Route des Grandes Alpes

Gebruikersavatar
hurktoilet
Berichten: 8268
Lid geworden op: za 14 jan 2012, 12:59
Contacteer:

Re: Route des Grandes Alpes



Bericht door hurktoilet »

Als je wat geduld hebt: zodra ik weer bij mijn camper kom (ben nu bezig kozijnen in mijn huis te vervangen, dus vandaag even niet :P ), kan ik mij Michelinatlas meepakken en de route voor je nalopen op tunnelhoogtes.
Maar ik zou me niet al te veel zorgen maken: als ik in het Frans google op Route des Grandes Alpes, tunnels en hoogte, kom ik zo snel geen probleemberichten tegen.
Peter (dankt zijn nick aan de Frankrijk-website die hij jarenlang had)
Twitter: @Camper_toerist
Johan v V
Berichten: 325
Lid geworden op: wo 27 feb 2013, 17:05
Locatie: Amersfoort

Re: Route des Grandes Alpes



Bericht door Johan v V »

Op het NKC forum heb je deze vraag ook gesteld. Ik heb daar geschreven (maar daar reageer je helaas niet meer!) dat ik de volledige route heb gereden. Nergens problemen, behalve een klein deel van het traject van de Route des Grandes Alpes dat langs de Gorges du Bachelard gaat, via de D902. Wij hebben hem gereden omdat we te laat door hadden dat deze weg niet geschikt was, maar we hadden weinig ruimte over op deze, niet alleen smalle weg, maar vooral onder overhangende rotsen. Gelukkig hadden we toen weinig tegenliggers zodat we van de linker weghelft gebruik konden maken. Onze camper is 2.76 hoog, maar we reden er niet lekker.
Je moet dus niet alleen letten op tunneltjes, maar ook op overhangende rotsen! Die vind je niet als je de tunnels zoekt.
Dit deel van de Route des Grandes Alpes raad ik af.
Gebruikersavatar
ducati 900
Berichten: 7495
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 10:24
Locatie: Garyp

Re: Route des Grandes Alpes



Bericht door ducati 900 »

Ja eng hé die overhangende rotsen.

Ben.
Hymer 581 '79 op Bedford onderstel met een 2.2 CIH injectiemotor van Opel ( 115 pk).
Gebruikersavatar
hurktoilet
Berichten: 8268
Lid geworden op: za 14 jan 2012, 12:59
Contacteer:

Re: Route des Grandes Alpes



Bericht door hurktoilet »

Ik vind ze mooi :cheers:
Peter (dankt zijn nick aan de Frankrijk-website die hij jarenlang had)
Twitter: @Camper_toerist
Johan v V
Berichten: 325
Lid geworden op: wo 27 feb 2013, 17:05
Locatie: Amersfoort

Re: Route des Grandes Alpes



Bericht door Johan v V »

Dit bedoel ik.
8284BA1B-153C-4CE7-A0BD-BBD89B8B39B8.jpeg
8284BA1B-153C-4CE7-A0BD-BBD89B8B39B8.jpeg (282.62 KiB) 3864 keer bekeken
Overigens kom je, in weerwil van al diegenen die beweren deze route te hebben gereden zonder tunneltjes die voor jouw camper te laag zijn, op dit traject dit tunneltje tegen (zie onderste foto).
Je moet natuurlijk helemaal zelf weten of je met jouw camper door dit tunneltje wilt, maar realiseer je dat degenen die hier zeggen dat je hier gerust kunt rijden, geen cent meebetalen aan eventuele kosten.

Hartelijke groet,
een bangmaker!
Bijlagen
0A674199-0BAA-46EB-87B5-C9A158783B41.jpeg
0A674199-0BAA-46EB-87B5-C9A158783B41.jpeg (234.82 KiB) 3864 keer bekeken
Gebruikersavatar
hurktoilet
Berichten: 8268
Lid geworden op: za 14 jan 2012, 12:59
Contacteer:

Re: Route des Grandes Alpes



Bericht door hurktoilet »

Eh tja, wat ik zei: dan ga je terug (leve de achteruitrijcamera) en geniet je vanaf de eerste de beste keermogelijkheid van het uitzicht de andere kant op :cheers:

Ik ben fervent bergrijder. Achteruitrijden is zo moeilijk niet met een enkel voertuig, gewoon je tijd nemen. Met een aanhanger wordt een ander verhaal.
Peter (dankt zijn nick aan de Frankrijk-website die hij jarenlang had)
Twitter: @Camper_toerist
Will
Berichten: 3565
Lid geworden op: do 30 sep 2004, 22:10

Re: Route des Grandes Alpes



Bericht door Will »

Gevaarlijk advies om achteruit te rijden zeker als je wat onzeker bent.

Mijn vrouw zeg altijd waar openbaar vervoer rijd kan jij ook rijden.

Mvrgr.Wil
Als je ouder wordt dan ga je steeds meer op jezelf lijken.
Gebruikersavatar
Aloys
Site Admin
Berichten: 19182
Lid geworden op: zo 11 mei 2003, 19:02
Locatie: Kampen
Contacteer:

Re: Route des Grandes Alpes



Bericht door Aloys »

Die plek kan toch niet het laatste station zijn voor jouw camper? Staan laten en lopend terug naar huis? :mrgreen:

Wij hebben 'm ook gedaan, die Route des Grandes Alpes. We zijn geen problemen tegengekomen. En als het te heet wordt in de zomer, lekker overnachten op de hoogste col, rond de 2500m, een heerlijk nachtje met slechts 4 graden!
Op die hoogte, vanwege de wind, mijn bus met de neus in de wind geparkeerd om problemen met de Webasto dieselverwarming te voorkomen. Een Zwitser verzekerde mij dat de kachel het niet meer zou doen op die hoogte, maar hij snorde tevreden, net als anders :D
Beheerder www.camperforum.nl
Een overzicht van onze reisverhalen.
Dirk Dreamer
Berichten: 272
Lid geworden op: zo 23 jan 2022, 3:53

Route des Grandes Alpes



Bericht door Dirk Dreamer »

Naast een camper heb ik een motorfiets. En de route des grandes alpes is een van mijn favoriete motortrips.

Blijkbaar zijn de meesten hier enkel met zichzelf bezig : Doen! Als het niet past zet je hem maar een uurtje in achteruit. (dat de rest van de wereld vast staat of mee achteruit moet dat is allemaal geen probleem.) Nu hopelijk kom je niemand uit de tegenovergestelde richting tegen die ook zo denkt. Dan ben je pas echt klaar. Altijd ‘lachen’ als er in een bocht ineens ééntje uit de tegenovergestelde richting , op jouw rijvak zit , omdat er rotsen over hangen.

Zou het niet een veel beter idee zijn om de camper ergens op een CP in de buurt te zetten. En een auto , … te huren voor een paar dagen , om de kleinere passen te rijden. Dat zal veel meer genot zijn voor iedereen. En als je toch zou doen , op tijd even aan de kant gaan om wel geschikte voertuigen door te laten. De wereld zal je dankbaar zijn.


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk Pro
Johan v V
Berichten: 325
Lid geworden op: wo 27 feb 2013, 17:05
Locatie: Amersfoort

Re: Route des Grandes Alpes



Bericht door Johan v V »

Aloys schreef:
vr 03 mar 2023, 11:31
Wij hebben 'm ook gedaan, die Route des Grandes Alpes. We zijn geen problemen tegengekomen.
Was dat in een camper van 3.20 hoog en 7.60 lang? Hoe heb je die door dat tunneltje geperst? Of ben je toen achteruit naar een keerpunt gereden, toch al gauw zo’n kilometer of vier voordat de camper van Ellen12 ruimte heeft om te keren.

Terug naar de vraag van Ellen12: “Zijn er specifiek welke wegen of passen je zou moeten vermijden met een camper, een integraal van 3.2 hoog en 2.2 breed en 7.6 lang, 140 pk.”. Antwoord, ja, de weg langs de Gorges Bachelard kun je niet volgen, tenzij je een cabrio-camper wilt.
Johan v V
Berichten: 325
Lid geworden op: wo 27 feb 2013, 17:05
Locatie: Amersfoort

Re: Route des Grandes Alpes



Bericht door Johan v V »

Peter LMC schreef:
do 23 feb 2023, 17:48
Bang makerij.
Waarom zo op de man spelen?
Gebruikersavatar
TestCase
Berichten: 6078
Lid geworden op: wo 09 nov 2016, 22:42

Re: Route des Grandes Alpes



Bericht door TestCase »

En dan nog heren, dat bord staat echt niet alleen daar! Je bent al eerder gewaarschuwd en dan neem je de omleiding en mijdt dat stukkie pas toch?
Tjonge Jonge wat een stennis om zo'n tunneltje, daar zijn er meer van en daarvoor wordt je in Europa steeds netjes gewaarschuwd. Ogen open houden!

(Ik wist dat er ergens nog zo'n stukje was, alleen niet meer waar.)

//Kees - Not all who wander are lost. (J.R.R. Tolkien)

AfbeeldingA good traveler has no fixed plans and is not intent on arriving. (Lao Tzu)
EuraMobil ProfilaRS 720EB
Gebruikersavatar
Aloys
Site Admin
Berichten: 19182
Lid geworden op: zo 11 mei 2003, 19:02
Locatie: Kampen
Contacteer:

Re: Route des Grandes Alpes



Bericht door Aloys »

TestCase schreef:
vr 03 mar 2023, 12:15
En dan nog heren, dat bord staat echt niet alleen daar! Je bent al eerder gewaarschuwd en dan neem je de omleiding en mijdt dat stukkie pas toch?
Waarschijnlijk wel, ik ben dat tunneltje tenminste nergens tegen gekomen. Maar het zou ook kunnen, wat Ellen al veronderstelde, dat er meerdere varianten zijn van de Route des Grand Alpes. Als ik kaartjes bekijk op Google Afbeeldingen, zijn die niet allemaal gelijk.

Misschien vind je hier nog meer info: https://www.google.com/search?q=routes+ ... erforum.nl
Beheerder www.camperforum.nl
Een overzicht van onze reisverhalen.
Gebruikersavatar
doov
Berichten: 1811
Lid geworden op: wo 13 sep 2017, 12:09
Locatie: Rotterdam

Re: Route des Grandes Alpes



Bericht door doov »

Er zijn meerdere varianten.
Wel of niet de Col de la Bonnette bijvoorbeeld.

En verder eens met Dirk Dreamer. Maar ja, ik heb de route de Grand Alpes dan ook al 2x met de motor gedaan.
En er volgt vast een derde keer.
Plaats reactie