Gasfles vullen in Noorwegen?

Koenk
Berichten: 2
Lid geworden op: ma 26 jun 2023, 11:42

Gasfles vullen in Noorwegen?



Bericht door Koenk »

Hallo,

Ik zit met een vrij dringende vraag wbt het laten vullen van gasflessen in Noorwegen.
Ik heb in mijn bus een aantal campingaz 907 flessen staan. Heb deze flessen vooral omdat er niks hoger dan 35 cm onder mijn banken past.

Nu kwam ik er deze week pas achter dat campingaz in Noorwegen niet verkrijgbaar is, en met mijn huidige campingaz setup kan ik net 2 weken vooruit qua koelkast en koken, maar t plan is om 5 weken rond te trekken.

Ik ben net bij de lokale gasboer geweest, maar die had niks wat paste, en hij vertelde me ook dat je de flessen die hij verkocht sws nergens kunt navullen in Noorwegen omdat ze daar met een andere koppeling werken.

Dan heb ik deze fles bij de wit gevonden:

_143499_000_01.jpg
_143499_000_01.jpg (23.83 KiB) 8389 keer bekeken
https://www.dewitschijndel.nl/jewagas-s ... kg-vulling

Die zou als het goed is wel onder mijn banken passen, maar volgens de wit kan je die dus ook niet laten vullen in Noorwegen.

Dus mijn vraag is: Is het inderdaad zo dat het onmogelijk is om propaanflessen van hier te laten vullen in Noorwegen? En zoja, zijn er in Noorwegen flessen te koop die niet hoger zijn dan 35cm?

Ik zou het liefst zorgen dat ik al goed voorbereid vertrek, ipv er maar op te hopen dat ik ergens gas vind onderweg.

Mvg,
Koen
Gebruikersavatar
Peter LMC
Berichten: 10210
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 20:51
Locatie: Parel van de kempen
Contacteer:

Re: Gasfles vraagje



Bericht door Peter LMC »

Mijn ervaring met vullen in Noorwegen is dat dat geen probleem is.
Lukt gewoon.
Men heeft een verloop voor bijna iedere fles daar.
Je bent echt niet de eerste die naar Noorwegen gaat met dit type aansluiting.
Gebruikersavatar
vascobel
Berichten: 52
Lid geworden op: zo 18 jan 2009, 18:22
Locatie: Westland

Re: Gasfles vraagje



Bericht door vascobel »