Autoradio verplaatsen in Fiat Ducato (1994)

Technische vragen en oplossingen.
Motor, chassis, carrosserie en apparatuur als koelkasten e.d.
Groot Zat

Autoradio verplaatsen in Fiat Ducato (1994)



Bericht door Groot Zat »

ben bezig om mijn antenne te vervangen van de auto radio dus de radio uitbouwen om erbij te komen.
nu heb ik alles open liggen kwam ik op het idee om de radio naar boven te plaatsen want waar hij nu zit zit hij precies achter de schakelpook dus lastig om erbij te komen.
erboven zit een opbergvakje en de alarm lichten schakelaar zal in principe kunnen.
nu is mijn vraag wie heeft dat wel eens gedaan er zit een klein verschil in grote van de ruimtes bij de ene er wat af en bij de andere er wat bij.
jielus
Berichten: 2878
Lid geworden op: za 20 jul 2013, 16:34
Locatie: Noord-Vlaanderen

Re: autoradio verplaatsen fiat ducato 1994



Bericht door jielus »

Wanneer ik een autoradio zou (ver)plaatsen dan zou ik hem naar de leefruimte verplaatsen.
Onze avonturen zijn niet meer te volgen op onze website: "Travels and Troubles"
Gebruikersavatar
jasperenpriscilla
Berichten: 281
Lid geworden op: vr 26 apr 2019, 9:19

Re: autoradio verplaatsen fiat ducato 1994



Bericht door jasperenpriscilla »

Ik heb er ook wel eens over gedacht.

Toen ik de hele handel eruit had liggen. Echter vraag ik me af of het past in de diepte, dat bovenste vak loopt wat minder ver naar achter door. Zodat een normale lengte autoradio volgens mij in de diepte niet gaat passen.

Wat zeker wel zou kunnen is zo'n korte autoradio monteren, tegenwoordig zijn er meerdere types te koop (zonder cd speler) die maar net dieper steken dan het frontje dik is.

En je hebt natuurlijk een klusje om het allemaal weer netjes te monteren, als je handig bent met kunststof, of een goede 3d printer ter beschikking, dan krijg je dit zeker netjes!

(irritant het dat je pook er net voor zit :lol3: )
Gebruikersavatar
Peter12
Berichten: 578
Lid geworden op: vr 17 apr 2020, 12:24
Locatie: Eindhoven

Re: autoradio verplaatsen fiat ducato 1994



Bericht door Peter12 »

Is het in dat geval zelfs mogelijk om een dubbel din erin te zetten?
Of is de ruimte daar niet hoog genoeg voor bovenin?

Afbeelding

Deze is 10cm hoog en 8cm diep.
Pleasure is the path of joy
Gebruikersavatar
jasperenpriscilla
Berichten: 281
Lid geworden op: vr 26 apr 2019, 9:19

Re: autoradio verplaatsen fiat ducato 1994



Bericht door jasperenpriscilla »

dubbel din gaat in de hoogte net niet passen, dan moet je echt gaan zagen in het dashboard (alles is pas te maken natuurlijk) denk niet dat je dit makkelijk mooi krijgt.
Groot Zat

Re: autoradio verplaatsen fiat ducato 1994



Bericht door Groot Zat »

jasperenpriscilla schreef:
wo 01 jul 2020, 12:26
Ik heb er ook wel eens over gedacht.

Toen ik de hele handel eruit had liggen. Echter vraag ik me af of het past in de diepte, dat bovenste vak loopt wat minder ver naar achter door. Zodat een normale lengte autoradio volgens mij in de diepte niet gaat passen.

Wat zeker wel zou kunnen is zo'n korte autoradio monteren, tegenwoordig zijn er meerdere types te koop (zonder cd speler) die maar net dieper steken dan het frontje dik is.

En je hebt natuurlijk een klusje om het allemaal weer netjes te monteren, als je handig bent met kunststof, of een goede 3d printer ter beschikking, dan krijg je dit zeker netjes!

(irritant het dat je pook er net voor zit :lol3: )

de diepte gaat wel past een radio in.
de radio die eruit is gekomen is een korte dus dat is dan geen probleem.
zou 1 din kunnen passen maar dan moet het een groot frame zijn waar 1 din inzit.

gr johan
Groot Zat

Re: autoradio verplaatsen fiat ducato 1994



Bericht door Groot Zat »

jasperenpriscilla schreef:
wo 01 jul 2020, 14:46
dubbel din gaat in de hoogte net niet passen, dan moet je echt gaan zagen in het dashboard (alles is pas te maken natuurlijk) denk niet dat je dit makkelijk mooi krijgt.
ik denk dat dubbel din ook niet gaat passen het gat is te groot
bovenste gat is 7,5 H en 19,5 br
als alles eruit moet krijg ik een gat van 17cm Hx 19,5 br
dan ga ik voor 1 din frame die groot genoeg is voor het gat.

gr johan
Groot Zat

Re: autoradio verplaatsen fiat ducato 1994



Bericht door Groot Zat »

ga morgen eens kijken bij een paar autoshops naar
een frame van 1 din die groot genoeg is.
word vervolgt.
Gebruikersavatar
linfiel
Berichten: 235
Lid geworden op: vr 27 mei 2011, 15:11
Locatie: Den Helder

Re: Autoradio verplaatsen in Fiat Ducato (1994)



Bericht door linfiel »

Dit heb ik er van gemaakt,dubbeldin past dus wel, alles eruit zagen en dan een aluminium plaatje maken waar de radio en of nog wat metertjes in passen en het geheel er met zelf borende parkertjes op de randen vast maken, zie foto voor idee.
canvas.png
canvas.png (1.46 MiB) 455 keer bekeken
Groet. Linfiel.
Groot Zat

Re: Autoradio verplaatsen in Fiat Ducato (1994)



Bericht door Groot Zat »

linfiel schreef:
wo 01 jul 2020, 21:12
Dit heb ik er van gemaakt,dubbeldin past dus wel, alles eruit zagen en dan een aluminium plaatje maken waar de radio en of nog wat metertjes in passen en het geheel er met zelf borende parkertjes op de randen vast maken, zie foto voor idee.

canvas.png

dat ziet er goed uit voor dubbel din.
als er een dubbel din inkomt in de toekomst zal het wel 1 tje zijn die compleet is met alles erop en eraan
dan zijn er niet zoveel schermen op en rond het dashbord.
Groot Zat

Re: Autoradio verplaatsen in Fiat Ducato (1994)



Bericht door Groot Zat »

2020-07-06 11.20.52-1.jpg
dit is wat ik heb gevonden en probeer te plaatsen in het bovenste vak.
het frame is voor een toyota.
Gebruikersavatar
linfiel
Berichten: 235
Lid geworden op: vr 27 mei 2011, 15:11
Locatie: Den Helder

Re: Autoradio verplaatsen in Fiat Ducato (1994)



Bericht door linfiel »

Zou wel moeten gaan passen, er zijn ook autoradio's zonder cd speler deze zijn wat korter aan de achterkant, de alarmlicht knopje heb ik naar de andere kant verplaats, hier was nog een vakje leeg, de draden heb ik wel moeten verlengen want die waren te kort, succes met het plaatsen.
Groet. Linfiel.
Gebruikersavatar
Duco
Berichten: 939
Lid geworden op: wo 02 mar 2005, 9:53
Locatie: Staphorst

Re: Autoradio verplaatsen in Fiat Ducato (1994)



Bericht door Duco »

Dit ga ik volgen, irriteer me mateloos aan de plaats van de radio. Dit weekend eerst de dab antenne vervangen. Met raam antenne bijzonder weinig ontvangst.
Gebruikersavatar
macfocus
Berichten: 1872
Lid geworden op: vr 11 nov 2016, 22:31
Contacteer:

Re: Autoradio verplaatsen in Fiat Ducato (1994)



Bericht door macfocus »

Ik heb een 1 din unit met een afneembaar scherm gekocht.
De steuntjes waar dat scherm mee vastzit kon ik overzetten op een montageplaatje (in mijn geval een lege printplaat die ik zwart heb gespoten)
Omdat het scherm met een bandkabel is verbonden met de hoofdunit, kan ik dat dus verplaatsen.
Het oogt uiteraard niet af fabriek, maar voor die paar weken per jaar werkt het prima.

Meer info en foto’s vindt je hier.
https://www.camperforum.nl/viewtopic.p ... g#p1717288
Sunlight T64 op Fiat Ducato Maxi 2.3 MultiJet 130 Pk Automaat.
Oh ja, I own a Ford Capri

Homesickness is a feeling that many know and suffer from; I on the other hand feel a pain less known, and its name is “outsickness”. When the snow melts, the stork arrives, and the rst steamships race o , then I feel the painful travel unrest. (Hans Christian Andersen)
Plaats reactie