Sneeuwsokken voor de banden

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Gebruikersavatar
gjvonk
Berichten: 9193
Lid geworden op: ma 31 aug 2015, 21:06
Locatie: Schiedam

Re: Sneeuwsokken voor de banden



Bericht door gjvonk »

Ik heb ze ook alleen maar nodig in verband met de winterreis route door Frankrijk heen (voornamelijk tolwegen). Ik ben niet van plan op wintersport te gaan...

Volgend jaar komen er 4 seizoenen banden op (met sneeuwvlok).
Buscamper fan
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31991
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: Sneeuwsokken voor de banden



Bericht door Bob Diesel »

Als je al denkt dat je op de peage zo iets nodig hebt
Dan rijd je de Parking.op ,daar wilde je ze er op leggen
Doe dat niet maar blijf daar staan
Scheelt veel stress en ellende
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
Gebruikersavatar
gjvonk
Berichten: 9193
Lid geworden op: ma 31 aug 2015, 21:06
Locatie: Schiedam

Re: Sneeuwsokken voor de banden



Bericht door gjvonk »

Was ik ook van plan. Voor zover ik de regelgeving snap, moet je in Frankrijk in bepaalde regio's winter- of all season banden hebben of sneeuwkettingen/sneeuwsokken bij je hebben...
Buscamper fan
Gebruikersavatar
jan-
Berichten: 2649
Lid geworden op: za 18 jun 2011, 18:48
Locatie: Harderwijk

Re: Sneeuwsokken voor de banden



Bericht door jan- »

Let wel op als je naar Oostenrijk gaat. Volgens de ANWB:
Bijlagen
Screenshot 2023-11-27 at 22-38-09 Sneeuwsokken kopen Bekijk de collectie ANWB Webwinkel.png
Screenshot 2023-11-27 at 22-38-09 Sneeuwsokken kopen Bekijk de collectie ANWB Webwinkel.png (83.06 KiB) 820 keer bekeken
Mijn 1e camper: viewtopic.php?t=8447705
Mijn 2e camper: viewtopic.php?t=8484909
Gebruikersavatar
gjvonk
Berichten: 9193
Lid geworden op: ma 31 aug 2015, 21:06
Locatie: Schiedam

Re: Sneeuwsokken voor de banden



Bericht door gjvonk »

Dank voor de waarschuwing; als we ooit ambities krijgen om in de wintermaanden de berggebieden van Europa te gaan verkennen laat ik wél echte winterbanden monteren en neem ik echte sneeuwkettingen mee.

Het gaat nu even puur om het voldoen aan de Franse wet.
Buscamper fan
willemzon
Berichten: 1758
Lid geworden op: wo 02 dec 2009, 18:20

Re: Sneeuwsokken voor de banden



Bericht door willemzon »

Daar ging het mij ook om
Gr Willem
Leven is genieten van nutteloze dingen (Judith)
Gebruikersavatar
EasyBee
Berichten: 8499
Lid geworden op: vr 01 jan 2016, 18:44
Locatie: Veluwe

Re: Sneeuwsokken voor de banden



Bericht door EasyBee »

Ik kwam dit testje nog tegen op youtube. Hij vergelijkt een aantal producten, waaronder sneeuwsokken met winterbanden, sneeuwkettingen en nog wat.
Hij zegt er bij dat de Amerikaanse all-season banden niet te vergelijken zijn met de Europese, want geen 3PMSF (3-Peak Mountain with Snow Flake).
Die doen het dan ook niet geweldig.
De sneeuwsokken zijn prijzig, op ijs doen ze niks en zodra je uit de sneeuw bent, moeten ze er af, want ze gaan snel kapot.
https://youtu.be/W-k_1gz87vM?si=JLxouwZuMSTf0TXh
Hymer B694 op Ducato 230 2.5 TDI met AL-KO tandem as chassis.
Peter+Annie
Berichten: 1355
Lid geworden op: zo 11 jul 2021, 13:41
Locatie: Roosendaal

Re: Sneeuwsokken voor de banden



Bericht door Peter+Annie »

gjvonk schreef:
di 28 nov 2023, 5:40
Dank voor de waarschuwing; als we ooit ambities krijgen om in de wintermaanden de berggebieden van Europa te gaan verkennen laat ik wél echte winterbanden monteren en neem ik echte sneeuwkettingen mee.

Het gaat nu even puur om het voldoen aan de Franse wet.
Als je op dit kaartje kijkt :

https://www.tf1info.fr/transports/carte ... 36934.html

Zul je zien dat je, als je via de autoroute du soleil rijd en bij Perpignan de grens over gaar nergens sneeuwkettingen hoeft te hebben.
Evenals je via de westkant gaat( Bordeaux- Biarritz) de departementen langs de kust vrij zijn van de sneeuwketting plich , zoals genoemd in de "loi des montagne II"
Gebruikersavatar
gjvonk
Berichten: 9193
Lid geworden op: ma 31 aug 2015, 21:06
Locatie: Schiedam

Re: Sneeuwsokken voor de banden



Bericht door gjvonk »

Weet ik, maar we hebben een pesthekel aan de "autoroute du soleil": wij noemen het de dooienroute vanwege de vele auto(bus) ongelukken in het verleden. Volgend jaar hebben we nieuwe all season banden.
Buscamper fan
Peter+Annie
Berichten: 1355
Lid geworden op: zo 11 jul 2021, 13:41
Locatie: Roosendaal

Re: Sneeuwsokken voor de banden



Bericht door Peter+Annie »

gjvonk schreef:
ma 11 dec 2023, 17:56
Weet ik, maar we hebben een pesthekel aan de "autoroute du soleil": wij noemen het de dooienroute vanwege de vele auto(bus) ongelukken in het verleden. Volgend jaar hebben we nieuwe all season banden.
Je kunt ook gewoon via Charleville Mezieres recht naar beneden rijden. als je maar zorgt dat je Clermont Ferrand links laat liggen en bij Agen richting Bayonne gaat.

Overigens zijn er op de autoroute du soleil "slechts" twee autobus ongevallen geweest met veel doden in de laatste 40 jaar; twee bussen met schoolkinderen bij Beaune en een Nederlandse bus bij Villefrance doordat de chauffeur een hartstilstand kreeg achter het stuur.
Gebruikersavatar
ariedekreij
Berichten: 1230
Lid geworden op: vr 23 dec 2005, 17:29
Locatie: Alblasserdam

Re: Sneeuwsokken voor de banden



Bericht door ariedekreij »

Bij een van de leveranciers van die dingen, Perfect Fit heb ik om info gevraagd tav het gebruik van sneeuwsokken onder je camper. Ze zeggen dat het gewicht geen probleem is:
about the weight of the car.
there is no limit; I mean:
our snow socks Active series are tested for driving in mixed asphalt status (ice, snow, asphalt) for 120 km at 40-50 km/h of speed.
if they are mounted on an electric car or van or camper (for example, so really heavy vehicles, probably we can saw some small scratches not after 120 km but before. we don’t know how much before, becasue the test was made with a standard car, not electric or van).
this is why we introduced the superX model.
More resistant fabric then Active Series. and we suggest them for Camper, van, electric car, hybrid car and similar
De mooiste dingen kun je niet plannen of naartoe gaan. Ze overkomen je bij toeval.
Plaats reactie