Is de 2.2 multi-jet motor dezelfde als de "beruchte" 2.2 TDCI van Ford?
Is de 2.2 multi-jet motor dezelfde als de "beruchte" 2.2 TDCI van Ford?
Op internet en hier op het forum heb ik al een hoop gelezen over de "beruchte" 2.2 TDCI motor van Ford die in aardig wat campers ligt.
In onze zoektocht naar een camper slaan we campers met deze motor nu over.
Is een 2.2 multi-jet 100 pk dezelfde motor maar dan anders omschreven door de verkoper of is dit een hele andere motor?
Ik hoop dat iemand mij hier het antwoord kan geven, alvast bedankt!
In onze zoektocht naar een camper slaan we campers met deze motor nu over.
Is een 2.2 multi-jet 100 pk dezelfde motor maar dan anders omschreven door de verkoper of is dit een hele andere motor?
Ik hoop dat iemand mij hier het antwoord kan geven, alvast bedankt!
- de Jonckheer
- Berichten: 12663
- Lid geworden op: ma 10 sep 2007, 8:10
- Locatie: Berkhout
Re: 2.2 multi-jet zelfde motor als de "beruchte"2.2 TDCI van Ford?
Al is het dezelfde motor dan nog is de 100 pk versie niet de probleem versie. Alleen vanaf de 130 pk versie hadden sommige motoren een probleem.
Re: 2.2 multi-jet zelfde motor als de "beruchte"2.2 TDCI van Ford?
Dankjewel! Weer iets wijzer gewordende Jonckheer schreef: ↑ma 10 feb 2020, 20:32Al is het dezelfde motor dan nog is de 100 pk versie niet de probleem versie. Alleen vanaf de 130 pk versie hadden sommige motoren een probleem.
Het betreft de 100 pk versie, wel gechiptuned naar 130 pk.
Re: 2.2 multi-jet zelfde motor als de "beruchte"2.2 TDCI van Ford?
Het forum is vgeschreven over welles / nietes...
Feiten zijn dat de 2,2 Hdi die in Peugeot Boxers en Citroen Jumpers ligt, niet bekend zijn met dezelfde problemen als de Ford motoren. Bovendien lijkt het 'rustig' te worden op het Ford problemen front; er lijken geen nieuwe gevallen meer bij te komen.
De 2,2 Hdi is overigens in verschillende versies in verschillende vermogens geleverd; 120, 130 en 150 pk. De verschillende zijn niet alleen in de motor elektronica; er zijn ook verschillen in de gemonteerde turbo's...
Er zijn forumleden die daar precies alles over weten, ook welk type wanneer geleverd werd.
Verder geldt voor alle motoren dat langdurige stilstand en veel korte ritten slechter voor de motor is dan langdurige ritten en zeer geregeld gebruik verspreid over het jaar. Ik word dus eerder zenuwachtig van een camper uit 2010 met maar 20.000 op de teller dan van een camper dan van 1 uit hetzelfde bouwjaar met 100.000 km op de teller.
Verstuurd vanaf mijn SM-A705FN met Tapatalk
Feiten zijn dat de 2,2 Hdi die in Peugeot Boxers en Citroen Jumpers ligt, niet bekend zijn met dezelfde problemen als de Ford motoren. Bovendien lijkt het 'rustig' te worden op het Ford problemen front; er lijken geen nieuwe gevallen meer bij te komen.
De 2,2 Hdi is overigens in verschillende versies in verschillende vermogens geleverd; 120, 130 en 150 pk. De verschillende zijn niet alleen in de motor elektronica; er zijn ook verschillen in de gemonteerde turbo's...
Er zijn forumleden die daar precies alles over weten, ook welk type wanneer geleverd werd.
Verder geldt voor alle motoren dat langdurige stilstand en veel korte ritten slechter voor de motor is dan langdurige ritten en zeer geregeld gebruik verspreid over het jaar. Ik word dus eerder zenuwachtig van een camper uit 2010 met maar 20.000 op de teller dan van een camper dan van 1 uit hetzelfde bouwjaar met 100.000 km op de teller.
Verstuurd vanaf mijn SM-A705FN met Tapatalk
Buscamper fan
Re: 2.2 multi-jet zelfde motor als de "beruchte"2.2 TDCI van Ford?
Een 100pk versie die gechipt is...? Serieus?
Enne... het lijkt rustig te worden? Ja, alle problemen zijn nu natuurlijk allemaal opgelost door het resolute ingrijpen van Ford!
Enne... het lijkt rustig te worden? Ja, alle problemen zijn nu natuurlijk allemaal opgelost door het resolute ingrijpen van Ford!
Carado I-338, Fiat 160 pk automaat, model 2021
Ingeruild:
Hymer Exsis-572 (01-2013 - 09-2020)
Ingeruild:
Hymer Exsis-572 (01-2013 - 09-2020)
Re: 2.2 multi-jet zelfde motor als de "beruchte"2.2 TDCI van Ford?
Nee niet door Ford, de gammele motoren zijn zo langzamerhand allemaal stuk gegaan en gereviseerd?
Verstuurd vanaf mijn SM-A705FN met Tapatalk
Verstuurd vanaf mijn SM-A705FN met Tapatalk
Buscamper fan
Re: Is de 2.2 multi-jet motor dezelfde als de "beruchte" 2.2 TDCI van Ford?
Dan is het dus van belang om exact de historie van zo’n motor te weten. Van mijn revisie is alles bekend, en bovendien uitgevoerd met ander type (versterkte) zuigers. Dat zou wel het minste zijn waar je naar zou moeten kijken, als je overweegt een camper met zo’n motor te kopen. Ik ken meerdere verhalen van mensen waarbij het al twee keer mis is gegaan!
Carado I-338, Fiat 160 pk automaat, model 2021
Ingeruild:
Hymer Exsis-572 (01-2013 - 09-2020)
Ingeruild:
Hymer Exsis-572 (01-2013 - 09-2020)
- travelscout
- Berichten: 2898
- Lid geworden op: di 25 mar 2014, 8:53
- Locatie: Barendrecht
Re: Is de 2.2 multi-jet motor dezelfde als de "beruchte" 2.2 TDCI van Ford?
zucht.
De 2.2 TDci 's zijn allemaal dezelfde motoren door Ford gebouwd.
En gemonteerd in heel veel merken en modellen personenauto's, bussen en dus ook camperts.
En ja dus ook in; de jumpers en boxers
En weer niet in de ducatoos.
En alleen tussen plm. 2010 en 2015.
Er zijn echter wel verschillen in aangebouwde motordelen zoals turbo's injectoren en electronica.
Waardoor ook deze motoren verschillende vermogens hebben.
Echter alléén deze specifieke Ford motoren, die in Ford Transit campers van meer dan 130Pk gemonteerd zijn,
zijn bekend om "het beruchte probleem".
De 2.2 TDci 's zijn allemaal dezelfde motoren door Ford gebouwd.
En gemonteerd in heel veel merken en modellen personenauto's, bussen en dus ook camperts.
En ja dus ook in; de jumpers en boxers
En weer niet in de ducatoos.
En alleen tussen plm. 2010 en 2015.
Er zijn echter wel verschillen in aangebouwde motordelen zoals turbo's injectoren en electronica.
Waardoor ook deze motoren verschillende vermogens hebben.
Echter alléén deze specifieke Ford motoren, die in Ford Transit campers van meer dan 130Pk gemonteerd zijn,
zijn bekend om "het beruchte probleem".
Paul.
Re: Is de 2.2 multi-jet motor dezelfde als de "beruchte" 2.2 TDCI van Ford?
???
Carado I-338, Fiat 160 pk automaat, model 2021
Ingeruild:
Hymer Exsis-572 (01-2013 - 09-2020)
Ingeruild:
Hymer Exsis-572 (01-2013 - 09-2020)
- travelscout
- Berichten: 2898
- Lid geworden op: di 25 mar 2014, 8:53
- Locatie: Barendrecht
Re: Is de 2.2 multi-jet motor dezelfde als de "beruchte" 2.2 TDCI van Ford?
ok vertel ruud!
Jij bent hier toch de ervaringsdeskundige in?
Dus met ??? schiet niemand iets op!
Je zou zulke mensen toch zelf ook kunnen waarschuwen of er temnste voor kunnen helpen zorgen dat we het hier niet steeds weer over hebben.
Iets voor de kennisbank??
Jij bent hier toch de ervaringsdeskundige in?
Dus met ??? schiet niemand iets op!
Je zou zulke mensen toch zelf ook kunnen waarschuwen of er temnste voor kunnen helpen zorgen dat we het hier niet steeds weer over hebben.
Iets voor de kennisbank??
Paul.
Re: Is de 2.2 multi-jet motor dezelfde als de "beruchte" 2.2 TDCI van Ford?
Ik zie niet hoe iemand kan voorkomen dat bepaalde vragen hier tot in eeuwigheid terug zullen blijven komen. En om hier nou het zoveelste dossier Transit aan te leggen. Als je er op googelt, op dit forum de zoekfunctie gebruikt, op de site van de NKC kijkt. Wat valt er dan nog toe te voegen? Blijft dat dit een forum is waar mensen met hun vragen terecht kunnen. Ook al zijn ze niet de eerste. Dit is wederom een concrete vraag. Een concreet antwoord en klaar. We hoeven niet elke keer alles wat we wel of niet van Ford en deze motor vinden te herhalen. Gewoon een to the point antwoord. Daar is ts mee geholpen en voorkomt dat sommigen het aantal pagina's weer gaan voorspellen. Dus ik zou zeggen wees concreet. Geef antwoord op de vraag. En onthou je anders van reageren. Zal ik ook verder doen.
Re: Is de 2.2 multi-jet motor dezelfde als de "beruchte" 2.2 TDCI van Ford?
Bedankt voor de moeite die gedaan is om te reageren.
Ik heb gezien dat er heel veel om deze motor te doen is, ook hier om het forum. Voor mij, als enorme leek, was het echter nog niet duidelijk of 2.2 "Multi-jet" dezelfde motor als de 2.2. "TDCi" is. Het was mij er zeker niet om te doen een discussie die al vele malen gevoerd is weer opnieuw aan te wakkeren.
Ik ben geneigd om de 2.2 motoren nu in zijn geheel links te laten liggen. Wat wellicht de meest veilige keuze is ook met het oog op de toekomst en het eventueel weer willen doorverkopen.
Ik heb gezien dat er heel veel om deze motor te doen is, ook hier om het forum. Voor mij, als enorme leek, was het echter nog niet duidelijk of 2.2 "Multi-jet" dezelfde motor als de 2.2. "TDCi" is. Het was mij er zeker niet om te doen een discussie die al vele malen gevoerd is weer opnieuw aan te wakkeren.
Ik ben geneigd om de 2.2 motoren nu in zijn geheel links te laten liggen. Wat wellicht de meest veilige keuze is ook met het oog op de toekomst en het eventueel weer willen doorverkopen.
Re: Is de 2.2 multi-jet motor dezelfde als de "beruchte" 2.2 TDCI van Ford?
Ik zal niet in herhaling treden. Maar hoe kun je nou zó reageren, en vervolgens met onjuiste (verwarrende/misleidende) informatie komen?
Carado I-338, Fiat 160 pk automaat, model 2021
Ingeruild:
Hymer Exsis-572 (01-2013 - 09-2020)
Ingeruild:
Hymer Exsis-572 (01-2013 - 09-2020)
Re: Is de 2.2 multi-jet motor dezelfde als de "beruchte" 2.2 TDCI van Ford?
En dan dit...travelscout schreef: ↑di 11 feb 2020, 18:13Je zou zulke mensen toch zelf ook kunnen waarschuwen of er temnste voor kunnen helpen zorgen dat we het hier niet steeds weer over hebben.
Carado I-338, Fiat 160 pk automaat, model 2021
Ingeruild:
Hymer Exsis-572 (01-2013 - 09-2020)
Ingeruild:
Hymer Exsis-572 (01-2013 - 09-2020)