Welke sterkte van omvormer heb ik nodig?

Accessoires als alarm, omvormer,
zonnepaneel, satelliet-TV, camera's etc.
kampo

Re: Welke sterkte van omvormer heb ik nodig?

Bericht door kampo » zo 16 sep 2018, 7:40

Beco, bedankt voor het aanbod :cheers:

In de handleiding van je Chinese Edecoa inverter staat nog iets interessants over de aanbevolen dimensionering:
HOW TO CHOOSE AN INVERTER?

FOR INDUCTIVE LOAD
If connecting with inductive loads (e.g. Compressor, Pump, old CRT TV, Refrigerator, Ice conditioner, Air conditioner, Relays, Coffee maker, Fluorescent lamp, Vacuum cleaner), please choose inverter whose rate power is 3-7 times higher than the load's rate power. For example, for a 150w refrigerator, please choose a 1000w inverter or higher; for a 800w air conditioner, please choose 2500w inverter or higher.

FOR RESISTIVE LOAD
If connecting with resistive loads (e.g. Computer, LED TV, Fan, Scanner, Fax machine, Duplicator, Sound system, Juice extractor, Heater, Electric cooker, microwave, crock pot), please choose inverter whose continuous power is a little higher than the load's rate power. For example, for loads near 700w, it's better to choose inverter with continuous power more than 800w.
Groeten Kampo

jansloos
Locatie: Leiden. Mooiste stad van..........nou ja kom maar niet . Hebben geen fatsoenlijke camperplaatsen.

Bericht door jansloos » zo 16 sep 2018, 10:00

Inmiddels al 5 pagina's koffie leuten. Gezellig..
alle accu's zullen wel leeg zijn denk.

Wie wil er nog een bakkie👌👌
Nou, Leiden wordt wakker hoor!! Donderdag in de krant:

LEIDEN HEEFT GEEN CAMPERPLAATSEN!!
Pfff.
Maar wel vol trots in de krant:
Een zee van aanlegsteigers voor bootjes en boten!
Nu weer een aanlegsteiger aangelegd.
Gefinancierd door Leiden!
WAAR BLIJVEN DE CAMPERPLAATSEN,!

Denk dat ik maar iets op facebook ga doen.

ON4BGC - Guido

Bericht door ON4BGC - Guido » zo 16 sep 2018, 12:11

Kroppie schreef:
za 15 sep 2018, 16:40
maar die doet het toch niet op een omvormer? :?:

jos
Toch wel Jos, op een kleine elektrische kookplaat op een dure omvormer ;)

En ingeval de accu leeg kan hij nog altijd op het gasfornuis.
En zo blijven we nog wel een tijdje bezig. :cheers:
De enige reden waarom camperforum.nl bestaat. viewtopic.php?f=11&t=8465216&p=1749326#p1749322

Becosemsaida

Bericht door Becosemsaida » ma 17 sep 2018, 13:48

kampo schreef:
zo 16 sep 2018, 7:40
HOW TO CHOOSE AN INVERTER?

FOR INDUCTIVE LOAD
If connecting with inductive loads (e.g. Compressor, Pump, old CRT TV, Refrigerator, Ice conditioner, Air conditioner, Relays, Coffee maker, Fluorescent lamp, Vacuum cleaner), please choose inverter whose rate power is 3-7 times higher than the load's rate power. For example, for a 150w refrigerator, please choose a 1000w inverter or higher; for a 800w air conditioner, please choose 2500w inverter or higher.

FOR RESISTIVE LOAD
If connecting with resistive loads (e.g. Computer, LED TV, Fan, Scanner, Fax machine, Duplicator, Sound system, Juice extractor, Heater, Electric cooker, microwave, crock pot), please choose inverter whose continuous power is a little higher than the load's rate power. For example, for loads near 700w, it's better to choose inverter with continuous power more than 800w.
Die heb ik doorgelezen en ben dan voor deze gegaan: http://www.solar-knight.com/index.php/e ... ter-detail

Je kan moeilijk 7KW van je accus trekken op 12V, dit is een heel ander verhaal als koffie maar ik vond het max 3KW voor 12V toch al een hoop.

In mijn mening om MEER als 2KW continu van je omvormer te trekken is het veel beter om een 24/36/48V sisteem te maken, de prijzen daarvoor worrden dan ook veel hoger natuurlijk.

Terug naar mijn koffie,

Beco
Becosemsaida

Hymer B644, 1994

Schovie

Bericht door Schovie » ma 17 sep 2018, 17:09

Wat een geleuter allemaal. Ik ga nog effe een koppie lekkere Nespresso koffie zetten via mijn XENTEQ PPI-1500-212 ZUIVERE SINUS INVERTER en mijn 2 85 ah huishoudaccu's. Deze zijn overigens standaard (1 als extra optie) bij mijn camper geleverd. Mijn vrouw drinkt gelukkig geen koffie, dus deze configuratie kan dat ene bakkie gemakkelijk trekken. Ook het maken van smoothies gaat hier prima mee.

Kroppie

Bericht door Kroppie » ma 17 sep 2018, 17:42

oh ja, gaat gerust een tijdje goed

proost

jos
het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit.

eu , maakt meer kapot dan u lief is

309T16

Bericht door 309T16 » ma 17 sep 2018, 18:31

Precies, een jaar of 2 ~ 3. Hoezo ervaringsdeskundige :-B
Tabbert FFB 570 - 140.000km.
Peugeot J5 2.5TD, 1200W pure sinus omvormer, 360Ah semi-tractie, 335Wp zonnepanelen, 220V compressor-KK

Plaats reactie