'Grote beurt' Mercedes 609 omgeving Girona/Barcelona?

Plaats reactie
minuseleven
Berichten: 8
Lid geworden op: ma 21 feb 2011, 23:46
Locatie: 59

'Grote beurt' Mercedes 609 omgeving Girona/Barcelona?



Bericht door minuseleven »

Hi,

onze camper (MB 609) is momenteel aan het overwinteren in de buurt van Girona. Dit voorjaar hopen we er verder mee te reizen door Spanje/Portugal. Het is wel lekker om hem van te voren even goed te laten nakijken (olie vervangen/smeren/etc, soort grote beurt, en ik wil eigenlijk ook huishoud én start accu's direct laten vervangen). In Nederland heb ik de adressen om dat te laten doen wel paraat, maar in Spanje niet! Heeft iemand toevallig adressen/aanbevelingen voor een garage in het noorden van Spanje, liefst in de buurt van Girona/Barcelona?

alvast dank!
gr, Peter
AadenAnke
Berichten: 13290
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 17:41
Locatie: Hoekse Waard

Re: 'Grote' beurt Mercedes 609 omgeving Girona/Barcelona?



Bericht door AadenAnke »

In Barcelona zit een Nederlandse garage waar je gelijk de Nederlandse apk kan laten doen. Adres ?? ff opzoeken via Google

Gr Aad
minuseleven
Berichten: 8
Lid geworden op: ma 21 feb 2011, 23:46
Locatie: 59

Re: 'Grote' beurt Mercedes 609 omgeving Girona/Barcelona?



Bericht door minuseleven »

Hi Aad, dank voor je snelle reactie. ik kwam inderdaad via deze site: https://www.certio.com/home (via ANWB gelinkt) een aantal adressen tegen waar je inderdaad een NL'se APK kan laten doen. Die adressen zagen er (op google maps) echter meer uit als alleen keuringsstation en niet ook als garage. Maar ik zal ze vanavond eens even beter opzoeken online, wellicht zit diegene die jij bedoeld ertussen!

gr, Peter
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31989
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: 'Grote' beurt Mercedes 609 omgeving Girona/Barcelona?



Bericht door Bob Diesel »

Stel je vraag eens bij deze NL firma
Waarschijnlijk kunnen die je een tip geven , of doen ze tegenwoordig ook camper onderhoud

https://www.caravaninn.net/nl/caravanst ... eparaties/

En dit is de dealer aan de costa brava omgeving

https://www.mercedes-benz-garatgeplana. ... /home.html
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
Gebruikersavatar
jaap van duijn
Berichten: 2160
Lid geworden op: di 14 mei 2019, 12:35
Locatie: KATWIJK ZH

Re: 'Grote' beurt Mercedes 609 omgeving Girona/Barcelona?



Bericht door jaap van duijn »

@TS,

Ben eens met de personen Mercedes in Girona bij dealer geweest. Zeer goed geholpen tegen redelijke prijzen.
Daar stonden ook "busjes" maar heb geen weet, niet opgelet of er ook vracht auto's stonden.
Adressen in Mercedes boekje bij de auto toch?

groet Jaap van Duijn.
Een Weinsberg Carasuite 650MF nieuw mei 2019
Dit met E&P level systeem, Thule luifel, Truma airconditioning (onder het bed gemonteerd), Truma 6E boiler/verwarming, 2x zonnepanelen 180WP, 100AH Li4pod HH accu en nog veel meer gadgets.
Uitgeschreven

Re: 'Grote' beurt Mercedes 609 omgeving Girona/Barcelona?



Bericht door Uitgeschreven »

Ik heb in Frankrijk een keer met rijdbare pech het hotline nummer van Mercedes gebeld (00800 264 77777) en die hebben me het adres gegeven van de dichts bij zijnde merkgarage. Toen wij daar aankwamen waren zij al geïnformeerd door MB en werden we vrijwel meteen geholpen.

Groet,
Martin
minuseleven
Berichten: 8
Lid geworden op: ma 21 feb 2011, 23:46
Locatie: 59

Re: 'Grote' beurt Mercedes 609 omgeving Girona/Barcelona?



Bericht door minuseleven »

@bob, @ jaap,

dank voor de reacties. camper staat gestald bij caravan-inn overigens (die inderdaad caravan én camper-onderhoud doen, maar da's meer gericht op het kampeerdeel en minder op de techniek van het voertuig). die heb ik nog niet gevraagd om tips, dacht eerst hier het net eens op te halen ;-). ik ga eens checken of ze bij caravan-inn die mercedes-dealer in girona kennen (die kwam ik ook tegen online), en wacht even af of er nog forumleden zijn met andere ervaringen.

gr,
Peter
minuseleven
Berichten: 8
Lid geworden op: ma 21 feb 2011, 23:46
Locatie: 59

Re: 'Grote' beurt Mercedes 609 omgeving Girona/Barcelona?



Bericht door minuseleven »

heb dezelfde ervaring met mercedesbedrijfswagens-dealer in charleville in noord-frankrijk. erg prettig geholpen op vrijdagmiddag laat en niet eens de hoofdprijs. maar hoef niet persé naar merkgarage voor het gebakje uit 1988.
O309B schreef:
ma 03 jan 2022, 13:21
Ik heb in Frankrijk een keer met rijdbare pech het hotline nummer van Mercedes gebeld (00800 264 77777) en die hebben me het adres gegeven van de dichts bij zijnde merkgarage. Toen wij daar aankwamen waren zij al geïnformeerd door MB en werden we vrijwel meteen geholpen.

Groet,
Martin
Gebruikersavatar
Peter LMC
Berichten: 10205
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 20:51
Locatie: Parel van de kempen
Contacteer:

Re: 'Grote' beurt Mercedes 609 omgeving Girona/Barcelona?



Bericht door Peter LMC »

Dealer lijst Mercedes Benz bedrijfswagens.
https://www.mercedes-benz-trucks.com/nl ... cator.html
minuseleven
Berichten: 8
Lid geworden op: ma 21 feb 2011, 23:46
Locatie: 59

Re: 'Grote' beurt Mercedes 609 omgeving Girona/Barcelona?



Bericht door minuseleven »

Dit is al even geleden, maar we zijn uiteindelijk terecht gekomen bij Taller Sala op de Carrer de Ventalló 2 in Viladamat, Girona. Prima geholpen voor goeie prijs!
Gebruikersavatar
Aloys
Site Admin
Berichten: 19180
Lid geworden op: zo 11 mei 2003, 19:02
Locatie: Kampen
Contacteer:

Re: 'Grote beurt' Mercedes 609 omgeving Girona/Barcelona?



Bericht door Aloys »

Kijk eens aan, leuk dat je dat tóch nog even meldt! :D
Beheerder www.camperforum.nl
Een overzicht van onze reisverhalen.
Plaats reactie