De oorlog in Oekraïne

Serieuze zaken die niet passen in de bovengenoemde categoriën.
Gebruikersavatar
Erik S
Berichten: 1945
Lid geworden op: zo 17 mei 2020, 17:56
Locatie: Het Gooi

Re: De oorlog in Oekraïne



Bericht door Erik S »

Ik acht het niet onmogelijk dat ze zelf een aantal mensen hebben opgeofferd om de schuld bij de Oekraïne te leggen.
In het verleden heeft ene Adolf ook zoiets uitgehaald bij de Gleiwitz zender, zie fall Weiss in wikipedia.
Daar waren duitse troepen verkleed als polen en hebben die zender aangevallen met resultaat de duitse inval in Polen.
Will
Berichten: 3565
Lid geworden op: do 30 sep 2004, 22:10

Re: De oorlog in Oekraïne



Bericht door Will »

Roma schreef;
De gewenning is opmerkelijk. Deze aanslag in Moskou is ineens wereldnieuws en shockerend, terwijl er amper nog aandacht is voor de dagelijkse burgerdoden in Oekraiene. Om over de dagelijkse100 tot 200 burgerdoden in de Palestijnse gebieden maar te zwijgen. Accepteren en normaal vinden?
Ik kan het zomaar met Erik S. eens zijn dat deze actie van de Russen zelf is voor bereid om sympathie van de Russische bevolking te winnen.
Wat heeft IS te winnen in Rusland zeg het maar.?

Mvrgr.Wil
Als je ouder wordt dan ga je steeds meer op jezelf lijken.
roma
Berichten: 4582
Lid geworden op: ma 29 mei 2006, 22:45

Re: De oorlog in Oekraïne



Bericht door roma »

Will schreef:
za 23 mar 2024, 15:13
...........Wat heeft IS te winnen in Rusland zeg het maar.?........
Die Russen hebben nogal steden en dorpen met onschuldige burgers plat gebombardeerd in Syrie en Irak. Gevalletje van "Boontje komt ..." of "Oog om oog...."
Gebruikersavatar
thole
Berichten: 45237
Lid geworden op: wo 17 jan 2007, 13:11
Locatie: de Achterhoek
Contacteer:

Re: De oorlog in Oekraïne



Bericht door thole »

Wat ik begrepen gen ging het hier om de Afghaanse tak van IS.
Wat te denken van de 10 jarige bezetting van Afghanistan van 1979-1989 door Rusland?
Groeten, Thole

Van een saai en eentonig leven, gaat zelfs een schimmel dood.

http://camperreizen-thole-everdien.jouwweb.nl/
Gebruikersavatar
seth_space
Berichten: 8706
Lid geworden op: za 06 aug 2016, 18:40
Locatie: Brabant

Re: De oorlog in Oekraïne



Bericht door seth_space »

In ieder geval doet putin, en met hem het kremlin pr apparaat, zijn best ukraine te beschuldigen van de actie.
Ook vroeger was niet alles zoals het vroeger was. HvV
“Wisdom is the result of experience and experience the result of bad judgement.”
PE1OPQ Theo
Berichten: 4592
Lid geworden op: ma 12 dec 2011, 16:24
Locatie: Gasselternijveen

Re: De oorlog in Oekraïne



Bericht door PE1OPQ Theo »

IS heeft de foto's gepubliceerd van de daders en zegt ook dat zij het gedaan hebben.
In Rusland wordt IS niet eens genoemd, ook niet dat de VS Rusland al gewaarschuwd heeft voor deze aanslag(en)
Ik las op NOS.nl dat dit ws gebruikt gaat worden om ver gaande maatregelen af te kondigen.

Theo
deusjevo
Berichten: 760
Lid geworden op: ma 19 sep 2022, 23:16

Re: De oorlog in Oekraïne



Bericht door deusjevo »

Wellicht dat de Russische bevolking zich nu wat meer bewust raakt wat er om hen heen gebeurd.
Dagelijks worden honderden onschuldige Russen, Oekraïners, Palestijnen, Israëli’s en wat dies meer zij betreurd.

Wordt ik gehard? Geen idee.

Denk dat Putin de IS als dader afwimpelt omdat hij anders op dat vlak ook nog actie moet gaan ondernemen en oorlog voeren is niet echt Ruslands ding zoals we al 2 jaar kunnen zien.

Achtergrond info:
https://x.com/mylovanov/status/17714925 ... zMW7Yn--Ew
Fiat Ducato Buscamper 2013 of solo een Range Rover, MINI Cooper Clubman, Fiat Panda of Citroën Dyane.
Sorry, kan altijd moeilijk kiezen…
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27491
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Re: De oorlog in Oekraïne



Bericht door Marco Polo »

https://meduza.io/en/feature/2024/03/23 ... pened-fire

Het verhaal.

Een houding van “boontje komt om zijn loontje” is dan weer wat onsmakelijk als je de ooggetuigen verslagen leest.
We ontmoetten een groep mensen die in de hal waren toen alles gebeurde. Een man zei dat verschillende mensen met maskers de gang binnenkwamen en iets gooiden dat brandde; mensen vlogen in brand, ze schoten op hen en openden vervolgens het vuur op de andere mensen in de hal. De man die ons dit vertelde was met zijn vrouw en dochter – ze kropen tussen de rijen [stoelen] en slaagden er uiteindelijk in de gang uit te komen.
Mensen in kogelvrije vesten schoten van dichtbij, het maakte niet uit op wie. Ze schoten op ouderen en op de menigte die zich bij de uitgangen had verzameld. We gingen op de grond liggen en ik ging bovenop de moeder van mijn vriendin liggen, omdat ze in paniek was geraakt en daar stomverbaasd stond. Twee mannen hielpen ons en zagen dat ik de moeder van mijn vriend niet kon optillen, en dat mijn vriend huilde van angst en stikte in de rook.

We stonden [samen] op, in een groep, met onze handen achter ons hoofd. De enige uitgang die we konden bereiken was de hoofduitgang. Er was daar een menigte. We begonnen ons een weg naar binnen te dringen toen ik plotseling van achteren hoorde schieten en mensen harder begonnen te duwen. Het was eng. Ik bedekte de moeder van mijn vriend [met mijn lichaam]. Wij stapten uit. Ik zag lijken.

Wij kregen eerste hulp. Ik kreeg een adrenalinestoot en wilde het gebouw weer in rennen, omdat ik mensen zag die niet wisten waar ze heen moesten rennen, gewond en opeengepakt in een hoek. Ik zag de mensen met machinegeweren naderen en van dichtbij in deze hoek beginnen schieten.
Gebruikersavatar
Veebee
Berichten: 867
Lid geworden op: za 04 okt 2014, 23:47

Re: De oorlog in Oekraïne



Bericht door Veebee »

Wie het weet mag het zeggen, de rest ? Gokwerk, ook voor velen een hobby om op de voorgrond te blijven.
Het gaat niet om wat je doet ! , maar hoe je het doet !
juanv
Berichten: 1047
Lid geworden op: do 04 jul 2013, 22:02

Re: De oorlog in Oekraïne



Bericht door juanv »

Deze actie liet mij onmiddellijk denken aan de overval op een theater in Moskou 20 à 25 terug , toen waren het zogezegd Tsetjenen geweest, en had Poetin onmiddellijk zijn reden om Tjetjenie binnen te vallen, en daar een gruwelijke oorlog te gaan voeren.
Enkele jaren nadien leverde de Russische journaliste Anna Politkovskaja in haar boek omtrent deze zaak de bewijzen dat het geen tjetjenen waren geweest welke de moordende aanval uitvoerden, maar wel Russische militairen in opdracht van het Kremlin (Poetin)!!!
De publicatie van dit boek koste haar enkele weken later het leven, toen zij bij klaarlichte dag bij het verlaten van haar woning op straat werd neergeschoten.
Het zal mij dus niks verwonderen als dit moordscenario ( zogezegde terroristische aanval ) nu nog eens dunnetjes is overgedaan, kwestie van een excuus te hebben tegenover de bevolking om andere staten te gaan uitmoorden :oops: :bang:
De wereld is als een groot boek, hij die niet reist, leest steeds dezelfde bladzijde !
Gebruikersavatar
dedruivenplukker
Berichten: 7143
Lid geworden op: vr 13 mar 2009, 4:08

Re: De oorlog in Oekraïne



Bericht door dedruivenplukker »

Volgens de douanegegevens van de Russische Federatie is Gabon de grootste leverancier van reserveonderdelen voor Russische vliegtuigen geworden. In 2023 werd voor bijna 2 miljard dollar aan vliegtuigonderdelen vanuit het buitenland in Rusland geïmporteerd, en het grootste deel daarvan - bijna 1,5 miljard dollar - werd vanuit Gabon verzonden.

The Economist.
'89 VW T3-'94 MB 508D-'99 MB 1117 4x4
'02 TOYOTA Hi-ACE POP-TOP-'03 MB 409D '21 MB 410D-X
A,AND,AUS,B,BF,BG,BJ,BW,CH,CS,CZ,D,DDR,DK,
DZ,E,ET,F,GB,GBZ,GH,GR,H,HRP,I,L,LS,MA,MC,
MOC,MW,NAM,P,PL,RN,RO,RT,SD,
SLO,SK,TCH,TG,TR,YU,Z,ZA,ZW.
Waarheen leidt de weg die wij moeten gaan? - Mieke Telkamp
roma
Berichten: 4582
Lid geworden op: ma 29 mei 2006, 22:45

Re: De oorlog in Oekraïne



Bericht door roma »

Gebruikersavatar
dedruivenplukker
Berichten: 7143
Lid geworden op: vr 13 mar 2009, 4:08

Re: De oorlog in Oekraïne



Bericht door dedruivenplukker »

Vandaag ook video's uit Avdiivka van drones die Russische gevechtsrobots opblazen en drones uitgerust met een RPG.
De oorlogvoering van de toekomst.

https://www.msn.com/nl-nl/nieuws/Buiten ... 06b3a&ei=4


Morgen maar even naar het meer traditionelere Ürbi et orbi" kijken.
Laatst gewijzigd door dedruivenplukker op zo 31 mar 2024, 13:46, 1 keer totaal gewijzigd.
'89 VW T3-'94 MB 508D-'99 MB 1117 4x4
'02 TOYOTA Hi-ACE POP-TOP-'03 MB 409D '21 MB 410D-X
A,AND,AUS,B,BF,BG,BJ,BW,CH,CS,CZ,D,DDR,DK,
DZ,E,ET,F,GB,GBZ,GH,GR,H,HRP,I,L,LS,MA,MC,
MOC,MW,NAM,P,PL,RN,RO,RT,SD,
SLO,SK,TCH,TG,TR,YU,Z,ZA,ZW.
Waarheen leidt de weg die wij moeten gaan? - Mieke Telkamp
PE1OPQ Theo
Berichten: 4592
Lid geworden op: ma 12 dec 2011, 16:24
Locatie: Gasselternijveen

Re: De oorlog in Oekraïne



Bericht door PE1OPQ Theo »

Denys zei dat er een Russische offensief op stapel staat.
Er zouden meer dan 70.000 soldaten zijn verzameld met dito uitrusting bij de oost grens.
https://nos.nl/collectie/13965/artikel/ ... ware-zomer

Theo
Plaats reactie