Kwaliteit Burstnercamper

Algemene campervragen en -opmerkingen.
petra en andre
Berichten: 644
Lid geworden op: vr 24 dec 2004, 20:19
Locatie: den helder

Kwaliteit Burstnercamper



Bericht door petra en andre »

tsja wat zal ik zeggen, eigenlijk dus dat wij niet echt tevreden zijn met de kwaliteit van onze camper. Hij is nu 4,5 jaar oud en hebben eigenlijk nog geen 1 jaar zonder mankementen met de camper gereden. Motor technisch is hij prima in orde hoor maar het camper gedeelte is dus zacht gezegd balen. Van handgrepen die stuk gaan tot stukken gelubberde bekleding, van kussens waarbij je wel heel zacht zit tot velgen waarbij de blanke lak begon te scheuren. Spoilers die loszaten waardoor de lak ging werken, gescheurde spoilers op het dak kortom het nodige al meegemaakt. Wel is dit allemaal verholpen maar nu begint de douchebak te scheuren en de vloer bij de keuken te bewegen en hier wordt dus vanuit burstner niets aan gedaan. Wij balen ontzettend want campers zijn niet goedkoop en daar verwacht je ook niet van dat bij normaal gebruik (wij werken nog dus kunnen niet zo vaak weg) dit gebeurd als ze nog zo jong zijn.
campergenot
Berichten: 776
Lid geworden op: ma 25 nov 2013, 15:07

Re: kwaliteit burstnercamper



Bericht door campergenot »

Ik zou zeggen, een onderschrift met de tekst: Nooit meer een Burstner!
Jan en Simonne
Berichten: 18590
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 9:05
Locatie: Provincie Groningen

Re: kwaliteit burstnercamper



Bericht door Jan en Simonne »

x:D

Maar even serieus, wel erg jammer zoiets...
Slava Ukraini

Nooit meer een Hymer!


De kunst van het niks doen is moeilijk om te leren.
Maar als je het eenmaal goed kan, heb je het er de gehele dag druk mee.
Gebruikersavatar
Bert.H
Berichten: 1299
Lid geworden op: di 13 mei 2003, 23:08
Locatie: Hamont-Achel. België

Re: kwaliteit burstnercamper



Bericht door Bert.H »

Dan heb je een karnavals maandag morgen auto, is je niet gegund maar je zit er mee. Mooi kl..ten maar wat doe je er aan.



bert.h
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51329
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: kwaliteit burstnercamper



Bericht door Kroppie »

dan kan je alle merken wel in je onderschrift zetten , niet te veel op kleine dingetjes letten en genieten van dat ding .
ik heb een 27 jaar ouwe burstner , maar ben er dik tevreden over , die dingen zijn gemaakt om te gebruiken , en niet om naar te kijken , al zien een hoop mensen dat anders , vanwege de hoge prijzen .

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
petra en andre
Berichten: 644
Lid geworden op: vr 24 dec 2004, 20:19
Locatie: den helder

Re: kwaliteit burstnercamper



Bericht door petra en andre »

nou Kroppie dacht niet dat dat zulke kleine dingen zijn een douchevloer die nu al scheurd en een keukenvloer die beweegt.
Gebruikersavatar
Sofietje
Berichten: 267
Lid geworden op: ma 04 apr 2016, 12:23
Locatie: Leudal

Re: kwaliteit burstnercamper



Bericht door Sofietje »

Nou, dit is erg balen. Desondanks prettig dat je dit hier meldt. Zoiets blijft toch in m'n achterhoofd tot de info een keer nodig is. Al gedacht de hulp van Kassa o.i.d. in te roepen? Dan trekt een leverancier of dealer zich opeens wel ergens van aan. Je mag een langere levensduur verwachten van het product wat je gekocht hebt, lijkt me.
Groet van Sofie

Mobilvetta Figaro op Ducato 2.8 jtd uit 2001
-geen berg te hoog-
fransien
Berichten: 117
Lid geworden op: di 09 feb 2016, 17:20

Re: kwaliteit burstnercamper



Bericht door fransien »

Naar mijn mening ligt dit aan het volkomen gebrek aan waardering en respect die Hymer en dus ook Burstner heeft voor de consument. Het gaat alleen om op korte termijn geld verdienen. Als ze een onderdeel van een dubbeltje kunnen toepassen zullen er geen van 11 cent in stoppen, ook al weten ze dat het de consument honderden Euro's gaat kosten.
Ik spreek uit ervaring.
Snap niet hoe zo'n bedrijf kan blijven bestaan.
Sterkte !
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51329
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: kwaliteit burstnercamper



Bericht door Kroppie »

elk bedrijf en elke ondernemer heeft maar 1 enkel doel , dat wat er in uw portemonnee zit snel in die van hem zien te krijgen .
dus geen enkel begrip voor wat de consument overkomt , ook omdat er toch wel door die konsument gekocht word , en dat word de laatste jaren steeds meer .

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
petra en andre
Berichten: 644
Lid geworden op: vr 24 dec 2004, 20:19
Locatie: den helder

Re: kwaliteit burstnercamper



Bericht door petra en andre »

We hadden kassa al ingeschakeld maar die hebben de afgelopen periode al te veel motoren auto's en zo gehad en willen het programma niet alleen dit soort problemen behandelen, wij hadden er wel begrip voor maar toch jammer voor ons want we zijn onderhand echt radeloos met deze camper
Gebruikersavatar
mmdem
Berichten: 2877
Lid geworden op: ma 21 sep 2009, 13:56
Locatie: Hoeksche Waard

Re: kwaliteit burstnercamper



Bericht door mmdem »

Triest maar heel herkenbaar, voor de douche kun je deze oplossing volgen, ben je er voor altijd vanaf:

http://www.camperforum.nl/viewtopic.php?f=3&t=8440540
Vriendelijke Groet, Theo

Dethleffs Esprit T 7010
petra en andre
Berichten: 644
Lid geworden op: vr 24 dec 2004, 20:19
Locatie: den helder

Re: kwaliteit burstnercamper



Bericht door petra en andre »

Bedankt voor je tip maar de firma in Emmerich hadden we al gevonden en staat goed bekend voor zijn kwaliteit.
gerard48
Berichten: 16
Lid geworden op: wo 18 nov 2009, 9:00
Locatie: Anna-Paulowna

Re: kwaliteit burstnercamper



Bericht door gerard48 »

wij hebben inmiddels onze derde burstner en hebben nog geen klachten :D
Joske
Berichten: 2510
Lid geworden op: za 26 mar 2005, 13:28
Locatie: Portimão, Portugal

Re: kwaliteit burstnercamper



Bericht door Joske »

Bürstner caravan gehad van 1986 (nieuw) tot 1998, geen noemenswaardige problemen gehad.
Bürstner camper Alkoof bouwjaar 1989 gehad. geen noemenswaardige problemen die terug te leiden zijn naar het fabrikaat. Wel begon de wagen (Fiat Ducato) ernstige roestverschijnselen te tonen.
Toen een Detthleffs.
Vervolgens een Bürstner met 78.000 km; 3 jaar oud uit Duitse verhuur gekocht.
Hiermee 1600 overnachtingen (heb er bijna 4 jaar full-time in gewoond) bijv. ook dagelijks douchen!
Km-stand nu 218.000.
Dit jaar nieuwe koelkast (is niet van Bürstner maar van Dometic)
Het zitkussen van de zitbank waar ik altijd op zit heb ik vervangen door hoogwaardige materiaal!
Dus:
Van mij hoor je niets slechts over Bürstner!
Groeten van Joske!
Naast camperen en geocachen, ook fan van een van Nederlands mooiste producten:
Afbeelding

Afbeelding
Plaats reactie