Beginnelingen voor het eerst op pad met de camper

Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27490
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Re: Beginnelingen voor het eerst op pad met de camper



Bericht door Marco Polo »

Onze eerste huurcamper daar kregen we enige uitleg over van de verhuurder op Urk.
En verder nergens over nagedacht geloof ik.
Gooiden dat ding vol met diesel en eten en hebben in 4 weken 10250km gereden naar de noordkaap en via Finland weer terug.
Niet gehinderd door enige kennis of andere sores die we nu wel weten :mrgreen:
Ging hartstikke goed :thumbup: :-B
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51325
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Beginnelingen voor het eerst op pad met de camper



Bericht door Kroppie »

ervaring is een heel beste leermeester
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27490
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Re: Beginnelingen voor het eerst op pad met de camper



Bericht door Marco Polo »

Kan je soms ook heel erg hinderen :mrgreen:
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51325
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Beginnelingen voor het eerst op pad met de camper



Bericht door Kroppie »

elk voordeel heb ze nadeel :-B
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
AadenAnke
Berichten: 13290
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 17:41
Locatie: Hoekse Waard

Re: Beginnelingen voor het eerst op pad met de camper



Bericht door AadenAnke »

Ik zou zeggen een extra dosis geduld en verdraagzaamheid :lol: en een vaste afspraak die wij hebben als 1 van de 2 op een plek nee zegt is het nee zonder uitleg of de vraag waarom! Bij vertrek alle 2 een rondje in en om de wagen of je niets vergeten bent en van de plek af nog een rondje over de plek. Menigeen is er op de volgende plek wel achter gekomen dat de elektriciteitskabel of het opstapje nog ergens op de vorige plek moet zijn :bang:

Heel veel plezier Gr Aad
Ferrariman
Berichten: 83
Lid geworden op: za 05 mar 2022, 14:56

Re: Beginnelingen voor het eerst op pad met de camper



Bericht door Ferrariman »

En nog een tip, vergeet jezelf niet.
Je krijgt hier heel veel hulp en mooie tips en daarnaast ook persoonlijke voorkeuren.
Veel of weinig km’s per dag camping, camperplaat of vrijstaan, veel of weinig water mee etc.
Ik lees me vaak in op de voor- en nadelen en ben blij dat ik dan zelf de keuze maak die het beste bij me past.
Tabbert classic 570
Berichten: 398
Lid geworden op: wo 04 jan 2023, 13:00

Re: Beginnelingen voor het eerst op pad met de camper



Bericht door Tabbert classic 570 »

Toen ik een camper huurde had ik helemaal niets voorbereid :oops: dieseltank volgegooid en rijden. Het enige wat wij wisten was dat we perse de eerste dag bij de visafslag wilde eten. Slaapplek of iets gewoon helemaal niet over nagedacht :lol3: . Eerste nacht meteen 1 van de mooiste plekken van het land ontdekt.
Wij namen alleen wat kleding mee en een bordspel. Wat trouwens heel handig is is een aeropress, daar kun je hele lekkere koffie mee zetten. Neemt weinig ruimte in beslag.
Verder gewoon genieten en als je iets mist of aan erger kun je dat de volgende keer aanpassen of anders doen. En wat al eerder is gezegd dat je je rijhoogte moet weten, ik rij nu nog op de navigatie van mijn telefoon en daar kun je je rijhoogte niet instellen. Meermaals vol op de ankers omdat er een bord staat 2.2m ( als het heel hectisch is met in uitvoegen zie je soms op het laatste moment de borden, en frankrijk heeft nogal veel van die ondergrondse tunnels/wegen, gelukkig altijd goed gegaan )
Geniet van je vakantie.
Gebruikersavatar
jackeura
Berichten: 102
Lid geworden op: wo 24 mar 2021, 15:07

Re: Beginnelingen voor het eerst op pad met de camper



Bericht door jackeura »

Kroppie schreef:
vr 09 jun 2023, 19:34
ervaring is een heel beste leermeester
Wel bijzonder, er wordt gevraagd naar goede tips en er komt een hele serie opmerkingen dat je jezelf niet hoeft voor te bereiden, stoere verhalen over duizenden kilometer die soms ook nog wordt besloten dat de bijdrager inmiddels wel ervaring door schade en schande heeft opgedaan. Ikzelf vind schade aan mijn eigen camper of kosten en schade aan een gehuurde camper of bekeuring toch wel een beetje jammer je geld. De meeste mensen zijn alleen een personenauto gewend en niet iets groots als een camper.
Gebruikersavatar
Eric 1962
Berichten: 681
Lid geworden op: za 07 mei 2022, 19:34
Locatie: Voormalig gemeente Hummelo & Keppel

Re: Beginnelingen voor het eerst op pad met de camper



Bericht door Eric 1962 »

Toen we in 1990 een huur camper hadden stond er op het dashboard de hoogte van de camper geplakt.
Wel fijn dat dat er aangegeven stond want op de terugweg van Noorwegen wilden we in Quakenbrück (D) een hapje eten.
Kwamen een tunnel tegen met doorrijhoogte 2,50 meter.
Stond precies op tijd stil, anders was de bovenkap eraf geweest.

Sinds we onze camper hebben prijkt dus ook een plakkertje met de hoogte van de camper op het dashboard.

Als we luxe willen hebben blijf ik thuis.
Met de camper op pad houden we meer van het primitievere.
B.v. water koken met een fluitketel voor koffie of thee gaat ook prima.

Ga op reis en geniet!
The big wheel keeps turning maar iets kleinere wieltjes doen het ook prima
Bezem83
Berichten: 24
Lid geworden op: di 06 jun 2023, 11:29

Re: Beginnelingen voor het eerst op pad met de camper



Bericht door Bezem83 »

Allen,

Even een terugkoppeling. We hebben een hele leuke vakantie gehad al hebben we wel wat klassieke fouten gemaakt. De eerste was teveel rijden. Sommige dagen hebben we 3/4 vd dag gereden en dat is gewoon teveel. Zeker als beginneling met het camperen. Uiteindelijk hebben we NL, Belgie, Luxemburg, Frankrijk, Zwitserland en Duitsland aangedaan.

We hebben op hele mooie plekken gestaan in het midden van de natuur. Ook wel pech gehad op twee campings, bij de één had men een foutje gemaakt door een voetbalteam van pubers toe te laten. Die hebben de hele nacht de boel wakker gehouden met politie erbij aan toe. En bij een tweede zaten we tussen twee dorpsfeesten in en dus tot 3.00 uur stampende muziek. Maar verder hele leuke en mooie plekken.

Wild camperen hebben we ook twee nachten geprobeerd. Vonden we wel leuk, maar misten wel de sanitaire voorzieningen. Komt ook deels wel door gezondheid omstandigheden. Maar voor een paar nachten prima.

Nu weer terug in het normale werkende leven. Met als doel eens rustig na te denken om wel al dan niet zelf een camper te kopen. Althans, er komt wat op ons pad. Dat wil ik graag delen maar dan in een ander topic ter voorkoming dit topic te vervuilen,

Nogmaals dank voor alle adviezen.
Gebruikersavatar
Sandor Gora
Berichten: 1735
Lid geworden op: za 26 nov 2016, 10:42
Locatie: Vlaardingen

Re: Beginnelingen voor het eerst op pad met de camper



Bericht door Sandor Gora »

Leuk om te lezen, dank voor de terugkoppeling 👍
En ach, ook als al wat meer ervaren camperaar overkomt het me toch nog: ik had die affiches van dat dance-feest wel gezien, maar niet beseft dat dat híer was, waar wij stonden... 😫
vriendelijke groet, Sándor Góra
Carthago Chic C-Line I 4.9 op Fiat Ducato 250 uit 2014
Gebruikersavatar
gjvonk
Berichten: 9190
Lid geworden op: ma 31 aug 2015, 21:06
Locatie: Schiedam

Re: Beginnelingen voor het eerst op pad met de camper



Bericht door gjvonk »

Of die lokale jeugd die nou net in de vrijdag- zaterdagnacht wil komen driften op de parkeerplaats...op een plekje wat we al jaren kennen, maar waar we toevallig nog nooit van vrijdag op zaterdag hadden geslapen.

Verstuurd vanaf mijn SM-G955F met Tapatalk


Buscamper fan
Gebruikersavatar
Eric 1962
Berichten: 681
Lid geworden op: za 07 mei 2022, 19:34
Locatie: Voormalig gemeente Hummelo & Keppel

Re: Beginnelingen voor het eerst op pad met de camper



Bericht door Eric 1962 »

Leuk dat jullie een fijne vakantie hebben gehad :cheers:
The big wheel keeps turning maar iets kleinere wieltjes doen het ook prima
Gebruikersavatar
PJD
Berichten: 803
Lid geworden op: zo 26 feb 2023, 7:55

Re: Beginnelingen voor het eerst op pad met de camper



Bericht door PJD »

Top dat de vakantie geslaagd is, en ach, van die foutjes kun je leren, niemand is ooit iets gelukt zonder het te leren of af te kijken, alleen als baby in de luier po**en ging zonder in 1 keer goed.
Plaats reactie