Tag voor de hond

Serieuze zaken die niet passen in de bovengenoemde categoriën.
Gebruikersavatar
B1gcheese
Berichten: 3264
Lid geworden op: zo 22 jan 2012, 10:06
Locatie: Beverwijk
Contacteer:

Re: Tag voor de hond



Bericht door B1gcheese »

We maken al twee jaar gebruik van de Tractive, ideaal ding. Via de PC / browser of mobiele app kun je elke beweging live volgen als je wilt. Je krijgt een seintje op je mobiel als de batterij opgeladen moet worden. Is al een aantal keer mee in zee of meertje gesprongen en doet het nog steeds. En heeft ons een keer gered toen ze van pleitestijn was in een park. Wat ben je dan blij met een tracker! Enige nadeel is dat hij wat aan de grote kant is en ons hondje is niet zo groot. Ik heb hem aan de bovenkant van het tuigje bevestigd en ze is er aan gewend.
trackert.jpg
trackert.jpg (68.3 KiB) 3166 keer bekeken
Gr, John.

Vaak onderweg met onze Knaus Sky i700LEG - Fiat Ducato MultiJet 3.0 - 180 pk - Maxi 40 chassis - 2013
Reisinspiratie en camperweetjes op www.camperts.nl.
Knaus eigenaar? Wordt lid van de Facebook groep Knaus Camper Liefhebbers met al meer dan 1400 leden!
Gebruikersavatar
Camperic
Berichten: 5717
Lid geworden op: zo 02 aug 2015, 10:27
Locatie: City of Mars

Re: Tag voor de hond



Bericht door Camperic »

Dan heb je nog de kleine versie, niet de XL die echt groter en zwaarder is :wink:

Vandaag getest. De tracker werkt goed en nauwkeurig :thumbup:
Je hebt wel een premium abonnement nodig om het ook buiten NL te kunnen gebruiken.
Je kunt altijd direct de locatie zien en live tracking starten om bewegingen te kunnen volgen. Live tracking zorgt uiteraard voor meer batterij verbruik en is daarom beperkt in tijdsduur. Dat is instelbaar instelbaar van 5 minuten tot maximaal 1 uur. Om die reden voor mij niet geschikt vanwege het beoogde gebruik, maar als tracker om locatie van de hond te achterhalen en te kunnen volgen totdat je bij de tracker bent prima geschikt wat mij betreft.
Eric

Adria Compact DL Plus 2021 160pk 9v automaat
Gebruikersavatar
PaulBng
Berichten: 22981
Lid geworden op: zo 20 okt 2013, 21:42
Locatie: Leiden

Re: Tag voor de hond



Bericht door PaulBng »

Die klinkt goed.
Ga het eens aan de baas voorleggen.

Paul

Gebruikersavatar
Camperic
Berichten: 5717
Lid geworden op: zo 02 aug 2015, 10:27
Locatie: City of Mars

Re: Tag voor de hond



Bericht door Camperic »

Ter vergelijking:

Invoxia.jpg
Invoxia.jpg (48.5 KiB) 3083 keer bekeken
Invoxia

Tractive 1.jpg
Tractive 1.jpg (76.73 KiB) 3083 keer bekeken
Tractive

De schaal is niet gelijk, maar voorbeelden ter indicatie.
Bij Invoxia was registratie om de 2 minuten en bij Tractive is duidelijk te zien hoe gedetailleerd wordt geregistreerd.
Eric

Adria Compact DL Plus 2021 160pk 9v automaat
Jan en Simonne
Berichten: 18590
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 9:05
Locatie: Provincie Groningen

Re: Tag voor de hond



Bericht door Jan en Simonne »

Mijn probleem met al die trackers is de afmetingen van die dingen.
Kan dat niet in een mini versie, vraag ik me af.
James Bond heeft altijd van die mooie kleine apparaatjes.
Grapje natuurlijk, maar toch?
Onze York is toevallig geen schoothondje en in Zweden b.v. struint ze heerlijk door die vrije natuur.
Slava Ukraini

Nooit meer een Hymer!


De kunst van het niks doen is moeilijk om te leren.
Maar als je het eenmaal goed kan, heb je het er de gehele dag druk mee.
Gebruikersavatar
B1gcheese
Berichten: 3264
Lid geworden op: zo 22 jan 2012, 10:06
Locatie: Beverwijk
Contacteer:

Re: Tag voor de hond



Bericht door B1gcheese »

Hij is inderdaad wat aan de maat, maar de batterij gaat ook best een tijdje mee. Zeker als je de thuiszone instelt, zodra de tracker ziet dat je in huis bent gaat hij op een laag pitje werken. Accu gaat hier een week mee zonder op te laden. Wij vinden hem het geld waard, je koopt een stukje gemoedsrust. Op de reguliere rondjes gaat hij niet meer om maar wel als we weg zijn met de camper, of even naar het strand gaan bijvoorbeeld. Daar wil ze ook nog wel eens gaan dwalen als ze een konijntje ruikt.

Tegenwoordig ook te koop in verschillende kleurtjes, voor de modebewuste hond :-B
Gr, John.

Vaak onderweg met onze Knaus Sky i700LEG - Fiat Ducato MultiJet 3.0 - 180 pk - Maxi 40 chassis - 2013
Reisinspiratie en camperweetjes op www.camperts.nl.
Knaus eigenaar? Wordt lid van de Facebook groep Knaus Camper Liefhebbers met al meer dan 1400 leden!
Gebruikersavatar
Camperic
Berichten: 5717
Lid geworden op: zo 02 aug 2015, 10:27
Locatie: City of Mars

Re: Tag voor de hond



Bericht door Camperic »

Mijn hond luistert erg goed en loopt nooit weg, dus daar heb ik het niet voor nodig. Vond het wel leuk om te vergelijken hoeveel de hond extra loopt tijdens een wandeling. Die zijn echter meestal langer dan een uur. De tracker ook getest met auto en motor. Met live aan ook redelijk nauwkeurig, maar zonder dat (uiteraard) waardeloos. Ik stuur de tracker vandaag terug en cancel het abonnement (kan binnen 30 dagen).
Eric

Adria Compact DL Plus 2021 160pk 9v automaat
Gebruikersavatar
beatrix18
Berichten: 4189
Lid geworden op: wo 20 sep 2006, 14:50

Re: Tag voor de hond



Bericht door beatrix18 »

VW T3, Mercedes 508 ex ambu, Mercedes Sprinter La Strada, Ford Nugget laag en hoog, nu VW T6

Pas geen oplossingen toe voordat je weet wat het probleem is (Leo B.)
Plaats reactie