Goed gekeken, tóch lekkage. Nu knutselen maar...

Alles over het zelf (in)bouwen van een kampeerauto.
Plaats reactie
remkodevos
Berichten: 43
Lid geworden op: zo 25 jan 2015, 13:29
Locatie: Apeldoorn
Contacteer:

Goed gekeken, tóch lekkage. Nu knutselen maar...



Bericht door remkodevos »

Hallo allemaal,

Helemaal nieuw op dit forum ben ik niet, maar nog niet eerder wat geplaatst. (Veel gelezen)
Wel heb ik al veel kunnen putten uit jullie ervaringen heel fijn!
Op 31 december was het zo ver na toch flink sparen hebben we een camper gekocht. Een Ducati onderstel met een 1.9 td en een CI continental opbouw. Een mechanisch goede wagen, tevens ook goed onderhouden, veel rekeningen er bij. Kortom een goed gevoel, ook de vochtmeter was erg veelbelovend. Geen waterschade of vocht op dat moment waargenomen.

Zo'n 2 weken gelden de camper opgehaald en uitgeruimd om hem eens grondig na te kijken en schoon te maken. Toen ik het matras er uithaalde zag iets erg verontrustends. Loshangend behang, o nee, toch een plek gemist met de vochtmeter.

En wat voor een plek......
Foto's volgen.....

Inmiddels wat prijzen opgevraagd bij reparatiebedrijven. Echt niet grappig.
Maar gestimuleerd door wat ik hier al gelezen had, een flinke dosis lef en 2 rechter handen. Ben ik inmiddels zo ver dat alle rotte stukken er uit zijn en dat ik toe ben aan het aanbrengen van de glasvezelplamuur om de kleine aluvraat gaatjes te dichten.

Inmiddels al flink meer probleemplekken gevonden. Lekkage van het grote raam ter hoogt van de schoonwatervuldop, de bodem zit vol met reparatiestukken, en nog wat zachte delen in de wand het en der. Dus ik ben nog wel even zoet met knutselen. Het deurkozijn is aan een kant ook helemaal verrot. Dus die pak ik gelijk mee. Dan eerst kamperen, van het najaar maar verder knutselen.

Ik zal proberen regelmatig hier wat updates te plaatsen, tips en tricks zijn zeker welkom.

Zo ben ik opzoek naar nieuwe raamrubbers en deurrubbers, heeft iemand al op voorhand een tip hoe ik deurkozijn het best terug kan plaatsen, met welke kit of met bandkit???

Groetjes,
Remko de Vos
Laatst gewijzigd door remkodevos op wo 11 mar 2015, 16:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Navigator
Berichten: 2424
Lid geworden op: zo 18 mei 2003, 16:06

Re: Mooie camper, goed gekeken toch lekkage



Bericht door Navigator »

Welkom hier op het forum. Dat klinkt allemaal niet best; mooi dat je het zelf kunt aanpakken.
Forum verlaten.
Berg-Keuntje
Berichten: 376
Lid geworden op: ma 13 okt 2014, 19:14
Locatie: Oirsbeek

Re: Mooie camper, goed gekeken toch lekkage



Bericht door Berg-Keuntje »

Remko dat is niet leuk deze verrassingen. Ik zou de verkoper hierop aanspreken. Die moet het een en ander geweten hebben.
gr. Dirk Jan
Binnenkort Mercedes Benz Viano 3.0 Marco Polo
Opgezegd
Berichten: 7685
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 16:33

Re: Mooie camper, goed gekeken toch lekkage



Bericht door Opgezegd »

Dit lijkt erg op misleiding en dwaling (artikel 228 boek 6 Burgerlijk Wetboek). Ik zou de camper terug brengen naar de verkoper en je geld terug vragen. Daarbij je eventuele rechtsbijstandsverzekering inschakelen is handig.

Pas op als je gaat slopen verspeel je mogelijk je rechten.
Gebruikersavatar
vmax
Berichten: 5176
Lid geworden op: zo 06 sep 2009, 21:16
Locatie: oant grutste natoergebied fan nederlân

Re: Mooie camper, goed gekeken toch lekkage



Bericht door vmax »

lees zijn (ts) verhaal eens goed, je kunt niet zeggen dat het verborgen was, want had hij het matras eraf gehaald of verschoven dan had ie het kunnen zien, en ts heeft met de vocht meter door de camper zijn metingen gedaan, dus wat dwaling of misleiding??? en daarbij heeft ie al de boel losgehaald
Hymer B694 Fiat 2.8 IDTD bj 2000

wie hard werkt verschaft zichzelf vrijheid

voor de tandemas bezitters:
https://www.facebook.com/groups/183362805934110/
https://www.facebook.com/groups/2246047885618614/

en Hymer bezitters
https://www.facebook.com/groups/871981313133700/
Opgezegd
Berichten: 7685
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 16:33

Re: Mooie camper, goed gekeken toch lekkage



Bericht door Opgezegd »

@vmax

Bij dwaling hoeft er geen sprake te zijn van een verborgen gebrek, maar van onjuiste voorstelling van zaken. Ook heeft de verkopende partij een inlichtingenplicht, art 228 boek 6 BW.
Dave Nada
Berichten: 65
Lid geworden op: vr 22 nov 2013, 16:00

Re: Mooie camper, goed gekeken toch lekkage



Bericht door Dave Nada »

Een verkoper heeft een meldplicht en de koper een onderzoeksplicht.
Grijs gebied wordt procederen. Kost tijd en energie.
Dus kansen bepalen en andere toch de energie stoppen in de lekkage oplossen.

Groet,
Dave
Gebruikersavatar
Cee Pee
Berichten: 18172
Lid geworden op: wo 08 mar 2006, 11:09
Locatie: Texel

Re: Mooie camper, goed gekeken toch lekkage



Bericht door Cee Pee »

Als dat zo gesteld kan worden wel, maar de verkoper is deskundige en de koper is leek, en dat geeft weer perspectief.
Met Texelse Groet,
AfbeeldingJammer genoeg nu alleen, maar wel weer op pad met de Adria Coral 680 SP op Ducato 244 Maxi 2.8 JTD.
remkodevos
Berichten: 43
Lid geworden op: zo 25 jan 2015, 13:29
Locatie: Apeldoorn
Contacteer:

Re: Mooie camper, goed gekeken toch lekkage



Bericht door remkodevos »

Allemaal erg bedankt voor de tips.

Contact met de verkopende partij is reeds gelegd, wel formeel op schrift.
Ik heb naast het rond gaan met de vochtmeter ook gevraagd of de camper lekkage heeft gehad. Ze hebben toen aangegeven in het begin een probleem gehad te hebben met de vaste luifel. Dit hebben ze laten herstellen en een zakluifel laten plaatsen. Hier zijn bonnen van. Deze beschadiging heb ik gezien en de resultaten ervan ook geaccepteerd. Ik vraag me ten zeerste af of ze onderzoek hebben laten doen naar de gevolgen van de lekkage toen.

Echter de andere schade/lekkage ben ik niet op gewezen.

We wachten tegenbericht af. Rechtsbijstand is ook geraadpleegd, deze geven aan zeker zaken te willen doen.

Dat wat we zelf graag zouden willen is een tegemoetkoming in de gemaakte kosten. Dat is dan ook waar we op aan sturen, hopelijk hoeven we niet te gaan procederen. Deels omdat ik zelf verantwoordelijk ben, deels omdat hen ons ervan op de hoogte hadden moeten brengen, hopen we op een goede uitkomst.

Maar dat daargelaten, wachten op die uitkomst, laat ons niet op vakantie gaan en genieten van onze camper, dat is toch wat we heel graag willen.
één en ander is al open en ben ik mee aan het werk.
Vandaag een laagje glasvezelplamuur aangebracht en morgen de boel in de primer.

Hopelijk van het weekend weer dichtmaken....

Afbeelding
Na het weghalen van het matras

Afbeelding
Beetje pulken

Afbeelding
Nog wat meer pulken

Afbeelding
Na een half dagje flinke arbeid.

Afbeelding
Laagje glasvezelplamuur er op.



So far so good..... Iemand goede ervaringen met een bedrijf wat goed afkitwerk levert? (daklijsten)
ellan vannin
Berichten: 1407
Lid geworden op: zo 09 feb 2014, 22:40
Locatie: Tongeren Belgie

Re: Mooie camper, goed gekeken toch lekkage



Bericht door ellan vannin »

Ik vraag me af of TS deze camper bij een bedrijf of particulier heeft gekocht ?
All4dogs
remkodevos
Berichten: 43
Lid geworden op: zo 25 jan 2015, 13:29
Locatie: Apeldoorn
Contacteer:

Re: Mooie camper, goed gekeken toch lekkage



Bericht door remkodevos »

@ellan

Bij een particulier
geelhoed
Berichten: 686
Lid geworden op: di 01 mei 2007, 18:36
Locatie: Amsterdam

Re: Mooie camper, goed gekeken toch lekkage



Bericht door geelhoed »

Een particulier hoort net als een bedrijf te vermelden wat de gebreken zijn.
Jammer dat je al bent begonnen met slopen...dat had je aan de verkopende partij moeten overlaten.
het ziet er niet fraai uit :(
Dave Nada
Berichten: 65
Lid geworden op: vr 22 nov 2013, 16:00

Re: Goed gekeken toch lekkage nu knutselen maar...



Bericht door Dave Nada »

Dat is inderdaad niet handig.
Volgens mij moet je de verkoper in gebreken stellen.
Daarna mag de verkoper het gebrek oplossen.
Danwel mee betalen in de kosten als hij ervoor kiest dat jij het oplost.
Nu doe je dit zelf al. Dus kan de verkoper deze keus van het zelf oplossen niet kiezen.

Groet,
Dave
ellan vannin
Berichten: 1407
Lid geworden op: zo 09 feb 2014, 22:40
Locatie: Tongeren Belgie

Re: Goed gekeken toch lekkage nu knutselen maar...



Bericht door ellan vannin »

Natuurlijk is dit sneu, maar wat als de verkopende partij zegt van niets te weten ? en misschien is dit ook echt wel zo. Wanneer het een bedrijf zou zijn geweest was het veel eenvoudiger. Ik hoop dat de beide partijen er gezamenlijk uitkomen.
All4dogs
Plaats reactie