Dop watertank Fusion V4-04 sluit niet goed af

Technische vragen en oplossingen.
Motor, chassis, carrosserie en apparatuur als koelkasten e.d.
Plaats reactie
theeuwke

Dop watertank Fusion V4-04 sluit niet goed af

Bericht door theeuwke » vr 14 sep 2018, 11:44

Ik zit met een probleempje, onder camper (Peugeot J5) zit een schoonwatertank gemonteerd, past precies.

Alleen de dop zit dus aan de onderkant (moet dus ook het water 'dragen', en deze sluit niet goed af. Ik dacht eerst dat dit aan de pakking van de dop lag, en omdat ze bij de plaatselijke winkel (Linberg Molenschot) geen losse pakkingen hadden maar een compleet nieuwe dop gekocht. Echter, het probleem blijft.

Dop lijkt origineel, want er staat Fusion op, de nieuwe dop is exact hetzelfde.

Toch, bij beide doppen heb ik het idee dat deze niet 'hoog' genoeg zijn, waardoor deze maar 1 of 2 slagen 'draad' pakt. Diameter komt enigsinds overeen, al vind ik dat je de dop best veel op en neer kan bewegen als deze nog niet vast zit, dus lijkt geen 'perfecte pasvorm'.
- draai ik de dop handvast, lekt deze
- draai ik de dop te vast, schiet deze er af.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
oxide symbol

Kroppie

Re: Dop watertank Fusion V4-04 sluit niet goed af

Bericht door Kroppie » vr 14 sep 2018, 12:17

grote slangklem er om heen, en dan de klem aandraaien zodat je de dop nog net op de tank kan draaien, die grote klemmen heb je als lange band met een losse sluiting , band op maat knippen en sluiting monteren .

dan schiet de dop niet meer over de schroefdraad, probleem is de slechte pasvorm in plastic, is eigenlijk veel te flexibel,, in combinatie met dat het plastic verouderd en krimpt, tank is ouder en dus wat gekrompen.

jos
het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit.

eu , maakt meer kapot dan u lief is

Plaats reactie