Met Hymer/Fiat 290 en 462 cm lang (1994) de bergen in?

Beroepsreiziger

Re: Met Hymer/Fiat 290 en 462 cm lang (1994) de bergen in?



Bericht door Beroepsreiziger »

kampo schreef:
do 29 jun 2023, 11:30
In Noorwegen, mooi land maar dat is een verre reis. heb je hele steile en lange hellingen.
Je camper kan maar best in goede staat zijn om daar naar toe te gaan.
Dat ligt er maar aan. Als je dingen maar met beleid doet.......

Ik weet niet wat de staat van de camper is, maar als die met moeite de 90km kan halen op een rechte weg, moet het motortje hard werken.
Als je in de eerste versnelling met 1500 toeren een steile klim omhoog laat rijden, heeft het motortje het minder zwaar als met 90 op een rechte weg.

TS stond nu in Duitsland kapot.(?) Relatief dichtbij huis. Maar kapot is kapot.
Zou het verschil maken of je 500km of 2500km van huis kapot staat?
Nynke123
Berichten: 30
Lid geworden op: di 20 jun 2023, 17:49

Re: Met Hymer/Fiat 290 en 462 cm lang (1994) de bergen in?



Bericht door Nynke123 »

Ik lees nu pas de laatste twee berichten, excuus!
Hij gaat het liefste maximaal 80 op de snelweg inderdaad en hier in Noorwegen op de kronkelige 80 wegen rij ik graag 70. Ik heb geen toerenteller, dus ik zorg dat het geluid laag brommend blijft.

Ondertussen Trondheim gehaald en ik heb geconcludeerd dat hij de gele wegen op google maps goed aankan, snelweg en 1 treedje lager, minimaal in 3 omhoog, minimaal in 2 omlaag. Gister per ongeluk een wit weggetje gepakt, ik merkte het meteen (met moeite in 2 omhoog) en ben omgedraaid. De eerste dag stond ik namelijk op een wit zig zag weggetje bijna stil toen ik in 2 omhoog ging en na de bocht moest terugschakelen naar 1...

1) Voor de bocht terugschakelen dus? (Ik vermijd die wegen nu eerst maar even.)

2) Foto van zigzagje en hoogtelijnen toegevoegd, schaal kon ik niet vinden, maar tussen de roze stippen zit 650 meter weg. Dus van 530 naar 670 hoogte zou gemiddeld >20% betekenen, is dat normaal in Noorwegen?

3) Ben wel benieuwd naar als hij stil komt te staan in zo'n situatie, of je dan sowieso ook niet meer kan optrekken? (Sorry als dit dom is, maar mijn gevoel zegt dat dat nog wel kan soms, en in dat geval hoe stijl het überhaupt kan zijn voor ik niet meer kan optrekken, ik snap dat dat per camper verschilt.)

4) Het is hier al eens eerder gevraagd, maar er is dus geen wegenapp incl hoogtemeters/percentage. In mijn hikeapps is dat geen probleem, moet toch kunnen?

Alvast bedankt maar weer! :clap:
Bijlagen
unnamed.jpg
unnamed.jpg (216.38 KiB) 6627 keer bekeken
Plaats reactie