Zelfklevend behang voor in de camper?

Alles over het zelf (in)bouwen van een kampeerauto.
Plaats reactie
voyan
Berichten: 22
Lid geworden op: wo 07 okt 2020, 16:55

Zelfklevend behang voor in de camper?



Bericht door voyan »

Hallo,

Korte vraag: ik wil mijn camper beplakken met zelfklevend behang. De ondergrond is 3mm triplex. Heeft iemand een tip/suggestie waar ik dat (het beste) kan kopen? Wil gewoon wit, maar mag ook gebroken wit zijn.

Dank!
veetee
Berichten: 3546
Lid geworden op: zo 29 jul 2018, 14:54
Locatie: De Parel van het Heuvelland

Re: Zelfklevend behang voor in de camper?



Bericht door veetee »

Bij elke dhz zaak. Maar... ik zou de triplex eerst met grondverf behandelen in verband met de zuigende werking en het eventueel oplossen van lijm uit de platen die je behang doen verkleuren. En glasweefselbehang nemen, dat krimpt niet en zet niet uit als het vochtig wordt.
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51329
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Zelfklevend behang voor in de camper?



Bericht door Kroppie »

zelfklevend behang?, moedig hoor, ik moet er niet aan denken, heb al moeite om een nl stickertje er kreukloos op te plakken.
gewoon behang vond ik al erg, dat gehannes met een nat papiertje :mrgreen:
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Gebruikersavatar
macfocus
Berichten: 1874
Lid geworden op: vr 11 nov 2016, 22:31
Contacteer:

Re: Zelfklevend behang voor in de camper?



Bericht door macfocus »

Tip:

Neem behang waarbij je de muur moet inlijmen.
Erg praktisch, want geen gedoe met een natte lap papier, en je veegt overtollige lijm zo weg (afhankelijk van de ondergrond natuurlijk)
Sunlight T64 op Fiat Ducato Maxi 2.3 MultiJet 130 Pk Automaat.
Oh ja, I own a Ford Capri

Homesickness is a feeling that many know and suffer from; I on the other hand feel a pain less known, and its name is “outsickness”. When the snow melts, the stork arrives, and the rst steamships race o , then I feel the painful travel unrest. (Hans Christian Andersen)
Gebruikersavatar
rijschoollucassen
Berichten: 3067
Lid geworden op: zo 24 mar 2013, 13:45
Locatie: Mook
Contacteer:

Re: Zelfklevend behang voor in de camper?



Bericht door rijschoollucassen »

Lijkt mij dat het ook wel verschil maakt of je de onbehandelde triplex platen van een nieuwe zelfgebouwde camper wilt behandelen of juist een oudere camper wilt opknappen. Ik zou mijn licht eens opsteken bij een behang/schildersbedrijf. Die weten alles over bijvoorbeeld voorbewerken, ontvetten etc.

Groet,

Jaap
Besmet met het campervirus met een Mercedes Vito Marco Polo, daarna een Ducato Burstner T605 en nu een Adria Coral S 690 SC. Onze reisfilmpjes staan op YouTube, Jaap en Trijntje on tour.
Gebruikersavatar
DucatoDolf
Berichten: 2216
Lid geworden op: di 09 jun 2020, 22:50
Locatie: Rotterdam

Re: Zelfklevend behang voor in de camper?



Bericht door DucatoDolf »

beetje laat maar toch, wij hebben gewoon behang op ons triplex plafond geplakt. Met kant en klare glasvlieslijm. Eerst het behang in smeren, dan het triplex en meteen plakken.
Gebruikersavatar
pepon
Berichten: 2438
Lid geworden op: vr 19 aug 2011, 15:35
Locatie: Hollandscheveld, Drenthe.
Contacteer:

Re: Zelfklevend behang voor in de camper?



Bericht door pepon »

Ben ook wel benieuwd naar het resultaat, als dat er is.

Groet, Ron.
Global Moderator Renaultforum
https://www.renaultforum.nl/forum/

Bürstner Travel Van T571 Bjr. 2009 op Fiat Ducato 3.0 MultiJet 160 Pk ComfortMatic
Voor meer, kijk hier.
tonic
Berichten: 2463
Lid geworden op: do 18 jul 2019, 22:49

Re: Zelfklevend behang voor in de camper?



Bericht door tonic »

Ik heb glasvezel behang gebruikt. Wand insmeren en plakken maar. Daarna latex verf. Super mooi geworden en kan tegen een stootje
Beertej10
Berichten: 4
Lid geworden op: za 22 jul 2023, 18:39

Re: Zelfklevend behang voor in de camper?



Bericht door Beertej10 »

heb het geprobeerd. alles komt los. ook met spuitlijm geprobeerd, geen succes.
Gebruikersavatar
L4H3
Berichten: 1137
Lid geworden op: zo 02 okt 2016, 17:44
Locatie: Emmen

Re: Zelfklevend behang voor in de camper?



Bericht door L4H3 »

Wij hebben gewoon zeil voor op de vloer tegen de wand geplakt. Dat kan je in 100000 motiefjes en kleuren krijgen. Makkelijk te plakken zonder plooien omdat het wat dikker is. Het is van plastic of iets degelijks en kan dus tegen een stootje en is heel makkelijk met een natte doek schoon te maken.
One life. Live it.

De zelfbouw van onze camper: viewtopic.php?t=8456989&hilit=ombouw+l4h3+lifepo4
Plaats reactie