:40
Locatie: Brabant

Re: Camper parkeren: ook goeiemorgen!



Bericht door seth_space »

Kijk dat is nog eens goed nieuws. Neemt de camper druk vanzelf af :cheers:
Ook vroeger was niet alles zoals het vroeger was. HvV
“Wisdom is the result of experience and experience the result of bad judgement.”
Gebruikersavatar
ducati 900
Berichten: 7495
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 10:24
Locatie: Garyp

Re: Camper parkeren: ook goeiemorgen!



Bericht door ducati 900 »

Ik blijf net als Bob nog wel actief op het forum hoor en kan je nog wel dwars zitten. 😂😂

Ben
Hymer 581 '79 op Bedford onderstel met een 2.2 CIH injectiemotor van Opel ( 115 pk).
Gebruikersavatar
seth_space
Berichten: 8706
Lid geworden op: za 06 aug 2016, 18:40
Locatie: Brabant

Re: Camper parkeren: ook goeiemorgen!



Bericht door seth_space »

Dat is het fijne van de meeste camperaars. Zijn heel verdraagzaam naar andere vormen van toerisme. Zeker als de druk op de cps afneemt en de sleurschimmel toeneemt :cheers:
Ook vroeger was niet alles zoals het vroeger was. HvV
“Wisdom is the result of experience and experience the result of bad judgement.”
roma
Berichten: 4582
Lid geworden op: ma 29 mei 2006, 22:45

Re: Camper parkeren: ook goeiemorgen!



Bericht door roma »

Hier iets van je gading: https://youtu.be/lubU-kIFLlo
Gebruikersavatar
kampo
Berichten: 8968
Lid geworden op: vr 30 sep 2016, 21:01
Locatie: Brussel

Re: Camper parkeren: ook goeiemorgen!



Bericht door kampo »

Net nog even opgezocht.
Met je toekomstige ? elektrische wagen (bv VW ID.4) mag je maar 1000 kg trekken geremd.
Dus gewicht stress blijft.
Groeten Kampo
Gebruikersavatar
dieseltje+
Berichten: 2809
Lid geworden op: zo 22 jan 2017, 22:02
Locatie: Noordoostpolder

Re: Camper parkeren: ook goeiemorgen!



Bericht door dieseltje+ »

Het heeft bij ons niks met gewicht te maken. Als dat het punt was hadden we allang afscheid van de huidige camper genomen. En elektrisch rijden word hier niet eens over nagedacht :wink:
Camper is vrijheid word vaak gezegd, waarschijnlijk hebben wij een iets andere opvatting voor "vrijheid" . Ja een camper heeft zijn voordelen, de manier van reizen vinden wij ideaal, door zijn afmetingen in de bouwde kom ook zijn nadelen. Mede door ons reisgezelschap, paar honden die op leeftijd raken en geen 10km meer kunnen wandelen maakt het bezoeken/bezichtigen van iets, lastiger.
Eenmaal op je plek ben je beperkter t.o.v. auto en caravan. En dat is iets wat voor ons steeds zwaarder meetelt. Een trekkend voertuig is geen issue bij ons, kunnen zelfs kiezen :-B Wat het tevens aanmerkelijk goedkoper maakt om te willen reizen. Eerlijk is eerlijk, dat telt bij ons niet mee. Kortom, we zien de voordelen van een caravan ook wel, miss zelfs wel meer voor minder. :D
Hier wordt met liefde DIESEL verbrand.
Vaak ben je te bang.
Groet,
Karel
Gebruikersavatar
gjvonk
Berichten: 9193
Lid geworden op: ma 31 aug 2015, 21:06
Locatie: Schiedam

Re: Camper parkeren: ook goeiemorgen!



Bericht door gjvonk »

Elektrische auto als caravan trekker? Dat wordt dan laadpalen stress: weliswaar zie je nu zo langzamerhand op alle grote tankstations op de Franse tol laadstations met wel 10 tot 20 laadpalen maar een "laadbeurt" kost al gauw 15 tot 20 minuten.

Daar komt bij dat je niet met de caravan aangekoppeld kunt gaan laden (dwarse insteekvakken). Dan krijg je het fenomeen dat moeders op een stop snel de elektrische auto uitspringt, een stoeltje uit de caravan rukt, op haar croqs heel hard naar de laadpaal rent en gaat zitten, terwijl pa doorrijdt naar een parkeervak, de caravan loskoppelt, en met de losse auto terug komt... Ik zie de film al voor me.

Verstuurd vanaf mijn SM-G955F met Tapatalk


Buscamper fan
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31991
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: Camper parkeren: ook goeiemorgen!



Bericht door Bob Diesel »

De oplaad mogelijkheden nemen zeer vlug toe
Nu al op zeer veel campings laadpalen
De eerste gewone ,rechtdoor laad stations zijn er ook al
En de zwaardere caravantrekkers ook,
Ik zelf wil ook nog lang niet aan de E auto en het zal mijn tijd wel duren
Echter er zijn er reeds zeer velen welke gewoon op pad zijn door EU, met een E auto+caravan
Vergt nu nog een beetje voorbereiding

Voor te reizen , ja ,de camper is dan Ih voordeel
Met een span , ik heb sinds ik de auto mee heb veel meer dingen gedaan en gezien
Kan nu v ergens midden in een stad de parkeer garage in, betalen met de tolbadge
Die laatste heb ik nooit gehad in de camper
Ook nu rijd ik bijna alles binnen door, en net als met de camper , iedere hobbel moet langzaam

Veel denken het is goedkoper als een camper, echt niet
Brandstof en verzekering stalling moet ik nu ook betalen
Een redelijke trekker kost ook geld en vd huidige caravan prijzen schrik je ook behoorlijk
Sta nu meer op campings ,al ben ik autark , zonder douche,
Aanstuur/relais Mover moest vervangen worden+ nog iets ,, reparatie werd zeer duur ,vervangen door een nieuwe
Was de betere optie,ook een rib uit het lijf

Voor de centen hoef je het dus niet te doen
Voorlopig zijn wij tevreden met de overstap ,na bijna 16 jaar €ramper
Nu weer een sleurhut , met ons moto hier onder te lezen
Weer gewoon er op geplakt :wink:
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
Gebruikersavatar
Mickel Moen
Berichten: 5262
Lid geworden op: za 16 mei 2009, 20:40
Locatie: Súdwest Fryslân
Contacteer:

Re: Camper parkeren: ook goeiemorgen!



Bericht door Mickel Moen »

Het tijdstip voor bier en chips, is intussen gewijzigd in tijd voor een lekker bakkie koffie.

Tja vrijheid.

Vrijheid of dat nu met een tent, caravan, camper of pipowagen is, het is maar net hoe je het zelf invult.

Dat een camper een definitie van vrijheid is en een camping het tegenovergestelde zou zijn, waar hier vaak naar gerefereerd wordt, is natuurlijk grote flauwekul.

Wie zich op zijn reizen beknot voelt in vrijheid doet iets toch niet helemaal goed.

Ons buscampertje ervaren wij als een fantastisch reismiddel.

Het is ook onze enige auto. We kunnen op iedere parkeerplaats parkeren. Ook in parkeergarages die minimaal 2.10 hoog zijn. We hebben altijd een toilet, vuurpitje, koeler en bed bij ons. Hij staat altijd startklaar voor de deur.

Typische camperplekken mijden we om te overnachten. Dat zijn toch vaak veredelde parkeerplaatsen waar je in het lid (en veel te dicht opelkaar) staat opgesteld. Kleine campings hebben onze voorkeur en die zijn er genoeg. Grote campings is toch vaak meer gedoe en met opstelregels.

Bevalt het niet, gaan we weer verder.

Over vrijheid gesproken.
Laatst gewijzigd door Mickel Moen op zo 06 aug 2023, 10:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Groetnis, Geert
.Afbeelding mickelmoen.nl
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31991
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: Camper parkeren: ook goeiemorgen!



Bericht door Bob Diesel »

Alle voor/na en vooroordelen tav beide manieren van reizen zijn waar
Hoe je er mee om gaat is wat belangrijk is

Jij bent helemaal happy met je bus,,,,,,je, voor jullie dus :thumbup: perfect
Wij noemen het een sjraevel bus of sjraevel hok op wielen
Als je soms ziet hoe sommige bezig zijn, met constant verplaatsen vd inhoud

Betekenis :wink:
Sjraevelen is een soort van ploeteren zonder echt tot iets nuttigs te komen, een beetje zitten plukken en hannesen, heel lang met iets bezig zijn zonder duidelijk resultaat. Oude mensen sjraevelen vaak, stonede mensen, en mensen die een Ikea-stapelbed in elkaar proberen te zetten
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
Gebruikersavatar
Mickel Moen
Berichten: 5262
Lid geworden op: za 16 mei 2009, 20:40
Locatie: Súdwest Fryslân
Contacteer:

Re: Camper parkeren: ook goeiemorgen!



Bericht door Mickel Moen »

Tja.

Over verplaatsen van de inhoud.

We stonden deze zomer in Denemarken naast een Nederlands stel met een grote witte camper. Vraagt die vrouw of we niet vaak ruzie hadden in zo’n klein busje. Ik frons mijn wenkbrauwen en mijn gezicht wijzigt in een groot vraagteken. Zij hadden dat namelijk wel vaak. Overal rondslingerende zaken. Die ochtend nog over schoenen.

Tja, bij ons heeft alles een vast plekje. En bij de bouw heb ik daar al rekening mee gehouden.

Ik bedoel maar. Groot is geen garantie voor meer plezier.

Ik neem nog een bakkie koffie.

IMG_8101.jpeg
IMG_8101.jpeg (168.78 KiB) 2828 keer bekeken
Groetnis, Geert
.Afbeelding mickelmoen.nl
Will
Berichten: 3565
Lid geworden op: do 30 sep 2004, 22:10

Re: Camper parkeren: ook goeiemorgen!



Bericht door Will »

Betekenis :wink:
Sjraevelen is een soort van ploeteren zonder echt tot iets nuttigs te komen, een beetje zitten plukken en hannesen, heel lang met iets bezig zijn zonder duidelijk resultaat.
Dus eigenlijk het gewone leven van een gemiddelde pensionado. :lol3:

Mvrgr.Wil
Als je ouder wordt dan ga je steeds meer op jezelf lijken.
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31991
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: Camper parkeren: ook goeiemorgen!



Bericht door Bob Diesel »

:thumbup: Yep , gewoon een beetje in de tuin
Af en toe in de schuur, iets van links naar rechts ,om het daarna weer terug te leggen
Wat zocht ik hier ook al weer
Aan en in een caravan of camper , wath ever je bezit is
En zo sjraevel je maar wat aan :mrgreen:

Maar het mooist is anderen te zien sjraevelen , bv in een veel te volle kleine bus
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
willemzon
Berichten: 1758
Lid geworden op: wo 02 dec 2009, 18:20

Re: Camper parkeren: ook goeiemorgen!



Bericht door willemzon »

Mooi om te lezen, iemand zegt dat hij weer terug gaat naar een caravan, dat is natuurlijk koren op de molen van Bob.

Een caravan en een camper vergelijking is als appels met peren, een totaal andere manier van voortbewegen, cq reizen.

Een camper is wel veel duurder, ik ben aan verzekering belasting stalling alleen al 250 euro in de maand kwijt, maar ik heb er voor 500 euro plezier aan, dus dikke winst.😀.

Gr Willem
Leven is genieten van nutteloze dingen (Judith)
Plaats reactie