Wintersportervaring met de integraal camper tot -18 graden

Met de camper naar de sneeuw!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
mMario
Berichten: 826
Lid geworden op: zo 20 nov 2011, 18:30
Locatie: Hoogkarspel

Wintersportervaring met de integraal camper tot -18 graden



Bericht door mMario »

Afgelopen twee weken voor het eerst metde camper in de Oostenrijkse sneeuw doorgebracht. 1eweek tot -18 gr.C en 2e week 2 x 20 cm neu schnee. Wat me opviel in de camper is de koude tocht die door je camper zweeft. We hadden ervaring met de eriba troll touring (10 jr.) en daar heb je de truma 3002 kachel die prettige stralings warmte afgeeft met nog extra ringverwarming. In de camper hebben we de truma 3402 die alleen de ringverwarming met instelbare uitblaasmondjes heeft. De truma werkt goed 1e en 2e trap hoor je goed schakelen en ventilator toerental oplopen en afnemen. We hebben in deze twee weken 4 x 11 kg gas verbruikt, wat wel normaal is alsik alle verhalen op het forum lees. Wehadden een voorruit isolatie afdekking en binnen afdekking bij de zijruiten voor s'nachts aangebracht.
De koudetocht komt het meest uit de voorzijde bij de pendalen stuurkolom etc vandaan heb ik vast gesteld. autokachel deel bed. had ik niet vergeten op intern te zetten. Het dubb. bodemdeel wordt goed verwarmd en ik heb wat geexperimenteerd met de uitblaasmondstanden om max. warmte in het leef gedeelte te hebben. We hadden een wintertentje er aan wat heel goed bevallen is.
Een gordijn achter de voorstoelen wat 10 cm te kort uitgevallen was heeft heeft de koude tocht ook nadelig beinvloed, verbeter puntje voor volgende keer. De koude tocht ervaar je natuurlijk het meest als je stil zit en tv kijkt of boek leest met je beentjes lang uit op de bank.
De sneeuw en ski omstandigheden waren perfect, alleen zon hebben we spijtig genoeg weinig gezien in Tirol - Waidring.
Ben Wel benieuwd naar winter ervaringen van andere camperaars.
Marius
Gebruikersavatar
Mickel Moen
Berichten: 5262
Lid geworden op: za 16 mei 2009, 20:40
Locatie: Súdwest Fryslân
Contacteer:

Re: Wintersportervaring met de integraal camper tot -18 grad



Bericht door Mickel Moen »

ik heb er geen ervaring mee, maar deze tip stond onlangs in een ander draadje:

Afbeelding

http://www.kantop-isomatten.de/dokument ... atalog.pdf
Groetnis, Geert
.Afbeelding mickelmoen.nl
Tec
Berichten: 1214
Lid geworden op: zo 01 okt 2006, 13:56
Locatie: Groningen

Re: Wintersportervaring met de integraal camper tot -18 grad



Bericht door Tec »

Ik heb een half integraal die misschien nog wel kouder is.
Daarvoor gebruik ik een groot, dubbel genaaid, dik velours gordijn.
Die leg ik vanaf het dashboard, over het stuur heen, naar beneden tot onder de stoelen. Links en recht bij de deuren zet ik het vast met een paar klemmen. ( die de markt kooplij gebruiken om het doek op de kraam te houden)
Geen merkbare tocht meer en scheelt aanmerkelijk in de stook kosten.
Inspraak zonder inzicht leidt tot uitspraken zonder uitzicht
mama
Berichten: 1851
Lid geworden op: za 28 mei 2011, 20:06

Re: Wintersportervaring met de integraal camper tot -18 grad



Bericht door mama »

Mickel Moen schreef:ik heb er geen ervaring mee, maar deze tip stond onlangs in een ander draadje:

Afbeelding

http://www.kantop-isomatten.de/dokument ... atalog.pdf
Wij hebben dergelijke isolatie ook aangebracht bestuurderszijde en bijrijderszijde .
En ja dat geeft al een flinke verbetering .
Wat nog echt verbetering geeft , is een mousse in een zak steken (samendrukbaar) , en die in de opening van de deuropstap-deurbak te steken .(deur open , zak met mousse , deur dichtdoen)
Als nadeel , je moet instappen en uitstappen via de camperdeur .
Jvdberg

Re: Wintersportervaring met de integraal camper tot -18 grad



Bericht door Jvdberg »

Idd de deuren van de auto zijn echte kou brengers.
Zelf ga ik die van mij nog een keer goed isoleren.
Gebruikersavatar
Jan Pieter
Berichten: 315
Lid geworden op: do 08 dec 2005, 22:34
Locatie: Renkum

Wintersportervaring met de integraal camper tot -18 graden



Bericht door Jan Pieter »

Wij zijn twee weken geleden in Oostenrijk geweest was ook koud, wij hebben ook de isolatie van kantop maar nemen ook verschillende fleece dekens mee. We hebben er drie grote gasflessen op gemaakt in een week. Was allemaal goed te doen
Opgezegd
Berichten: 7685
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 16:33

Re: Wintersportervaring met de integraal camper tot -18 grad



Bericht door Opgezegd »

Onze vorige camper, een FFB 580L was volledig geissoleerd, ook bij de pedalen. Heb er min 22 mee gehad zonder tocht of problemen. Een goede isolatie helpt dus. Afbeelding
Lommelaar
Berichten: 462
Lid geworden op: vr 06 jan 2006, 15:55
Locatie: Lommel

Re: Wintersportervaring met de integraal camper tot -18 grad



Bericht door Lommelaar »

ik vind het erg dat een camper zoveel geld kost, en zo weinig kwaliteit er voor terug krijgt,de nieuwe fiat model is inderdaad s'winters een diepvries,zeker de semi-integralen
groetjes

lommelaar
Plaats reactie