Routes des Grandes Alpes

Plaats reactie
Jilly
Berichten: 2
Lid geworden op: di 11 jul 2023, 17:31

Routes des Grandes Alpes



Bericht door Jilly »

hallo, wij rijden met een camper en 2 kleine kinderen (5 en 7) van Annecy naar Entreveaux.
Eerst wou ik de routes des Grandes alpes gebruiken tussen die 2, maar ik vrees dat ik mijn kinderen (nog) niet zoveel uren geboeid ga houden aan prachtige landschappen, zeker niet aangezien ze al een hele rit van België tot Annecy er dan net opzitten hebben.

Is het mogelijk om een stukje van de route te doen? Een uurtje of 2 bv. Zo ja welk stuk raden jullie dan aan?
Gebruikersavatar
hurktoilet
Berichten: 8268
Lid geworden op: za 14 jan 2012, 12:59
Contacteer:

Re: Routes des grandes alpes



Bericht door hurktoilet »

Ik ben niet van de vastgestelde routes, maar als ik het goed heb is dit de route van het meer van Genève langs de Italiaanse grens naar de Middellandse Zee. Schitterende route, vooral in kleine stukjes opknippen, niet eens vanwege de kinderen maar omdat je zelf ook nog wilt genieten en al dat bergrijden anders op werken gaat lijken. Camperplaatsen en vrije plekken zat.
Peter (dankt zijn nick aan de Frankrijk-website die hij jarenlang had)
Twitter: @Camper_toerist
Gebruikersavatar
Aloys
Site Admin
Berichten: 19187
Lid geworden op: zo 11 mei 2003, 19:02
Locatie: Kampen
Contacteer:

Re: Routes des Grandes Alpes



Bericht door Aloys »

Daar zijn ook nog een heleboel topics over, zie dit Google-resultaat van het Camperforum!
Beheerder www.camperforum.nl
Een overzicht van onze reisverhalen.
Gebruikersavatar
beatrix18
Berichten: 4189
Lid geworden op: wo 20 sep 2006, 14:50

Re: Routes des grandes alpes



Bericht door beatrix18 »

Als je toch deze bestemming tot doel hebt gesteld denk ik niet dat je kinderen het verschil gaan merken.
Behalve dat de kinderen merken dat jullie het erg naar je zin hebt bij deze mooie route.
Of dit voldoende is voor de kinderen.....
maar ik vrees
Ik verwacht niet dat een deel van de route rijden een oplossing zal bieden. Integendeel.

Peter
VW T3, Mercedes 508 ex ambu, Mercedes Sprinter La Strada, Ford Nugget laag en hoog, nu VW T6

Pas geen oplossingen toe voordat je weet wat het probleem is (Leo B.)
Gebruikersavatar
hurktoilet
Berichten: 8268
Lid geworden op: za 14 jan 2012, 12:59
Contacteer:

Re: Routes des Grandes Alpes



Bericht door hurktoilet »

Schiet me nog een tipje te binnen. Onze kinderen vonden de Col de l'Iseran altijd geweldig, want daar kon je midden in de zomer naar de sneeuw lopen.
Peter (dankt zijn nick aan de Frankrijk-website die hij jarenlang had)
Twitter: @Camper_toerist
Plaats reactie