Nieuw hier? Stel je even voor!

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Dinant
Berichten: 1
Lid geworden op: vr 23 feb 2024, 13:50

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door Dinant »

Dag, ik ben nieuw heb een oude fiat ducato 1999 gekocht.
Wil er met de kinderen (6)stuks mee naar Portugal.
Nou wil het geval dat hij te breed is en niet onder het garage dak past. Weet iemand een camper die smaller is ongeveer 2.15 of minder, waar wel 7 slaapplaatsen in zitten (liggen). Mag je trouwens wel met iedereen reizen er zijn 6 gordels.
Jim Harte
Berichten: 1
Lid geworden op: do 22 feb 2024, 15:32

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door Jim Harte »

Hallo Allemaal,

Ditta en Jim zijn wij en komen uit Utrecht. We zoeken jullie om advies en antwoorden op vele vragen.

Wij zijn opzoek naar een goede betaalbare buscamper diesel met airco en een gunstige kilometerstand. Aan het begin van deze zomer willen wij gaan rondreizen. Hoe? Met een camper. Waarnaar toe gaan we? Ons plan is naar Zuid-afrika te reizen en aan te komen eind 2024.

We zijn ervaren in andere culturen, maar niet opweg met een camper.

Kunnen jullie ons adviseren in?
  • Aanschaf soort Bus Camper?
    Hoe te verzekeren?
    Hoe en welke manieren kan je wonen in je Camper en meer dan een jaar opweg zijn?
    Hoe werkt het met een briefadres (ooit eens gelezen)?
We horen graag van jullie allemaal!! :-B
Gebruikersavatar
DucatoDolf
Berichten: 2212
Lid geworden op: di 09 jun 2020, 22:50
Locatie: Rotterdam

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door DucatoDolf »

Welkom allebei op het forum!

Jullie stellen meteen een hoop vragen. Mooi, daar is een forum ook voor. Echter, is dit het voorstel topic waarin we eigenlijk niet ingaan op uitgebreide vragen. Maak daarvoor een nieuw topic aan. Gebruik ook eens de zoekfunctie. Over briefadressen is genoeg geschreven bijvoorbeeld. Tip: maak je vragen concreet en geef genoeg achtergrond informatie. Een betaalbare buscamper is een erg breed begrip. Wat is je budget en waar moet de indeling aan voldoen bijvoorbeeld?

Veel plezier hier op het tofste forum!
Gebruikersavatar
RobbertSunlight
Berichten: 17
Lid geworden op: za 24 feb 2024, 17:00

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door RobbertSunlight »

Goedemorgen! Wij ook nieuw hier. Na 3 jaar huren (1 x Challenger, 2 x een Chausson) sinds kort (na levertijd van 17 mnd...) in bezit van eigen camper, een 2024 Sunlight T68 Adventure Edition white met 2.2 140 pk Fiat Ducato en 9-traps (ZF) automaat. De eerste trip(je) er inmiddels mee gemaakt. Een hele stap voorwaarts t.o.v. de Chausson :thumbup:

5884DB83-DFB7-4A67-A2CC-5870007C8687_1_105_c.jpeg
5884DB83-DFB7-4A67-A2CC-5870007C8687_1_105_c.jpeg (385.83 KiB) 875 keer bekeken
Robbert - 2024 Sunlight T68 Adventure Edition White 9-traps automaat
ursi31
Berichten: 1
Lid geworden op: vr 01 mar 2024, 11:56

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door ursi31 »

Hallo
ik ben nieuw op deze site. Ik ben een 54 jarige vrouw, die van haar hobby haar werk heeft gemaakt. Naaien!
Dus is je camper, boot of caravan toe aan nieuwe kussens, of heb je tuinkussens die aan iets nieuws toe zijn. Stuur mij dan even een persoonlijk bericht.
Graag ook met foto s van wat je vervangen wilt hebben. Het is moeilijk om zomaar een prijs te roepen, dit is echt ook allemaal afhankelijk van of je zelf de stof en accessoires aanlevert, rits of klittenband wilt en ga zo maar door.
groetjes, Ursula
Gebruikersavatar
Dafluc
Moderator
Berichten: 80427
Lid geworden op: zo 27 nov 2005, 23:00
Locatie: Maastricht

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door Dafluc »

Welkom Robbert en Ursula. Ursula je hebt een pb.
Afbeelding
Bpierey
Berichten: 24
Lid geworden op: zo 03 mar 2024, 23:40

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door Bpierey »

Hallo,

Ben nieuw hier, hoop dat dit goed gaat.
Wil me even voorstellen. Ben 53 jaar oud, ja idd. Dat gaat vanzelf lol.
Kom uit het zuiden van het land.

Ik ben op zoek naar een Camper. Alle aanbevelingen zijn welkom, heb al veel gezocht op marktplaats en sites, maar toch lastig een betrouwbare verkoper te vinden. Tips zijn welkom. Of uit Duitsland halen?

Ik houd van techniek en kan wel zelf klussen.ben dus ook zeker wel van de accesoires.
Budget weet ik nog niet precies, ligt aan de camper. Wilde vroeger altijd een Winnebago haha. Maar al snel vergeten, te duur en komt er nergens mee, veel te groot. Zoek nu iets van 7-8 meter. Liefst automaat.

Oh en ik heb sinds 2006 een (snelle) boot (10 m) dus ik weet wel al eea van camperen zeg maar. Ben dus newbie op campers, maar niet in de techniek (koelkast, pompen, accus, toilet, douche, etc,etc).

Verder houd ik van autos, 3D print, modelbouw , muziek en cruisen.
bartvdl
Berichten: 1
Lid geworden op: di 05 mar 2024, 19:58

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door bartvdl »

Ik ben Bart, sinds dit weekend eigenaar van een Ford/Elnagh camper in unieke kleurstelling.
camper.jpg
camper.jpg (160.9 KiB) 527 keer bekeken
camper2.jpg
camper2.jpg (128.36 KiB) 527 keer bekeken

De zoektocht naar een camper was leerzaam. We hebben eerst vrij spontaan een fiat chausson uit 2001 gekocht, deze had 4 zitplaatsen op kenteken, ik dacht ik er wel 5 van zou kunnen maken. Los van gordels o.i.d. bijmaken, ging het eigenlijk al snel mis op gewicht. Dat ding zat al over de 3100kg rijklaar. RDW telt dan 75 kg per persoon = 375kg, en dan nog eens 10kg per meter lengte van de camper = 70kg. Dus dat ging hem niet worden. Ook met onze werkelijke gewichten en hond, bleef er maar weinig ruimte over voor kleding en kampeer spullen. De Fiat hebben we gelukkig goed kunnen verkopen aan een gezien met 2 kinderen.

De indeling van deze camper was wel goed (alkoof, dubbele treinzit, enkele treinzit en stapelbed) in het vervolg gingen we wel beter op de gewichten letten, en niet meer denken dat we wel iets kunnen laten bij keuren (of gordel plaatsen bijbouwen). Daarnaast waren we ook echt opzoek naar volwaardige zitplaatsen, met gordel en hoofdsteun.

Geleerd dat Ford vaak een gunstig gewicht heeft, we zaten vooral te kijken naar een Rimor, die hebben de juiste indeling en ook een gunstig gewicht. Budget was €20.000, dat is inclusief buffer voor reparatie en/of upgrades. Uiteindelijk dus deze mooie grijze ford op de kop getikt voor €14.000,-. Een van de vorige eigenaren was auto spuiter en hij heeft hem grijs gespoten.
Tijdens de aankoop zijn we rond gegaan meet een vochtmeter, en toen al gemeten dat er op 2 plaatsen problemen waren. De oorzaak was ook snel duidelijk, dus ik durfde het wel aan.
Er zit een lekkage in de achterkant, de strip bij de overgang van dak naar achter paneel is door de fietsendrager los getrokken. de tweede zit rondom het de garage luik, daar lijkt weinig/geen/verkeerde kit te zijn gebruikt, en het hout rondom is daar wel echt vergaan. Gelukkig zit dit allemaal tot maximaal 10 cm van het luik, en zit het niet echt in het zicht.

Het plan is nu om de eerste lekkage te gaan verhelpen, dan een weekend te gaan gebruiken in NL of de Ardennen en daarna vocht problemen bij de garage aan te pakken. Als daarna de APK vernieuwd is en er is niks tegen gevallen, komen er 1 of 2 zonnepanelen op en ga ik de elektra aanpakken (ik denk aan het inbouwen van een Ective SSI van 1500 of 2000watt, om ook basis voorzieningen te hebben zonder walstroom).

Maar eerst vocht aanpakken en zien wat er nog meer aandacht nodig heeft. Ik ben dan ook begonnen met het weghalen van de meest rotte delen, zodat het vocht eruit kan. Het mag duidelijk zijn dat ik het forum nodig heb om wat zaken na te lezen en eventueel wat vragen te stellen.
De bijlage vocht.jpg is niet meer beschikbaar
Bijlagen
vocht.jpg
deze staat gedraaid
vocht.jpg (151.63 KiB) 527 keer bekeken
BoredSleepyChemist
Berichten: 9
Lid geworden op: ma 04 mar 2024, 22:22

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door BoredSleepyChemist »

Waar zijn mijn manieren, ik heb gewoon al een thread aangemaakt zonder me even voor te stellen...

Ik ben Jonas, 27 jaar, en kom uit België (boeh! :-B ).
Met mijn vriendin heb ik het idee om een half jaar lang Europa te doorkruisen en hoe kan je dat beter dan met een camper!
Sinds we beide verstokte boarders zijn (surfen, snowboarden,...) zoeken we een leuke camper die alle weercondities aankunnen.
Ik heb me hier aangemeld in de hoop voldoende informatie op te scharrelen zodat ik de perfecte camper vind die bij me past (zonder daarbij mezelf op te lichten door een te dure aan te schaffen, bedankt aan iedereen die me daarvoor al gewaarschuwd heeft!).
Ik heb al veel plezier gehad in het bekijken van al jullie toffe campers, dus laat de fotos en de verhalen maar komen :-B

Groetjes

Jonas
Gebruikersavatar
Dafluc
Moderator
Berichten: 80427
Lid geworden op: zo 27 nov 2005, 23:00
Locatie: Maastricht

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door Dafluc »

Welkom allemaal!
Afbeelding
Ron en Fransje
Berichten: 1
Lid geworden op: zo 10 mar 2024, 14:40

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door Ron en Fransje »

Wij zijn francien en Ron lid geworden om onze gedachten eens te spuien en ervaringen te vergaren !
Willen Amerika / Canada ontdekken met een motorhome.
Eerste gedachte was hier kopen en laten verschepen, insteek is voor meerdere jaren
Wellicht in Amerika kopen verstandiger ?
Komen wij nog barrières tegen op onze weg ?
Is er iemand die ervaringen wil delen :angel:
Gebruikersavatar
Peter LMC
Berichten: 10209
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 20:51
Locatie: Parel van de kempen
Contacteer:

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door Peter LMC »

Welkom op dit forum.
Dit is het voorstel topic.
Als je vragen hebt maak dan even een nieuw topic aan. :D
Jelle
Berichten: 592
Lid geworden op: za 24 apr 2010, 16:30
Locatie: Weer terug in stad Groningen, hopelijk binnen kort naar het buitenland, als alles mee zit.

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door Jelle »

De leden blijven maar binnen stromen, hartelijk welkom allemaal, geniet met volle teugen van je camper, het is zo heerlijk vrij gevoel om op stap te geen met je huisje op vier wielen. :clap:

Jullie zijn op een fantastische forum terecht gekomen, waar je heel veel aan kan hebben, het is een verreiking in je leven. :thumbup:
Vergeet niet om je camper bevindingen op het forum te zetten, dan leeft het nog veel meer.
Voordat je aan verbouwingen of aanschafen doet raadpleeg eerst het forum leg het voor aan de oud gedienden, mis kopen of spijtige verbouwingen zullen dan amper voorkomen.
Mvg, Jelle.
Ps, mocht ik iets kunnen verbeteren, schrijf mij gerust een PBtje,
de MOD's hebben het al druk genoeg, en willen ook genieten van het forum.
Ik wens verder iedereen veel genoegen op het fijne forum.
Cor1956
Berichten: 2
Lid geworden op: do 18 jan 2024, 11:50

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door Cor1956 »

Dag allemaal,

Ik lees al enige tijd mee op dit forum en zal mij nu voorstellen.
Mijn naam is Cor en ik woon in de omgeving van Rotterdam.
Na jaren kampeerervaring met tent, vouwwagen en caravan zijn mijn vrouw Pauline en ik sinds gisteren de trotse eigenaar van een mooie Carado T135 uit 2019. Wij moeten nu de omslag leren maken van kamperen naar camperen.
Tips, tricks en adviezen van ervaren camperaars zijn van harte welkom.
Achter de wolken schijnt de zon
Plaats reactie