@Dutch Traveller
Nou ga je toch een discussie starten die afwijkt van het onderwerp. Nou zijn elektrische auto's nog een ruime minderheid in Europa.
Wij hebben een nieuwe auto met alles er op en er aan wat betreft navigatie en verkeersbordherkenning en noem maar op, maar jouw wens en de realiteit liggen nog behoorlijk uit elkaar. Heel vaak krijg ik op het dashboard dus niet te zien wat de actuele toegestane maximum snelheid is. Wat moet dat ding dan doen? Op de rem trappen en de auto tot stilstand brengen? De maximaal toegestane snelheid die het apparaat als laatste wel zag? En zo voort. Los daar van. Zie je om je heen hoe veel irritatie en agressie er is in maatschappij en verkeer. Weet je wat er gebeurt als een deel van de verkeersdeelnemers gedwongen wordt (door hun auto) om hooguit de maximaal toegestane maximum snelheid te rijden, terwijl de rest doet wat ze willen. Die hardrijders zijn meestal niet de meest sociaal begaafden. Tenslotte trekken ze zich niks aan van de regels en hebben vaak volkomen
aan de konsekwenties voor anderen. Dus nee. Totdat iedereen in zo'n "auto pilot full self driving bla bla" zit, beter niet dat utopische idee van jou uitvoeren. Utopia bestaat niet.
Back on topic. Ik verbaas me er over dat een groot deel van de Frankrijk gangers blijkbaar bij de Franse grens de borden niet zien staan met de algemeen toegestane snelheden op de Franse wegen. Tenzij anders vermeld is het dus 80 op de wegen buiten de bebouwde kom, 50 binnen de bebouwde kom. Laten dat nou de snelheden zijn, die in Nederland ook gelden. How hard can it be?
Hymer B694 op Ducato 230 2.5 TDI met AL-KO tandem as chassis.