Ramen in de achterdeur buscamper

Serieuze zaken die niet passen in de bovengenoemde categoriën.
Gebruikersavatar
Frits U
Berichten: 278
Lid geworden op: zo 30 aug 2020, 18:45

Ramen in de achterdeur buscamper



Bericht door Frits U »

Ff een vraagje :
We hebben een nieuwe pössl summit 640 prime in het vizier :-B echter deze heeft in de beide achterdeuren geen ramen, de verkoper zegt dat dit ook niet handig is omdat de verduistering kapot kan gaan als je s'nachts veel beweegt maar is dat zo ?

Alvast dank voor jullie reactie

Frits
Zweefvliegers doen het stilletjes 😉
Gebruikersavatar
jheeck
Berichten: 4391
Lid geworden op: zo 19 mei 2019, 13:09
Locatie: Rhenen
Contacteer:

Re: Ramen in de achterdeur buscamper



Bericht door jheeck »

Ik reis nu in een Adria buscamper met lengtebedden en die heeft ramen aan de zij- en achterkant. De hoofdkussens stoten wel eens tegen de verduistering in de achterdeuren maar ik zie daar nog geen schade aan en deze camper is al sinds mei verhuurd. Je zou er ook wat bescherming, met stevig gaas ofzo, voor kunnen maken.

Meer ramen betekent meer ventilatiemogelijkheden, ik zou geen bus zonder achterramen willen.
Groet!

Jurjen

ΆΔΕΙΑ - 2021 Adria Twin Supreme 640 SLB 160pk automaat / EP Levelset / Busbiker.
Gebruikersavatar
gjvonk
Berichten: 9193
Lid geworden op: ma 31 aug 2015, 21:06
Locatie: Schiedam

Re: Ramen in de achterdeur buscamper



Bericht door gjvonk »

Wij hebben een Pössl Roadcruiser (uit 7-2012) met lengtebedden; wat de verkoper beweert klopt wel: combi rollo's op ramen aan het hoofdeinde van het bed zijn kwetsbaar. Ik heb er al een keer 1 moeten vervangen.

Ik wil nog steeds een beveiliging maken zoals die ook voor de zijramen naast de bedden zitten.

Ik zou de ramen niet willen missen.

Verstuurd vanaf mijn SM-A705FN met Tapatalk



Buscamper fan
Zijspan
Berichten: 2602
Lid geworden op: za 07 sep 2019, 11:58
Locatie: Zeeuwse land, Alentejo Portugal

Re: Ramen in de achterdeur buscamper



Bericht door Zijspan »

Wij slapen in de lengte in de hymer, geen bus camper, maar raak ik de plissé gordijnen naast mij dan komt er een stevige deuk in die er weer wel uit gaat?
Maar op den duur ga je dat toch wel zien schat ik?
Nu heb ik van gaas uit een raamhor een soort beveiliging gemaakt, eens zien of dat dan beter werkt?
Wij vinden het fijn dat er toch nog wat open kan voor wat frisse lucht en niet alles dicht zit
Een mooie Hymer 614SL om ons leven mooier te maken.
Gebruikersavatar
macfocus
Berichten: 1874
Lid geworden op: vr 11 nov 2016, 22:31
Contacteer:

Re: Ramen in de achterdeur buscamper



Bericht door macfocus »

Als je wel eens in bedeen boek leest (met bv. Je kussen rechtop tegen de achterwand)
Dan zijn ramen in de achterwand niet handig.
Sunlight T64 op Fiat Ducato Maxi 2.3 MultiJet 130 Pk Automaat.
Oh ja, I own a Ford Capri

Homesickness is a feeling that many know and suffer from; I on the other hand feel a pain less known, and its name is “outsickness”. When the snow melts, the stork arrives, and the rst steamships race o , then I feel the painful travel unrest. (Hans Christian Andersen)
Gebruikersavatar
rijschoollucassen
Berichten: 3067
Lid geworden op: zo 24 mar 2013, 13:45
Locatie: Mook
Contacteer:

Re: Ramen in de achterdeur buscamper



Bericht door rijschoollucassen »

Onze vorige camper had een raam in de achterwand, hoofdeinde van het bed. Continue ellende mee. Dichtgemaakt met een foto op posterformaat van onze camper.

Jaap
Besmet met het campervirus met een Mercedes Vito Marco Polo, daarna een Ducato Burstner T605 en nu een Adria Coral S 690 SC. Onze reisfilmpjes staan op YouTube, Jaap en Trijntje on tour.
isoplus
Berichten: 6395
Lid geworden op: do 15 nov 2012, 22:08
Locatie: Achterhoek

Re: Ramen in de achterdeur buscamper



Bericht door isoplus »

In de meeste fabrieks- bus-campers(dus geen zelfbouw) zijn de lengte bedden achter de douchecel en koelkast/keukenkast.
Als je een boek wilt lezen ga je met je rug tegen de rijrichting in zitten tegen het hout aan.
Wij hebben een buscamper met lage bedden, dus vanzelfsprekend eronder minder bergruimte maar ideaal voor twee bejaarden(wat wij zijn).
Door deze bouw zijn de matrassen ongeveer op de hoogte van de onderkant van ramen achter, dat gaat prima.
Wij hebben wel vlakke rol verduistering dus geen vouwen en dat scheelt niet alleen ruimte maar ook stof op de vouwen.
De achterramen zouden we niet willen missen, wij kunnen die met het fietsenrek achterop een klein stukje open zetten en zo prima ventileren zonder dat iemand op het idee komt naar binnen te klimmen.
Onze bus is nu bijna 2 jaar oud en heeft 22000 km afgelegd waarbij we er 6 maanden in gebivakkeerd hebben, de rolgordijnen zijn nog in nieuwstaat.
Gebruikersavatar
Karelkaywa
Berichten: 1124
Lid geworden op: za 15 nov 2014, 13:46
Locatie: Castricum

Ramen in de achterdeur buscamper



Bericht door Karelkaywa »

Bewust onze buscamper laten bouwen zonder ramen in achterste gedeelte. Boven dwarsbed Maxfan ventilator, voorin groot dakluik en 2 zijramen. Ramen in voordeuren zetten wij ook vaak op een kier en zijn dan voorzien van inzetbare ventilatieroosters met muggengaas. Bovendien zijn deze ramen voorzien van regenkappen. In onze vorige buscamper hadden we wel ramen in de achterdeuren en zijwand. De rollo's waren na enige tijd altijd stuk. Bovendien gebruikte we de achterramen nooit en het zijraam alleen om het bed op te maken . Zou het nu niet meer anders willen. Bus is inmiddels 1,5 jaar jong en we hebben er nu ruim 31.000 km opzitten.
Groeten van Karel
(Kaywa was de naam van mijn laatste Duitse Herder)
mikeanber
Berichten: 550
Lid geworden op: zo 04 dec 2016, 9:49

Re: Ramen in de achterdeur buscamper



Bericht door mikeanber »

beste
wij hebben via een aluminium strip die je met dubbelzijdige band er op gemaakt 30 m hoog lexan kunststof doorzichtig die je er zo in schuift en probleem op gelost.
groet
AadenAnke
Berichten: 13293
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 17:41
Locatie: Hoekse Waard

Re: Ramen in de achterdeur buscamper



Bericht door AadenAnke »

Wij hebben een Chalenger FiatL4H2 met in de achterdeuren ramen die open kunnen en in de zijwanden bij het bed geen ramen en lengtebedden. Heerlijk ik zou niet anders willen! Je kan natuurlijk als je bang bent de Rollo's te mollen er tot halfverwege een dun plaatje hout voorzetten. Is naar mijn ervaring niet nodig.

Gr. Aad
Gebruikersavatar
FrankJC
Berichten: 1418
Lid geworden op: do 05 okt 2017, 15:38
Locatie: Aa en Hunze

Re: Ramen in de achterdeur buscamper



Bericht door FrankJC »

Frits U schreef:
za 05 sep 2020, 6:54

We hebben een nieuwe pössl summit 640 prime in het vizier :-B echter deze heeft in de beide achterdeuren geen ramen.
Ik zou een gat in de lucht springen, ramen in de achterdeuren van een buscamper zijn n.m.m. nutteloos/overbodig.
AadenAnke
Berichten: 13293
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 17:41
Locatie: Hoekse Waard

Re: Ramen in de achterdeur buscamper



Bericht door AadenAnke »

1 van de voordelen van ramen in de achterdeuren is fietsen op de fietsendrager alles met kettingsloten vast dan kunnen de ramen nog net 5a6 cm open! Iets van een lege toiletrol er tussen en heerlijk frisse lucht zonder dat ze met veel herrie bij je kunnen komen. Maar zo zien we maar weer wat de 1 heerlijk vindt is voor de ander een afknapper. Ieder zijn keus zeg maar

Gr. Aad
Gebruikersavatar
gjvonk
Berichten: 9193
Lid geworden op: ma 31 aug 2015, 21:06
Locatie: Schiedam

Re: Ramen in de achterdeur buscamper



Bericht door gjvonk »

mikeanber schreef:beste
wij hebben via een aluminium strip die je met dubbelzijdige band er op gemaakt 30 m hoog lexan kunststof doorzichtig die je er zo in schuift en probleem op gelost.
groet
Zie je kans om daar een foto van te plaatsen? Ben benieuwd, want ik zoek ook een oplossing voor bescherming van de combi rollo's op de achterdeuren

Verstuurd vanaf mijn SM-A705FN met Tapatalk

Buscamper fan
Gebruikersavatar
PaulBng
Berichten: 22973
Lid geworden op: zo 20 okt 2013, 21:42
Locatie: Leiden

Re: Ramen in de achterdeur buscamper



Bericht door PaulBng »

AadenAnke schreef:1 van de voordelen van ramen in de achterdeuren is fietsen op de fietsendrager alles met kettingsloten vast dan kunnen de ramen nog net 5a6 cm open! Iets van een lege toiletrol er tussen en heerlijk frisse lucht zonder dat ze met veel herrie bij je kunnen komen. Maar zo zien we maar weer wat de 1 heerlijk vindt is voor de ander een afknapper. Ieder zijn keus zeg maar

Gr. Aad
Bij mij kan één raam helemaal open, ook als er fietsen op staan.
Gebeurt ook regelmatig.
Wanneer ik het rek wegdraai, kunnen ze allebei open. (De deuren ook trouwens Afbeelding)
Plaats reactie