Betalen camperplaats in Portugal en Spanje

Vragen en tips over bestemmingen, routes en camperplaatsen.
Gebruikersavatar
tranny
Berichten: 1603
Lid geworden op: ma 15 nov 2021, 23:41
Locatie: twente

Re: Betalen camperplaats in Portugal en Spanje



Bericht door tranny »

Er zijn nog redenen genoeg te bedenken om contant te willen betalen.
Ik ben ook zo'n "bijdehandje": ik vertik het om eerst stortkosten te moeten betalen voor het storten van het ontvangen contante geld en vervolgens weer transactiekosten te moeten betalen voor digitale transacties met datzelfde geld.
Op jaarbasis kan ik van die bespaarde kosten al prima een keer uit eten gaan met het gezin en dat vind ik veel leuker als de aandeelhouders van de bank er vet mee te mesten. :wink:
rustig aan, ben ik ook de hele dag druk mee...
Gebruikersavatar
Going
Berichten: 3249
Lid geworden op: di 15 nov 2011, 19:14

Re: Betalen camperplaats in Portugal en Spanje



Bericht door Going »

:thumbup:
BUPHO sunblockers gemaakt van Australisch schaduwdoek,
De lichtste en beste cabine zomer isolatie verkrijgbaar voor over 40 intregaal en fabrieks cabines.
Bobbeltje
Berichten: 8
Lid geworden op: di 11 jul 2023, 13:47

Re: Betalen camperplaats in Portugal en Spanje



Bericht door Bobbeltje »

Ook al begrijp ik dat dit een camperforum is, het lijkt me op zijn plaats om juist hier aan te moedigen om cash te betalen in landen waar dat nog de regel is. De CBDC is al in aantocht. Als die er komt betekent dat totale controle over waar we zijn, wat we afrekenen en bij wie etc. Veel ondernemers gaan het niet redden als dat gebeurt, er is een grijs gebied nodig. M.i. is het gemak van digitaal afrekenen naast veiligheid als reden ook een beetje luiheid en onwetendheid. Maar dat is heel persoonlijk.
Gebruikersavatar
josé moncayo
Berichten: 1175
Lid geworden op: di 22 mar 2011, 10:55

Re: Betalen camperplaats in Portugal en Spanje



Bericht door josé moncayo »

👍👍
Mijn idee ook.
.
Groet José
Beter een hond als vriend,
dan dat je vriend een hond is !!
Will
Berichten: 3565
Lid geworden op: do 30 sep 2004, 22:10

Re: Betalen camperplaats in Portugal en Spanje



Bericht door Will »

Ik begrijp er uit dat Spanje en Portugal een beetje achterlopen met ons land nou wij komen er net vandaan en gelukkig is dat niet het geval. Er zijn net als in ons land ondernemers waar je niet kan pinnen maar dat ligt meer aan de infrastructuur in sommige gebieden als de onwil van deze ondernemers. Ik begrijp wel dat het voor sommige mensen moeilijker wordt om hun zwarte centjes kwijt te raken.

Mvrgr.Wil
Als je ouder wordt dan ga je steeds meer op jezelf lijken.
Gebruikersavatar
tranny
Berichten: 1603
Lid geworden op: ma 15 nov 2021, 23:41
Locatie: twente

Re: Betalen camperplaats in Portugal en Spanje



Bericht door tranny »

Ach, het eerste café wat hier volledig op digitaal geld wilde draaien is na 4 maanden inmiddels al weer bekeerd en heeft de gewone kassa ook weer terug geplaatst... er werd blijkbaar toch aardig wat omzet weggegeven aan de overburen. :mrgreen:

En die stroom zwarte centjes raak je door de digitalisering ook echt niet kwijt, maar voor een categorie ouderen/digibeten en de minima die met een zeer beperkt budget wekelijks rond moeten komen wordt het betalingsverkeer er wel steeds moeilijker door gemaakt.
rustig aan, ben ik ook de hele dag druk mee...
Bobbeltje
Berichten: 8
Lid geworden op: di 11 jul 2023, 13:47

Re: Betalen camperplaats in Portugal en Spanje



Bericht door Bobbeltje »

Ik zou het niet "achter lopen" willen noemen. In cash we trust, ook al gaat de inflatie gestaag door. Het gedrag van mensen die bang zijn om achter te lopen en denken dat ze door met hun Iwatch boven een betaalautomaat lopen te zwaaien "bij de tijd zijn" vind ik zorgelijk om te zien. Overigens vind ik "zwarte geldstroom" een negatieve connotatie hebben. Over geld uit bijv. een erfenis is al vele malen belasting betaald, 't wordt nogmaals belast na je dood. Heel verstandig om dat voor je je laatste adem uitblaast cash uit te delen aan je naasten.
Gebruikersavatar
josé moncayo
Berichten: 1175
Lid geworden op: di 22 mar 2011, 10:55

Re: Betalen camperplaats in Portugal en Spanje



Bericht door josé moncayo »

.
Mijn idee!!
.
Groet José
Beter een hond als vriend,
dan dat je vriend een hond is !!
Will
Berichten: 3565
Lid geworden op: do 30 sep 2004, 22:10

Re: Betalen camperplaats in Portugal en Spanje



Bericht door Will »

Wordt de erfenis nog in een ouwe sok bewaard dan :-B bij de meeste mensen zit de erfenis in de stenen en ook die staat geregistreerd.

Mvrgr.Wil
Als je ouder wordt dan ga je steeds meer op jezelf lijken.
Gebruikersavatar
jaap van duijn
Berichten: 2160
Lid geworden op: di 14 mei 2019, 12:35
Locatie: KATWIJK ZH

Re: Betalen camperplaats in Portugal en Spanje



Bericht door jaap van duijn »

@Will,

Helaas is moeder vorig jaar september op 96 jaar leeftijd overleden.
Betaalde alles contant of mijn zus regelde dat als gemachtigde via de bank.
Maar ze wilde graag zelf alles betalen zodat ze wist wat ze uitgaf.
En wij vonden een - vinden wij - fortuin in haar kastjes en kistjes bij huis op en leegruimen.
Eigenlijk denken we nu onverantwoord, maar niemand van ons 4 had dit ook maar in de gaten, ja een paar duizend Euro, maar was effe meer.
Dat moeten die mensen in deze tijd toch niet meer in huis hebben denken wij toch.

Groeten Jaap van Duijn.
Een Weinsberg Carasuite 650MF nieuw mei 2019
Dit met E&P level systeem, Thule luifel, Truma airconditioning (onder het bed gemonteerd), Truma 6E boiler/verwarming, 2x zonnepanelen 180WP, 100AH Li4pod HH accu en nog veel meer gadgets.
Gebruikersavatar
josé moncayo
Berichten: 1175
Lid geworden op: di 22 mar 2011, 10:55

Re: Betalen camperplaats in Portugal en Spanje



Bericht door josé moncayo »

O nee
Nou dan moet je maar eens hier in pt komen
kijken.
Heel veel mensen en vooral de ouderen hebben totaal geen vertrouwen in banken, om nog maar van de overheid te zwijgen.
Hoe zou dat toch komen ,??

Groet José
Beter een hond als vriend,
dan dat je vriend een hond is !!
Camper_01

Re: Betalen camperplaats in Portugal en Spanje



Bericht door Camper_01 »

Een appeltje voor de dorst moet kunnen. Dit hebben wij van huis uit zo geleerd. Heel verstandig, dit is gewoon goed. Vele zullen het wel niet met mij eens zijn maar dat is dan jammer.
Plaats reactie