Rondreis Noorwegen en/of Zweden?

Gebruikersavatar
FrankdB
Berichten: 887
Lid geworden op: zo 27 mei 2018, 8:53

Re: Rondreis Noorwegen en/of Zweden?



Bericht door FrankdB »

Dank voor de reacties over stroom-in-Noorwegen. Ik denk dat wij onze bestemming voor volgend jaar hebben gevonden! We zullen niet zo heel noordelijk reizen, waarschijnlijk vergelijkbaar met de tocht van roze. Het een en ander ligt eraan of we via Denemarken/Zweden willen of direct met de (nieuwe) veerdienst Groningen-Kristiansand.

Ik heb geen idee wat we aan electriciteit verbruiken. De koelkast en de electronica vragen waarschijnlijk het meest. De eerste kan daarbij nog op gas. Mede ingegeven door een andere draad op het forum wil ik een accumonitor installeren.

Niet alleen om te zien hoe lang ik in de huidige configuratie offgrid kan zijn maar ook ter voorbereiding voor een zonnepaneel. Dan krijg ik beter inzicht in wat ik nodig heb.

Dank,
Frank
Gebruikersavatar
Aloys
Site Admin
Berichten: 19182
Lid geworden op: zo 11 mei 2003, 19:02
Locatie: Kampen
Contacteer:

Re: Rondreis Noorwegen en/of Zweden?



Bericht door Aloys »

De koelkast vraagt geen stroom wanneer je stilstaat. Een relais zorgt ervoor dat de koelkast wordt afgeschakeld wanneer je de motor uit zet.
Je hebt waarschijnlijk een (AES-)koelkast die dan automatisch overschakelt op gas?

Blijft er over de electronica. Daarin zal de accu wel een nachtje kunnen voorzien.
Beheerder www.camperforum.nl
Een overzicht van onze reisverhalen.
Gebruikersavatar
FrankdB
Berichten: 887
Lid geworden op: zo 27 mei 2018, 8:53

Re: Rondreis Noorwegen en/of Zweden?



Bericht door FrankdB »

AES doet geen belletje rinkelen maar de afbeelding lijkt heel veel op wat wij hebben. Alleen het uiterst rechtse icoontje herken ik niet.

Ik begrijp nu wat je bedoelt: een nacht vrij staan en dan de volgende dag door het rijden de accu weer opladen.

Frank
Gebruikersavatar
Aloys
Site Admin
Berichten: 19182
Lid geworden op: zo 11 mei 2003, 19:02
Locatie: Kampen
Contacteer:

Re: Rondreis Noorwegen en/of Zweden?



Bericht door Aloys »

Ja, op reis door Scandinavië hoef je niet elke avond op een camping te staan.
Vind je rond een uur of vier/vijf een mooi plekje, dan blijf je daar toch? De volgende ochtend weer verder! :D
Beheerder www.camperforum.nl
Een overzicht van onze reisverhalen.
Gebruikersavatar
ariena en ab gaan eu
Berichten: 88
Lid geworden op: ma 19 aug 2013, 11:00

Re: Rondreis Noorwegen en/of Zweden?



Bericht door ariena en ab gaan eu »

Beste camperars,

Hartelijk dank voor jullie reacties, hier kunnen wij wat mee!

Veel reisplezier in 2023 toegewenst
Ariena en Ab

Later is allang begonnen en
vandaag komt nooit meer terug
Plaats reactie