Dolomieten in augustus

Plaats reactie
Gerben75
Berichten: 30
Lid geworden op: zo 16 apr 2023, 16:16

Dolomieten in augustus



Bericht door Gerben75 »

Hallo mede reizigers.
Wij willen in augustus richting de dolomieten, dat is natuurlijk hoogseizoen in Italië. Nou is mijn vraag, is het nou wijs om een camping te reserveren of kun je altijd wel terrecht op een camperplaats of camping met de camper. Afgelopen Pinksteren waren we richting de achterhoek gereden zonder iets te regelen en toen viel het niet mee om een plekje te vinden. Dat is natuurlijk wel Nederland maar dacht zal het toch eens vragen onder de mede camperaars
Wat is jullie ervaring?
Gebruikersavatar
FJM
Berichten: 437
Lid geworden op: di 19 sep 2006, 21:37
Locatie: Hilversum
Contacteer:

Re: Dolomieten in augustus



Bericht door FJM »

Drie jaar geleden (aug) in de Dolomieten geweest, komend vanuit Kroatië.
We konden toen vrij makkelijk plekjes vinden op camperplaatsen. Niet bij campings geweest.
Who is General Failure? And why is he reading my harddisk?
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27491
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Re: Dolomieten in augustus



Bericht door Marco Polo »

Italianen gaan en masse naar de kust.
Scheelt misschien.
Gebruikersavatar
hurktoilet
Berichten: 8268
Lid geworden op: za 14 jan 2012, 12:59
Contacteer:

Re: Dolomieten in augustus



Bericht door hurktoilet »

Campings en Italië... Het merengebied in het noorden en de kust, zeker de Cinque Terre, kun je vergeten. Overvolle mierenhoop. Maar als je ook naar camperplaatsen en vrije plaatsen kijkt, en genoegen neemt met een plekje zonder direct uitzicht op zee, kom je denk ik een heel eind. De Italiaanse variant op France Passion (gratis overnachten bij boeren, als je geen voorzieningen nodig hebt) is wellicht ook nog een optie. Heet daar Agriturismo geloof ik.
Peter (dankt zijn nick aan de Frankrijk-website die hij jarenlang had)
Twitter: @Camper_toerist
Gebruikersavatar
TestCase
Berichten: 6076
Lid geworden op: wo 09 nov 2016, 22:42

Re: Dolomieten in augustus



Bericht door TestCase »

Agriturismo betekend vakantie bij de boer en is geen organisatie. Er was een tegenhanger van France Passion maar die is al een aantal jaren verdwenen. Ik ken nog wel https://www.dolcevia.com/nl/italie-reiz ... e-del-vino

Maar 10km van de kust en de meren is nog wel een plekje op de cp te vinden alleen soms niet waar je wilt zijn.

//Kees - Not all who wander are lost. (J.R.R. Tolkien)


AfbeeldingA good traveler has no fixed plans and is not intent on arriving. (Lao Tzu)
EuraMobil ProfilaRS 720EB
Gebruikersavatar
hurktoilet
Berichten: 8268
Lid geworden op: za 14 jan 2012, 12:59
Contacteer:

Re: Dolomieten in augustus



Bericht door hurktoilet »

Ik meende gezien te hebben dat er een nieuwe club was die de draad heeft opgepakt en dat klopt. Heet Agricamper.
Peter (dankt zijn nick aan de Frankrijk-website die hij jarenlang had)
Twitter: @Camper_toerist
Gebruikersavatar
TestCase
Berichten: 6076
Lid geworden op: wo 09 nov 2016, 22:42

Re: Dolomieten in augustus



Bericht door TestCase »

Mooi, weer wat geleerd.

Maar bottomline wil je echt ergens specifiek zijn/staan in augustus dan kan het zijn dat je op de bonnefooi misgrijpt. Is dat erg? Voor ons niet maar ben je met bijv. kinderen of je wilt echt die wandeling maken dan kan dat anders zijn.

//Kees - Not all who wander are lost. (J.R.R. Tolkien)

AfbeeldingA good traveler has no fixed plans and is not intent on arriving. (Lao Tzu)
EuraMobil ProfilaRS 720EB
Gebruikersavatar
hurktoilet
Berichten: 8268
Lid geworden op: za 14 jan 2012, 12:59
Contacteer:

Re: Dolomieten in augustus



Bericht door hurktoilet »

Dat lijkt me het eigene aan op de bonnefooi: als je op een specifieke plek wilt staan, kun je een keer pech hebben. Maar het eigene van camperen is dat we, uitzonderingen daargelaten, nooit ergens specifiek willen staan. Vinden we links geen plekje, dan is er rechts wel iets.
Peter (dankt zijn nick aan de Frankrijk-website die hij jarenlang had)
Twitter: @Camper_toerist
Gerben75
Berichten: 30
Lid geworden op: zo 16 apr 2023, 16:16

Re: Dolomieten in augustus



Bericht door Gerben75 »

Ik snap het,wij hoeven ook niet per se op een plek te staan in een bepaald gebied, maar je wil op een gegeven moment einde dag wel een veilige plek hebben om te overnachten. Dat is meer het idee zeg maar. Drukke campings met animatie zijn we zo ie zo niet van ::)
Gebruikersavatar
TestCase
Berichten: 6076
Lid geworden op: wo 09 nov 2016, 22:42

Re: Dolomieten in augustus



Bericht door TestCase »

Dan zou ik mij geen zorgen maken, wij in ieder geval niet. Maar tegen 16:00 zou ik in aug toch wel een plekje zoeken!

//Kees - Not all who wander are lost. (J.R.R. Tolkien)

AfbeeldingA good traveler has no fixed plans and is not intent on arriving. (Lao Tzu)
EuraMobil ProfilaRS 720EB
Gebruikersavatar
Bluesart
Berichten: 2093
Lid geworden op: zo 15 nov 2009, 15:57
Contacteer:

Re: Dolomieten in augustus



Bericht door Bluesart »

Begin augustus of eind augustus kan erg verschillend per regio, per camperplaats, parkeerplaats en camping.
Wij hadden afgelopen jaar voor begin september een acsi korting camping op het oog bij Hyeres in Zuid-Frankrijk. Propvol. Een gewone andere camping waar we ooit eerder waren geweest plek genoeg, zelfs goedkoper.
De dolomieten zijn behoorlijk populair en de toegangsweg tot de drie zinnen is uitgebuit met een tolweg. Je zou kunnen zoeken op de plekjes in de buurt om te kunnen staan met de camper en de ervaringen lezen in de betreffende tijd.
Reisverslagen van onze reizen naar Zuid-Frankrijk en Italië vind je op onze website http://www.bluesart.net
Eric van den Heuvel
Berichten: 640
Lid geworden op: vr 01 feb 2013, 14:36
Locatie: 7383 Tormás Hongarije

Re: Dolomieten in augustus



Bericht door Eric van den Heuvel »

Hallo, laat je niet gek maken. Er is plasts genoeg in de Dolomieten. Wij gaan er jarenlang naartoe, ook nu, vrijdag vertrekken we voor anderhalve maand de Dolomieten in. Groet Eric
Gerben75
Berichten: 30
Lid geworden op: zo 16 apr 2023, 16:16

Re: Dolomieten in augustus



Bericht door Gerben75 »

Veel plezier en bedankt voor je reactie
Gwen1980
Berichten: 141
Lid geworden op: do 14 jun 2012, 13:32

Re: Dolomieten in augustus



Bericht door Gwen1980 »

Ik snap de spanning, haha.
Wij zijn in 2019 vanuit Kroatië door de Dolomieten naar huis gereden, en op een stuk of 4 verschillende plekken daar overnacht op de bonnefooi.

1 camping in Colfosco, echt bizar duur en volgepropt, dat doe ik nooit meer.
Verder wat camperplaatsen, een paar officiële en eentje ergens op een berg. Dat ging prima, vooral die op die berg was geweldig. We hebben niet een keer onze neus gestoten qua zoeken naar plekken.

Dit jaar gaan we in juli weer die kant op. Ik probeer de campings zoveel mogelijk links te laten liggen, die vind ik in Italië echt belachelijk duur. Er zijn daar zoveel CP's het moet wel gek lopen als je nergens kunt overnachten. Wij boeken nooit iets, we weten niet hoe snel we rijden, hoe mooi of niet mooi het ergens is, en wat voor weer het wordt, dus ik heb ook nog geen idee waar we uit gaan komen. Omdat we wel 3 kinderen bij ons hebben, vind ik het soms vooraf elke keer weer een beetje spannend, maar juist dan komen we op de gekste, mooiste en leukste plekjes uit, die je vooraf nooit bedacht zou hebben. Gelukkig hebben onze kinderen (ook al zijn het al pubers) weinig eisen qua vermaak, als je er een beetje met stokken, stenen en liefst ook een fikkie uit de voeten kunt, is het al gauw goed. En voor de wifi nemen we dan maar een extra 4g-bundeltje ;)
Camperen met kinderen! We vertellen erover op: http://www.eijkeltjesopreis.blogspot.nl
Plaats reactie