Tablet tbv navigatie op dashboard monteren

Alles over navigatiesystemen, computer,
internet onderweg, mobiele telefonie en software.
Gebruikersavatar
amigob2
Berichten: 1046
Lid geworden op: di 11 mei 2021, 16:52

Re: Tablet tbv navigatie op dashboard monteren



Bericht door amigob2 »

Deze inbouw heeft toch echt wel een hele lage resolution.

Zoals hier viewtopic.php?p=2240279#p2240279 al aangegeven zijn er hele nette 1 of 2 din oplossing met vele hogere resolutie voor minder geld.
Afbeelding
Mercedes Sprinter 4x4 2010, camper in wording
Gebruikersavatar
gjvonk
Berichten: 9190
Lid geworden op: ma 31 aug 2015, 21:06
Locatie: Schiedam

Re: Tablet tbv navigatie op dashboard monteren



Bericht door gjvonk »

Wat resolutie en prijs betreft deel ik je conclusie. Het zat er in bij aankoop van de camper (bouwjaar 2020). Zou ik iets nieuws moeten en nog een 1 of 2 din radio hebben zou ik een goedkoper alternatief gekocht hebben.

Verstuurd vanaf mijn SM-G955F met Tapatalk

Buscamper fan
Gebruikersavatar
Camperic
Berichten: 5715
Lid geworden op: zo 02 aug 2015, 10:27
Locatie: City of Mars

Re: Tablet tbv navigatie op dashboard monteren



Bericht door Camperic »

amigob2 schreef:
di 21 feb 2023, 18:25
Of je doet een enkele of dubbel DIN android navigatie met scherm installeren fullHD

Afbeelding

13.3"
https://www.dasaita.com/products/dasait ... -ahd-radio
11.6"
https://www.dasaita.com/products/dasait ... -ahd-radio

Heb geduld bij het bestellen, ze zijn niet snel, het moet volgens mij toch uit China komen maar het gaat via een Europese vestiging en de prijs die je betaald is het eindbedrag. Ik had gerekend op import belasting en btw, maar hoefde niks extra's te betalen ( ook de tracking slaat nergens op )
Je hebt ervaring met dit apparaat (13.3"of 11.6"?) en bent tevreden?
Welk Android versie is geïnstalleerd en heb je dat gecheckt met bijv. https://play.google.com/store/apps/deta ... devicetest ?

Ik wil mijn huidige 1din vervangen en dacht een goede vervanger te hebben gevonden, maar na 3 weken i.p.v. de toegezegde 5 dagen levertijd blijkt het ook niet aan de opgegeven specs te voldoen (o.a. Android 12 volgens website en systeeminformatie, maar het blijkt in werkelijkheid 9 te zijn) :evil:
Bovendien geven ze ondanks mooie beloftes op de website niet thuis als je het wilt retourneren :evil: en probeer nu via creditcard geld retour te krijgen.
Eric

Adria Compact DL Plus 2021 160pk 9v automaat
Gebruikersavatar
amigob2
Berichten: 1046
Lid geworden op: di 11 mei 2021, 16:52

Re: Tablet tbv navigatie op dashboard monteren



Bericht door amigob2 »

fake test nog niet gedaan maar tot nu toe wel tevreden. Android versie weet ik zo niet. laat ik nog wel weten
Er zijn wel wat dingen die ik tegen ben gekomen. Bij mij leek de versterker kapot te gaan er kwam uiteindelijk geen geluid meer uit . Ik heb toen een klein D class versterker gekocht en geïnstalleerd. geluid werd zo ie zo beter. Uiteindelijk ben ik er achter gekomen dat de versterker niet kapot was maar dat output op 0db stond in de advanced settings.

1 ding moet je wel rekening houden, bij een achter over hellend dashboard ( din unit niet horizontaal in het dashboard) daan gaat de display scheef staan als je hem roteerd. Ik wilde met mijn sprinter toch roteren, en heb aan 1 kant een extra gat geboord en getapt zodat de display toch weer recht zat.
Mercedes Sprinter 4x4 2010, camper in wording
Gebruikersavatar
Camperic
Berichten: 5715
Lid geworden op: zo 02 aug 2015, 10:27
Locatie: City of Mars

Re: Tablet tbv navigatie op dashboard monteren



Bericht door Camperic »

Dank je :thumbup: en ben benieuwd :wink:

Voor de huidige 1din unit met 10" scherm heb ik al wat aanpassingen gedaan aan het dashboard, dus een vergelijkbare andere kan ik zonder moeite monteren verwacht ik.
Eric

Adria Compact DL Plus 2021 160pk 9v automaat
Gebruikersavatar
amigob2
Berichten: 1046
Lid geworden op: di 11 mei 2021, 16:52

Re: Tablet tbv navigatie op dashboard monteren



Bericht door amigob2 »

mijn unit heeft android 11 en fake device laat gewoon de spec zien als verwacht rockchip RK3399 HCT
Mercedes Sprinter 4x4 2010, camper in wording
Gebruikersavatar
Camperic
Berichten: 5715
Lid geworden op: zo 02 aug 2015, 10:27
Locatie: City of Mars

Re: Tablet tbv navigatie op dashboard monteren



Bericht door Camperic »

:thumbup:
Eric

Adria Compact DL Plus 2021 160pk 9v automaat
Gebruikersavatar
TestCase
Berichten: 6076
Lid geworden op: wo 09 nov 2016, 22:42

Re: Tablet tbv navigatie op dashboard monteren



Bericht door TestCase »

Tjonge, en al draait die op 9, 11 of 13. Wanneer de navi het maar goed doet. Komt nooit op internet dus geen kans op hacks en missen van beveiligings updates is geen probleem.
Wat wel belangrijk is het werkgeheugen moet toch liefst 4GB zijn en opslaggeheugen 64GB minimaal. Zo kun je jaren vooruit op de voorruit.
Een gevaar omdat je uitzicht wordt belemmerd wanneer in de document houder geldt niet voor mij ik kijk er ruim overheen met 1.95m.

//Kees - Not all who wander are lost. (J.R.R. Tolkien)

AfbeeldingA good traveler has no fixed plans and is not intent on arriving. (Lao Tzu)
EuraMobil ProfilaRS 720EB
Gebruikersavatar
Camperic
Berichten: 5715
Lid geworden op: zo 02 aug 2015, 10:27
Locatie: City of Mars

Re: Tablet tbv navigatie op dashboard monteren



Bericht door Camperic »

al draait die op 9, 11 of 13. Wanneer de navi het maar goed doet. Komt nooit op internet

Dat ligt eraan wat je er nog meer mee wilt doen dan alleen navigeren. Als dat het enige is dan kun je beter iets anders kopen volgens mij.
Sommige apps draaien niet op oude(re) Android versie en/of hebben wel internet nodig om te kunnen werken. Ik vind het dus wel belangrijk.
Eric

Adria Compact DL Plus 2021 160pk 9v automaat
genuis
Berichten: 4
Lid geworden op: di 07 mei 2019, 4:37

Re: Tablet tbv navigatie op dashboard monteren



Bericht door genuis »

ja maar igo prima of primo is gewoon niet zo goed ,
ga dan voor een ZENEC e3766 , met android auto , apple carplay en dus google maps en of tomtom go ook voor camper editie

Afbeelding
Gebruikersavatar
EasyBee
Berichten: 8499
Lid geworden op: vr 01 jan 2016, 18:44
Locatie: Veluwe

Re: Tablet tbv navigatie op dashboard monteren



Bericht door EasyBee »

Van een tablet van € 100 naar een radio-navigatie van € 1000. That escalated quickly. :wtf:
Hymer B694 op Ducato 230 2.5 TDI met AL-KO tandem as chassis.
Gebruikersavatar
TestCase
Berichten: 6076
Lid geworden op: wo 09 nov 2016, 22:42

Re: Tablet tbv navigatie op dashboard monteren



Bericht door TestCase »

En wat mankeert er aan iGO? Ben benieuwd.
(Wat dacht je dat er op Pioneer draait? Of Zenec? Of.....)

//Kees - Not all who wander are lost. (J.R.R. Tolkien)

AfbeeldingA good traveler has no fixed plans and is not intent on arriving. (Lao Tzu)
EuraMobil ProfilaRS 720EB
Jelle
Berichten: 592
Lid geworden op: za 24 apr 2010, 16:30
Locatie: Weer terug in stad Groningen, hopelijk binnen kort naar het buitenland, als alles mee zit.

Re: Tablet tbv navigatie op dashboard monteren



Bericht door Jelle »

TestCase schreef:
zo 23 apr 2023, 18:03
Wanneer tablet ver genoeg naar binnen staat/hangt, dus ongeveer gelijk met voorkant radio hebben wij nog geen last gehad.
Anders een stukje wit papier/plastic achter de tablet om zonlicht inval te weerkaatsen/reflecteren i.p.v. te absorberen.

//Kees - Not all who wander are lost. (J.R.R. Tolkien)
Op zich een mooie en goedkope oplossing, maar het moet niet in het raam te zien zijn dat kan tenkoste van het zicht zijn, en zo gevaar opleveren. :crazy:
Mvg, Jelle.
Ps, mocht ik iets kunnen verbeteren, schrijf mij gerust een PBtje,
de MOD's hebben het al druk genoeg, en willen ook genieten van het forum.
Ik wens verder iedereen veel genoegen op het fijne forum.
Camperbassie
Berichten: 638
Lid geworden op: do 26 apr 2018, 12:07

Re: Tablet tbv navigatie op dashboard monteren



Bericht door Camperbassie »

Blackmax schreef:
Sandor Gora schreef:
za 29 apr 2023, 13:55
Ben ook nog op zoek naar goede oplossing. Dus mijn vraag is: wat heeft u daarvoor gekocht?
https://www.amazon.nl/dp/B07HR5LZL6?psc ... ct_details
Denk je dat het mogelijk is deze steun links naast het stuur te monteren? Met die zwanenhals lijkt er veel flexibiliteit.

Verstuurd vanaf mijn SM-G781B met Tapatalk

Plaats reactie