Te snel in Frankrijk gereden

Gebruikersavatar
kampo
Berichten: 8968
Lid geworden op: vr 30 sep 2016, 21:01
Locatie: Brussel

Re: Te snel in Frankrijk gereden



Bericht door kampo »

oei, dan kan ik me maar beter laten ombouwen :mrgreen:

uit een ander topic:
kampo schreef:
wo 26 apr 2023, 12:47
De TGV werd afgelast omwille van weer een pensioenstaking op 7 april.
Dus moest ik met de personenwagen.
Het was lang geleden dat ik de Franse staatskas nog eens mocht sponsoren n :sick:
Mesta 210C is de dader.
104km/h gecorrigeerd tot 98km/h waar je 90km/h mag,
op de A6a net ten zuiden van de periferique van Parijs.
45 euro mits je snel betaald. Dat valt dan weer mee in vergelijking met BE
Groeten Kampo
Gebruikersavatar
EasyBee
Berichten: 8499
Lid geworden op: vr 01 jan 2016, 18:44
Locatie: Veluwe

Re: Te snel in Frankrijk gereden



Bericht door EasyBee »

@Dutch Traveller
Nou ga je toch een discussie starten die afwijkt van het onderwerp. Nou zijn elektrische auto's nog een ruime minderheid in Europa.
Wij hebben een nieuwe auto met alles er op en er aan wat betreft navigatie en verkeersbordherkenning en noem maar op, maar jouw wens en de realiteit liggen nog behoorlijk uit elkaar. Heel vaak krijg ik op het dashboard dus niet te zien wat de actuele toegestane maximum snelheid is. Wat moet dat ding dan doen? Op de rem trappen en de auto tot stilstand brengen? De maximaal toegestane snelheid die het apparaat als laatste wel zag? En zo voort. Los daar van. Zie je om je heen hoe veel irritatie en agressie er is in maatschappij en verkeer. Weet je wat er gebeurt als een deel van de verkeersdeelnemers gedwongen wordt (door hun auto) om hooguit de maximaal toegestane maximum snelheid te rijden, terwijl de rest doet wat ze willen. Die hardrijders zijn meestal niet de meest sociaal begaafden. Tenslotte trekken ze zich niks aan van de regels en hebben vaak volkomen :silent: aan de konsekwenties voor anderen. Dus nee. Totdat iedereen in zo'n "auto pilot full self driving bla bla" zit, beter niet dat utopische idee van jou uitvoeren. Utopia bestaat niet.

Back on topic. Ik verbaas me er over dat een groot deel van de Frankrijk gangers blijkbaar bij de Franse grens de borden niet zien staan met de algemeen toegestane snelheden op de Franse wegen. Tenzij anders vermeld is het dus 80 op de wegen buiten de bebouwde kom, 50 binnen de bebouwde kom. Laten dat nou de snelheden zijn, die in Nederland ook gelden. How hard can it be?
Hymer B694 op Ducato 230 2.5 TDI met AL-KO tandem as chassis.
WimZ
Berichten: 1815
Lid geworden op: zo 30 aug 2009, 11:13

Re: Te snel in Frankrijk gereden



Bericht door WimZ »

EasyBee schreef:
zo 30 apr 2023, 9:36
......Tenzij anders vermeld is het dus 80 op de wegen buiten de bebouwde kom, 50 binnen de bebouwde kom. Laten dat nou de snelheden zijn, die in Nederland ook gelden. How hard can it be?
EasyBee schreef:
zo 30 apr 2023, 9:36
..... Die hardrijders zijn meestal niet de meest sociaal begaafden. Tenslotte trekken ze zich niks aan van de regels en hebben vaak volkomen :silent: aan de konsekwenties voor anderen.......
Gebruikersavatar
EasyBee
Berichten: 8499
Lid geworden op: vr 01 jan 2016, 18:44
Locatie: Veluwe

Re: Te snel in Frankrijk gereden



Bericht door EasyBee »

Zeg gewoon wat je wilt zeggen/schrijven. Maar ga nou niet in andermans verhaal zitten knippen en in omgekeerde volgorde quoten.
Back on topic dan maar?
Hymer B694 op Ducato 230 2.5 TDI met AL-KO tandem as chassis.
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51325
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Te snel in Frankrijk gereden



Bericht door Kroppie »

veel mensen vergeten 1 groot ding, ze weten niet wat een maximum snelheid inhoud, die max snelheid is de snelheid die je MAG, NIET de snelheid die je MOET
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Dutch Traveler
Berichten: 100
Lid geworden op: za 29 dec 2018, 19:27

Re: Te snel in Frankrijk gereden



Bericht door Dutch Traveler »

Net nog gelezen in HLN.BE
Waals gezin krijgt 70 SNELHEIDSBOETES in ÉÉN maand door traject controle in Gingelom.
Vol trots vertelde hij dat hij er net weer een aantal uit de brievenbus haalde.
In een interview vertelde een buurtbewoonster dat hij niet de enigste was.
We zijn met een half dozijn "slachtoffers" en dat zij de meeste boetes had gekregen, vertelde zonder schaamte ook nog het totale bedrag.

Het moet gewoon afgelopen zijn met dat achterlijke raggen op de openbare weg.
Gelukkig nemen steeds meer landen en gemeenten drastische maatregelen.
Ik reis en kampeer in afwachting van wat komen gaat, bewust rond in een zuinige mini camper.
Doordat hij op benzine rijd en een hoogte heeft van 1.90 mtr. ben ik zonder beperkingen overal welkom.
Nu ben ik in afwachting van de hopelijk later dit jaar uitkomende basisauto, voor mijn eerste vol elektrische camper.
Gebruikersavatar
gjvonk
Berichten: 9190
Lid geworden op: ma 31 aug 2015, 21:06
Locatie: Schiedam

Re: Te snel in Frankrijk gereden



Bericht door gjvonk »

Let overigens op: behalve een aanzienlijke toename van vaste flitspalen is de gendarmerie al jaren actief met laserguns (een auto na een brug of viaduct en verderop of een fuik of een paar moteragenten) en vandaag op de A75 voor het eerst gezien dat een agent bezig was een mobiele installatie op te stellen.

Verstuurd vanaf mijn SM-G955F met Tapatalk

Buscamper fan
borretje
Berichten: 97
Lid geworden op: ma 26 okt 2020, 7:15

Re: Te snel in Frankrijk gereden



Bericht door borretje »

Dat klopt, gister op weg vanaf Pau naar Dordogne op de een of andere RN ook zo'n fuik gezien. Ik werd doorgewuifd

Verstuurd vanaf mijn SM-P610 met Tapatalk

Gebruikersavatar
gjvonk
Berichten: 9190
Lid geworden op: ma 31 aug 2015, 21:06
Locatie: Schiedam

Re: Te snel in Frankrijk gereden



Bericht door gjvonk »

Gisteren en vandaag ook weer ontdekt: vertrouw NIET meer op de snelheidsaanduidingen in je Navi: Gisteren de D956 gereden tussen de A85 afslag Blois en Blois: daar bleef de navi continue aangeven dat de maximum snelheid 80 km/U is terwijl er heel consequent na iedere rotonde of kruising middels nieuwe borden aangegeven wordt dat de maximum snelheid op die weg 90 is. Vandaag op de A22 tussen Lille en de Belgische grens gaf de navi aan dat de maximum snelheid 90 is terwijl het tot ongeveer Tourcoing constant 70 blijft met telkens de borden 70 rappel.

Daar kun je bijna niet tegenaan updaten, het kan zomaar veranderen. Dat geldt overigens ook voor "einde bebouwde kom" en de snelheidsvarianten daarbinnen: 70, 50, 40 en 30, ik ben het de afgelopen dagen weer in allerlei variaties en opeenvolgingen tegen gekomen.

Verstuurd vanaf mijn SM-G955F met Tapatalk

Buscamper fan
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27490
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Re: Te snel in Frankrijk gereden



Bericht door Marco Polo »

Apps op je telefoon of tablet zijn vaak nog wel actueel.
Dat ingebouwde spul is eigenlijk hopeloos.
Loopt vaak een eind achter de feiten aan.
Gebruikersavatar
seth_space
Berichten: 8704
Lid geworden op: za 06 aug 2016, 18:40
Locatie: Brabant

Re: Te snel in Frankrijk gereden



Bericht door seth_space »

Of heeft verkeersborden herkenning en dan zit je altijd goed
Ook vroeger was niet alles zoals het vroeger was. HvV
“Wisdom is the result of experience and experience the result of bad judgement.”
Gebruikersavatar
gjvonk
Berichten: 9190
Lid geworden op: ma 31 aug 2015, 21:06
Locatie: Schiedam

Re: Te snel in Frankrijk gereden



Bericht door gjvonk »

Ook bij de borden in F en ES die de snelheidsvermindering aangeven bij de afritten?

Verstuurd vanaf mijn SM-G955F met Tapatalk

Buscamper fan
Peter+Annie
Berichten: 1354
Lid geworden op: zo 11 jul 2021, 13:41
Locatie: Roosendaal

Re: Te snel in Frankrijk gereden



Bericht door Peter+Annie »

Die snelheid bij afritten geldt alleen voor het verkeer dat van de afrit gebruik gaat maken, doe je dat niet blijft voor u gewoon de snelheid op de doorgaande weg (waar u op rijdt) van toepassing.
Laatst gewijzigd door Aloys op do 17 aug 2023, 14:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Onnodige quote verwijderd.
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51325
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Te snel in Frankrijk gereden



Bericht door Kroppie »

gewoon op de borden kijken en weg probleem
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Plaats reactie