uitschrijven BRP camper verzekeren

Serieuze zaken die niet passen in de bovengenoemde categoriën.
Gebruikersavatar
rongreven
Berichten: 6404
Lid geworden op: za 03 dec 2005, 18:08
Locatie: Europa

Re: uitschrijven BRP camper verzekeren



Bericht door rongreven »

In het voorgaande bericht de bron vermeldt.

Ik wil ingezetene van Nederland blijven.
Met een vast woonadres wat mijn eigendom is.
Waar ik alle lasten voor betaal.
Waar ik wil terugkomen op een moment dat het mij uitkomt.
En vooral de reden, bij uitschrijving, zoals de topic titel vermeld, geen verzekering en zorg meer hebben terwijl ik daar wel voor betaal.
Bij uitschrijving en terugkomen kan ik me wel weer gewoon inschrijven in dezelfde gemeente, dat is toch krom?
Groet, Ron Greven
Gebruikersavatar
DiffRental
Berichten: 1601
Lid geworden op: wo 14 feb 2018, 17:33

Re: uitschrijven BRP camper verzekeren



Bericht door DiffRental »

Die snap ik niet, geen verzekering en zorg meer hebben maar er wel voor betaal.

Volgens mij betaal je dan ook niet meer tenzij je nog werkt voor een Nederlands bedrijf.
Dat geldt dan alleen voor de zorg verzekering, is iets anders dan een auto verzekering.
Groeten Peter
Gebruikersavatar
Dafluc
Moderator
Berichten: 80429
Lid geworden op: zo 27 nov 2005, 23:00
Locatie: Maastricht

Re: uitschrijven BRP camper verzekeren



Bericht door Dafluc »

En dat laatste is de vraag. Hoe verzeker ik mijn camper. Schijnt op te lossen te zijn. Alleen vond ts van dit topic het niet nodig dat met ons te delen helaas: klik
Afbeelding
Gebruikersavatar
pepon
Berichten: 2437
Lid geworden op: vr 19 aug 2011, 15:35
Locatie: Hollandscheveld, Drenthe.
Contacteer:

Re: uitschrijven BRP camper verzekeren



Bericht door pepon »

Global Moderator Renaultforum
https://www.renaultforum.nl/forum/

Bürstner Travel Van T571 Bjr. 2009 op Fiat Ducato 3.0 MultiJet 160 Pk ComfortMatic
Voor meer, kijk hier.
Gebruikersavatar
rongreven
Berichten: 6404
Lid geworden op: za 03 dec 2005, 18:08
Locatie: Europa

Re: uitschrijven BRP camper verzekeren



Bericht door rongreven »

@Luc,

Die oplossing ken ik, ik heb daar zelf gereageerd.
Maar wat heeft deze ts met dat topic te maken?
Groet, Ron Greven
roscher
Berichten: 29
Lid geworden op: vr 09 jun 2023, 7:25

Re: uitschrijven BRP camper verzekeren



Bericht door roscher »

@ducatodolf en bedankt, je hebt zodanig de angel uit de discussie getrokken dat er een heleboel loskomt.
Geeft niet vind ik wel leuk.
@Ron, ik moest even zoeken maar ik ben bang dat je inderdaad wat hebt gemist in de discussie. Zoals na de toeslag affaire wel duidelijk is geworden gaat de ambtenarij er bij voorbaat vanuit dat de burger fraudeert. In mijn derde reactie noemde ik als diepere achtergrond van deze mi arbitraire grens het feit dat er nogal wat allochtonen met een inschrijving in de brp en een uitkering, met behoud van uitkering naar hun moederland terugkeerden, zonder dat Nederland hier grip op had. Dat er daarbij onschuldigen de dupe werden is gewoon collateral damage in de ogen van de ambtenaren. Het riekt dus naar wantrouwen van de overheid naar de burgers naar mijn mening.

@Dafluc, het briefadres is niet bedoelt als iets wat voordeel geeft, maar als instrument van de lagere overheid om iets mogelijk te maken waar de wet in engere zin geen mogelijkheid toe biedt.

@Differential, eigenlijk vindt ik het heel raar dat je rechten als Nederlander vervallen als je langdurig in het buitenland wil verblijven. Het druist pertinent in tegen mijn gevoel van vrijheid. Het aller vervelendste is dat wel mijn rechten vervallen, maar niet zoals je veronderstelt mijn plichten, want de belasting dienst weet je nog steeds te vinden, want die hanteert andere criteria.

@Ron nogmaals. Als je niet bent ingeschreven bent in de brp, dan ben je niet fysiek woonachtig in Nederland en dus geen ingezetene. In dat geval kan een voertuig niet op jou naam gesteld worden, kun je geen digid aanvragen, kun je geen paspoort aanvragen, want voor al die zaken moet je een vast woonadres in Nederland hebben.

@Differential nogmaals,
Een registratie bij de RDW is geen teboekstelling en levert dus niet het formele recht (op zee) de Nederlandse vlag te voeren op. (Nederland wordt er niet de "vlaggestaat" van het schip van).
Wat ten naamstelling van een voertuig betreft zie boven. Het verschil tussen rijbewijs c en vaarbewijs 1 en 2 weet ik niet, maar vermoed dat dit komt omdat het rijbewijs een officieel identiteits bewijs is en het vaarbewijs niet.
Twee dingen zijn oneindig, het universum, en menselijke domheid. Maar van het universum weet ik het nog niet helemaal zeker.
roscher
Berichten: 29
Lid geworden op: vr 09 jun 2023, 7:25

Re: uitschrijven BRP camper verzekeren



Bericht door roscher »

@pepon,. Ron, bedankt voor je link, was hier niet van op de hoogte, ondanks het feit dat ik wel bekent ben met Frits Perls. Zal hem als bron verwijderen.
Twee dingen zijn oneindig, het universum, en menselijke domheid. Maar van het universum weet ik het nog niet helemaal zeker.
Gebruikersavatar
rongreven
Berichten: 6404
Lid geworden op: za 03 dec 2005, 18:08
Locatie: Europa

Re: uitschrijven BRP camper verzekeren



Bericht door rongreven »

rongreven schreef:
zo 03 mar 2024, 15:14
Wat ik mis in de discussie is het waarom?
Waarom maar 8 maanden in het buitenland mogen vertoeven?
En 4 maanden in Nederland moeten zijn?
Dat riekt naar???
Duidelijk dus, de goede onder de kwade lijden.
Vragen, geen vragen (meer).
Groet, Ron Greven
Gebruikersavatar
DiffRental
Berichten: 1601
Lid geworden op: wo 14 feb 2018, 17:33

Re: uitschrijven BRP camper verzekeren



Bericht door DiffRental »

roscher schreef:
zo 03 mar 2024, 18:13
niet fysiek woonachtig in Nederland en dus geen ingezetene. In dat geval kan een voertuig niet op jou naam gesteld worden, kun je geen digid aanvragen, kun je geen paspoort aanvragen, want voor al die zaken moet je een vast woonadres in Nederland hebben.
Dat is niet helemaal juist, mijn vast woonadres is België maar werk in Nederland.
Ondanks dat ik volgens de Nederlandse belastingdienst geen fiscaal inwoner ben en toch al mijn inkomstenbelastingen in Nederland betaal heb ik wel een Digi D en Nederlands paspoort en ook nog steeds een Nederlandse Bank. (Inmiddels betaal ik wel extra omdat ik geen fiscaal inwoner ben van Nederland)
Groeten Peter
Schouwen
Berichten: 313
Lid geworden op: za 10 jun 2023, 13:22
Locatie: Binnen straal van 500 km rond Madrid

Re: uitschrijven BRP camper verzekeren



Bericht door Schouwen »

roscher schreef:
zo 03 mar 2024, 18:13



@Ron nogmaals. Als je niet bent ingeschreven bent in de brp, dan ben je niet fysiek woonachtig in Nederland en dus geen ingezetene. In dat geval kan een voertuig niet op jou naam gesteld worden, kun je geen digid aanvragen, kun je geen paspoort aanvragen, want voor al die zaken moet je een vast woonadres in Nederland hebben.
.
En weer de fout in met het briefadres.
Al die genoemde zaken kunnen dus wél zonder woonadres, een briefadres is hiervoor voldoende.
Later is nu al…
roscher
Berichten: 29
Lid geworden op: vr 09 jun 2023, 7:25

Re: uitschrijven BRP camper verzekeren



Bericht door roscher »

Ik heb het niet over een brief adres, maar over het niet ingeschreven zijn in de brp. Als je een briefadres hebt kun je in de brp ingeschreven worden. Als je niet in de brp ingeschreven bent of kunt worden heb je geen briefadres.
Twee dingen zijn oneindig, het universum, en menselijke domheid. Maar van het universum weet ik het nog niet helemaal zeker.
Gebruikersavatar
FrankdB
Berichten: 887
Lid geworden op: zo 27 mei 2018, 8:53

Re: uitschrijven BRP camper verzekeren



Bericht door FrankdB »

rongreven schreef:
zo 03 mar 2024, 16:05
Dat is ook waarom ik mijn vraag gesteld heb.
Waarom zou je als Nederlander geen verzekering kunnen/mogen afsluiten als je langer dan 8 maanden per jaar in het buitenland verblijft?
Volgens mij mag dat best maar zijn het de verzekeringsmaatschappijen die hier niet aan willen. Ik kan zelf wel wat bedenken waarom dat zo zou zijn, maar je kunt wellicht beter aan hen vragen.

Frank
Gebruikersavatar
rongreven
Berichten: 6404
Lid geworden op: za 03 dec 2005, 18:08
Locatie: Europa

Re: uitschrijven BRP camper verzekeren



Bericht door rongreven »

Begin er maar aan, ik denk te weten welk antwoord je krijgt?
Groet, Ron Greven
Gebruikersavatar
Dafluc
Moderator
Berichten: 80429
Lid geworden op: zo 27 nov 2005, 23:00
Locatie: Maastricht

Re: uitschrijven BRP camper verzekeren



Bericht door Dafluc »

rongreven schreef:
zo 03 mar 2024, 16:41
@Luc,
Die oplossing ken ik, ik heb daar zelf gereageerd.
Maar wat heeft deze ts met dat topic te maken?
Eh, de vraag?
Afbeelding
Plaats reactie