Nieuwe verordening parkeren/camperen Spanje

roma
Berichten: 4583
Lid geworden op: ma 29 mei 2006, 22:45

Re: Nieuwe verordening parkeren/camperen Spanje



Bericht door roma »

Verzilverd theelepeltje voor Marco met het langste citaat ooit op het forum. En niemand die het leest. Alleen maar vervuiling en storend.
Gebruikersavatar
Dafluc
Moderator
Berichten: 80430
Lid geworden op: zo 27 nov 2005, 23:00
Locatie: Maastricht

Re: Nieuwe verordening parkeren/camperen Spanje



Bericht door Dafluc »

Jouw bericht is dan wel kort maar voldoet verder ook aan de gegeven omschrijving.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51329
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Nieuwe verordening parkeren/camperen Spanje



Bericht door Kroppie »

:-B
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
roma
Berichten: 4583
Lid geworden op: ma 29 mei 2006, 22:45

Re: Nieuwe verordening parkeren/camperen Spanje



Bericht door roma »

Ik krijg een muisarm van dat scrollen.
janmetdoka
Berichten: 3735
Lid geworden op: zo 13 feb 2011, 11:45

Re: Nieuwe verordening parkeren/camperen Spanje



Bericht door janmetdoka »

Afbeelding
Laatst gewijzigd door janmetdoka op zo 05 nov 2023, 9:21, 1 keer totaal gewijzigd.
metatoon
Berichten: 9697
Lid geworden op: wo 09 sep 2009, 20:20
Locatie: Emmen

Re: Nieuwe verordening parkeren/camperen Spanje



Bericht door metatoon »

Muisarm!!!!!!!!!!.. oei niet best voor het uilenbestand. :lol3:
Sorry mensen ,kon het niet laten.

:cheers:

Gr. Toon.
Kopen bij de chinees,is snijden in eigen vlees.

Mudanishinai de
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31994
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: Nieuwe verordening parkeren/camperen Spanje



Bericht door Bob Diesel »

Uit je hoofd leren ,nooit meer vergeten en
Toepassen
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27491
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Re: Nieuwe verordening parkeren/camperen Spanje



Bericht door Marco Polo »

Kleine service Bob 8-)
Altijd beter beginnen bij de basis dan bij Spanje Vandaag :mrgreen:
En had nog nergens een 1 op 1 vertaling gevonden :wink:
janmetdoka
Berichten: 3735
Lid geworden op: zo 13 feb 2011, 11:45

Re: Nieuwe verordening parkeren/camperen Spanje



Bericht door janmetdoka »

Afbeelding
Laatst gewijzigd door janmetdoka op zo 05 nov 2023, 9:22, 1 keer totaal gewijzigd.
roma
Berichten: 4583
Lid geworden op: ma 29 mei 2006, 22:45

Re: Nieuwe verordening parkeren/camperen Spanje



Bericht door roma »

Aloys schreef:
za 15 jul 2023, 14:47
roma schreef:
za 15 jul 2023, 13:16
Dit soort boulevardpleintjes zijn niet bedoeld om campers langdurig te parkeren/ te overnachten. Het zorgt er voor dat de lokale bevolking niet of minder in de gelegenheid is de "eigen" boulevard / strand te bezoeken. Dat je er mooi staat, begrijp ik ook wel, maar dat is een ander verhaal.
Ik zeg toch ook niet dat ik daar langdurig blijf staan? Als ik ergens 'langdurig' wil staan ga ik wel naar een fijne camping, liefst mét zwembad. Dit is gewoon onderweg, één overnachting. We komen in de namiddag aan en zijn de volgende ochtend weer vertrokken...

En van de politieman mochten we daar overnachten, als het trapje maar binnen bleef! :D
Aloys, het is geen veroordeling, slechts een constatering. Zulke plekken, gedoogplekken of niet, verdwijnen in rap tempo. De oorzaak lijkt me duidelijk: overbevolking van de oorspronkelijk gemakkelijk toegankelijke plekken.
Zo heb ik aan de Franse westkust van Duinkerken tot Hendaye vele mooie plekken zien verdwijnen, van hoogtebomen tot verbodsborden en steenblokken. Fraai maar triest voorbeeld is Le Porge-Ocean, waar 9000 (!!) parkeerplekken voor personenauto's werden voorzien van hoogtebomen. Alleen hefdakbusjes kunnen er nog onder door. Heb er jaren overlegd met het hoofd van het toeristenbureau, met de lokale politie, met de wethouder.Vergeefs. Wel is er een betaalde cp gekomen bij de ingang van camping La Grigne.
En wat is er overgebleven van de campermogelijkheden in de Camarque? Van gratis strandcamperen (Plage Napoleon, Piemanson, Saintes Maries) tot camperverbod op de stranden en dure camperplekken in Les Saintes Marie.
Met de huidige camperdrukte komen er steeds minder vrije plekken en steeds meer betaalde. Ook in Spanje.
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51329
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Nieuwe verordening parkeren/camperen Spanje



Bericht door Kroppie »

er zijn gewoon teveel mensen die tegelijkertijd naar de mooie plekken willen , of er zijn te weinig mooie plekkies, en met de huidige economische omstandigheden in een groot deel van de wereld, die beter zijn dan pakweg 40 jaar terug, komen er meer mensen die het zich kunnen veroorloven die plekkies ook te gaan bekijken, helaas maar is niet anders
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Gebruikersavatar
thole
Berichten: 45237
Lid geworden op: wo 17 jan 2007, 13:11
Locatie: de Achterhoek
Contacteer:

Re: Nieuwe verordening parkeren/camperen Spanje



Bericht door thole »

Met de huidige camperdrukte komen er steeds minder vrije plekken en steeds meer betaalde. Ook in Spanje.
Dat klopt, maar zeker buiten het hoogseizoen, in de winter met de overwinteraars op een kluitje of in de zomer de Spanjaarden die ook sinds een aantal jaren het camperen hoe langer en hoe meer ontdekt hebben, zijn er nog wel mogelijkheden.
In 1978 stonden we in Spanje op het strand, in 2023 kunnen we nog steeds wel op een ( spaarzaam wordend) plekje bij zee vrij staan.

DSCN6040.jpeg
DSCN6040.jpeg (125.88 KiB) 4318 keer bekeken
Met 6 campers staan we hier op een half voetbalveld, afgelopen mei. En zonder beperkingen, alles mogelijk, lekker bij je camper zitten.

En soms, als we een stadje willen bezichtigen, dan staan we zo:

P1260142.jpg.jpeg
P1260142.jpg.jpeg (226.43 KiB) 4318 keer bekeken
Dit is een paar jaar geleden in Comillas waar Aloys ook stond. De personenauto's staan rechts op de foto op parkeerplaatsen, campers staan op deze plek met een fantastisch uitzicht. En met beperkingen die we voor lief nemen want wat een fantastisch uitzicht vanuit de camper. En we kwamen daar om o.a. een villa van Gaudí te bezichtigen, we hebben er 2 dagen gestaan.
Het camperen, lees het vrij staan, is in de afgelopen decennia veranderd, we passen ons steeds aan en stoppen na 45 jaar nog steeds niet.
Groeten, Thole

Van een saai en eentonig leven, gaat zelfs een schimmel dood.

http://camperreizen-thole-everdien.jouwweb.nl/
Gebruikersavatar
iltrunco
Berichten: 191
Lid geworden op: di 05 aug 2014, 15:33

Re: Nieuwe verordening parkeren/camperen Spanje



Bericht door iltrunco »

Juridisch gezien lees ik dat je mag parkeren zoals je er mee rijdt.

Al het andere is verboden en wordt als camperen bedoeld.


Verstuurd vanaf mijn Pixel 6 met Tapatalk

Gebruikersavatar
JoopBrekken
Berichten: 4258
Lid geworden op: wo 25 feb 2009, 12:57
Locatie: ZW Frl, zuid EU of elders.

Re: Nieuwe verordening parkeren/camperen Spanje



Bericht door JoopBrekken »

Dan heb je niet goed gelezen, er mag niets aan de zijkanten uitsteken, maar wel dakluiken en zelfs een klapdak. Ik neem aan dat je daar niet mee gaat rijden.
Plaats reactie