Vandaag met behulp van de handleiding van Rudy (Hoofdnoorman) mijn Oyster schotel opengemaakt en de modificatie met het schroefje boven het busje uitgevoerd. Was hard nodig. Het busje was al een flink eind naar boven gekomen. Gelukkig alle tandwielen nog heel en in goede conditie.
Schotel is van 2011.
Dus Rudy bedankt voor de tip.
Hierbij mijn ervaring: die grote rubber afdichting op de kap heeft de neiging om tijdens de montage van zijn plek te raken en daarna heb je er geen zicht meer op. Ik heb de bovenrand waarop de ring rust met wat secondenlijm ingesmeerd waardoor de ring mooi op zijn plek blijft tijdens de montage.
Ik heb wel moeite met de montage van de arm die aan beide zijden heel weinig ruimte heeft om over de vulbus en de afdichtingsringen te vallen.
Misschien iemand een tip hiervoor? (Rudy?)
De ring is origineel ook met cyanoacrylaat gelijmd op een aantal punten.
Het komt soms voor dat de schotel, als hij lang niet is gebruikt, de ring losrukt. Vandaar ook zorgen dat de rubber ring goed gesmeerd is.
Mijn uitleg gaat steeds uit van achter de schotel zitten. Bij het op de plaats zetten van de arm doe je de rechterzijde alvast een klein beetje op de bus. De linkerhand houdt de schotel steady en je kunt met een vinger de losse bus tegenhouden. Maar er zijn ook mensen die menen dat ze het dikke kussen, wat ik voorschrijf, niet gebruiken. Dan zijn ze wat langer aan het kloten om de arm er op te krijgen.
Ik zelf heb hier geen problemen mee.
Mijn vriend heeft een Oyster van 2012. Ik heb hem daarom de instructie doorgestuurd. Hij heeft de schotel gedemonteerd.....en..... had het lager
zo in zijn handen. Dus inspectie net op tijd!! Hij heeft een borging aangebracht, alles gesmeerd en enkele verdroogde rubbers vervangen.
Bij deze dus de dank aan Rudy voor zijn zinvolle adviezen.