Langer dan een jaar met eigen camper door USA

Charles en Carla
Berichten: 2
Lid geworden op: do 06 jul 2023, 23:53

Langer dan een jaar met eigen camper door USA



Bericht door Charles en Carla »

Hallo, wij zijn nieuw op dit forum. Volop aan het reizen met onze camper. De camper is in april op de boot naar Canada gevaren en wij konden hem in Halifax Canada ophalen om aan ons avontuur te beginnen. We hadden ons niet al te uitgebreid voorbereid, dus avontuur genoeg!
En nu willen we de camper hier langer houden dan een jaar om ook de kinderen en vrienden de kans te bieden en natuurlijk zelf meer tijd hier te kunnen doorbrengen.
Is er iemand die weet hoe het zit met de Nederlandse regelgeving hierover? APK gaat dan verlopen natuurlijk levert dat problemen op bijvoorbeeld? Of de verzekering? Kan die problemen geven?
Ik hoop dat iemand ons hierbij kan helpen. Alvast dank en warme groet uit zonnig Amerika
Charles & Carla
Gebruikersavatar
jaap van duijn
Berichten: 2160
Lid geworden op: di 14 mei 2019, 12:35
Locatie: KATWIJK ZH

Re: Langer dan een jaar met eigen camper door USA



Bericht door jaap van duijn »

@TS,

Bedenk ook dat je zelf maar ook je camper maar bepaalde tijd in Canada (12 maanden) en USA (6 maanden), mag verblijven.
Maar we hebben een Amerika-ganger op t forum die er alles van weet.
Even de zoek functie "peter in Amerika" zal je informatie geven denk ik.
Maar man toch je gaat toch niet zo maar op de boot, zelfs daar moet je al e.a. regelen vooraf.
Dus denk ik dat je wel veel weet, misschien verkeerd weet en nu bevestiging hier wil ophalen.
Dacht te weten dat je in USA een soort APK hebt als in UK genaamd MOT

Succes Jaap van Duijn
Een Weinsberg Carasuite 650MF nieuw mei 2019
Dit met E&P level systeem, Thule luifel, Truma airconditioning (onder het bed gemonteerd), Truma 6E boiler/verwarming, 2x zonnepanelen 180WP, 100AH Li4pod HH accu en nog veel meer gadgets.
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27491
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Re: Langer dan een jaar met eigen camper door USA



Bericht door Marco Polo »

Laatste info die wij opvroegen aan het begin van de Corona is camper max 12 maanden in USA.
Zelf 6 maanden met zo’n B2 visum.
NL Verzekering dekt normaal gesproken niet in USA.
Gebruikersavatar
kampo
Berichten: 8968
Lid geworden op: vr 30 sep 2016, 21:01
Locatie: Brussel

Re: Langer dan een jaar met eigen camper door USA



Bericht door kampo »

Helaas pindakaas
6 maanden USA en al je geluk hebt dan kan je nogmaals 6 maand verlengen.
Is op internet te vinden ?
Groeten Kampo
Gebruikersavatar
ducati 900
Berichten: 7495
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 10:24
Locatie: Garyp

Re: Langer dan een jaar met eigen camper door USA



Bericht door ducati 900 »

Ze beginnen in Canada en dan tussendoor daar maar weer heen.
Ja en de apk dat wordt hem in Amerika niet.
Hier schorsen en in Amerika invoeren maar dan zal je denk ik een greencard moeten hebben.

Ben.
Hymer 581 '79 op Bedford onderstel met een 2.2 CIH injectiemotor van Opel ( 115 pk).
Gebruikersavatar
Aloys
Site Admin
Berichten: 19187
Lid geworden op: zo 11 mei 2003, 19:02
Locatie: Kampen
Contacteer:

Re: Langer dan een jaar met eigen camper door USA



Bericht door Aloys »

Je hoeft niet het hele jaar in de VS te blijven. Je kunt toch tussendoor naar Canada gaan, of naar Mexico?
Dan heb je de VS officieel verlaten. Officieel, want die Amerikanen controleren daar echt álles aan de grens (er worden foto's van je gemaakt,
vingerafdrukken genomen enz.) En erg vriendelijk zijn ze ook al niet...
Toen ze me vroegen waarom ik uitgerekend déze grensovergang had uitgekozen, stak ik de handen in de lucht: "niet mijn schuld, TomTom stuurde ons hierheen!" :D

We kwamen een jong Duits stel tegen in een 'vet getijgerde' 4x4 camper, die waren begonnen in Canada, deden de VS binnen die 6 maanden en daarna door naar Zuid-Amerika... Er zijn er genoeg die langer dan een jaar wegblijven met eigen camper.

Afbeelding

Die APK is wel een dingetje...
Volgens de ANWB (inclusief taalfout :D ):
APK en schorsen kenteken
Het voertuig moet voldoen aan de eisen die gesteld worden in het land waar het voertuig geregistreerd is. Dat betekend dat u het kenteken tijdens het verblijf in Noord-Amerika niet kunt/mag schorsen en dat het voertuig moet beschikken over een geldige APK. Gedurende het verblijf in Noord-Amerika kunt u geen APK laten uitvoeren. Let dus op dat u het voertuig weer tijdig terug naar Nederland verscheept.
Beheerder www.camperforum.nl
Een overzicht van onze reisverhalen.
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31994
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: Langer dan een jaar met eigen camper door USA



Bericht door Bob Diesel »

Tegenwoordig mag je NL niet langer verlaten als 8 maanden

Wanneer moet ik mij uit de Basisregistratie Personen (BRP) laten uitschrijven?

U moet zich laten uitschrijven uit de Basisregistratie Personen (BRP) als u in een periode van een jaar meer dan 8 maanden in het buitenland verblijft. Ook als u uw huis in Nederland aanhoudt, moet u zich laten uitschrijven uit de BRP.

Bron
https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... e-personen
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
Gebruikersavatar
jheeck
Berichten: 4391
Lid geworden op: zo 19 mei 2019, 13:09
Locatie: Rhenen
Contacteer:

Re: Langer dan een jaar met eigen camper door USA



Bericht door jheeck »

Dat is toch op te lossen door één of meer keren naar NL te vliegen voor een bezoek? :think:
Groet!

Jurjen

ΆΔΕΙΑ - 2021 Adria Twin Supreme 640 SLB 160pk automaat / EP Levelset / Busbiker.
Gebruikersavatar
kampo
Berichten: 8968
Lid geworden op: vr 30 sep 2016, 21:01
Locatie: Brussel

Re: Langer dan een jaar met eigen camper door USA



Bericht door kampo »

Ik dacht dat even de usa verlaten naar canada of mexico niet meetelt. Dat gaat dus niet.
Mijn vrienden die voor de 2de keer 1 jaar gaan hebben het voertuig dat op zijn naam was ingeschreven aan haar verkocht en ander kenteken.
Maar dat staat toch op internet ?
Groeten Kampo
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31994
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: Langer dan een jaar met eigen camper door USA



Bericht door Bob Diesel »

jheeck schreef:
di 11 jul 2023, 13:41
Dat is toch op te lossen door één of meer keren naar NL te vliegen voor een bezoek? :think:
Schijnt zo niet te werken

Iedereen die binnen een periode van 12 maanden langer dan 8 maanden in het buitenland verblijft, moet zich officieel uitschrijven uit Nederland. Dat doe je via de gemeente waar je ingeschreven staat. Je staat dan niet meer geregistreerd als Nederlands ingezetene (woonachtig in Nederland). Meer over deze regelgeving lees je op de website van de rijksoverheid.

Deze 8 maanden kunnen berekend worden over elke willekeurige periode van 12 maanden en niet per kalenderjaar. De 8 maanden in het buitenland hoeven niet aaneengesloten te zijn. Als je twee keer vijf maanden naar het buitenland gaat, moet je jezelf officieel ook uitschrijven uit Nederland.

Als je van te voren al weet dat je langer dan 8 maanden in het buitenland zal verblijven dan kun je jouw uitschrijving al voor vertrek regelen. Dit is echter niet verplicht, je mag wachten tot je aan het maximum van 8 maanden zit en dan alsnog uitschrijven uit Nederland, maar niet alle gemeentes staan het toe om je vanuit het buitenland uit te schrijven. Check dus goed hoe dit zit bij jouw eigen gemeente

Maar wat niet weet niet deert :shh:
NEEderland , officieel mag bijna niks :bang:
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27491
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Re: Langer dan een jaar met eigen camper door USA



Bericht door Marco Polo »

In dit geval gaat het vooral om de camper zelf voor zover ik het begrepen heb.
De illegale oplossing is simpel natuurlijk.
Schorsen voor de NL APK.
Eerder heeft hier ook al iemand iets gepost over een postbusfirma in 1 van de Staten waar de camper dan onder komt te vallen.
Zoek eens op LLC Montana
roma
Berichten: 4583
Lid geworden op: ma 29 mei 2006, 22:45

Re: Langer dan een jaar met eigen camper door USA



Bericht door roma »

Langer dan 8 mnd buiten Nederland. Maar wie controleert dat? Dus bv 10 mnd in Spanje. Dat is niet te controleren en welke instantie zou dat moeten doen?
Maar nu bv een jaar in de USA. Goed, je hebt stempels in je paspoort, maar welke instantie controleert dat? Alle rekeningen in Nl worden normaal betaald, al dan niet automatisch, dus zover alles in orde. Als je het een beetje bekijkt weet geen autoriteit er van.
Die 8 mnd regel vind ik een beperking van de persoonlijke vrijheid door de autoriteiten.
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31994
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: Langer dan een jaar met eigen camper door USA



Bericht door Bob Diesel »

Daarvoor
Wat niet weet niet deert
Trek je plan en live your life :cheers:
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
Charles en Carla
Berichten: 2
Lid geworden op: do 06 jul 2023, 23:53

Re: Langer dan een jaar met eigen camper door USA



Bericht door Charles en Carla »

Hi, jeetje wat een geweldige reacties allemaal. Duurde even voor ik doorhad hoe dit werkt en een leuke foto bijvoegen is nog niet gelukt.
Maar dank voor de tips en trics. WB en verzekering en,geldige APK moesten sowieso om hier te kunnen zijn. EPA exemption is door de vervoerder voor een jaar geregeld. Op een of andere manier is er iets mis gegaan met registratie van onze bus dus daar kunnen we gebruik van maken.
We hebben wel zo'n 10 jaar visum omdat we langer dan 3 maanden blijven. Het gewoon gokken vind ik wel een idee :-B keuring hier is ook iets om uit te zoeken. Even terug naar Nederland gaat gebeuren, alle familie weer even zoenen en weer terug.
Ik ga al jullie verhalen nog een keer lezen dank nogmaals en die foto moet ook lukken

Groet
Charles & Carla
Plaats reactie