Wintersport Italie 2022

Gebruikersavatar
jaap van duijn
Berichten: 2160
Lid geworden op: di 14 mei 2019, 12:35
Locatie: KATWIJK ZH

Wintersport Italie 2022



Bericht door jaap van duijn »

Wie weet hoe het er voorstaat, of is zelf nu in Italie.
We willen 02-02-2022 afreizen naar Corvara in Badia (ons vertrouwde camping aan de piste) maar vinden eigenlijk niet veel info wegens de regels en Covid.
Ok we weten dat we de 3 prikken (inclusief booster) moeten hebben en zien dat we bij ANWB voor 45.= € p/p de PCR test kunnen doen.
Dan als een gek racen om binnen 24 uur over de Brenner te raken, zien we niet zitten, dus willen er binnen 48 uur zijn.
En lezen we de test mag maar 24 uur oud zijn en nu?
We horen graag, en ja in 2020 vertrokken we terug naar Nederland op 08-03-2020 en op 09-03-2020 ging de grens dicht (moest je in quarantaine.)

Groeten Jaap van Duijn.
Een Weinsberg Carasuite 650MF nieuw mei 2019
Dit met E&P level systeem, Thule luifel, Truma airconditioning (onder het bed gemonteerd), Truma 6E boiler/verwarming, 2x zonnepanelen 180WP, 100AH Li4pod HH accu en nog veel meer gadgets.
Gebruikersavatar
henk en lila
Berichten: 3891
Lid geworden op: vr 10 okt 2008, 13:19
Locatie: Oost Noord-Brabant (NL)
Contacteer:

Re: Wintersport Italie 2022



Bericht door henk en lila »

Alle reizigers vanaf 6 jaar oud die naar Italië reizen moeten een negatief testbewijs kunnen laten zien. Dit kan een antigeentest (afgenomen maximaal 24 uur voor aankomst in Italië) of een PCR-test (afgenomen maximaal 48 uur voor aankomst in Italië) zijn. Dit geldt ook voor reizigers die een geldig vaccinatie- of herstelbewijs hebben.

Dus? Doet de ANWB een PCR?

Probleem is vooral dat volgens https://reopen.europa.eu/nl/from-to/NLD/ITA de huidige set regels in Italië tot 31-01-2022 geldig is. Dus eerdaags verwacht ik wijzigingen.
Verder kijk ik regelmatig op de nl reisadvies site (want wij gaan ca 18 februari die kant op als het goed is): https://www.nederlandwereldwijd.nl/land ... oronavirus
Groet, Henk
nu: Citroën Jumper L2H2 (2008) zelfbouw; daarvoor: Toyota Hiace LWB (2000) (hoog dak).
Gebruikersavatar
jaap van duijn
Berichten: 2160
Lid geworden op: di 14 mei 2019, 12:35
Locatie: KATWIJK ZH

Re: Wintersport Italie 2022



Bericht door jaap van duijn »

@Henk & Lia,

Ja die gegevens hebben we ook, maar daar ben je er niet mee.
De vraag - misschien niet goed gesteld - ging er om te weten wat de mensen die nu daar zijn meegemaakt hebben.
Zelf hadden we met Kerst in Oostenrijk en daarachter onze zoon geen enkele vraag aan grens of zo.
Hoe zit dat met Italie, o ja de "reisapp" staat bij ons er ook op, maar geeft nu - nog - niets spannends weer.
We zullen jullie voor zijn en we zullen zien, als we allemaal maar mogen genieten toch.
Blijft positief en gezond en fijn reizen - grtn Jaap van duijn.
Een Weinsberg Carasuite 650MF nieuw mei 2019
Dit met E&P level systeem, Thule luifel, Truma airconditioning (onder het bed gemonteerd), Truma 6E boiler/verwarming, 2x zonnepanelen 180WP, 100AH Li4pod HH accu en nog veel meer gadgets.
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27491
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Re: Wintersport Italie 2022



Bericht door Marco Polo »

De camperforumpakkansberekening? :P :mrgreen:
Gebruikersavatar
jaap van duijn
Berichten: 2160
Lid geworden op: di 14 mei 2019, 12:35
Locatie: KATWIJK ZH

Re: Wintersport Italie 2022



Bericht door jaap van duijn »

@MarcoPolo,

Watte? ik ben een beetje doof, maar lezen kan ik goed,, dus vaag wat bedoelde U?
Pakkans? forum? berekening?
Ben ik even niet mee hoor.
groeten Jaap van Duijn.
Een Weinsberg Carasuite 650MF nieuw mei 2019
Dit met E&P level systeem, Thule luifel, Truma airconditioning (onder het bed gemonteerd), Truma 6E boiler/verwarming, 2x zonnepanelen 180WP, 100AH Li4pod HH accu en nog veel meer gadgets.
Jan en Simonne
Berichten: 18590
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 9:05
Locatie: Provincie Groningen

Re: Wintersport Italie 2022



Bericht door Jan en Simonne »

Onderweg testen.
Slava Ukraini

Nooit meer een Hymer!


De kunst van het niks doen is moeilijk om te leren.
Maar als je het eenmaal goed kan, heb je het er de gehele dag druk mee.
Gebruikersavatar
jaap van duijn
Berichten: 2160
Lid geworden op: di 14 mei 2019, 12:35
Locatie: KATWIJK ZH

Re: Wintersport Italie 2022



Bericht door jaap van duijn »

O,

plagen mag, pesten niet :)

groeten Jaap van Duijn
Een Weinsberg Carasuite 650MF nieuw mei 2019
Dit met E&P level systeem, Thule luifel, Truma airconditioning (onder het bed gemonteerd), Truma 6E boiler/verwarming, 2x zonnepanelen 180WP, 100AH Li4pod HH accu en nog veel meer gadgets.
Gebruikersavatar
A r j a n
Berichten: 3
Lid geworden op: zo 17 okt 2021, 16:54
Locatie: Veluwe

Re: Wintersport Italie 2022



Bericht door A r j a n »

Afgelopen zomer hebben we onze zoon een test laten doen in innsbruck… bij het ontbijt online een afspraak gemaakt en in een grote sporthal een uurtje later getest. Uitslag was er vrij snel. Dat was eigenlijk beter georganiseerd als in Nederland.
Jan en Simonne
Berichten: 18590
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 9:05
Locatie: Provincie Groningen

Re: Wintersport Italie 2022



Bericht door Jan en Simonne »

jaap van duijn schreef:
di 25 jan 2022, 22:24
O,

plagen mag, pesten niet :)

groeten Jaap van Duijn
Tegen wie is dit gericht?
Slava Ukraini

Nooit meer een Hymer!


De kunst van het niks doen is moeilijk om te leren.
Maar als je het eenmaal goed kan, heb je het er de gehele dag druk mee.
Gebruikersavatar
jaap van duijn
Berichten: 2160
Lid geworden op: di 14 mei 2019, 12:35
Locatie: KATWIJK ZH

Re: Wintersport Italie 2022



Bericht door jaap van duijn »

Aan Marco Polo toch.

Die schreef "De camperforumpakkansberekening"en die zet begrijp ik niet.

groeten Jaap van Duijn.
Een Weinsberg Carasuite 650MF nieuw mei 2019
Dit met E&P level systeem, Thule luifel, Truma airconditioning (onder het bed gemonteerd), Truma 6E boiler/verwarming, 2x zonnepanelen 180WP, 100AH Li4pod HH accu en nog veel meer gadgets.
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27491
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Re: Wintersport Italie 2022



Bericht door Marco Polo »

Je kent de regelgeving en vraagt dan naar hoe de handhaving is.

Puur belangstelling?
Of info nodig om een inschatting te kunnen maken hoe groot de kans is dat je een boete krijgt of teruggestuurd wordt.

Dat laatste is de Camperforumpakkansberekening :mrgreen:

Verder niet als kritiek of “aanval” bedoeld hoor Jaap :wink:
jepebe
Berichten: 1448
Lid geworden op: di 02 jan 2007, 11:35
Locatie: Delft

Re: Wintersport Italie 2022



Bericht door jepebe »

van 2 tot 6 januari geskied in Pila bij Aosta, dus ervaring met de zwitsers-italiaanse grens en controle bij skiliften.

Ik was 22 dec geboosterd, mijn kinderen gevaccineerd ergens de tweede prik tussen september en november.

PCR test gedaan in Nederland en die zou 48 uur moeten gelden, maar daar doen andere landen moeilijker over geloof ik. (nalezen en uitzoeken!)

De test werd nergens gevraagd. Aan de grens heen geen controle. Aan de grens terug wel, maar de douanier aan zwitserse zijde meende dat ik wel eens drugs bij mij kon hebben (sta je daar in de steenkoude entree van de grote sintbernardtunnel en moet alles open....), verder geen coronacheck of testbewijs gevraagd.

Op de piste een heel ander verhaal: de gondel naar boven was slechts toegankelijk voor mensen met geldige qr code en dit werd strikt gehandhaafd. Een ffp 2 mondmasker in elke gesloten gondel of stoeltjeslift, en een ffp1 masker in elke overige lift, werd ook strikt gehandhaafd.

Elk restaurant was slechts met qr code en ffp2 toegankelijk, ook toiletten.

Ik vind en vond dat verder prima.

Ik zou me braaf aan de regels houden, en daarom is het handig om uit te zoeken of je je onderweg kunt laten testen als de testresultaten in andere landen minder lang geldig zijn, of je je onderweg kunt laten testen. Wel moet je je afvragen wat er met je/jullie gebeurt als je onverhoopt positief test.... Moet je dan ter plaatse in quarantaine? Kan dat in een camper? De soepelheid die Nederland betracht kon in andere landen wel eens minder aanwezig zijn.

Ik had het zo uitgedacht dat ik onderweg de uitslagen gemaild kreeg en genoeg tijd had om Italie te bereiken. Bij positieve uitslag was het plan om om te keren en naar huis te rijden
Per camper geweest in Duitsland, Belgie, Luxemburg, Engeland, Frankrijk, Zwitserland, Oostenrijk, Denemarken, Zweden, Polen, Tsjechie, Slowakije, Hongarije, Roemenie, Litouwen, Letland, Italie, Estland, Spanje, Portugal

Een alkoof!!! Je gaat toch niet in een integraal aquarium op wielen zitten?
Gebruikersavatar
jaap van duijn
Berichten: 2160
Lid geworden op: di 14 mei 2019, 12:35
Locatie: KATWIJK ZH

Re: Wintersport Italie 2022



Bericht door jaap van duijn »

@MarcoPolo,

Beter begrepen nu, maar ik doe niet aan kans berekening, wil zekerheid.
Vandaar de vraag "zijn jullie in Italie en hebben jullie extra maatregelen moeten nemen wegens Corona".
Daar hebben we geen juiste antwoorden op en dus maandag a.s. in Den Haag testen voor PCR 48 uur geldig, met korting van ANWB voor 2 personen 90.= € , het is zo.
Daar kunnen we met alle prikken en dan die PCR test en wat we lezen op de site van de regering mee op pad.
Ik noem dat zekerheid, wijzigt zich iets van maandag tot dinsdag aankomst dan moeten we nog andere maatregelen nemen.

Allen een goede gezondheid en als U gaat reizen, fijne tijden - groeten Jaap van Duijn.
Een Weinsberg Carasuite 650MF nieuw mei 2019
Dit met E&P level systeem, Thule luifel, Truma airconditioning (onder het bed gemonteerd), Truma 6E boiler/verwarming, 2x zonnepanelen 180WP, 100AH Li4pod HH accu en nog veel meer gadgets.
Gebruikersavatar
henk en lila
Berichten: 3891
Lid geworden op: vr 10 okt 2008, 13:19
Locatie: Oost Noord-Brabant (NL)
Contacteer:

Re: Wintersport Italie 2022



Bericht door henk en lila »

Volgens dit bericht zou de verplichte test per 1 februari weer vervallen: https://www.thelocal.it/20220127/latest ... -arrivals/

That would mean those with an EU health pass or certificate, which proves vaccination, recovery or a negative test would be allowed to travel freely within the EU or Schengen zone without the need for extra tests or quarantine, even if they were coming from a country with high Covid infection rates.

En officieel ook nog steeds een passenger location form online in te vullen.
Groet, Henk
nu: Citroën Jumper L2H2 (2008) zelfbouw; daarvoor: Toyota Hiace LWB (2000) (hoog dak).
Plaats reactie