Fiat Ducato L2H2 ombouw project

Alles over het zelf (in)bouwen van een kampeerauto.
martijnoes
Berichten: 198
Lid geworden op: do 30 sep 2021, 20:54

Re: Fiat Ducato L2H2 ombouw project



Bericht door martijnoes »

Als ik snap wat je bedoeld heb je het over het horizontale deel. In de eerste foto was het nog niet bekleed.

Wat ik inmiddels heb gedaan is strook Armaflex van 19mm erop. Daarna opgedikt met lagen van 3mm Armaflex wat ik nog had liggen en daarna vilt eroverheen gelijmd. Zie laatste foto.AfbeeldingAfbeelding
Camperbassie
Berichten: 638
Lid geworden op: do 26 apr 2018, 12:07

Re: Fiat Ducato L2H2 ombouw project



Bericht door Camperbassie »

Ik twijfel over houten latten met zwart ertussen en dan met een wit interieur maar het ziet er bij jouw heel tof uit.
Heb je je telefoon gekoppeld met Bluetooth of met een draad of met een mirror app? aan dat scherm. En werkt alles lekker vlot. IOS of Android?

Verstuurd vanaf mijn SM-N970F met Tapatalk

Toxiq
Berichten: 320
Lid geworden op: vr 30 mar 2018, 22:39
Locatie: Limburg

Re: Fiat Ducato L2H2 ombouw project



Bericht door Toxiq »

martijnoes schreef:
ma 28 aug 2023, 22:29
Als ik snap wat je bedoeld
Dát is wat ik bedoel, dank je, ziet er goed uit....ik weet genoeg :thumbup: :thumbup:
Met een hamer past alles
martijnoes
Berichten: 198
Lid geworden op: do 30 sep 2021, 20:54

Re: Fiat Ducato L2H2 ombouw project



Bericht door martijnoes »

Camperbassie schreef:Ik twijfel over houten latten met zwart ertussen en dan met een wit interieur maar het ziet er bij jouw heel tof uit.
Heb je je telefoon gekoppeld met Bluetooth of met een draad of met een mirror app? aan dat scherm. En werkt alles lekker vlot. IOS of Android?

Verstuurd vanaf mijn SM-N970F met Tapatalk
We hebben ook bewust gekozen voor een mango houten keukenblad en tafelblad gekozen. En verder alle grepen enzo zwart. Anders wordt het te klinisch wit dachten we.

Wat betreft dat scherm. Het kan zowel android auto/Apple Carplay draadloos (combi van wifi en bluetooth is het dan) of bedraad (afhankelijk van je Android versie). Mijn huidige telefoon werkt alleen bedraad, omdat de Android versie te laag is.

Het werkt gewoon vlot, 5 seconden wachten na kabel inprikken en Android auto start vanzelf. Daarna kun je twee apps naast elkaar of eentje op het volledige scherm. Ook kun je Android auto half en een van de cameras op de andere helft.

Het scherm ondersteund geen 'multi touch' dus zoomen met bijvoorbeeld Google Maps moet via + en -.
Helderheid is verder goed (ook overdag) en kun je gemakkelijk handmatig aanpassen zonder veel menus door te gaan.
Voor Android zit er ook een screen mirror functie op (is anders dan Android auto), dus wellicht kun je dan nog video kijken ofzo. Heb het alleen nog niet getest.

Al met al vind ik het voor de prijs een prima ding.
martijnoes
Berichten: 198
Lid geworden op: do 30 sep 2021, 20:54

Re: Fiat Ducato L2H2 ombouw project



Bericht door martijnoes »

Zwenkarm
Het originele plan was om ooit zelf een zwenkarm te maken voor een fietsendrager. Aangezien de hoge prijzen vrij hoog zijn en uiteraard de fun van het zelf maken :D

Echter, in een ander topic op dit forum stond een tip voor zwenkarm op marktplaats. Gemaakt door een medewerker van de bekende trekhaak maker Brink, te staphorst. Voor 264 EUR had ik hem in een weekje binnen. Netjes verpakt, zeer degelijk gebouwd, gecoat, stekkerdoos verlengkabel, bouten met juiste treksterkte, en een korte montage handleiding.

De montage was een kwestie van trekhaakkogel eraf. Stekkerdoos demonteren en omdraaien zodat de verlengkabel van de zwenkarm erin kan nadat deze gemonteerd is. Vervolgens zwenkarm losjes gemonteerd met 4 bouten aan het trekhaak frame, zodat de uitlijning van het montage punt aan het chassis van de bus gemakkelijker is. Daarna alles met het juiste moment aandraaien en klaar is kees.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar
Dekker-Achterhoek
Berichten: 685
Lid geworden op: vr 25 jan 2008, 16:15
Locatie: Achterhoek / Madeira - Portugal
Contacteer:

Re: Fiat Ducato L2H2 ombouw project



Bericht door Dekker-Achterhoek »

Martijn, let wel op dat met deze aanpassing de RDW type goed niet meer klopt. Dus formeel het een ongekeurde trekhaak is.
Los daarvan, een trekhaak kogel op een demontabel (schanierend) frame is officieel als trekhaak (voor aanhanger ! ) niet toegelaten.
De aarde biedt meer dan voldoende om ieders behoefte te bevredigen, maar niet ieders hebzucht.

"Rob, Licence to chill".

Bedford CF350 'CamperVan', zelfbouw L2H3 bus. 2,3 op LPG. (1974 - 1984),
Land Rover Defender 110 Td6 met automaat + PECO-lite Camperunit (1984 - 2019),
Weinsberg CaraBus 540 MQ [ Ducato290-Light met 2,3 Multijet2 Euro 6d. 140 pk + 9-Speed ZF aut. ] (2021 - >> )
martijnoes
Berichten: 198
Lid geworden op: do 30 sep 2021, 20:54

Re: Fiat Ducato L2H2 ombouw project



Bericht door martijnoes »

Ik ben me er inderdaad van bewust dat het nu een ongekeurde trekhaak is. Echter een aanhanger trekken is niet het plan. Het gebruik is puur voor de fietsdrager.
Rob vd S
Berichten: 324
Lid geworden op: di 25 jan 2022, 12:34

Re: Fiat Ducato L2H2 ombouw project



Bericht door Rob vd S »

Hoi Martijn,
Leuke camper heb je. Hier en daar pik ik een ideetje. Onder andere jouw bovenkastjes zijn voor mij een inspiratie.
martijnoes
Berichten: 198
Lid geworden op: do 30 sep 2021, 20:54

Re: Fiat Ducato L2H2 ombouw project



Bericht door martijnoes »

Goedzo lekker doen. Daar is het topic ook voor bedoeld :)
martijnoes
Berichten: 198
Lid geworden op: do 30 sep 2021, 20:54

Re: Fiat Ducato L2H2 ombouw project



Bericht door martijnoes »

Houder oprijblokken
De vakantie is een mooi moment om wat kleine projecten op te pakken. Zo ook het maken van een houder voor de oprijblokken. Een bungeekoord icm de 3D geprinte montageblokjes moet de bovenkant van de oprijblokken op zijn plek houden. De onderkant is een 'bakje' van 40x40mm aluminium hoekprofiel gezet naar 40 graden. Waarbij de kopse kanten voorzien van een 3D geprint eind/montage kap. Tussen het profiel en de eindkapjes wat kit geduw. Om het heel 'waterdicht' te maken, mocht er ooit nattigheid van de blokken aflopen.
:cheers:

Afbeelding

Afbeelding
pele
Berichten: 1021
Lid geworden op: vr 05 mei 2006, 17:41
Locatie: B2340 Vlimmeren

Re: Fiat Ducato L2H2 ombouw project



Bericht door pele »

Super! Dat ga ik kopiëren.
Rob vd S
Berichten: 324
Lid geworden op: di 25 jan 2022, 12:34

Re: Fiat Ducato L2H2 ombouw project



Bericht door Rob vd S »

Dat ziet er netjes uit. Even onthouden. Die oprijblokken liggen mij ook behoorlijk in de weg...
Ik heb trouwens ook bewondering voor hoe mooi strak je dat vilt op de deur gekregen hebt. Dat moet ik nog doen en lijkt me best een lastig klusje.
Hermine
Berichten: 253
Lid geworden op: za 04 nov 2023, 16:41

Re: Fiat Ducato L2H2 ombouw project



Bericht door Hermine »

Goed bedacht en mooi gedaan! Ook leuk concept om andere dingen op te bergen :thumbup:
martijnoes
Berichten: 198
Lid geworden op: do 30 sep 2021, 20:54

Re: Fiat Ducato L2H2 ombouw project



Bericht door martijnoes »

Aan de deur hangen heb ikzelf ook weer af gekeken. Maar zo is het wel meteen toegankelijk, aangezien het de eerste deur is die je achter open doet. En iets ter opvanging van nattigheid wilde ik sowieso.

@Rob vd S, stretch vilt werkt erg gemakkelijk. De enige tips die ik heb:
1. Gebruik goede spuitlijm, oftewel die tegen >60 °C temperatuur kan. Eerste keer niet gedaan... En gedeeltes kwamen los. Frencken high tack spuitlijm, heb ik de tweede keer gebruikt.
2. Begin onder het bed ofzo. Dan kun je ff oefenen...

@pele, succes met kopiëren!
Plaats reactie