Nieuw hier? Stel je even voor!

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
B1gcheese
Berichten: 3264
Lid geworden op: zo 22 jan 2012, 10:06
Locatie: Beverwijk
Contacteer:

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door B1gcheese »

Welkom! En het is geen verplichting om hier eerst wat te posten hoor, vrijheid blijheid.
Stalling is schaars, ik stal al 11 jaar de camper in Zaandam maar ik denk dat die wel redelijk vol is.
Gr, John.

Vaak onderweg met onze Knaus Sky i700LEG - Fiat Ducato MultiJet 3.0 - 180 pk - Maxi 40 chassis - 2013
Reisinspiratie en camperweetjes op www.camperts.nl.
Knaus eigenaar? Wordt lid van de Facebook groep Knaus Camper Liefhebbers met al meer dan 1400 leden!
Gebruikersavatar
23Fredastaire
Berichten: 6
Lid geworden op: za 03 jun 2023, 19:47

Hallo wij hebben de GVR 4x4



Bericht door 23Fredastaire »

De reis is begonnen, op naar voorbij
Bijlagen
IMG-20230816-WA0036.jpg
Noorwegen
IMG-20230816-WA0036.jpg (134.92 KiB) 1222 keer bekeken
Gebruikersavatar
jaap van duijn
Berichten: 2160
Lid geworden op: di 14 mei 2019, 12:35
Locatie: KATWIJK ZH

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door jaap van duijn »

@23Fredastaire,

Daar hebben we in augustus mooi een nacht gestaan en goed geslapen, ondank het "geruis" van de watervallen.
Reeds om 21.30 uur was alles stil met zelden een auto

Mooi stuk om te gaan grtn Jaap van Duijn.
Een Weinsberg Carasuite 650MF nieuw mei 2019
Dit met E&P level systeem, Thule luifel, Truma airconditioning (onder het bed gemonteerd), Truma 6E boiler/verwarming, 2x zonnepanelen 180WP, 100AH Li4pod HH accu en nog veel meer gadgets.
Gebruikersavatar
danieboog
Berichten: 69
Lid geworden op: wo 27 dec 2023, 8:28

Even voorstellen.....



Bericht door danieboog »

Mijn naam is Danie en ik ben samen met mijn vrouw begonnen aan een camperproject.
In het voorjaar van 2023 eerst een camper gehuurd om eens te testen hoe het ons zou bevallen.

In september 2023 hebben we een Peugeot Boxer L3H2 uit 2018 gekocht die we gaan ombouwen tot camper. We wonen in Papendrecht en de bus staat voor ons huis op de oprit. Bedoeling is dat we vrijwel alle klussen zelf gaan uitvoeren.
bus.png
bus.png (268.67 KiB) 1005 keer bekeken
Inmiddels uitgevoerd:
- Zijramen
- Achterramen
- Dakluik
- Zonnepaneel op dak
- Vloer en wandisolatie
- Dinette + gordelbok
- Draaistoelen
- Vast breedte-bed achterin
- Elektra bekabeling
- Schuifdeurrail bescherming

Komende maanden werken we lekker door en zal ik hier en daar op het forum vast eens een vraag stellen :-) Bij voorbaat dank voor tips en suggesties!
design.png
design.png (137.76 KiB) 1005 keer bekeken
Buscamper Peugeot Boxer L3H2 uit 2018
Zelfbouw gestart oktober 2023
Eerst bouwen - dan reizen :-)

Even voorstellen.....
Highlights van onze camperombouw
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51325
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door Kroppie »

succes!!!
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Gebruikersavatar
cor heku
Berichten: 872
Lid geworden op: di 12 jun 2018, 16:53
Locatie: Best

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door cor heku »

Helemaal niet nieuw, maar het wordt tijd om me voor te stellen, vroeger vergeten en niet aan gedacht.
Om het (luc) te behagen voor de rubriek toch maar even alles compleet te maken.
Aan deze kant, cor. Met een HEKU, 2,5TDI fiat, En dat wagentje doet het na al die jaren behoorlijk.
14 jaar straatmaker en daarna Spoorwegen, waarvan( na tal van functies met goed resultaat) 25( jaar als monteur en draaier(KWB)(Dat is treinwielen proberen weer oke te krijgen) ,nu met pensioen.
Ook reparatie aan treinen en storingzoeken was deel aan de functie.
Al enkele jaren op dit forum en krijg er zelfs kennis bij.
Je kan wel alles eten maar niet alles weten.
Geweldig dat je kennis kunt delen/ opdoen, en hulp of advies kan geven via dit medium.
Onderweg heb ik meermaals al camperaars kunnen helpen wat een warm gevoel geeft.
DANK U voor dit forum.
cor
Gebruikersavatar
Dafluc
Moderator
Berichten: 80426
Lid geworden op: zo 27 nov 2005, 23:00
Locatie: Maastricht

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door Dafluc »

Mooi Cor 8-)
Afbeelding
poolvillasolar
Berichten: 2
Lid geworden op: ma 01 jan 2024, 14:31

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door poolvillasolar »

Hoi Hoi,

Welkom in 2024, dat het een mooi en gezond jaar voor iedereen mag worden.

Ik wil mij ff voorstellen.
Woon in Nederland met Spaanse Roots.
In Spanje heb ik sinds 2022 aan de Costa Blanca een camperparking voor 4 campers.
Met de gemeente ben ik in onderhandeling om deze uit te mogen breiden naar 15 tot 20 campers.

Mag ik direct een technische vraag stellen.
Hoe is de ervaring van het staan op kunstgras met een zandondergrond?

Met vriendelijke groet,
Poolvillasolar
Gebruikersavatar
Aloys
Site Admin
Berichten: 19182
Lid geworden op: zo 11 mei 2003, 19:02
Locatie: Kampen
Contacteer:

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door Aloys »

Welkom!
Liever geen vragen in het voorstel-topic, open dan even een nieuw topicje onder bijv. Algemeen.
Beheerder www.camperforum.nl
Een overzicht van onze reisverhalen.
Ludens
Berichten: 1
Lid geworden op: wo 03 jan 2024, 16:32

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door Ludens »

Hallo allemaal!

Ik heb me zojuist aangemeld op dit forum. Normaal gaan we met een (kleine) caravan op vakantie maar dit jaar wilden we naar Noorwegen en hebben we besloten om dat met een camper te doen. We huren 3 weken een Sunlight T69LC.

Ik hoop op dit forum veel kennis en informatie te vinden die ons helpen om er een onvergetelijk avontuur van te maken. En als het een beetje meezit kan ik ook informatie delen om anderen verder te helpen.

plaatje camper.gif
plaatje camper.gif (86.86 KiB) 643 keer bekeken
TeamYoda
Berichten: 1
Lid geworden op: za 06 jan 2024, 14:53

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door TeamYoda »

Hallo allemaal! Omdat wij dit jaar voor het eerst met een camper op pad willen, 'lurk' ik al een poosje mee op dit forum. Vandaag toch maar geregistreerd. Wij zijn Jos en Femke, resp. 63 en 43 jaar oud en vanaf 2011 samen. We hebben een hond, Duitse Staande Langhaar, die altijd met ons mee gaat op vakantie. We hebben al lang de wens om een rondreis door Scandinavië te maken met een camper. Maar om eerst maar eens te zien hoe het voor ons (en ook onze hond) is, hebben we half april een week vakantie gepland. We willen dan een camper huren en richting Denemarken gaan. Omdat dit niet zo ver weg is, en toch een prachtige bestemming lijkt. We zijn tot nu toe vooral veel in Duitsland op vakantie geweest, altijd met eigen auto, en hadden dan vaak een vakantiewoning gehuurd van waaruit we daguitstapjes maken. Veel wandelen met de hond en ook steden bezoeken vinden we fijn. We zijn geen stilzitters en komen vaak tijd tekort tijdens vakanties.

Bij ons in de buurt zit een verhuurbedrijf waar we binnenkort eens willen afspreken om te zien wat bij ons past. Verder lezen we zoveel mogelijk in (als je "beginner" intikt in de zoekfunctie op dit forum ben je al een paar avonden zoet en en stuk wijzer geworden :thumbup: ).
We hebben niet echt kampeerervaring. Als kind ging ik (Femke) in de zomer met de caravan naar Frankrijk. Wat ik me ervan herinner is dat mijn moeder tijdens elke stop, al was het maar bij een tankstation, gestresst de auto uit vloog om "iets" met de koelkast te doen. Ik vermoed de stekker eruit te trekken omvat die anders de accu leeg trok? Maar goed, we hebben het dan ook over 35 jaar geleden. Jos is ook ongeveer zo lang geleden wel eens met een camper op wintersport geweest. Maar tot zover onze 'ervaring' dus we hopen hier de nodige nuttige info op te doen.
Gebruikersavatar
Peter LMC
Berichten: 10208
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 20:51
Locatie: Parel van de kempen
Contacteer:

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door Peter LMC »

Welkom op het forum.
Lees je in en maak plannen.
Heb je vragen open een topic en stel ze zonder schroom. :wink:
Hans Petra
Berichten: 2
Lid geworden op: ma 08 jan 2024, 21:11

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door Hans Petra »

Hoi allemaal wij zijn Hans en Petra 60 jaar en zijn nieuw op dit forum. Wij hebben al 10 jaar een camper knaus sun ti 650. Voor die tijd een eigen bedrijf gehad dus niet zoveel tijd voor het reizen was her helaas niet. Inmiddels bedrijf verkocht dus meer tijd voor te reizen gr hans
Gebruikersavatar
B1gcheese
Berichten: 3264
Lid geworden op: zo 22 jan 2012, 10:06
Locatie: Beverwijk
Contacteer:

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door B1gcheese »

Welkom allemaal!
Gr, John.

Vaak onderweg met onze Knaus Sky i700LEG - Fiat Ducato MultiJet 3.0 - 180 pk - Maxi 40 chassis - 2013
Reisinspiratie en camperweetjes op www.camperts.nl.
Knaus eigenaar? Wordt lid van de Facebook groep Knaus Camper Liefhebbers met al meer dan 1400 leden!
Plaats reactie