Eerste keer naar Zweden: heeelp!

Plaats reactie
Willem1975
Berichten: 30
Lid geworden op: di 10 jan 2023, 17:26
Locatie: Heemskerk

Re: Eerste keer naar Zweden: heeelp!



Bericht door Willem1975 »

@Beroepsreiziger

Mijn eerste vraag, wie is TS? Want als het om mij gaat dan heet ik gewoon Willem.

En verder
Via Google kan je veel vinden, het moeilijkste is de juiste zoekterm in tevullen.
Klopt, maar zoals eerder al aangegeven, als iedereen alle vragen gaat stellen op google, dan is dit forum met alle kennis en ervaring ook niet nodig, want waarom zou ik hier vragen stellen als ik toch alles op Google kan vinden.
Op pagina 2 of 3 vertelde TS dat die voor Zuid Zweden ging. (Dan valt half Zweden al af.)
Wat is Zuid Zweden volgens TS?
Zoals ik het bekijk heb je noord, Oost, Zuid en west en is zuidelijk in mijn beleving onderin, dus de onderste helft.
TS schrijft ook dat die bepaalde tips heeft opgeschreven. Welke dat zijn verteld die niet.
Dat klopt, als iemand een bericht schrijft en hierin staan plaatsten en tips dan ga ik die niet nog een keer herhalen, dan lijkt mij dat de tips voor zich spreken.
TS zou er slim aan doen om zijn ''route'' te delen, en waar zijn interesse ligt.
Mijn route delen heeft geen zin omdat ik nog bezig ben en op dit moment een stuk of 10 routes heb, omdat ik nog niet precies weet wat we wel en niet willen zien en doen.
Ik meen nog niet tehebben gelezen waar het reisgezeldschap uit bestaat.
Zijn het 2 40'ers? Of gaan er ook kinderen mee bv?
Zijn jullie gezond? Want een wandeltochttip is leuk, maar niet als 1 van jullie bv moeilijk kan lopen.
Nou, kennelijk zijn er naast jou nog een paar die dolgraag willen weten wie er gaan en wat de leeftijd en hobby's zijn.
Hier komt t dan.
Zoals het er nu uit uitziet gaat naast mij, ik ben een man van 47 jaar en in goede gezondheid, mijn vrouw van 47 en in goede gezondheid ook mijn zoon van 18 en ook in goede gezondheid mee.
Mijn hobby's zijn bij fitness, motorrijden, koken en mijn interesses liggen bij het wandelen, genieten van de natuur, bezoeken van steden en dorpjes, historische monumenten en bezienswaardigheden, zwemmen, kanoën, fietsen, lekker eten, wildkamperen maar ook gezellig op de camping, ik hou van rust op zijn tijd maar vind gezelligheid met medecampeerders ook heel gezellig.

De hobby's van mijn vrouw zijn bakken, puzzelen, fietsen, en haar interesses zijn wandelen, genieten van de natuur, bezoeken van steden en dorpjes, historische monumenten en bezienswaardigheden, zwemmen, kanoën, fietsen, lekker eten, wildkamperen maar ook gezellig op de camping, ik hou van rust op zijn tijd maar vind gezelligheid met medecampeerders ook heel gezellig.

De hobby's van mijn zoon zijn gamen, fitness, en zijn interesses lijken veel op die van mijn vrouw en mij, en daarnaast heeft hij ook nog interesses in de 2e wereldoorlog.

Ik hoop dat dit iets duidelijkheid geeft :-B
PE1OPQ Theo
Berichten: 4592
Lid geworden op: ma 12 dec 2011, 16:24
Locatie: Gasselternijveen

Re: Eerste keer naar Zweden: heeelp!



Bericht door PE1OPQ Theo »

Willem gewoon gaan en als kennismaking met Zweden, heeft Zuid Zweden ruim voldoende in de aanbieding.
Echt je zal je niet vervelen en wat slim is om van te voren campings te bekijken en of camper plekken.
Daar zou ik wel documentatie van te voren van willen hebben, en de reis globaal samenstellen.
Dag 1 willen we daar en daar uit komen op die en die plek.
En dan op die plek verder plannen.
Regel je internet van te voren op je device, Vodafone is een aanrader om te gebruiken.
Genieten :thumbup:

Theo
Gebruikersavatar
beatrix18
Berichten: 4189
Lid geworden op: wo 20 sep 2006, 14:50

Re: Eerste keer naar Zweden: heeelp!



Bericht door beatrix18 »

Mijn tip voor als jullie (jong en sportief) toch al in Zweden zijn: Noorwegen :idea:

Peter
VW T3, Mercedes 508 ex ambu, Mercedes Sprinter La Strada, Ford Nugget laag en hoog, nu VW T6

Pas geen oplossingen toe voordat je weet wat het probleem is (Leo B.)
Willem1975
Berichten: 30
Lid geworden op: di 10 jan 2023, 17:26
Locatie: Heemskerk

Re: Eerste keer naar Zweden: heeelp!



Bericht door Willem1975 »

@PE1OPQ Theo de campings gaan we zeker bekijken en plannen en dan een globale route, want ik weet ook dat je tijdens je reis altijd andere dingen tegen kan komen en dan gaat je oorspronkelijke planning in de prullenbak hahaha
Willem1975
Berichten: 30
Lid geworden op: di 10 jan 2023, 17:26
Locatie: Heemskerk

Re: Eerste keer naar Zweden: heeelp!



Bericht door Willem1975 »

@beatrix18 daar kijken s kijken naar
Gebruikersavatar
seth_space
Berichten: 8706
Lid geworden op: za 06 aug 2016, 18:40
Locatie: Brabant

Re: Eerste keer naar Zweden: heeelp!



Bericht door seth_space »

Er zijn nogal wat mensen (wij destijds inbegrepen) die Zweden vooral zien als doorvoer route op weg naar het fraaie Noorwegen. Als je echter de tijd neemt om Zweden te ontdekken dan stel je die reis naar Noorwegen al snel uit
Zweden biedt veel rust en ongelooflijk mooi natuurschoon. Daarvoor hoef je niet naar het zeer fraaie Noorwegen.
Ook vroeger was niet alles zoals het vroeger was. HvV
“Wisdom is the result of experience and experience the result of bad judgement.”
Gebruikersavatar
beatrix18
Berichten: 4189
Lid geworden op: wo 20 sep 2006, 14:50

Re: Eerste keer naar Zweden: heeelp!



Bericht door beatrix18 »

Dat is gelukkig weer heel persoonlijk.
Voor mij was een bezoek aan Zweden pas compleet met een slinger door Noorwegen.
(Andersom minder :-B )

Peter
VW T3, Mercedes 508 ex ambu, Mercedes Sprinter La Strada, Ford Nugget laag en hoog, nu VW T6

Pas geen oplossingen toe voordat je weet wat het probleem is (Leo B.)
Gebruikersavatar
Eric 1962
Berichten: 681
Lid geworden op: za 07 mei 2022, 19:34
Locatie: Voormalig gemeente Hummelo & Keppel

Re: Eerste keer naar Zweden: heeelp!



Bericht door Eric 1962 »

Ervaring van anderen bieden geen garantie voor de toekomst..

Afgelopen zomer waren we in het westen van Noorwegen en hebben veel fraais gezien maar ook véél regen gehad.
Wat het weer betreft ligt Zweden wel iets gunstiger.

Ik zou gewoon je doel voor Zweden aanhouden en maak er wat moois van!
The big wheel keeps turning maar iets kleinere wieltjes doen het ook prima
Gebruikersavatar
beatrix18
Berichten: 4189
Lid geworden op: wo 20 sep 2006, 14:50

Re: Eerste keer naar Zweden: heeelp!



Bericht door beatrix18 »

Wat het weer betreft ligt Zweden wel iets gunstiger.
Sorry, ik wist niet dat het weer de bestemming bepaalde. Dan weet ik voor een 18 jarige nog wel een paar andere landen.

Peter
VW T3, Mercedes 508 ex ambu, Mercedes Sprinter La Strada, Ford Nugget laag en hoog, nu VW T6

Pas geen oplossingen toe voordat je weet wat het probleem is (Leo B.)
Hoekje
Berichten: 81
Lid geworden op: di 11 okt 2022, 21:16

Re: Eerste keer naar Zweden: heeelp!



Bericht door Hoekje »

Willem, TS ben jij zelf :wink:
TS = Topic Starter
Gebruikersavatar
Peter LMC
Berichten: 10210
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 20:51
Locatie: Parel van de kempen
Contacteer:

Re: Eerste keer naar Zweden: heeelp!



Bericht door Peter LMC »

Jullie hadden het over beren.
Maar wel in midden Zweden.
Rijd de Björnvägen (Bear road) deze start net onder Strömsund.
En neem ook de Wildernisroute er even bij met een bezoek aan de Hällingsáfallet.
En bezoek ook het Fatmomakke en er is nog veel meer te zien langs deze route.
https://www.stromsund.se/7348.html
Hoekje
Berichten: 81
Lid geworden op: di 11 okt 2022, 21:16

Re: Eerste keer naar Zweden: heeelp!



Bericht door Hoekje »

Hej Willem,

Als je wilt gaan kanoên (huren) is dit een goede site.
https://www.canoeguide.net/en/canoeing- ... ing-sweden

Tweede Wereldoorlog items zal je in Zweden niet zo gauw vinden, want Zweden was “neutraal”.

Voor wandelen en muggen/ wespen/ elandvliegen, horzels en teken (!) heb ik twee dingen:
Altijd lange broek met sokken er over, pet op, (zonnebril). Blouse met lange mouwen of dun regen jack.
Spuit er wat Mygga ( in Zweden vol op verkrijgbaar) op, naar mijn idee het beste middel. NB als het waait heb je minder langs van muggen.
Ga niet vlakbij water met je camper of dichte struiken, of maak een vuurtje, er zijn vuurplaatsen genoeg met barbecue, hout e.d.

Als een Zweed “Kanske” =misschien zegt, bedoelt ie Nee.
Gezelligheid op de camping: ja, maar niet zo gauw met Zweden, die vieren met elkaar, maar wel gezelligheid met andere buitenlanders. 23:00 is het stil op de meeste campings. Met de avond voor Midsommardagen wil dat wel eens anders zijn.
Houd er rekening mee dat campings op Midsommardag(erna) al gauw heel vol zitten. Midsommarafton is dit jaar op 23 juni. Dan kan je beter of reserveren of in het wild gaan staan.

Neem altijd zelf koffie/ thee mee en wat te eten. Er is geen peil op te trekken wanneer, cafeetjes e. d. open zijn.
Laatst gewijzigd door Hoekje op do 19 jan 2023, 11:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Willem1975
Berichten: 30
Lid geworden op: di 10 jan 2023, 17:26
Locatie: Heemskerk

Re: Eerste keer naar Zweden: heeelp!



Bericht door Willem1975 »

@Hoekje Thanks, duidelijk hahaha
Gebruikersavatar
TestCase
Berichten: 6078
Lid geworden op: wo 09 nov 2016, 22:42

Re: Eerste keer naar Zweden: heeelp!



Bericht door TestCase »

Goede tip m.b.t. antimug, ook wij vinden dat het echt helpt. Maar je hebt er lang niet overal last van, laatste trip hebben we het niet nodig gehad.

https://www.outnorth.com/sjo-hav/mygg-och-fasting-spray

//Kees

AfbeeldingA good traveler has no fixed plans and is not intent on arriving. (Lao Tzu)
EuraMobil ProfilaRS 720EB
Plaats reactie