Rondreis Aquitane

Gebruikersavatar
hurktoilet
Berichten: 8268
Lid geworden op: za 14 jan 2012, 12:59
Contacteer:

Re: Rondreis Aquitane



Bericht door hurktoilet »

Nouvelle Aquitaine is zo'n groot gebied dat je daar een hele vakantie en meer door kunt brengen, dan kom je aan Spanje niet eens toe.
Peter (dankt zijn nick aan de Frankrijk-website die hij jarenlang had)
Twitter: @Camper_toerist
Jan en Simonne
Berichten: 18590
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 9:05
Locatie: Provincie Groningen

Re: Rondreis Aquitane



Bericht door Jan en Simonne »

roma schreef:
vr 11 aug 2023, 18:15
Oradour, ik ben er een aantal keren geweest. Het blijft indrukwekkend. Ik maakte er een filmpje: https://youtu.be/s69pCf819-8
Mooie video Henk.
Ik krijg er weer hetzelfde beklemmende gevoel bij, als toen we daar rondliepen.

En als ik nu de beelden zie uit sommige steden of dorpjes in Oekraïne, is de gelijkenis treffend.
Bijna 80 jaar later en er wordt nog steeds op dezelfde schaal vernield.
Afschuwelijk...
Slava Ukraini

Nooit meer een Hymer!


De kunst van het niks doen is moeilijk om te leren.
Maar als je het eenmaal goed kan, heb je het er de gehele dag druk mee.
zowizo
Berichten: 12
Lid geworden op: di 31 mei 2022, 12:04

Re: Rondreis Aquitane



Bericht door zowizo »

Bedankt voor jullie reacties!

Ouradour ben ik al 2x geweest maar een reisgenoot nog niet dus ik denk dat ik nog een keer ga. Vind het zeker geen zonde van mijn tijd!

Ik wil zeker ook bij een wijnboer gaan staan bij Bordeaux daar hoor ik hele goede verhalen over. Verder zullen het toch ook voornamelijk campings zijn daar wij niet volledig zelfvoorzienend zijn. Moet alleen even goed zoeken naar wat betaalbare plaatsen. De campings bij de Dune du Pilat zijn bijvoorbeeld al erg prijzig. Hebben wel (elektrische) fietsen bij ons wat ons al wat minder beperkt.

Het binnenland is dus ook zeker de moeite waard lees ik hier! Mooi want wilden niet alleen de kustlijn zien.

Guggenheim wilde ik ook bezoeken maar begrijp dat honden niet toegestaan zijn. Dat valt dus helaas af want we hebben er in totaal 4 bij en ik zie het niet zitten om ze in de camper achter te laten.
zowizo
Berichten: 12
Lid geworden op: di 31 mei 2022, 12:04

Re: Rondreis Aquitane



Bericht door zowizo »

sjoerdniqui schreef:
vr 11 aug 2023, 8:06
Niet helemaal wat je bedoelt, maar wij hebben vorig jaar ongeveer dezelfde route gereden. Wij hadden echter als doel Noord-Spanje.
In Orleans hebben we overnacht en in de avond de stad bezocht. In Bordeaux hebben we 2 dagen gestaan op een grote camping en de stad bezocht. Het was daar snoeiheet en er waren bosbranden, dus we zijn snel richting.San Sebastiaan doorgereden. Daar is de temperatuur over het algemeen een stuk aangenamer (ook wel fijn voor jullie hondjes).
San Sebastiaan is een gezellige stad en heeft een goede camperplaats. Erg leuk om via het prachtige strand naar de stad te fietsen. Hetzelfde geldt voor Bilbao, waar we o.a. het Guggenheim museum hebben bezocht. Via de camperplaats fiets je langs de rivier naar de.stad.
Noord-Spanje is een prachtige streek qua natuur . Je kunt er heerlijk wandelen, bijvoorbeeld in de Picos de Europa. Er zijn bergen, mooie stranden en gezellige plaatsen. Hier vind je wat meer informatie: https://camperstop.com/nl/blog/spanje/n ... mper-route.

En hier nog wat informatie over Frankrijk: https://camperstop.com/nl/bestemmingen/ ... -frankrijk
Aaahhh heel fijn! Ik was al aan het zoeken naar een camperplaats bij San Sebastian maar kon zo snel even niks vinden wat dichtbij leek te zijn. Bij Bilbao heb ik er wel 1 gevonden. Hopelijk is daar nog plaats zonder te reserveren tegen die tijd.

En idd de temperatuur is wat mij het meest aanspreek gezien de hondjes. Dan hoef ik niet naar een plaats waar het 30+ graden is!
zowizo
Berichten: 12
Lid geworden op: di 31 mei 2022, 12:04

Re: Rondreis Aquitane



Bericht door zowizo »

Jan en Simonne schreef:
vr 11 aug 2023, 13:10
Ja, en daarna iets vrolijks...
Ik was er erg diep van onder de indruk.
We hebben in één reis alle D-day monumenten, begraafplaatsen en andere tweede wereldoorlog memorabilia gedaan.
Het was eigenlijk een beetje te veel, al die indrukken.

Wij zijn vorig jaar in Normandie geweest en hebben daar de invasiestranden bezocht. Erg indrukwekkend! Vooral de Amerikaanse begraafplaats was kippenvel. Helaas de Duitse begraafplaats niet gezien. Die schijnt nog groter te zijn maar veel soberder. Ik vond Normandie echt prachtig en indrukwekkend!
zowizo
Berichten: 12
Lid geworden op: di 31 mei 2022, 12:04

Re: Rondreis Aquitane



Bericht door zowizo »

Jan en Simonne schreef:
do 10 aug 2023, 15:36
Het zal wel weer niet aardig van me zijn, maar ik stel de vraag toch.
Waarom vraag je al in drie verschillende topics om reisadviezen en -ervaringen en geef je vervolgens nooit meer een antwoord?
Niet erg aardig naar al die mensen, die reageren, vind je ook niet?

Excuses! Je hebt natuurlijk helemaal gelijk!
Ik heb de antwoorden toen ter kennisgeving aangenomen. Maar een reactie terug is natuurlijk het hele doel van dit forum. 😁
Jan en Simonne
Berichten: 18590
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 9:05
Locatie: Provincie Groningen

Re: Rondreis Aquitane



Bericht door Jan en Simonne »

:thumbup:
Slava Ukraini

Nooit meer een Hymer!


De kunst van het niks doen is moeilijk om te leren.
Maar als je het eenmaal goed kan, heb je het er de gehele dag druk mee.
Gebruikersavatar
sjoerdniqui
Berichten: 83
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:15

Re: Rondreis Aquitane



Bericht door sjoerdniqui »

zowizo schreef:
ma 14 aug 2023, 10:33
sjoerdniqui schreef:
vr 11 aug 2023, 8:06
Niet helemaal wat je bedoelt, maar wij hebben vorig jaar ongeveer dezelfde route gereden. Wij hadden echter als doel Noord-Spanje.
In Orleans hebben we overnacht en in de avond de stad bezocht. In Bordeaux hebben we 2 dagen gestaan op een grote camping en de stad bezocht. Het was daar snoeiheet en er waren bosbranden, dus we zijn snel richting.San Sebastiaan doorgereden. Daar is de temperatuur over het algemeen een stuk aangenamer (ook wel fijn voor jullie hondjes).
San Sebastiaan is een gezellige stad en heeft een goede camperplaats. Erg leuk om via het prachtige strand naar de stad te fietsen. Hetzelfde geldt voor Bilbao, waar we o.a. het Guggenheim museum hebben bezocht. Via de camperplaats fiets je langs de rivier naar de.stad.
Noord-Spanje is een prachtige streek qua natuur . Je kunt er heerlijk wandelen, bijvoorbeeld in de Picos de Europa. Er zijn bergen, mooie stranden en gezellige plaatsen. Hier vind je wat meer informatie: https://camperstop.com/nl/blog/spanje/n ... mper-route.

En hier nog wat informatie over Frankrijk: https://camperstop.com/nl/bestemmingen/ ... -frankrijk
Aaahhh heel fijn! Ik was al aan het zoeken naar een camperplaats bij San Sebastian maar kon zo snel even niks vinden wat dichtbij leek te zijn. Bij Bilbao heb ik er wel 1 gevonden. Hopelijk is daar nog plaats zonder te reserveren tegen die tijd.

En idd de temperatuur is wat mij het meest aanspreek gezien de hondjes. Dan hoef ik niet naar een plaats waar het 30+ graden is!
We stonden hier: Wohnmobilstellplatz Autokarabanak Paseo de Berio in Donostia-San Sebastián. Om een plekje te krijgen moet je wel vroeg in de ochtend aankomen. Nette maar krappe plaatsen op een bewaakt terrein. Kosten dacht ik iets van € 7.50 per dag, incl. stroom.
Karmann Davis 590
deusjevo
Berichten: 760
Lid geworden op: ma 19 sep 2022, 23:16

Re: Rondreis Aquitane



Bericht door deusjevo »

zowizo schreef:
ma 14 aug 2023, 10:33


Ik was al aan het zoeken naar een camperplaats bij San Sebastian maar kon zo snel even niks vinden wat dichtbij leek te zijn. Bij Bilbao heb ik er wel 1 gevonden. Hopelijk is daar nog plaats zonder te reserveren tegen die tijd.

En idd de temperatuur is wat mij het meest aanspreek gezien de hondjes. Dan hoef ik niet naar een plaats waar het 30+ graden is!
In San Sebastián hebben wij gestaan achter het stadion van Real Sociedad, het Estadio Anoeta
Geen voorzieningen verder en gratis.

https://maps.app.goo.gl/pLP8Save9aQqCsJ17?g_st=ic

Dichterbij is er eigenlijk niets en in centrum kun je echt niet parkeren met een camper.
Vanaf het stadion is het ca. half uurtje lopen door leuke wijken naar het centrum en naar het mooie strand.

Wij hadden trouwens half juli temperaturen van 35+ in San Sebastián en hadden ook een hond bij ons.
Fiat Ducato Buscamper 2013 of solo een Range Rover, MINI Cooper Clubman, Fiat Panda of Citroën Dyane.
Sorry, kan altijd moeilijk kiezen…
zowizo
Berichten: 12
Lid geworden op: di 31 mei 2022, 12:04

Re: Rondreis Aquitane



Bericht door zowizo »

Bedankt voor de tips! Ik zal ze bewaren voor volgende week. We vertrekken aanstaande zaterdag!
Plaats reactie