Ferry Rostock - Nynäshamn stopt

AadenAnke
Berichten: 13290
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 17:41
Locatie: Hoekse Waard

Re: Ferry Rostock - Nynäshamn stopt



Bericht door AadenAnke »

Het baasje heeft een contract 2 maal per week een geladen geslotentrailer wegbrengen naar de Eemshaven die gaat met vracht de boot op met een lege trailer weer terug en onderweg wat vrachtjes oppikken en als ik er kom lijkt het toch elke keer weer wat drukker te worden. Die verbinding is echt wel een blijvertje wat hier afgevraagd werd wat daar mee gaat gebeuren maak je geen zorgen. Ik zal er best wat vaker gaan komen. Vanaf 2 januari nemen ze een truck en wat contract werk over van een eigenrijder waar onder 2 maal per week naar de Eemshaven :lol: straks 3 trucks en een bakwagen met de 2 baasjes en 1 echtgenote plus een chauffeur in loondienst. Ik heb belooft januari februari en de 1e helft maart 2 dagen per week te rijden. Maar zoekt een ervaren betrouwbare chauffeur hier in de waard nog werk de baasjes zitten op je te wachten :-B

Gr Aad
Laatst gewijzigd door AadenAnke op za 24 dec 2022, 11:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Peter+Annie
Berichten: 1354
Lid geworden op: zo 11 jul 2021, 13:41
Locatie: Roosendaal

Re: Ferry Rostock - Nynäshamn stopt



Bericht door Peter+Annie »

Beroepsreiziger schreef:
za 24 dec 2022, 0:51

Je rust dan veel, maar volgens de wet niet.

En voor het vrachtverkeer is de verbinding juist niet goed.
Ligt er maar net aan hoe laat en wanner je vanuit je startplaats vertrekt of kunt vertrekken ,en wat de uiteindelijke bestemming van je goederen is.
Een veerverbinding is natuurlijk nooit leidend voor een bepaalde route.
En in deze geef ik de verbinding Rostock-Nynashamn meer kans op succes dan Eemshaven-Kristiansand.
Immers met R-N ben je al zowat in de ge industriele metropool Stockholm.terwijl je met E-K nog maatr in de provincie stad Kristiansan d bet en nog 400 km moet reizen naar de dichtstbijzijnde stad Oslo.

Hoe je dat bedoelt "met je rust veel maar volgens de wet niet " begrijp ik niet helemaal goed denk ik ,afhankelijk van de staat van je werkzaamheden en vertrek kun je op beide boten perfect je wettelijke rust maken.
Beroepsreiziger

Re: Ferry Rostock - Nynäshamn stopt



Bericht door Beroepsreiziger »

Peter+Annie schreef:
za 24 dec 2022, 9:59
En in deze geef ik de verbinding Rostock-Nynashamn meer kans op succes dan Eemshaven-Kristiansand.

Hoe je dat bedoelt "met je rust veel maar volgens de wet niet " begrijp ik niet helemaal goed denk ik ,afhankelijk van de staat van je werkzaamheden en vertrek kun je op beide boten perfect je wettelijke rust maken.
De eerste is al opgeheven.
Blij dat je met me eens ben dat die Eemshaven verbinding ook geen succes gaat worden. Tijd zal het leren.

Zoals je in je eerder posting schreef.
Boot op, boot af, 140km rijden en weer een boot op. Om zo in Finland te komen.
Voor de RTW verspeel je daarmee tijd.
Je zou immers ook gewoon Travemunde Helsinki kunnen varen, en daarmee je 24uur rust halen.

Ligt je bestemming rond Stockholm, of noorderlijker, werkt die ferry ook niet.
De vaartijden zijn verkeerd.
Beroepsreiziger

Re: Ferry Rostock - Nynäshamn stopt



Bericht door Beroepsreiziger »

AadenAnke schreef:
za 24 dec 2022, 8:32
Het baasje heeft een contract 2 maal per week een geladen geslotentrailer wegbrengen naar de Eemshaven
Die verbinding is echt wel een blijvertje wat hier afgevraagd werd wat daar mee gaat gebeuren maak je geen zorgen.
Je zit in het verkeerde topic. ;;-)

Ik denk echter dat het geen blijvertje is. Maar goed dat zal de tijd leren.

In HET topic valt telezen dat het met de camper over 'land' goedkoper is.
Met de camper speelt geld misschien niet zo'n rol, maar met vracht wel.
AadenAnke
Berichten: 13290
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 17:41
Locatie: Hoekse Waard

Re: Ferry Rostock - Nynäshamn stopt



Bericht door AadenAnke »

Juist het overzetten van de trailers zonder truck komt steeds vaker voor merk ik. Als ik een kleine 2 jaar terug kwam stonden er hooguit een stuk of 10 nu nooit minder dan 20. Is wel makkelijk hoor aankomen papieren afgeven trailer los en een andere er aankoppelen en weer weg hooguit 20 minuten. Ik denk dat het wel een blijvertje is

Gr Aad
Peter+Annie
Berichten: 1354
Lid geworden op: zo 11 jul 2021, 13:41
Locatie: Roosendaal

Re: Ferry Rostock - Nynäshamn stopt



Bericht door Peter+Annie »

Dit soort grappen ( trailers onbegeleid op boten) zit in dezelfde categorie als trailers onbegeleid op treinen ,al eer niet teveel haast bij is en de waarde van de goederen is niet erg hoog kun je t wel doen ,zeker omdat de prijs voor dit vervoer veelal door subsidie gedekt word.
Zonder subsidie is t binnen een maand over met"onbegeleid vervoer" althans met de trein.
Naar landen zoals Scandinavie of het VK ontkom je natuurlijk nooit aan overtochten ,maar onbegeleid is daarbij een zeer breekbare onderneming.

IN Travemunde kwamen en komen nog steeds veel onbegeleide trailers aan vanuit Zweden of Finland.
Dikwijls word de lading ,die bestaat uit hout ,rollen papier of machines geborgd met spanbanden .
DE Zweed of Fin die in de vertrekhaven afkoppelde had de gewoonteb deze spanbanden los te maken en door het dekzeil te verwijderen , zodat degene die in Travemunde een trailer aankoppelde hiermee ongezekert op weg ging.
Een transportbedrijf in het oosten van ons land ,die deze trailers weer aankoppelde , heeft daar de bijnaam "kanteltrans "aan overgehouden , omdat er iedere week wel een paar op zijn kant gingen.
Beroepsreiziger

Re: Ferry Rostock - Nynäshamn stopt



Bericht door Beroepsreiziger »

Aad, je heb het over de Eemshaven?
Dan zit je nogsteeds in het verkeerde topic.

En je verhaal klopt dan ook niet, want 2 jaar geleden was die verbinding er nog niet.

Onbegeleid werkt naar Zweden en Finland, omdat zoals Peter aangeeft, dat veel hout en papier is.
Goederen waar tijd niet zo'n rol speelt.

Noorwegen is een ander soort land.
Niet bepaald een industrieelland.
Wat er naar Noorwegen gaat zijn voornamelijk levensmiddelen.
En uit Noorwegen komen visproducten.
Bij dit alles speelt tijd een rol.

Als je de ferry in de Eemshaven wil halen, moet je s'morgens om 8uur uit Rotterdam vertrekken.
De auto of trailer is dan Dinsdagavond in Kristiansand.

Als je om 19.00 uit Rotterdam vertrekt, 11uur later, kan je via Travemunde, of via Hirsthals, en sta je ook Dinsdagavond in Noorwegen.
Peter+Annie
Berichten: 1354
Lid geworden op: zo 11 jul 2021, 13:41
Locatie: Roosendaal

Re: Ferry Rostock - Nynäshamn stopt



Bericht door Peter+Annie »

Als je uit Rotterdam vertrekt zul je leeg naar Eemshaven moeten gaan , of met producten die de vorige dag geladen zijn.( en dan levensmiddelen niet vers meer)
Heel veel verse levensmiddelen zijn groenten ,die worden in de ochtend geveild ,in een auto geladen en naar Noorwegen vervoert.
De boot in Eemshaven vertrek (dacht ik ) om 15.30 of 16.00 uur ,dat is zo ongeveer de tijd dat de vrachtwagens beladen zijn op de veiling.
En komt de andere dag rond de middag aan in K.sand.
Dan komt hij aan in Kristiansand ,dan is hij nog niet in Oslo ,dat is nog 300 km verder ,trek daar ook maar 4 of 5 uur voor uit.
DE distributie van veel producten ,zeker van levensmiddelen gebeurt praktisch allemaal vanuit Oslo.
Ga je over land en over de korte ponten of de bruggen sta je met een vrachtwagen de andere dag in Oslo te lossen, zeker als men ook nog eens dubbel bemand gaat of in een estafette procedure .
Peter+Annie
Berichten: 1354
Lid geworden op: zo 11 jul 2021, 13:41
Locatie: Roosendaal

Re: Ferry Rostock - Nynäshamn stopt



Bericht door Peter+Annie »

IK gun de HN Line alle goeds natuurlijk ,en hun passagiers een geweldige overtocht.
In de zomer zullen ze hun schip wel volkrijgen ( tot mensen aan het rekenen gaan slaan ) maar in de winter zal dat niet meevallen( die schepen vol te krijgen)

DE enigzins vergelijkbare line van Rostock naar Nynashamn heeft dat al gauw door en heeft de line tijdelijk opgeheven en gaat misschien in 2024 een nieuwe poging wagen wanneer blijkt dat men het voor het vrachtverkeer aantrekkelijk kan maken.
AadenAnke
Berichten: 13290
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 17:41
Locatie: Hoekse Waard

Re: Ferry Rostock - Nynäshamn stopt



Bericht door AadenAnke »

Vers producten zijn natuurlijk weer een heel ander verhaal

Gr Aad
Beroepsreiziger

Re: Ferry Rostock - Nynäshamn stopt



Bericht door Beroepsreiziger »

Bedenk zelf maar wat er naar Noorwegen zou gaan.
Als je ooit in Noorwegen ben geweest, dan zie je er bijna geen industrie.
Ze hebben daarom weinig nodig. Behalve die versproducten.
Noorwegen verdient zijn geld met Gas, olie, en vis, en steeds meer met energie.

Als die ferry een kans wil maken, moeten ze later op de dag vertrekken. In de avond.
En dan in de morgen aankomen.
En ze zouden veel beter naar Zweden, Göteburg, kunnen varen.
In het weekend kan het vrachtverkeer daarmee het rijverbod in Duitsland omzeilen.
En kunnen ze ook vrachtverkeer meenemen bestemming Zweden.

Eemshaven - Noorwegen - naar Zweden gaat niemand doen, omdat Noorwegen geen EU is, en je dan Douanepapieren nodig heb.
AadenAnke schreef:
zo 25 dec 2022, 10:12
Juist het overzetten van de trailers zonder truck komt steeds vaker voor merk ik.
Is wel makkelijk hoor aankomen papieren afgeven trailer los en een andere er aankoppelen en weer weg hooguit 20 minuten.
Van/naar Zweden zou je gelijk hebben.
Op Travemunde kan je 15min voor vertrek nog aankomen voor onbegeleid over.
Begeleid over kan 7 min voor vertrek nog. (Dan zijn er wel een paar telefoontjes gepleegt.)
Naar/van Noorwegen werkt dat niet. Je zal eerst lang de Douane moeten.
Dan kan je af en aankoppelen, en zal je weer langs de Douane moeten.
Als je 'geluk' heb ben je met een uurtje klaar.

Als je pech heb, koppel je een trailer aan zonder papieren.
Belletje naar de chauffeur aan de overkant, waar zijn de papieren?
Ohh sorry die heb ik hier nog in de cabine.
Nou dan sta je er wel een paar uurtjes. :wink:
Peter+Annie
Berichten: 1354
Lid geworden op: zo 11 jul 2021, 13:41
Locatie: Roosendaal

Re: Ferry Rostock - Nynäshamn stopt



Bericht door Peter+Annie »

Beroepsreiziger schreef:
ma 26 dec 2022, 21:27
Eemshaven - Noorwegen - naar Zweden gaat niemand doen, omdat Noorwegen geen EU is, en je dan Douanepapieren nodig heb.
Douane papieren is het probleem niet;je maakt van Nl goederen eenT2 doc op voor de transit door Noorwegen en zuivert dat aan bij de Zweed ,zoals transit document door Zwitserland t Document kost iets van € 50,00 en iedere vervoerder kan een overeenkomst met de douane sluiten om zo een document op te stellen en geldig te maken
Beroepsreiziger

Re: Ferry Rostock - Nynäshamn stopt



Bericht door Beroepsreiziger »

Peter+Annie schreef:
ma 26 dec 2022, 23:24
Douane papieren is het probleem niet
Document kost iets van € 50,00
Je schreef zelf eerder al dat via 'land' en een andere overtocht, het goedkoper is. (Met de camper.)
Dan ga je ook nog geen 50€ extra uitgeven voor een document. (En al het gezeik er om heen.)
Fendt-je
Berichten: 96
Lid geworden op: za 17 nov 2007, 21:27
Locatie: Emmeloord

Re: Ferry Rostock - Nynäshamn stopt



Bericht door Fendt-je »

Volgens mij zitten jullie allemaal verkeert, dit is iets voor Truckstar :P :-B
en dan nu een Bavaria 741
Plaats reactie