Nieuwe camper kopen: Morelo of Concorde?

Algemene campervragen en -opmerkingen.
ON4BGC - Guido

Re: Nieuwe camper kopen: Morelo of Concorde?

Bericht door ON4BGC - Guido » wo 05 sep 2018, 21:29

in elk geval …. geen ford.

en dan nu terug on topic
De enige reden waarom camperforum.nl bestaat. viewtopic.php?f=11&t=8465216&p=1749326#p1749322

marcel-m

Bericht door marcel-m » do 06 sep 2018, 9:18

Als je dan voor groot en duur gaat dan is er nog 1 die je haast nooit ziet maar zeer exclusief.
Zoek eens op volkner en er gaat een wereld voor je open.
http://www.volkner-mobil.com
na gedane arbeid smaakt een goudgele rakker altijd!

mfellman

Bericht door mfellman » do 06 sep 2018, 9:49

Even budget daar gelaten. Ik heb net ook even naar de campers via de laatste link gekeken en voor iemand met een gezin vind ik die campers bijzonder onpractisch. Ze lijken allemaal geoptimaliseerd te zijn voor enkel 2 personen en alleen met de nodige inspanningen en beperkingen kun je met meer dan 2 personen slapen. Ik vind dat persoonlijk jammer. Daarom nu zelf een camper aan het bouwen/inrichten met 6 vaste slaapplaatsen. Kun je toch nog even rustig en comfortabel zitten als de kinderen al naar bed zijn (of over een paar jaar omgekeerd).

de Jonckheer

Bericht door de Jonckheer » do 06 sep 2018, 11:25

Dat is niet zo raar als je je realiseert dat zulke wagens bijna uitsluitend door senioren worden gekocht. Bedrijf en (te) grote huis verkocht en daardoor voldoende middelen om iets dergelijks aan te schaffen. Met zo'n wagen ga je maanden aaneen op reis, iets wat je niet kunt in je werkzame leven. In Amerika zijn er heel veel die in een dergelijke camper permanent wonen en zelfs geen huis meer bezitten. Overheden hier vinden een dergelijke vrijheid maar niks en werpen dus allerlei beperkingen op tegen zo'n leefwijze, maar dat terzijde.
Onze 12 meter camper heeft ook maar 1 tweepersoons bed en geen mogelijkheid een derde slaapplaats te creëren. Hou er rekening mee dat op termijn je kinderen niet meer mee willen en wat dan met al die bedden? Maak het zo dat die er makkelijk uit kunnen zodat je die ruimte voor andere zaken kunt benutten.

fokus

Bericht door fokus » do 06 sep 2018, 12:25

In 2009 gingen onze kinderen ook al een hele tijd niet meer mee, dus kochten we een tweepersoonsmotorhome. Nu willen de kleinkinderen mee, dus kochten we een 5 Tonner met plaats voor heeeeeeeeeeeeeeeel veeeeeeeeeeeeeel
ceterum censeo belgicam esse delendam

de Jonckheer

Bericht door de Jonckheer » do 06 sep 2018, 16:37

Wij hebben geen kleinkinderen maar mocht het ooit nog gebeuren hebben we de 3 zits bank of een luchtbed. Ik ga daarvoor niet verbouwen in ieder geval. (Klein) kinderen gaan maar een beperkt aantal jaren mee en om daarvoor een andere camper te kopen gaat mij in ieder geval veel te ver. Maar "ieder zijn meug" zei de boer. :lolno:

fokus

Bericht door fokus » do 06 sep 2018, 16:49

Ik had in 2009 maar beter moeten nadenken! Kleinkinderen zaten toen al in de bloemkolen denk ik. Maar ik was zooooooooo verliefd op de AeroVan van Bürstner...........heb er nog spijt van dat die nu weg is.
ceterum censeo belgicam esse delendam

Charles Franconi

Bericht door Charles Franconi » do 06 sep 2018, 21:16

marcel-m schreef:
do 06 sep 2018, 9:18
Als je dan voor groot en duur gaat dan is er nog 1 die je haast nooit ziet maar zeer exclusief.
Zoek eens op volkner en er gaat een wereld voor je open.
http://www.volkner-mobil.com
Daar heeft een Engelse vriend van me ervaring mee. 4.5 ton aan Euro’s aanbetaald en na 2 jaar nog geen camper. Uiteindelijk in Mei zijn geld met rente terug na het winnen van een rechtszaak.
Schijnt nogal een arrogante bedrijfsleiding te zijn.

B1gcheese

Bericht door B1gcheese » zo 16 sep 2018, 15:12

Volkners zijn wel mooie campers...
https://www.youtube.com/watch?v=2IBPJL_Xht0
Gr, John.

'The Mothership': Afbeelding Knaus Sky i700LEG - Fiat Ducato MultiJet 3.0 - 180 pk - Heavy chassis - 2013
www.camperts.nl, ook op Youtube en Facebook

Gino608D

Bericht door Gino608D » zo 16 sep 2018, 16:09

Niesmann+Bischoff Flair 8000i

Plaats reactie