Milieuzone Parijs: camping Bois de Boulogne en Crit'Air

Algemene campervragen en -opmerkingen.
camilo
Berichten: 1000
Lid geworden op: zo 10 aug 2008, 8:25

Milieuzone Parijs: camping Bois de Boulogne en Crit'Air



Bericht door camilo »

Echt glashelder is het me niet maar als ik het goed begrijp mag ik met mijn Crit'Air 4 sticker nog wel op en buiten de Boulevard Pérephérique komen, dus de camping in het Bois de Boulogne is nog bereikbaar met een Crit'Air 4 sticker. Kennelijk kan daarop echter een uitzondering op worden gemaakt als de toestand van de lucht daartoe aanleiding geeft. Ik sta nu nog ergens boven Laon en heb geen zin om naar Parijs te rijden om vervolgens te moeten omkeren. Het is morgen warm en redelijk windstil in Parijs, dus de weeromstandigheiden voor schone lucht zijn niet gunstig. Hoe kom ik tijdig achter zo'n rijverbod? Ergens een site of zo?
jacfocke
Berichten: 64
Lid geworden op: do 10 jan 2019, 12:45

Re: Milieuzone Parijs / Camping Bois de Bois de Boulogne Crit'Air



Bericht door jacfocke »

Download de app green zones in de store.
Dan heb je van heel Europa een overzicht waar je wel en niet mag komen. Gewoon je kenteken invullen.

Verstuurd vanaf mijn Nokia 7 plus met Tapatalk

camilo
Berichten: 1000
Lid geworden op: zo 10 aug 2008, 8:25

Re: Milieuzone Parijs / Camping Bois de Bois de Boulogne Crit'Air



Bericht door camilo »

Het gaat om tijdelijk verboden voor het gebied tussen de A86 en de Pérephérique in verband met de kwaliteit van de lucht. Hoe kom je daar tijdig achter?
Gebruikersavatar
hurktoilet
Berichten: 8268
Lid geworden op: za 14 jan 2012, 12:59
Contacteer:

Re: Milieuzone Parijs / Camping Bois de Bois de Boulogne Crit'Air



Bericht door hurktoilet »

Met die tijdelijke zone mag je inderdaad niet naar Bois de Boulogne. Alles binnen de kring van de A86 is taboe, de A86 zelf mag wel. Wordt de avond tevoren afgekondigd en nu zie ik nog niets, dus morgen vast nog niet. Houdt de infopanelen boven de snelweg in de gaten. Probleem is vooral dat je er mogelijk al staat en een paar dagen lang niet weg kunt. Is op zich nooit vervelend in Parijs, maar je zult maar net andere plannen hebben.
Alternatief is de camping in Maison Laffitte, prima camping op loopafstand (850 meter) van een RER-station (lijnen A en L). Vanuit Laon kun je rustig de A86-west nemen, je moet er toch al af voordat je aan de duplex-tunnel met twee meter hoogte komt.
Peter (dankt zijn nick aan de Frankrijk-website die hij jarenlang had)
Twitter: @Camper_toerist
Gebruikersavatar
Frans-K
Berichten: 634
Lid geworden op: zo 20 dec 2009, 14:37
Locatie: Veenendaal

Re: Milieuzone Parijs / Camping Bois de Bois de Boulogne Crit'Air



Bericht door Frans-K »

De app werkt prima. Maar je moet zelf de gegevens van je voertuig invullen, jaartal, euroklasse enz. Met het kenteken kan de app niets. Is GELUKKIG niet gekoppeld aan de info van de RDW. Daarmee geeft de app aan of je het betreffende gebied (o.a. Parijs) mag inrijden.
camilo
Berichten: 1000
Lid geworden op: zo 10 aug 2008, 8:25

Re: Milieuzone Parijs / Camping Bois de Bois de Boulogne Crit'Air



Bericht door camilo »

@hurktoilet: maar wáár zie je nog niets? Is er een site die de actuele toestand communiceert? Liever wacht ik niet tot het moment waarop de infopanelen mij vertellen dat ik rechtsomkeert kan maken; dan kan ik beter gelijk Parijs links laten liggen.

P.S. Net deze gevonden: www.crit-air.fr>actualites
Gebruikersavatar
hurktoilet
Berichten: 8268
Lid geworden op: za 14 jan 2012, 12:59
Contacteer:

Re: Milieuzone Parijs / Camping Bois de Bois de Boulogne Crit'Air



Bericht door hurktoilet »

Tja, dat is een probleem. Nog niet meegemaakt dat ik over de snelweg milieuzone naderde. In augustus kwam ik over kleinere wegen zonder infopanelen Het is dat ik het Franse nieuws volg, anders zou ik het probleem waarschijnlijk pas bij Parijs ontdekt hebben.
Heb er toen niet bij stil gestaan dat het zeer waarschijnlijk op verkeersinfo-sites vermeld wordt:
voor Parijs Sytadin, voor heel Frankrijk Bison Futé en vermoedelijk ook via viamichelin en Google Traffic. Als je Frans goed genoeg is en je rijdt op de tolweg, kun je verkeersinfo ook op de radio volgen: 107.7 FM
Wat betreft die Green Zones app betreft herhaal ik het nog maar een keer: weet dat die gemaakt wordt door een bedrijf dat milieuvignetten tegen woekerwinsten verkoopt. Op de officiële site van de Franse overheid betaal je 4,21 euro inclusief verzendkosten naar Nederland/België, geen drie tientjes. De laatste keer dat ik die app checkte, duidde hij te veel gebieden aan als mogelijke milieuzone.
Peter (dankt zijn nick aan de Frankrijk-website die hij jarenlang had)
Twitter: @Camper_toerist
roma
Berichten: 4583
Lid geworden op: ma 29 mei 2006, 22:45

Re: Milieuzone Parijs / Camping Bois de Bois de Boulogne Crit'Air



Bericht door roma »

Ter vergelijking: eind augustus hingen er boven de weg bij Lille aanwijzingen op de borden waarop duidelijk stond aan gegeven dat bepaalde delen in of rond Lille ivm CritAir niet toegankelijk waren. Met het tijdsbestek er bij. Je kon er dus niet door verrast worden en tijd genoeg om een andere route te zoeken.
camilo
Berichten: 1000
Lid geworden op: zo 10 aug 2008, 8:25

Re: Milieuzone Parijs / Camping Bois de Bois de Boulogne Crit'Air



Bericht door camilo »

Heb ik me druk gemaakt om niets? Pakweg de helft van de campers hier op de camping in het Bois de Boulogne heeft géén Crit'Air sticker, de Fransen daarvan niet uitgezonderd. Zouden die nu allemaal straks een bon in de bus vinden? De Duitsers lijken nog wel het meest gehoorzaam.
Gebruikersavatar
hurktoilet
Berichten: 8268
Lid geworden op: za 14 jan 2012, 12:59
Contacteer:

Re: Milieuzone Parijs: camping Bois de Boulogne en Crit'Air



Bericht door hurktoilet »

Tja, wat heet niets. Er wordt al meer gecontroleerd dan in het verleden, maar het is de gemeente Parijs een doorn in het oog dat er niet nog meer gecontroleerd wordt. Politie heeft het te druk met terrorismedreiging en gele hesjes. Op termijn moet er cameracontrole komen, maar dat is voor dit vergrijp nu wettelijk nog niet mogelijk.
Peter (dankt zijn nick aan de Frankrijk-website die hij jarenlang had)
Twitter: @Camper_toerist
camilo
Berichten: 1000
Lid geworden op: zo 10 aug 2008, 8:25

Re: Milieuzone Parijs: camping Bois de Boulogne en Crit'Air



Bericht door camilo »

Als meer dan de helft van de mensen zich van het verbod niets aantrekt of daar zelfs van onwetend is, dan kun je de vraag stellen of bekeuren op dit moment nog wel de meest aangewezen weg om tot een schonere lucht te komen. Het lijkt mij dat bekeuren slechts gerechtvaardigd is als daarmee daadwerkelijk het doel wordt bereikt; tot dát moment zou prioriteit moeten worden gegeven aan het beter bekend maken van het verbod en het doel daarvan. Zonder daarmee een norm te willen stellen zou men in het geval van buitenlandse kentekens voorlopig een oogje kunnen toeknijpen.
Gebruikersavatar
lindy 1981
Berichten: 258
Lid geworden op: za 23 jan 2016, 12:23
Locatie: sprundel

Re: Milieuzone Parijs: camping Bois de Boulogne en Crit'Air



Bericht door lindy 1981 »

Kom wekelijks (bijna),in en rond parijs.
Ook in het gebied binnen de a86.
Er is volgens mij geen parijsenaar die zich aan dit verbod houdt.
Oude bestelbusjes,stinkende oude walmende oldtimers,vrachtwagens met euro0..alles tuft gewoon rond,terwijl de borden uit alle macht,je aandacht proberen te vangen.
Wil hier niet oproepen tot burgelijke ongehoorzaamheid.
Maar geloof niet dat ze je aanhouden.
Als daar al plek voor zou zijn😁
camilo
Berichten: 1000
Lid geworden op: zo 10 aug 2008, 8:25

Re: Milieuzone Parijs: camping Bois de Boulogne en Crit'Air



Bericht door camilo »

Hier op de camping Bois de Boulogne is een camperverhuurbedrijf actief: zelfs hun campers hebben geen sticker! De campers staan trouwens op een Tsjechisch kenteken. Wie zou een eventuele boete mogen betalen: de huurder of de verhuurder?
Gebruikersavatar
hurktoilet
Berichten: 8268
Lid geworden op: za 14 jan 2012, 12:59
Contacteer:

Re: Milieuzone Parijs: camping Bois de Boulogne en Crit'Air



Bericht door hurktoilet »

Het is jouw verantwoordelijkheid en keuze waar je rijdt, dus jij krijgt die prent. En succes als je dat van je verhuurder terug wilt krijgen...
Peter (dankt zijn nick aan de Frankrijk-website die hij jarenlang had)
Twitter: @Camper_toerist
Plaats reactie