Tol in Portugal: boetes starten bij € 125

Plaats reactie
Gebruikersavatar
TestCase
Berichten: 6076
Lid geworden op: wo 09 nov 2016, 22:42

Re: Tol in Portugal: boetes starten bij € 125



Bericht door TestCase »

Inderdaad, tol in Portugal duurt tot een maand voordat het bij fulli staat, alleen in FR heel snel. Ik hoorde gisteren de piepjes!
En anders wordt je kenteken gescand en ook bij fulli gechecked toch? Lukt ook dat kenteken scannen niet dan rijd je gratis.
AfbeeldingA good traveler has no fixed plans and is not intent on arriving. (Lao Tzu)
EuraMobil ProfilaRS 720EB
Gebruikersavatar
gjvonk
Berichten: 9192
Lid geworden op: ma 31 aug 2015, 21:06
Locatie: Schiedam

Re: Tol in Portugal: boetes starten bij € 125



Bericht door gjvonk »

Ik heb alleen ervaringen met de Bip&Go; de piepjes zijn niet altijd hoorbaar en bij de ViaVerde poorten verschijnt ook niet altijd het bedrag. De afrekening van zowel de Spaanse als de Portugese tol is altijd in de 2e maand na de maand waarin de kosten zijn gemaakt (tolpoort in augustus gepasseerd, dan wordt in oktober afgerekend). De Franse tol wordt altijd de volgende afgerekend. Ook bij de Bip&Go app duurt het enige tijd voor trajecten zichtbaar zijn.

Ik kijk steekproefsgewijs; in al die jaren nog nooit iets geks gezien.
Buscamper fan
Gebruikersavatar
Don Esteban
Berichten: 1105
Lid geworden op: ma 23 nov 2015, 17:52
Locatie: Limburg / Costa Brava

Re: Tol in Portugal: boetes starten bij € 125



Bericht door Don Esteban »

Wij gaan in mei met een groepsreis door West Spanje en midden Portugal. Ik heb me op de hoogte gesteld van de manier waarop ik kan betalen op de Portugese tolwegen en kom tot de volgende conclusie:
er blijken twee soorten tolwegen te zijn. Wegen met een gesloten systeem en wegen met een open systeem. De wegen met een gesloten systeem worden bijv. beheerd door Brisa en Ascendi en hier kan je o.a. betalen met creditcard.
Wegen met het open systeem betaal je elektronisch. Op die wegen wordt je kentekenplaat gescand en wordt de tol automatisch van je bankrekening afgeschreven. Tenminste als je het formulier hebt ingevuld te vinden op https://www.portugaltolls.com/en#easytoll . Iedere registratie is 30 dagen geldig en kost per registratie €0,74. Iedere rit kost ook nog eens €0,32.
Wellicht dat er nog andere mogelijkheden zijn maar volgens mij zijn twee betalingsmogelijkheden die ik bovenstaand aangaf voor ons voldoende.
Tolbadge is voor ons niet van toepassing want onze camper is zwaarder dan 3,5K.
Heb ik nu niks vergeten? Iemand die nog aanvullingen heeft? BVD, Don
Vriendelijke groet, Don
Knaus SKY I 700 LX
Afbeelding
Plaats reactie