langdurig parkeren

Algemene campervragen en -opmerkingen.
fokus
Berichten: 2225
Lid geworden op: vr 28 sep 2007, 9:39
Locatie: Stekene (nabij Hulst) - Vlaanderen

langdurig parkeren



Bericht door fokus »

https://www.gva.be/cnt/dmf20190403_0429 ... n-maar-wat
Via politie kenteken opvragen, eigenaar contacteren en in samenspraak oplossing vinden!
Maar in deze tijden van Sociale Media zijn we spreken met mekaar verleerd, jammer.
ceterum censeo belgicam esse delendam
iSonic
Berichten: 1931
Lid geworden op: za 26 sep 2009, 11:24

Re: langdurig parkeren



Bericht door iSonic »

En jij denkt dat de politie je die gegevens zomaar geeft? Zoals er in het verhaaltje staat: de camper mag daar staan. De politie hoeft dus in principe niks te doen. Als ze na een aantal maanden denken dat er iets serieus mis is kunnen zei misschien contact zoeken met de eigenaar om te kijken wat er aan de hand is.
Gebruikersavatar
't Busje
Berichten: 5765
Lid geworden op: wo 31 mei 2006, 20:46
Locatie: Velsen

Re: langdurig parkeren



Bericht door 't Busje »

In België is het anders dan in Nederland, want hier mag je je camper in de meeste gemeenten niet maandenlang laten staan.
Evert

Hobby Siesta A55 GS Sport, Fiat Ducato 130 MultiJet (2014)
AadenAnke
Berichten: 13293
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 17:41
Locatie: Hoekse Waard

Re: langdurig parkeren



Bericht door AadenAnke »

Als het mag. Dan kan je proberen de regels te veranderen maar dat is een lange en meestal heilloze weg. Nu is het een camper, volgende keer een gewone auto van iemand. Iedereen hoor ik over er moeten minder regels komen, maar we/ze willen wel dat er regels zijn als iets dat ze niet aanstaat geregeld moet worden! Het is mij niet duidelijk of er overlast van is anders dan ik kijk liever ergens anders naar. Onverdraagzaamheid, naar mijn gevoel een groeiend probleem.

Gr. Aad
Gebruikersavatar
Cee Pee
Berichten: 18177
Lid geworden op: wo 08 mar 2006, 11:09
Locatie: Texel

Re: langdurig parkeren



Bericht door Cee Pee »

Er zijn maar een paar regels nodig hoor.
Als ik ze maar zelf mag vaststelen. :lol3: :lol3: :cheers:
Met Texelse Groet,
AfbeeldingJammer genoeg nu alleen, maar wel weer op pad met de Adria Coral 680 SP op Ducato 244 Maxi 2.8 JTD.
Gebruikersavatar
PaulBng
Berichten: 22987
Lid geworden op: zo 20 okt 2013, 21:42
Locatie: Leiden

Re: langdurig parkeren



Bericht door PaulBng »

iSonic schreef:En jij denkt dat de politie je die gegevens zomaar geeft?
Neen. Ik heb dat bij de hand gehad.
Het appartementencomplex hier heeft een binnenplaats met een aantal plekken voor algemeen gebruik. Voor bezoekers, zeg maar.
Stond een ons onbekende auto weken geparkeerd.

Politie erbij gehaald. Die doen niets, mogen geen gegevens geven.
Ze nemen pas actie wanneer een vergrijp voor de hand ligt.
Bijvoorbeeld wanneer een raam opennstaat, of een ruitje ingetikt is. En toen leek hij mij even heel streng aan. Afbeelding
fokus
Berichten: 2225
Lid geworden op: vr 28 sep 2007, 9:39
Locatie: Stekene (nabij Hulst) - Vlaanderen

Re: langdurig parkeren



Bericht door fokus »

De politie zou toch, zonder privacyregels te overtreden, de twee partijen kunnen samenbrengen om een oplossing te vinden!
ceterum censeo belgicam esse delendam
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 32013
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: langdurig parkeren



Bericht door Bob Diesel »

Die hebben wel iets anders .belangrijker te doen :idea:
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
Gebruikersavatar
Koentje63
Berichten: 76
Lid geworden op: za 02 dec 2017, 19:41
Locatie: Hoevelaken
Contacteer:

Re: langdurig parkeren



Bericht door Koentje63 »

Is camper parkeren dan per gemeente verschillend?
Ik heb ook een camper bij huis op openbare weg om in de weekenden het ding mee te nemen naar een ander klusproject, maar heb inmiddels van handhaving te horen gekregen dat ik net als een caravan maar 3 dagen mag staan.
Ik dacht altijd dat ik met een belastingplichtig voertuig gewoon mag parkeren bij huis. blijkt (bij ons altans) niet geval te zijn.

gr.
George
Gebruikersavatar
Cee Pee
Berichten: 18177
Lid geworden op: wo 08 mar 2006, 11:09
Locatie: Texel

Re: langdurig parkeren



Bericht door Cee Pee »

In het openings bericht gaat het om een Belgische camper in België.
Dus allemaal Belgische regeltjes.
Met Texelse Groet,
AfbeeldingJammer genoeg nu alleen, maar wel weer op pad met de Adria Coral 680 SP op Ducato 244 Maxi 2.8 JTD.
Gebruikersavatar
javanes
Berichten: 24463
Lid geworden op: wo 25 aug 2004, 19:11
Locatie: Zeeuwsch Vlaanderen

Re: langdurig parkeren



Bericht door javanes »

Koentje63 schreef:
do 04 apr 2019, 11:41
Is camper parkeren dan per gemeente verschillend?
Ik heb ook een camper bij huis op openbare weg om in de weekenden het ding mee te nemen naar een ander klusproject, maar heb inmiddels van handhaving te horen gekregen dat ik net als een caravan maar 3 dagen mag staan.
Ik dacht altijd dat ik met een belastingplichtig voertuig gewoon mag parkeren bij huis. blijkt (bij ons altans) niet geval te zijn.

gr.
George
De APV van je Gemeente even lezen. :wink:
Meestal art. 5.6
Groeten,
Jacques


Hymer B584 uit 1994(model '95) op een Fiat Ducato 230 met een 2.5TDI.
Afbeelding
gsm
Berichten: 4463
Lid geworden op: do 07 jul 2005, 0:22
Locatie: Houten
Contacteer:

Re: langdurig parkeren



Bericht door gsm »

Volgens mij komt de inhoud van art 5.6 van de APV in elke gemeente voor maar soms wil men ook art.5.8 toepassen zoals bij ons.
Vorig jaar kwam de handhaving langs omdat de camper hoger was dan 2,4 meter en dat mocht niet.
Achteraf bleek dat ik verlinkt was door een buur en die had dat tegen de handhaving verteld en die namen dat over want het staat in de APV
Maar iemand bij ons in de gemeente heeft na enkele keren bekeurd te zijn een rechtzaak aangespannen en gewonnen.
Een gerechtelijke uitspraak heeft beslist dat die niet mag. Het is een camper (art.5.6) of een voertuig (art 5.8) en mag dus niet in beiden artikelen vallen. Een camper mag dus alleen maar in 5.6 vallen en dus niet meer dan 72 uur voor de deur op de openbare weg staan.
Theorie is de basis voor de praktijk
Praktijk is de leermeester voor de theorie
Gebruikersavatar
Dafluc
Moderator
Berichten: 80437
Lid geworden op: zo 27 nov 2005, 23:00
Locatie: Maastricht

Re: langdurig parkeren



Bericht door Dafluc »

Geef lexus specialus in bij de zoekfunctie en het komt allemaal voorbij...
Afbeelding
Gebruikersavatar
MonRoe
Berichten: 17482
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 7:15
Locatie: Well (L) na 55 jaar randstad nu het rustige Noord Limburg
Contacteer:

Re: langdurig parkeren



Bericht door MonRoe »

bij ons staat sinds 1-1-19 specifiek in het apv dat art. Artikel 5:8 Parkeren van grote en uitzichtbelemmerende voertuigen niet geldt voor;
3.Het in het eerste lid, aanhef en onder a en het tweede lid zijn niet van toepassing op campers, kampeerauto’s. caravans, kampeerwagens en vouwwagens, voor zover deze voertuigen niet langer dan drie achtereenvolgende dagen op de weg worden geplaatst of gehouden.

Voor wat betreft parkeren is het:
Het is verboden een woonwagen, kampeerwagen, caravan, camper, vouwwagen of ander dergelijk voertuig dat voor de recreatie wordt gebruikt:
a.langer dan op drie achtereenvolgende dagen te plaatsen of te hebben op een door het college aangewezen weg, waar dit naar zijn oordeel buitensporig is met het oog op de verdeling van beschikbare parkeerruimte of schadelijk is voor het uiterlijk aanzien van de gemeente;
b.op een door het college aangewezen bedrijventerrein, waar dit naar zijn oordeel schadelijk is voor het uiterlijk aanzien van de gemeente.
Afbeelding

Wij waren met onze ex-campers in: Andorra - België - Denemarken - Duitsland - Frankrijk – Griekenland – Hongarije - Italië – Liechtenstein - Luxemburg – Monaco - Nederland - Oostenrijk - Polen - Portugal - Republiek San Marino – Spanje - Tsjechië
Plaats reactie