Tolbadge Noorwegen

Beroepsreiziger

Re: Tolbadge Noorwegen



Bericht door Beroepsreiziger »

Maar nog wel voor de Storbelt.
En die zullen de meeste rijden.
Beroepsreiziger

Re: Tolbadge Noorwegen



Bericht door Beroepsreiziger »

En het staat trouwens in een verkeerd topic.
Het zou in het Zweden, of misschien beter, het Denemarken topic geplaatst moeten worden.
DirkWB
Berichten: 89
Lid geworden op: do 30 dec 2021, 15:48

Re: Tolbadge Noorwegen



Bericht door DirkWB »

Weet ik maar het staat in relatie tot de hier vaak besproken Skyttelpass.
revers88
Berichten: 67
Lid geworden op: di 13 jul 2021, 9:37

Re: Tolbadge Noorwegen



Bericht door revers88 »

Hoe zit dat dan met de ferrys bij de Lofoten? Wij willen een tour vesteralen en lofoten doen.

Ik heb een brobizz gekoppeld aan oresundpay..voor alleen de bruggen (denk ik) ik heb ook een acount bij
Epass24.. eerlijk gezegd weet ik niet zo goed hoe het werkt, maar vorig jaar een x aangemaakt op aanraden van iemand..

Wij gaan dit weekend de oversteek maken naar Noorwegen(vanuit zweden, Abisko).

Ik heb een brobizz kastje.. is het de moeite waard om hier nog een abonnement voor te nemen en te koppelen met een camper van 7,5 meter om eventuele kortingen bij bruggenen ferries te krijgen of wat dan ook?
DirkWB
Berichten: 89
Lid geworden op: do 30 dec 2021, 15:48

Re: Tolbadge Noorwegen



Bericht door DirkWB »

Epass24 is nodig om het juiste tarief te krijgen bij een camper met een toegestane max. massa >3500 kg (zie kentekenbewijs). En het zorgt er (bij elke camper) voor dat de rekening via mail komt.
De Brobizz werkt niet in Noorwegen (tenzij de Øresundbrug daar iets voor aanzet, heeft iemand hier verteld). Ook zonder tag kun je de ferry's op maar dan zonder korting 50%.
revers88
Berichten: 67
Lid geworden op: di 13 jul 2021, 9:37

Re: Tolbadge Noorwegen



Bericht door revers88 »

DirkWB schreef:
za 29 jul 2023, 12:06
Epass24 is nodig om het juiste tarief te krijgen bij een camper met een toegestane max. massa >3500 kg (zie kentekenbewijs). En het zorgt er (bij elke camper) voor dat de rekening via mail komt.
De Brobizz werkt niet in Noorwegen (tenzij de Øresundbrug daar iets voor aanzet, heeft iemand hier verteld). Ook zonder tag kun je de ferry's op maar dan zonder korting 50%.
En kan ik die korting op een andere manier toch krijgen? Wij zijn onder de 3500 maar wel 7,5 meter.

Ik heb nu dit kastje..
IMG_4511.jpeg
IMG_4511.jpeg (142.19 KiB) 4060 keer bekeken
DirkWB
Berichten: 89
Lid geworden op: do 30 dec 2021, 15:48

Re: Tolbadge Noorwegen



Bericht door DirkWB »

Voor de 50% korting op ferry's is het nodig om een in Noorwegen geldige tag te koppelen aan een af te sluiten ferjepass contract. Er moet dan ook een deposit worden gestort waarvan de ferrykosten worden afgeboekt.
Als de tag er fysiek nog niet is, kan worden volstaan met koppelen van het nummer van de bestelde tag (Skyttelpass is de beste optie), toezenden duurt uiteraard even.
https://autopassferje.no/en/
https://skyttelpass.no/en/
Weeg de moeite af tegen de korting en check of de te nemen pont meedoet aan die korting.
kampertjes
Berichten: 1202
Lid geworden op: wo 10 dec 2008, 20:41

Re: Tolbadge Noorwegen



Bericht door kampertjes »

Wij zijn 2 jaar geleden geweest, zonder pas of wat dan ook. Mij de moeite niet waard. Op diverse ferries kun je niet meer contant of met PIN afrekenen, rekening komt vanzelf thuis. ….of niet, is nog niet gekomen i.i.g. 100% korting??
Beroepsreiziger

Re: Tolbadge Noorwegen



Bericht door Beroepsreiziger »

revers88 schreef:
za 29 jul 2023, 11:05
Wij gaan dit weekend de oversteek maken naar Noorwegen(vanuit zweden, Abisko).
Beviel de oversteek? :mrgreen:
Beroepsreiziger

Re: Tolbadge Noorwegen



Bericht door Beroepsreiziger »

kampertjes schreef:
za 29 jul 2023, 12:42
Wij zijn 2 jaar geleden geweest, zonder pas of wat dan ook. Mij de moeite niet waard. Op diverse ferries kun je niet meer contant of met PIN afrekenen, rekening komt vanzelf thuis. ….of niet, is nog niet gekomen i.i.g. 100% korting??
In Coronatijd. Toen het gratis was.........
Anders, had het je 50% korting opgeleverd.
revers88
Berichten: 67
Lid geworden op: di 13 jul 2021, 9:37

Re: Tolbadge Noorwegen



Bericht door revers88 »

Beroepsreiziger schreef:
ma 07 aug 2023, 0:35
revers88 schreef:
za 29 jul 2023, 11:05
Wij gaan dit weekend de oversteek maken naar Noorwegen(vanuit zweden, Abisko).
Beviel de oversteek? :mrgreen:
Ik moet eerlijk zeggen dat Zweden een beetje mijn hart heeft gestolen. Onze focus was altijd Noorwegen, maar de rust in Zweden is echt heerlijk.

De Vesterålen in Noorwegen is echt onwijs mooi, dus ja dat bevalt goed. Inmiddels zijn we in de Lofoten. Prachtige omgeving en we hebben fantastisch weer. Wat mij betreft wel wat te druk, waardoor ik het persoonlijk wat minder vind.

Gelukkig zijn we in staat om afgelegen toch wat mooie rustige plekjes te vinden.

Al met al weer een fantastische reis tot nu. En om on topic te blijven.. eigenlijk nog geen ferry hoeven te pakken..
Kingpin
Berichten: 4
Lid geworden op: za 31 mar 2012, 23:21

Re: Tolbadge Noorwegen



Bericht door Kingpin »

Wij zijn inmiddels weer terug uit Noorwegen na 4.5 week en ongeveer 4600km gereden te hebben met een camper van 4500kg en 8.75 lengte inclusief fietsendrager. We hadden de fergepass tot 10 meter gekoppeld aan de Skyttelpass en toch voor de zekerheid epass24 ingevuld vanwege de zwaardere camper. Tol en bruggen in Noorwegen ging fantastisch met de tag van skyttelpass. Op de ferry' s maakte het personeel allemaal een foto van het kenteken en steken de duim op. Ze vullen allemaal standaard de camperlengte zonder fietsendrager in is achteraf gebleken.. 2x vroeg een medewerker hoe lang we waren. Zei dan netjes 8.75 inclusief fietsendrager. Beginnen ze te glimlachen, kijken eens langs de zijkant naar achter, wuifen dat weg en vullen gewoon 8 meter in. 1x is dit wel afgeschreven en toch elektronisch gecorrigeerd naar 10 meter lengte. 1x zeiden ze op een ferry dat ze geen contract hadden met Fergepass/Skyttelpass. Dus prive en contant betalen. Toch kwam er ook nog een faktuur van Skyttelpass hiervoor. Dat zal, uiteindelijk maar 705 kronen ferrykosten. Dus zullen we zo'n € 1200.- teruggestort krijgen bij opzegging. Wie zegt dat Noorwegen duur is? Wat een fantastische voorzieningen ook onderweg voor camperaars over het algemeen zonder prijskaartjes. Ons super goed bevallen ! Hopen dat we dit met zijn allen in stand kunnen houden door hier net mee om te gaan. Fijne vakanties allemaal !
DirkWB
Berichten: 89
Lid geworden op: do 30 dec 2021, 15:48

Re: Tolbadge Noorwegen



Bericht door DirkWB »

Dat is een mooi bericht!
Mijn ervaringen zijn ook goed (camper <3500 kg en < 7 m).
Gebruikersavatar
FrS
Berichten: 1006
Lid geworden op: zo 16 okt 2005, 20:30

Re: Tolbadge Noorwegen



Bericht door FrS »

getankt in noorwegen diesel voor € 1,61 uno-x
finland-zweden-noorwegen-zweden-denemarken 3758 km / 46 dagen
Plaats reactie