Welke scooter hebben jullie mee met de camper?

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Plaats reactie
Q7audi
Berichten: 222
Lid geworden op: wo 09 okt 2013, 13:15

Re: Welke scooter hebben jullie mee met de camper?



Bericht door Q7audi »

Klopt Arli Want hij kan hem waarschijnlijk hele maal op de grond zetten.
En liert hem erop , en trekt hem van de grond af om hoog ,wel goed bedacht.
Is best wel natemaken ;;-)
En ja als je goed kijk zit hij door de bumper aan het chassie moet ook wel want het is een heel gewicht
Toedeledoki

Re: Welke scooter hebben jullie mee met de camper?



Bericht door Toedeledoki »

Zo'n quad met lier kan zichzelf met gemak omhoog trekken. Vraag me alleen af hoe het met de motorolie en de benzine gaat bij deze constructie.
heyhans
Berichten: 1291
Lid geworden op: vr 15 okt 2004, 22:03
Locatie: Leiden

Re: Welke scooter hebben jullie mee met de camper?



Bericht door heyhans »

bertt schreef:Om in Spanje met het verkeer mee te kunnen komen. Een Suzuki Burgmann 200. Past precies in de garage (160kg) zonder spiegels of scherm demonteren. Scooter is lekker laag, rap (130)en zuinig (1: 30-35) En alle Lidl spullen kunnen onder de zit.
Nou is dit een reclameblok of niet? :wink:
Afbeelding
Bert
Op advies van Bertt, ook een Suzuki Burgmann gekocht, staat op mijn motorlift, en ik moet zeggen, hij bevalt ons heel goed.

Groetjes, Hans :cheers:
Ik mag geen reclame maken voor mijn zoon, ik laat het dus aan anderen over.


http://www.haservice.nl Nu ook Airco service
Gebruikersavatar
bertt
Berichten: 8060
Lid geworden op: wo 28 mei 2003, 22:56
Locatie: Zaanstreek

Re: Welke scooter hebben jullie mee met de camper?



Bericht door bertt »

Hans,

Je bent nu de 2e die "op mijn advies" een Burgmann gekozen heeft. Bij de 3e mag ik een nieuwe bij Suzuki komen uitzoeken. :wink:

Bert
durisotti
Berichten: 5211
Lid geworden op: do 16 okt 2008, 1:07

Re: Welke scooter hebben jullie mee met de camper?



Bericht door durisotti »

Hier is er een in de aanbieding:

http://www.vandekuinder.nl/index.php?page=3112
Gebruikersavatar
csillag
Berichten: 155
Lid geworden op: wo 15 mei 2013, 19:41
Locatie: alsomocsolad hongarije

Re: Welke scooter hebben jullie mee met de camper?



Bericht door csillag »

Ik had een Kymco like 125 die ik veel te licht vond om 2 personen te vervoeren snelheid enz geen probleem maar de vering vond ik toch een beetje licht en oncomfortabel :thumbdown: voor langere ritjes ook niet
voordeel ging wel achter in de garage :thumbup:
Nu een Sym gts 250 cc achter op een geremd aanhangertje waar dus ook nog wat ander materiaal in kan en de camper dus nooit meer overladen is :wave: en af en toe kan er ook wel ééntje van de HD 's mee ipv de scooter
ton en evelien
Berichten: 434
Lid geworden op: do 18 aug 2011, 11:46

Re: Welke scooter hebben jullie mee met de camper?



Bericht door ton en evelien »

bertt schreef:Om in Spanje met het verkeer mee te kunnen komen. Een Suzuki Burgmann 200. Past precies in de garage (160kg) zonder spiegels of scherm demonteren. Scooter is lekker laag, rap (130)en zuinig (1: 30-35) En alle Lidl spullen kunnen onder de zit.
Nou is dit een reclameblok of niet? :wink:
Afbeelding
Bert
ben je dan niet te zwaar
Gebruikersavatar
bertt
Berichten: 8060
Lid geworden op: wo 28 mei 2003, 22:56
Locatie: Zaanstreek

Re: Welke scooter hebben jullie mee met de camper?



Bericht door bertt »

Je vind altijd dat je te zwaar bent :wink:
155kg ongeveer weegt ie. Mag technisch tot 3850, heb C rijbewijs en camper staat op 3500. Weegt leeg 3120
Je ziet ook absoluut niet aan de camper dat er gewicht in zit. Zwaarste ALKO chassis. Ik zal best in overtreding zijn (een beetje), maar het grote voordeel is dat je uiterlijk niets zie, dus "op zicht" word je niet van de weg gehaald om gewogen te worden.
Op de grote weg rijdt mijn vrouw (BE)ook wel eens een uurtje, die zegt ook dat je niets merk en dat ie heerlijk rijdt (dit heeft niets met de vraag te maken, maar is een toegift :wink: )

Bert
michell
Berichten: 12
Lid geworden op: do 07 feb 2008, 15:44
Locatie: Schoten

Re: Welke scooter hebben jullie mee met de camper?



Bericht door michell »

Had vroeger een vespa 50 cc op achterbumper hymer B587 maxichassis.
Echtgenote kan niet ver stappen dus middel om eens iets samen, op max 50km rond de camperstandplaats te bezoeken, zonder afhankelijk te zijn van het openbaar vervoer.
Reizen in bergachtig It, Spanje en Fr, leerden ons dat onze 50 cc tegen de grenzen van zijn "kunnen" stootte.
Nu een vespa 125cc in garage van Hymer B 578 maxichassis;
in de heuvels geen probleem meer.
In Belgie voor "ouderen" mag 125 cc met autorijbewijs B of hoger
Wat niet met een lach kan gezegd worden is de waarheid niet!
Een respectvol en humoristisch opgesteld bericht verblijdt de dagen die mij hier hopelijk nog talrijk moge resten, want:
a thing of beauty is a joy forever.
gold4ton
Berichten: 46
Lid geworden op: zo 25 okt 2009, 14:25
Locatie: venlo

Re: Welke scooter hebben jullie mee met de camper?



Bericht door gold4ton »

wij hebben een YAMAHA sýgnus 125 cc scooter met een gewicht van 125 kg. Ruim voldoende om met 2 volwassenen er op uit te trekken ook als we berg op gaan . De scooter staat in de garage en we hoeven de spiegels niet te demonteren (klappen ze weg ) Het gewicht is ook geen enkel probleem daar de achteras belasting binnen het technisch en max. toe laad bare blijft. Ook de vooras is onder het technisch en toe laad baar belasting Wij wegen voor en achteras voor vertrek en zouden 300kg meer mogen wegen LEKKER ONTSPANNEND groetjes (
michell schreef:Had vroeger een vespa 50 cc op achterbumper hymer B587 maxichassis.
Echtgenote kan niet ver stappen dus middel om eens iets samen, op max 50km rond de camperstandplaats te bezoeken, zonder afhankelijk te zijn van het openbaar vervoer.
Reizen in bergachtig It, Spanje en Fr, leerden ons dat onze 50 cc tegen de grenzen van zijn "kunnen" stootte.
Nu een vespa 125cc in garage van Hymer B 578 maxichassis;
in de heuvels geen probleem meer.
In Belgie voor "ouderen" mag 125 cc met autorijbewijs B of hoger
hymer B 514 SL gold edition
Gebruikersavatar
bertkuip
Berichten: 848
Lid geworden op: zo 20 jan 2008, 20:50
Locatie: Drenthe

Re: welke scooter hebben jullie mee met de camper



Bericht door bertkuip »

Martin schreef:Wij hebben een Honda 150 PSi achterop de motordrager. We hadden hiervoor een Honda Lead (100cc), maar die was te licht om met het verkeer mee te rijden. Met zijn tween ongeveer 65 a 70 km per uur. De Honda haalt vlot ruim 100 km per uur.
Wij hebben dezelfde, past prima in de garage zonder ruitje. De beide fietsen gaan er probleemloos naast. De keus viel bovendien op deze scooter door de goeie wegligging.
Veel camperplezier
Bert.

-----------
Hymer B 674 SL-2014-Fiat Ducato Multijet 180 Maxi 45-kW/pk 130/177-Euro 5-leeg/TTM 3840/4500 kg (C-C1)-VB full air luchtvering-Zenec Z-E3715-Oyster Vision-Alde-190/175 vers/afvalwater-dieseltank 120-woonaccu 190 Ah-2 zonnepanelen-cabinebed+2 lengtebedden
Motorscooter Honda SH 150i-2017-Samsung Galaxy S7-Lenovo Yoga 2
---------------------------------
hennyone
Berichten: 635
Lid geworden op: di 04 mar 2008, 19:57
Locatie: Amstelveen
Contacteer:

Re: Welke scooter hebben jullie mee met de camper?



Bericht door hennyone »

lotte1 schreef:Welke scooter nemen jullie mee met de camper?via een scooterdrager achteraan,of een aanhangertje,of in de mobilhome indien mogelijk natuurlijk(buscamper met twee openslaande achterdeuren bv)
Ikzelf zou graag eentje meenemen waar je met zijn tweetjes op kunt zitten,snelheid niet belangrijk,moet wel een bergje boven opgeraken.
Ik vrees dat een 50cc dan niet meer zal voldoen,en zal moeten kiezen voor een 125cc.
Dan zit ik dan weer met het probleem dat mijn vrouw ermee niet mag rijden,ze heeft géén motorrijbewijs.
Ik hoor het graag waarvoor jullie hebben gekozen.
Mvg Patrick

wij nemen al 20 jaar scooters mee 2 stuks of peugeot , piaggio 50cc 2 tact. neem geen 4 tact ik weet ze zijn stiller goedkoper in gebruik minder herrie. maar in de bergen komen ze te kort geloof me.
koop een 50 cc door een kleine aanpassing zonder veel extra kosten loopt hij 70 maar belangrijker hij gaat de berg op. ik doe alpe huez, callibier, col dl,ozard e.d. met deze scooters, een 4 tact kan dit vergeten. voor een 2 zitter adviseer ik je wel een grote te nemen voor je buddyseat succes
henny :cheers:
HAVE A NICE DAY
Opgezegd
Berichten: 7685
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 16:33

Re: Welke scooter hebben jullie mee met de camper?



Bericht door Opgezegd »

bertt schreef:Je vind altijd dat je te zwaar bent :wink:
155kg ongeveer weegt ie. Mag technisch tot 3850, heb C rijbewijs en camper staat op 3500.
Bert, bij controle helpt het C rijbewijs niet. Maar mooi dat je het hebt.
kees & corona
Berichten: 997
Lid geworden op: ma 13 sep 2004, 13:26
Locatie: Regio Alkmaar

Re: Welke scooter hebben jullie mee met de camper?



Bericht door kees & corona »

hennyone schreef:

wij nemen al 20 jaar scooters mee 2 stuks of peugeot , piaggio 50cc 2 tact. neem geen 4 tact ik weet ze zijn stiller goedkoper in gebruik minder herrie. maar in de bergen komen ze te kort geloof me.
koop een 50 cc door een kleine aanpassing zonder veel extra kosten loopt hij 70 maar belangrijker hij gaat de berg op. ik doe alpe huez, callibier, col dl,ozard e.d. met deze scooters, een 4 tact kan dit vergeten. voor een 2 zitter adviseer ik je wel een grote te nemen voor je buddyseat succes
henny :cheers:
Henny,
Dat is dan jou ervaring maar het is maar net hoe snel en hoeveel haast je hebt.
Wij hebben een 4takt zip en die brengt ons overal inclusief de bergen waarvan sommige stukjes met 18%.
Met een kleine aanpassing loopt dat ding ook 65km.
Het gaat dus duidelijk om je eigen beleving.

Groeten,
Kees
Perfect Days.
Don't cry because they are gone,
but laugh because they were there.
Plaats reactie