"geen camper en zo te zien in een woonwijk. Dan ben je gewoon een aso."

AadenAnke
Berichten: 13290
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 17:41
Locatie: Hoekse Waard

Re: "geen camper en zo te zien in een woonwijk. Dan ben je gewoon een aso."



Bericht door AadenAnke »

Camper-T schreef:
di 01 aug 2023, 13:53
doov schreef:
di 01 aug 2023, 12:14
Dat is geen camper.
Klopt helemaal, is een verhuur-bus met meerdere zitplaatsen: https://hartautoverhuur.nl/busje-huren- ... onenbus-2/
Niks met een camper te maken maar staat net als het gifje, met toevallig meerdere campers achter elkaar op een lastige weg, leuk in de krant.
Inderdaad van de (erven van) oud melkboer v’t hart deed zijn vent werk met een VW bus en aanhanger (nog met een spijltje in de voorruit) en klanten huurde dan in het weekend de reserve bus. Is daarna professioneel gaan verhuren ergens eind jaren 60 hij was nog een klant van mijn pa die toen een autoplaatwerkkerij/spuiterij had en in Duitse deuken handelde. Veel organisaties organiseren zo jeugd vakanties ook hier in de Hoekse-Waard
Als dit nu de grootste problemen zijn met toeristen dan valt het wel mee toch? Ze schijten op niemands hoofd schoppen niemand dood liggen niet eens dronken in het park

Gr Aad
Gebruikersavatar
beatrix18
Berichten: 4189
Lid geworden op: wo 20 sep 2006, 14:50

Re: "geen camper en zo te zien in een woonwijk. Dan ben je gewoon een aso."



Bericht door beatrix18 »

En ze hebben geen eens een fiets! :lol3:

Peter
VW T3, Mercedes 508 ex ambu, Mercedes Sprinter La Strada, Ford Nugget laag en hoog, nu VW T6

Pas geen oplossingen toe voordat je weet wat het probleem is (Leo B.)
Gebruikersavatar
Dafluc
Moderator
Berichten: 80427
Lid geworden op: zo 27 nov 2005, 23:00
Locatie: Maastricht

Re: "geen camper en zo te zien in een woonwijk. Dan ben je gewoon een aso."



Bericht door Dafluc »

Hoe een topic een andere wending krijgt. Ik reageerde puur op de eerste foto van het VW busje. Daarop waren in de achtergrond flatgebouwen te zien. Dus ik nam aan dat het in een woonwijk stond. Dat vond ik niet kunnen. Later werd duidelijk dat het een parking van een Super was. Geen camperplaats. Het busje is geen camper. De jongelui zijn geen camperaars. Het is zelfs de vraag of de foto wel bij het artikel past. Het ging in eerste instantie over de drukte. Niet over wangedrag. De jongelui op de foto misdragen zich zo te zien totaal niet. En van een waslijn op den P van een supermarkt zal ook niet meteen iedereen wakker liggen. Storm in glas water. Moraal: het is druk in het hoogseizoen op populaire plekken.
Afbeelding
Gebruikersavatar
beatrix18
Berichten: 4189
Lid geworden op: wo 20 sep 2006, 14:50

Re: "geen camper en zo te zien in een woonwijk. Dan ben je gewoon een aso."



Bericht door beatrix18 »

En om dan op de andere link terug te komen;
Men wil dus meer geld gaan verdienen aan tourisme.
Hier een (bizar?) idee van wat langer geleden;

https://www.mountainreporters.com/activ ... noorwegen/

Peter
VW T3, Mercedes 508 ex ambu, Mercedes Sprinter La Strada, Ford Nugget laag en hoog, nu VW T6

Pas geen oplossingen toe voordat je weet wat het probleem is (Leo B.)
Gebruikersavatar
seth_space
Berichten: 8706
Lid geworden op: za 06 aug 2016, 18:40
Locatie: Brabant

Re: "geen camper en zo te zien in een woonwijk. Dan ben je gewoon een aso."



Bericht door seth_space »

Maar sensatie heeft natuurlijk wel voeding nodig ..
Dat het busje niet op camperkenten staat is weer typisch voor de ontkenners.
Geen ontkenner te vinden, wel iemand die er overal lijkt te zien :bow: :lol3:
Ook vroeger was niet alles zoals het vroeger was. HvV
“Wisdom is the result of experience and experience the result of bad judgement.”
Gebruikersavatar
poldertoerist
Berichten: 257
Lid geworden op: za 08 jan 2022, 16:03

Re: "geen camper en zo te zien in een woonwijk. Dan ben je gewoon een aso."



Bericht door poldertoerist »

Het was dus een populair fietsgebied, en de organisator van fietsvakanties daar geeft aan ermee te stoppen omdat het vanwege de toegenomen drukte van met name campers te gevaarlijk is geworden. De wegen zijn daar eigenlijk te smal voor.

Als ik dat filmpje zie moet ik eerlijk zeggen dat het mij ook niet zo trekt om daar te fietsen.

Die lui met die huurbussies is een prima illustratie dat toeristen duidelijk aanwezig zijn. Zo'n groep was een aantal jaren geleden leuk, nu dus onderdeel van het probleem.

//cloud.tapatalk.com/s/64c9598166b ... 3b_720.mp4

I'm not lost, I'm exploring!

Gebruikersavatar
Mickel Moen
Berichten: 5262
Lid geworden op: za 16 mei 2009, 20:40
Locatie: Súdwest Fryslân
Contacteer:

Re: "geen camper en zo te zien in een woonwijk. Dan ben je gewoon een aso."



Bericht door Mickel Moen »

Noorwegen wordt overspoeld door campers. Geïrriteerde bewoners willen verbod.


https://www.bnnvara.nl/joop/artikelen/n ... len-verbod
Groetnis, Geert
.Afbeelding mickelmoen.nl
Gebruikersavatar
beatrix18
Berichten: 4189
Lid geworden op: wo 20 sep 2006, 14:50

Re: "geen camper en zo te zien in een woonwijk. Dan ben je gewoon een aso."



Bericht door beatrix18 »

:wtf: Hebben die, op de foto, wel een camperkenteken??
Mag het niet hopen voor de lezers hier, want dat maakt het verschil. :yawn:

Peter
VW T3, Mercedes 508 ex ambu, Mercedes Sprinter La Strada, Ford Nugget laag en hoog, nu VW T6

Pas geen oplossingen toe voordat je weet wat het probleem is (Leo B.)
Gebruikersavatar
seth_space
Berichten: 8706
Lid geworden op: za 06 aug 2016, 18:40
Locatie: Brabant

Re: "geen camper en zo te zien in een woonwijk. Dan ben je gewoon een aso."



Bericht door seth_space »

Mickel Moen schreef:
di 01 aug 2023, 22:35
Noorwegen wordt overspoeld door campers. Geïrriteerde bewoners willen verbod.


https://www.bnnvara.nl/joop/artikelen/n ... len-verbod

sterk gebaseerd op eerst genoemde artikel.. zelfde bron bijv..
Een grote zorg voor de Noren is verkeersveiligheid. De campers zijn vooral gevaarlijk voor fietsers, het klimaatvriendelijke vervoermiddel dat net aan een opmars was begonnen. Op de Lofoten, een populaire eilandengroep, is de situatie inmiddels zo onleefbaar dat een bedrijf dat fietsroutes verzorgt ermee stopt. "Ik wil niet heel de tijd in de zenuwen zitten over de mogelijkheid dat mijn klanten worden overreden," zegt de eigenaar tegen de publieke omroep NRK.
@beatrix18.. het is inderdaad een veelvoorkomende eigenschap van camperaars dat ze een camper hebben :lol3: :lol3:
Ook vroeger was niet alles zoals het vroeger was. HvV
“Wisdom is the result of experience and experience the result of bad judgement.”
Gebruikersavatar
beatrix18
Berichten: 4189
Lid geworden op: wo 20 sep 2006, 14:50

Re: "geen camper en zo te zien in een woonwijk. Dan ben je gewoon een aso."



Bericht door beatrix18 »

@beatrix18.. het is inderdaad een veelvoorkomende eigenschap van camperaars dat ze een camper hebben :lol3: :lol3:
Precies! Dan moeten ze geen foto's plaatsen van een huur personen busje. Dat is geen camper en dus horen wij daar niet bij. Stel je voor zeg. :crazy:

Peter
VW T3, Mercedes 508 ex ambu, Mercedes Sprinter La Strada, Ford Nugget laag en hoog, nu VW T6

Pas geen oplossingen toe voordat je weet wat het probleem is (Leo B.)
Gebruikersavatar
seth_space
Berichten: 8706
Lid geworden op: za 06 aug 2016, 18:40
Locatie: Brabant

Re: "geen camper en zo te zien in een woonwijk. Dan ben je gewoon een aso."



Bericht door seth_space »

Niet als je specifiek over campers praat inderdaad. Goed opgemerkt!
Duurde even maar het is ingedaald zo te zien :bow:
Ook vroeger was niet alles zoals het vroeger was. HvV
“Wisdom is the result of experience and experience the result of bad judgement.”
Gebruikersavatar
beatrix18
Berichten: 4189
Lid geworden op: wo 20 sep 2006, 14:50

Re: "geen camper en zo te zien in een woonwijk. Dan ben je gewoon een aso."



Bericht door beatrix18 »

Ik vind het, in het hele verhaal, dus juist helemaal niet relevant. Maar goed, ieder zijn pleziertje. :wink:

Peter
VW T3, Mercedes 508 ex ambu, Mercedes Sprinter La Strada, Ford Nugget laag en hoog, nu VW T6

Pas geen oplossingen toe voordat je weet wat het probleem is (Leo B.)
Gebruikersavatar
seth_space
Berichten: 8706
Lid geworden op: za 06 aug 2016, 18:40
Locatie: Brabant

Re: "geen camper en zo te zien in een woonwijk. Dan ben je gewoon een aso."



Bericht door seth_space »

dus juist helemaal niet relevant
He, hebben we toch een ontkenner gevonden.... oh wacht... :shh:
Ook vroeger was niet alles zoals het vroeger was. HvV
“Wisdom is the result of experience and experience the result of bad judgement.”
Gebruikersavatar
Mickel Moen
Berichten: 5262
Lid geworden op: za 16 mei 2009, 20:40
Locatie: Súdwest Fryslân
Contacteer:

Re: "geen camper en zo te zien in een woonwijk. Dan ben je gewoon een aso."



Bericht door Mickel Moen »

Wat de foto betreft.

Veel reacties hier weer vanuit het referentiekader van de camperaar.

Ten eerste de definitie van een camper. Die bestaat niet. De officiële Nederlandse definitie die van de belastingdienst en de RDW betreft in Nederland belasting betalen en goedkeuring op verkeersveiligheid. Kort door de bocht gezegd.

De Noren zal dat een worst wezen. Die zien toeristen in (witte) dozen op vier of meer wielen.

Vele jaren geleden las mijn vrouw al in een vertaald Noors artikel, dat de Noren het hadden over een witte schimmel die over het land trok.

We lopen hier zo makkelijk in de valkuil van meningen en dan vooral in het naar de ander wijzen, bijvoorbeeld jongelui die in een busje reizen en de was te drogen hangen op een parkeerplaats. Terwijl we het volstrekt normaal vinden, dat we overal in de natuur lukraak die witte dozen plaatsen om gratis te overnachten. Gratis water halen op begraafplaatsen heb ik hier ook vaak als tip voorbij zien komen. Onder het mom van de “heilige” zelfvoorzienigheid.

Feit is:

Dat steeds meer toeristen Scandinavië ontdekken.
Dat er heel veel campers bijgekomen zijn.
Dat velen de ballen snappen van het allemansrecht.

Wij zijn in 1981 voor het eerst naar Noorwegen geweest. Toen kwam je bijna geen Nederlander tegen. We zijn deze zomer weer een aantal dagen in het oosten van Noorwegen geweest. Het viel ons op, dat er heel veel bordjes “no camping” bijgekomen zijn.

Zoals in veel toeristische gebieden krijgen de Noren ook te maken met het dilemma van de overlast veroorzakende toerist (en dat is wat breder dan een busje met was aan een lijntje) en de toerist die ook geld in het laatje brengt. De ene Noor verdient er aan. Een ander ergert zich er aan.

Het zal mij niet verbazen, dat men meer en meer gaat reguleren. Het overnachten van de gemotoriseerde toerist alleen nog maar toestaat op (betaalde) gereguleerde overnachtingsplaatsen. (GOP)

Mijn zegen hebben ze.
Laatst gewijzigd door Mickel Moen op wo 02 aug 2023, 8:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Groetnis, Geert
.Afbeelding mickelmoen.nl
Plaats reactie