vakantie met kinderen oktober

Vragen, tips en ideeën m.b.t. (te organiseren)
evenementen, reizen of weekenden.
jepebe
Berichten: 1448
Lid geworden op: di 02 jan 2007, 11:35
Locatie: Delft

Re: vakantie met kinderen oktober



Bericht door jepebe »

Misschien Noord-italie? Niet te heet meer, mijn kinderen genoten van ondermeer de alpen onderweg erheen, kuren in bad bellingen, schaffhausen, turijn met het filmmuseum en leuke camping/camperplaats, goed aan te fietsen stadscentrum langs de Po. Ferrarimuseum verder weg, je raakt de appenijnen dan, mogelijk is daarna het iets rustiger bij de italiaanse meren. Misschien nog naar Pisa, dat hebben wij niet gehaald. Terug langs de rhonegletscher, maar of dat dan nog lukt weet ik niet. Wandelen door Aareschlucht. Dit is Zwitserland op de terugreis.

We zoeken altijd op google maps dingen die wij en/of de kids leuk vinden. Bootje huren, klimbos, speeltuin, etc. Dat is overal wel te vinden. Hangt er n beetje vanaf hoe je t zelf wil: stilstaan gedurende watvdagen of rondtrekken. Mijn kids die al wel iets ouder zijn, vermaken zich prima zonder camping en willen het liefst rondtrekken en leuke/mooie dingen zien of doen.
Per camper geweest in Duitsland, Belgie, Luxemburg, Engeland, Frankrijk, Zwitserland, Oostenrijk, Denemarken, Zweden, Polen, Tsjechie, Slowakije, Hongarije, Roemenie, Litouwen, Letland, Italie, Estland, Spanje, Portugal

Een alkoof!!! Je gaat toch niet in een integraal aquarium op wielen zitten?
Gebruikersavatar
poldertoerist
Berichten: 257
Lid geworden op: za 08 jan 2022, 16:03

Re: vakantie met kinderen oktober



Bericht door poldertoerist »

Uit ervaring weet ik dat Oostenrijk (montafon bijv. Of karinthie) in oktober vaak goed weer kent en echt adembenemend mooi is met de herfstkleuren. Terwijl je wat hoger soms al wat sneeuw kunt vinden) groot voordeel is dat er wel nog van alles open is maar de herfst voor de Oostenrijkers niet echt een "seizoen" is en dat drukt de prijzen. Ook niet alle liften zijn open maar genoeg om toch eens lekker hoog te gaan kijken!



I'm not lost, I'm exploring!

Plaats reactie