Campings (richting) Gardameer

Vragen en tips over bestemmingen, routes en camperplaatsen.
Plaats reactie
Kris014
Berichten: 1
Lid geworden op: wo 12 apr 2023, 21:43

Campings (richting) Gardameer



Bericht door Kris014 »

Hallo,
Mijn vrouw, ik en de kinderen willen graag (voor de eerste keer) met de mobilhome op vakantie gaan. We hebben via goboony een mobilhome gehuurd voor de laatste 2 weken van juli. We hebben een route in gedachte richting het Gardameer. Nu zijn we op zoek naar enkele camperplekken om 1-2 dagen te verblijven en dan door te rijden. Echter doet het probleem zich voor dat de kampeerplaatsen die we gezocht hebben (een 15tal) enkel reservaties doen vanaf 5 dagen en meer. De staanplaatsen zijn ook ongelofelijk duur, belachelijk dat je per persoon moet betalen,..
Tot zover de vrijheid waar we vanuit gingen als we aan dit avontuur begonnen. Nu schipper ik zelfs om de vakantie gewoon te annuleren. Mijn laatste strohalm is hopen op tips en sluitende antwoorden op de vraag: Waar vind ik degelijke campings waar je niet voor 5 dagen moet reserveren om überhaupt plaats te hebben. (Duitsland, Oostenrijk en Gardameer)
Vriendelijke groet
Kris
Gebruikersavatar
TestCase
Berichten: 6079
Lid geworden op: wo 09 nov 2016, 22:42

Re: Camperplekken



Bericht door TestCase »

Kris, 90% van de camperaars reserveert niet. Die komen aan en vragen om een plekje voor x dagen. Vol? Dan naar de volgende, dat is camperen.

Begin eens op campercontact.com te kijken, en zoek plekken langs jouw route.

//Kees - Not all who wander are lost. (J.R.R. Tolkien)

AfbeeldingA good traveler has no fixed plans and is not intent on arriving. (Lao Tzu)
EuraMobil ProfilaRS 720EB
Gebruikersavatar
Dafluc
Moderator
Berichten: 80430
Lid geworden op: zo 27 nov 2005, 23:00
Locatie: Maastricht

Re: Camperplekken (richting) Gardameer



Bericht door Dafluc »

Reserveren vanaf 5 nachten wil je niet? Dan op de bonnefooi proberen. Vaak is er wel een plekje en soms moet je een plekje schuiven de tweede nacht. Zo hebben wij het altijd gedaan. Je hebt het wel over het hoogseizoen en het Gardameer. Er zijn meer mensen die op die populaire plek van hun vrijheid willen genieten in de drukste periode.
Afbeelding
Gebruikersavatar
EasyBee
Berichten: 8499
Lid geworden op: vr 01 jan 2016, 18:44
Locatie: Veluwe

Re: Camperplekken



Bericht door EasyBee »

Je gaat in het hoogseizoen (juli) naar heel populaire vakantieplekken. Helaas zijn campings dan bomvol (vaak van tevoren al veel reserveringen) en kunnen vragen wat ze willen en dat doen ze dus ook. Een van de weinige dingen die je dan rest is op de gok er naar toe rijden en kijken of er nog plek is.
Je hebt het in je vraag over 2 totaal verschillende dingen, camperplekken en campings. Uit je vraag maak ik op dat je campings bedoelt.
Laatst gewijzigd door EasyBee op wo 12 apr 2023, 23:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Hymer B694 op Ducato 230 2.5 TDI met AL-KO tandem as chassis.
Gebruikersavatar
Mickel Moen
Berichten: 5262
Lid geworden op: za 16 mei 2009, 20:40
Locatie: Súdwest Fryslân
Contacteer:

Re: Camperplekken



Bericht door Mickel Moen »

Beste Kris,

Het is jammer, dat je door verkeerde adviezen op het verkeerde been gezet bent.

Dat je met een camper overal maar gratis en vrij of goedkoop kunt staan, kort door de bocht gezegd, is een fabeltje.

Je komt ze tegen dat soort dikdoenerige camperaars op feestjes, die daar de mond vol van hebben, maar neem het met een korreltje zout.

Zijn die plekken er dan niet? Zeker meer dan genoeg, maar wellicht niet op de route of de vakantiebestemming die jij in gedachten had.

Draai het om. Wil je graag kosten besparen omdat de huur al hoog genoeg is, kies dan een bestemming die je meer kans geeft.

Wij reserveren nooit, betalen voor een camping hoogstens zo’n €25 (2 personen), maar wij gaan ook zeker niet in het hoogseizoen naar het Gardameer. Want daar betaal je dan de hoofdprijs.

Soms is het even zoeken.

Voorbeeld. Vorige zomer, wel hoogseizoen, naar Zwitserland geweest. Onze zoon had voor een zestal weken een studiebaan bij CERN in Genève. Wij wilden hem daar een paar dagen bezoeken. Een mooie camping daar aan het meer vroeg €80 per nacht. Wij zijn de grens over gegaan en vonden een mooi klein campinkje in de Franse Jura. Iets tussen de €20 en €25. Daarna wat door Duitsland gezworven en uiteindelijk via Polen in Zweden beland. Nooit meer dan €25 betaald meestal dus minder.
Laatst gewijzigd door Mickel Moen op wo 12 apr 2023, 23:30, 3 keer totaal gewijzigd.
Groetnis, Geert
.Afbeelding mickelmoen.nl
Gebruikersavatar
bibinico
Berichten: 41
Lid geworden op: zo 31 mei 2015, 22:31
Locatie: Peer, België

Re: Camperplekken (richting) Gardameer



Bericht door bibinico »

Dag Kris
over Duitsland en Oostenrijk kan ik je niet veel vertellen. Daar komen wij alleen maar omdat we anders niet in Italië raken :) .
Wat Italië betreft kan ik je wel het volgende vertellen:
In juli naar het Gardameer rijden zonder reservering vind ik gekkenwerk. De goedbedoelde adviezen hierboven om op de bonnefooi te rijden wil ik niet zomaar tegenspreken, maar het gaat je veel teleurstellingen opleveren en veel verplaatsingen van camping naar camping op een heel drukke weg. En dat zonder garantie op een vrije plaats.
De vakantie cancellen zou ik niet doen. Camperen ( of dit op camperplaatsen of of op campings is maakt niet uit ) is immers leuk, zeker met kinderen. Maar zoals Mickel Moen hierboven al zei is het zogezegde " gevoel van vrijheid " in bepaalde streken tijdens bepaalde periodes heel ver te zoeken, en helemaal als jullie nog geen ervaring hebben. Zoek het misschien eens minder ver, zodat je geen tientallen uren versch**t met alleen maar kilometers te vreten. Picardië, Normandië, Bretagne, Vendée, allemaal regio's in Frankrijk met voldoende campings en camperplaatsen waarvan velen dicht bij het strand. Veel goedkoper dan Italië, zeker de campings van de gemeente ( camping municipal ) en meer kans om een plaatsje te vinden ( en nee, ik ben niet anti-Italië want we gaan dit jaar voor de zoveelste keer weer naar dat mooie land ).
Succes met je zoektocht en houd ons op de hoogte.
Grts
Nico
Il mondo è un libro e quelli che non viaggiano ne leggono solo una pagina.
Gebruikersavatar
hurktoilet
Berichten: 8268
Lid geworden op: za 14 jan 2012, 12:59
Contacteer:

Re: Camperplekken (richting) Gardameer



Bericht door hurktoilet »

Tja, Italiaanse meren is in de zomer inderdaad een gekkenhuis. Niet alleen op de campings, maar ook op de wegen er om heen.
Vraagje: je vraagt naar campings. Is dat vanwege de kinderen? Want op zich heb je in Italië ook camperplaatsen en mag je daar overal overnachten waar je mag parkeren, zie campercontact.com en park4night.com. Je hebt in Italië ook (minder dan in Frankrijk, maar toch) boeren waar je gratis met je camper mag overnachten. Moet je alleen voor drie tientjes of iets dergelijks hun gids kopen... Geen ervaring mee in Italië, maar in Frankrijk vond ik daarmee op de bonnefooi hartje zomer plek op 1 km van de Middellandse zee.
Peter (dankt zijn nick aan de Frankrijk-website die hij jarenlang had)
Twitter: @Camper_toerist
Koki
Berichten: 46
Lid geworden op: zo 25 okt 2020, 10:17
Locatie: Westerkwartier

Re: Camperplekken (richting) Gardameer



Bericht door Koki »

Richting het Gardameer.
Reserveren kan niet.
Wel een hele mooie omgeving en een heerlijk meer, Levico meer.
Vanuit daar kun je verder kijken.
https://www.camperstopvalsugana.com/de/ ... -valsugana
Vertrouwen is goed controle is beter
Gebruikersavatar
TestCase
Berichten: 6079
Lid geworden op: wo 09 nov 2016, 22:42

Re: Camperplekken (richting) Gardameer



Bericht door TestCase »

Kris zoekt onderweg een paar plekken, mijn advies is dan niet reserveren maar op de bonnefooi!
Aan het Gardameer wil ik in het hoogseizoen helemaal niet zijn, wat een gekkenhuis daar.
Kijk ook eens naar het Iseo meer, veel rustiger. De bestemming reserveren is in het hoogseizoen daar, Gardameer, zeker een must.


//Kees - Not all who wander are lost. (J.R.R. Tolkien)

AfbeeldingA good traveler has no fixed plans and is not intent on arriving. (Lao Tzu)
EuraMobil ProfilaRS 720EB
roma
Berichten: 4583
Lid geworden op: ma 29 mei 2006, 22:45

Re: Camperplekken (richting) Gardameer



Bericht door roma »

Gebruikersavatar
Dafluc
Moderator
Berichten: 80430
Lid geworden op: zo 27 nov 2005, 23:00
Locatie: Maastricht

Re: Camperplekken (richting) Gardameer



Bericht door Dafluc »

Dat zou ik als bezoeker geen tegenvaller willen noemen. Wil ik best eens zien zo (even los van alle gevolgen die dit kan gaan hebben richting toekomst).
Afbeelding
Gebruikersavatar
TestCase
Berichten: 6079
Lid geworden op: wo 09 nov 2016, 22:42

Re: Camperplekken (richting) Gardameer



Bericht door TestCase »


Iets meer detail over het Gardameer.

https://weerenradar.nl/weer-nieuws/drei ... e5780b71e4



//Kees - Not all who wander are lost. (J.R.R. Tolkien)

AfbeeldingA good traveler has no fixed plans and is not intent on arriving. (Lao Tzu)
EuraMobil ProfilaRS 720EB
Gebruikersavatar
mari-anne
Berichten: 515
Lid geworden op: zo 20 feb 2005, 16:33
Locatie: emmen
Contacteer:

Re: Campings (richting) Gardameer



Bericht door mari-anne »

" Picardië, Normandië, Bretagne, Vendée, allemaal regio's in Frankrijk met voldoende campings en camperplaatsen waarvan velen dicht bij het strand. "

Maar echt niet na 14 juli, dan is het ook daar overvol.

Ook langs de Rijn en de Moezel niet makkelijk om iets te reserveren voor 2 dagen. Mijn advies zou zijn om toch echt een minder druk gebied op te zoeken. Camperen is vast voor de kinderen heel leuk om een keer te doen maar, dat denk ik, niet teveel kilometers maken en dichter bij huis blijven. Dan is het makkelijker om op de bonnefooi te gaan. En zoek onderweg dan op de camper apps.

ik wens jullie een leuke vakantie, Marianne
Plaats reactie