Data simkaart kopen in Frankrijk?

Alles over navigatiesystemen, computer,
internet onderweg, mobiele telefonie en software.
deusjevo
Berichten: 760
Lid geworden op: ma 19 sep 2022, 23:16

Re: Data simkaart kopen in Frankrijk?



Bericht door deusjevo »

Iemand ook ervaring met E-Sim in Frankrijk?
Ik heb een 🥚 Phone 14 en die mogelijkheid zit erop
Aan een gewone Simkaart heb ik niets.
Fiat Ducato Buscamper 2013 of solo een Range Rover, MINI Cooper Clubman, Fiat Panda of Citroën Dyane.
Sorry, kan altijd moeilijk kiezen…
lassche
Berichten: 997
Lid geworden op: wo 03 jul 2013, 10:34
Locatie: N.W. Overijssel

Re: Data simkaart kopen in Frankrijk?



Bericht door lassche »

Bij sommige E-sims is de mogelijkheid van het delen van data uitgeschakeld. Dus controleer dat voor aanschaf als je van die mogelijkheid gebruik wilt maken.

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

2014 - 2019 Frankia I650 SD bouwjaar 2001, 2019 - heden Frankia I680 BD Holiday Class bouwjaar 2007
Gebruikersavatar
des
Berichten: 707
Lid geworden op: do 08 dec 2016, 21:21
Locatie: Watervliet Belgie

Re: Data simkaart kopen in Frankrijk?



Bericht door des »

In mijn pakket bij telenet heb ik een gratis data sim,
Onbeperkt in België meende ik ( weet niet zeker ), deze zit in de b918 router, in het buitenland ben ik beperkt tot 80gb dat weet ik wel zeker ,dit is echt voldoende om bv het nieuws te zien ,en elke avond een film van Netflix bv ,en dit gedurende een 15 tal dagen.

Dus 200 gb zou ,eigenlijk moeten voldoende zijn denk ik voor een hele maand.
Mobviletta i90 2022
Bavaria 746 ´2018

België
lassche
Berichten: 997
Lid geworden op: wo 03 jul 2013, 10:34
Locatie: N.W. Overijssel

Re: Data simkaart kopen in Frankrijk?



Bericht door lassche »

pwhooftman schreef:Als ik op https://www.sfr.fr/offre-mobile/carte-prepayee kijk, dat lijkt het er op dat ik een prepaid simkaart kan kopen voor 1 euro, en vervolgens kan ik op elk moment een 'bundel' kopen , bijvoorbeeld een 'Pass voor 5G' met 200Gb voor 40 euro, wat dan 30 dagen geldig is.

Is dat tegoed dan overal in Europa geldig, zou ik een dergelijk kaartje in de Mifi router kunnen stoppen? Google vertaalt de website netjes voor mij, maar daardoor worden er toch net iets andere termen dan normaal gebruikt, waardoor ik me afvraag of dit zou werken (dat lijkt te mooi om waar te zijn) en of ik dit gewoon uit Nederland kan bestellen.
En het is me ook niet helemaal duidelijk hoe je tegoed opwaardeert (https://www.sfr.fr/espace-client/rechar ... ligne.html).

Wie heeft er ervaring met het vanuit Nederland kopen van een dergelijk prepaid kaartje?
Er is verder niet meer gereageerd op je vraag. Maar ik ben benieuwd of je hier zelf nog verder mee bent gekomen. Want ik ben ook nog opzoek naar een prepaid data bundel voor Frankrijk. Die van Leclerc is voor zover ik het nu begrijp een abonnement. En dat wil ik juist niet.

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

2014 - 2019 Frankia I650 SD bouwjaar 2001, 2019 - heden Frankia I680 BD Holiday Class bouwjaar 2007
Arnor
Berichten: 304
Lid geworden op: vr 23 okt 2009, 17:37

Re: Data simkaart kopen in Frankrijk?



Bericht door Arnor »

Het is mij ook niet helemaal duidelijk of die kaartjes van LeClerc een abonnement betreft. Wel weet ik dat die kaartjes een maand geldig zijn. Dat eventuele 'abonnement' is dan echter al direct met een opzegtermijn van 10 dagen op te zeggen via een mailtje aan Reglo via hun website. Telefoonnummer van kaartje vermelden en kopie van gebruikte identificatie bijvoegen.

Dus; na koop kaartje installeren/aanmelden. Na maximaal 20 dagen opzeggen. Daarna na 10 dagen kaartje eruit en nieuw kaartje installeren enzovoorts. Zo heb ik dat in juli en augustus gedaan.

Kopen van het kaartje is wel een gedoe. De kaart ligt in een verpakking in een stelling bij de afdeling Electronica. Afrekenen bij de kassa. Daar vraagt men naar je gegevens; identificatie (paspoort of rijbewijs), voornaam, achternaam, adres, postcode, woonplaats, land. Voor de eenvoud hebben wij alle gegevens op een kaartje geschreven; daar is men heel dankbaar voor want die gegevens worden allemaal ingevoerd op de kassaterminal. Na betaling komt er een reeks stroken uit de terminal. Eén exemplaar moet worden getekend.

O ja; het kaartje kan worden aangemeld via de website van Reglo en werkt ook in een Mifi.

Edit: Ik heb de kaart alleen in Frankrijk gebruikt.

(Ik blijf nieuwsgierig naar de werkwijze als je het als abonnement wilt gebruiken.)
lassche
Berichten: 997
Lid geworden op: wo 03 jul 2013, 10:34
Locatie: N.W. Overijssel

Re: Data simkaart kopen in Frankrijk?



Bericht door lassche »

Voor zover ik het begrijp is het zo dat als je niets doet na 30 dagen automatisch weer het maandbedrag afgeschreven wordt.
Maar ik zal hun website nog eens weer "bestuderen". Want opzich is het wel interessant, 210GB voor, ik geloof €24,-.

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

2014 - 2019 Frankia I650 SD bouwjaar 2001, 2019 - heden Frankia I680 BD Holiday Class bouwjaar 2007
borretje
Berichten: 97
Lid geworden op: ma 26 okt 2020, 7:15

Re: Data simkaart kopen in Frankrijk?



Bericht door borretje »

Dat verhaal van titelloze klopt wel. Het is zonder abonnement. Ga je nog een keer verlengen betaal je je gewoon die 20 piek in de winkel en kun je dezelfde sim blijven gebruiken. Scheelt 5 euro voor nieuwe kaart. Je nummer staat toch geregistreerd bij Reglo.
Werkt ook nog buiten Frankrijk alleen zal door de fup aantal gb worden teruggeschroefd. Heb het in heel Frankrijk en stuk Spanje gebruikt

Verstuurd vanaf mijn SM-P610 met Tapatalk

lassche
Berichten: 997
Lid geworden op: wo 03 jul 2013, 10:34
Locatie: N.W. Overijssel

Re: Data simkaart kopen in Frankrijk?



Bericht door lassche »

Dus als ik het goed begrijp koop ik de eerste keer de simkaart en de data bundel voor €5,- + €18,95,-. bij Leclerc. Zij zorgen ervoor dat de data bundel aan de simkaart gekoppeld wordt. Vervolgens activeer ik de simkaart via de website van Reglomobile.fr en daarna heb ik voor maximaal 30 dagen 200GB data. En ik hoef verder niets op te zeggen. Na 30 dagen vervalt het eventueel resterend tegoed. En ben ik de volgende keer weer in Frankrijk dan koop ik bij Leclerc weer een nieuwe bundel die dan weer aan mijn simkaart gekoppeld wordt.

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

2014 - 2019 Frankia I650 SD bouwjaar 2001, 2019 - heden Frankia I680 BD Holiday Class bouwjaar 2007
Arnor
Berichten: 304
Lid geworden op: vr 23 okt 2009, 17:37

Re: Data simkaart kopen in Frankrijk?



Bericht door Arnor »


borretje schreef:Dat verhaal van titelloze klopt wel. Het is zonder abonnement. Ga je nog een keer verlengen betaal je je gewoon die 20 piek in de winkel en kun je dezelfde sim blijven gebruiken. Scheelt 5 euro voor nieuwe kaart. Je nummer staat toch geregistreerd bij Reglo.
Werkt ook nog buiten Frankrijk alleen zal door de fup aantal gb worden teruggeschroefd. Heb het in heel Frankrijk en stuk Spanje gebruikt

Verstuurd vanaf mijn SM-P610 met Tapatalk
Hoe 'betaal je gewoon in de winkel' ?

Ik kon alleen met een verpakking waarin een simkaart zat naar de kassa lopen. Bestaan er ook verpakkingen voor verlengingen ?
Gebruikersavatar
Karelkaywa
Berichten: 1124
Lid geworden op: za 15 nov 2014, 13:46
Locatie: Castricum

Re: Data simkaart kopen in Frankrijk?



Bericht door Karelkaywa »

Ik kocht 10 dagen terug in een SFR shop een Sim-kaart voor €10.= Dan heb je nog niets want in de shop kunnen ze er geen tegoed opzetten. Daarvoor moet je naar een tabacwinkel en een tegoed kopen. Ik kocht het tegoed van €40.= en dat is goed voor 200Gb. Dat tegoed is vanaf het activeren dan 30 dagen geldig. Voor het activeren ben ik terug gegaan naar de SFR shop omdat ik het via de website niet voor elkaar kreeg. In de shop ging het via de telefoon. Wil je na de 30 dagen verder, dan moet je opnieuw een tegoed kopen en activeren. Tot nu toe werkt deze Sim uitstekend in mijn Teltonica router. Ben er blij mee .


Groeten Karel
Groeten van Karel
(Kaywa was de naam van mijn laatste Duitse Herder)
Gebruikersavatar
mMario
Berichten: 826
Lid geworden op: zo 20 nov 2011, 18:30
Locatie: Hoogkarspel

Re: Data simkaart kopen in Frankrijk?



Bericht door mMario »

Ik gebruik een iPad met prepaid data simkaart(data only) Europa en noord Amerika dekking die ik kocht voor €24,95 met 2GB data tegoed. Deze kaart is onbeperkt geldig en verloopt nooit. Ik gebruik alleen dit mobiel data tijdens het rijden als navigatie. Daarna zet ik mobiel data meteen weer uit. Verder gebruik ik de IPad weer via de hotspot van mijn iPhone. Navigeren met een IPad en de iPhone als hotspot werkt niet heb ik gemerkt.
Opwaarderen van de simkaart kost €8,= voor 1 Gb.
Vraag me wel af of dit nou erg duur is of niet.
Vodafone heeft ook prepaid data only simkaarten met verschillende hoeveelheden data te koop. Moet dat ook nog eens bestuderen. Wat betreft geldigheidsduur en opwaardering mogelijkheden en dekking.
deusjevo
Berichten: 760
Lid geworden op: ma 19 sep 2022, 23:16

Re: Data simkaart kopen in Frankrijk?



Bericht door deusjevo »

deusjevo schreef:
do 13 jul 2023, 15:48
Iemand ook ervaring met eSIM in Frankrijk?
Ik heb een 🥚 Phone 14 en die mogelijkheid zit erop
Aan een gewone Simkaart heb ik niets.
Even terugkoppelen, heb via Holafly iets van 20 Gb gekocht voor €15
Opstarten was even lastig maar eSIM werkte prima

https://esim.holafly.com/nl/
Fiat Ducato Buscamper 2013 of solo een Range Rover, MINI Cooper Clubman, Fiat Panda of Citroën Dyane.
Sorry, kan altijd moeilijk kiezen…
Gebruikersavatar
dedruivenplukker
Berichten: 7143
Lid geworden op: vr 13 mar 2009, 4:08

Re: Data simkaart kopen in Frankrijk?



Bericht door dedruivenplukker »

Naar de E.Leclerc hypermarche in Chalon sur Saone geweest voor een Reglo mobil kaartje.

Het was zondag en wij waren er voor twaalven. Om half een ging de winkel dicht.
Naar de aparte elektronica winkel verwezen waar geen verkoper was.
De beveiliging heeft na tien minuten de verkoper gebeld en die kwam snel van achteren met een gigantische kartonnen doos.#
Die doos bleek van het laatste gigantische flatscreen te zijn die een vader met zijn zoon met een aanbieding kochten.
Mt zijn drieën zijn ze twintig minuten bezig geweest om de TV in de doos te krijgen.
Ik vond het wel een mooie slapstick mijn partner stond te vloeken....Wij wilden alleen snel een simmetje.

Toen de tv eindelijk in de doos zat moest er nog een speaker systeem bij, ook zonder doos, het showmodel.
Na vijf minuten kwamen ze er eindelijk achter dat ze de verkeerde doos hadden.....

Inmiddels was het tien over half en de verkoper moest nog snel de supermarkt inrennen voor tape, vader en zoon wilde een dichte doos.

Inmiddels was er niet veel volk meer toen de vader en zoon met hun reuzedoos naar buiten vertrokken.
Wij vroegen naar het Reglo mobil kaartje, dat was volgens de beveiliger niet in deze hypermarche te verkrijgen.
De verkoper bleek niets te weten, maar volgens de beveiliger was er in Chalon veel fraude met deze simkaarten.
Ik dacht dat ze naar huis wilden, a la soupe.... :evil:

We kwamen buiten op een grote lege parkeerplaats.
Alleen vader en zoon probeerden daar nog de gigadoos in hun grote auto te krijgen, wat niet lukte.
Vader zag onze camper en kwam kordaat vragen of wij de TV niet even naar zijn huis konden brengen. :lolno: :lolno:
Ik heb verteld dat we drie kwartier op ze gewacht hadden tot ze eindelijk klaar waren en nu zonder aankoop vertrokken.
Mijn partner was niet in de stemming om van Gend en Loos te spelen. :twisted:

Op advies van de verkoper maandag naar de E.Leclerc in Lux gereden.
Daar waren wel kaartjes maar die konden niet geactiveerd worden volgens de twee meisjes achter de balie.

Doorgereden naar Montceau-les-mines want mijn partner moest werken en haar tegoed was bijna op.

Daar is een heel centrum van winkels van E.Leclerc en bij de laatste (espace culturelle) hadden ze de simkaartjes.
In de winkel zat een gamer en die had de kaart zo geactiveerd.
In mijn telefoon de sim gestopt en een sms gekregen met het nieuwe nummer en de vraag of we automatisch wilden opwaarderen.
De sim werkt prima en mijn partner kon er goed mee werken. Ik heb alles van uitzending gemist bekeken en het tegoed (we hadden 70 Gb ) kregen we niet op.
Alleen voor bellen naar Nl moet er 5 Euro extra op gezet worden.

In België en Nederland werkt de simkaart ook prima.
Ik heb de sim nu aan de jeugd gegeven die zoals bekend is, altijd data te kort komt.
'89 VW T3-'94 MB 508D-'99 MB 1117 4x4
'02 TOYOTA Hi-ACE POP-TOP-'03 MB 409D '21 MB 410D-X
A,AND,AUS,B,BF,BG,BJ,BW,CH,CS,CZ,D,DDR,DK,
DZ,E,ET,F,GB,GBZ,GH,GR,H,HRP,I,L,LS,MA,MC,
MOC,MW,NAM,P,PL,RN,RO,RT,SD,
SLO,SK,TCH,TG,TR,YU,Z,ZA,ZW.
Waarheen leidt de weg die wij moeten gaan? - Mieke Telkamp
lassche
Berichten: 997
Lid geworden op: wo 03 jul 2013, 10:34
Locatie: N.W. Overijssel

Re: Data simkaart kopen in Frankrijk?



Bericht door lassche »

Even terugkoppelen.

Het was in 5 minuten geregeld. Bij de servicebalie van E.leclerc in Arras.

Er werd om het paspoort gevraagd. Daarna afrekenen en op mijn verzoek heeft de dame van de servicebalie de simkaart meteen geactiveerd.

Ik heb nu 210GB data voor 1 maand. Kosten €5,- voor de simkaart en €18.95 voor de bundel.

Net even getest in oude Samsung S4 die ik als hotspot gebruik. Xioami tv-stick met daarop NLZiet op de tv-aangesloten. TV-stick verbinden met hotspot. En het werkt. In ieder geval hier op Ile de Re waar we nu zijn. 2 Streepjes 4G-ontvangst.



Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

2014 - 2019 Frankia I650 SD bouwjaar 2001, 2019 - heden Frankia I680 BD Holiday Class bouwjaar 2007
Plaats reactie