nu weer mensen beroofd die sliepen in boot m.b.v.gas?!

Serieuze zaken die niet passen in de bovengenoemde categoriën.
Gebruikersavatar
Japie
Berichten: 1859
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 15:18
Locatie: Staphorst
Contacteer:

Re: nu weer mensen beroofd die sliepen in boot m.b.v.gas?!

Bericht door Japie »

Lieke schreef:Ik vraag me wel af of er al eens een camper met hond aan boord overvallen is mbv gas?
Raakt zo'n beest dan ook bedwelmd?


ps in geval van pilletje: die van ons lust geen cola, wel bier :mrgreen:

Die van ons was geen drank of gas nodig, hielp inbrekers zoeken.
Wie achter de kudde aan loopt, loopt altijd in de stront.
Wie in de voetstappen van een ander treed, kan nooit als eerste aankomen.
http://www.trigade.nl
Gebruikersavatar
Abe
Berichten: 6887
Lid geworden op: vr 16 mei 2003, 21:50
Locatie: Friesland

Re: nu weer mensen beroofd die sliepen in boot m.b.v.gas?!

Bericht door Abe »

Whoeee ha ha haha. Zonet even uitzending gemist gekeken. Ja hoor, dat is toch echt wel info waar we op zitten te wachten. :bang:

Voor degenen die het gemist hebben: http://www.groetenvanmax.nl/?waxtrapp=q ... nHUVaBHIbB
Groeten Abe
Afbeelding
Gebruikersavatar
Saviemeke
Berichten: 16782
Lid geworden op: di 27 dec 2005, 10:13
Locatie: Wieringermeer
Contacteer:

Re: nu weer mensen beroofd die sliepen in boot m.b.v.gas?!

Bericht door Saviemeke »

Al een poosje volg ik dit topic en ik sta soms versteld van de reacties.
Waar gaat het eigenlijk om, er worden mensen beroofd in een camper, boot of vrachtwagen. Deze beroving vindt meestal s’nachts plaats als de slachtoffers slapen.
De slachtoffers worden vaak de volgende morgen wakker met een leeggeroofd voertuig, voelen zich niet goed, hebben hoofdpijn en weet ik wat al niet meer.
Een mogelijkheid zou zijn dat ze met gas bedwelmd worden, want ze hebben s’nachts niets gemerkt, hoewel ik heb iemand gesproken die vertelde dat ze tijdens de beroving heeft gezien dat er iemand in de camper was, maar dat ze als verlamd in bed lag en niets kon doen. Waar ? Niet waar ? ik weet het niet. Feit is wel dat de camper leeg geroofd was en nu de camper verkocht hebben en niet meer op die parkeerplaatsen durven te staan.
“Deskundigen” beweren dat het onmogelijk is zoveel gas in een camper of vrachtauto te spuiten zodat de mensen die daarin slapen bedwelmd worden. Ook zou er nog nooit een proces verbaal opgemaakt zijn waarin staat dat de slachtoffers bedwelmd zijn door gas. De vraag is gesteld, waarom is het slachtoffer niet getest op aanwezigheid van sporen in zijn of haar bloed?
Ik weet het niet, misschien vindt de politie het wel te veel werk om met een slachtoffer naar een prikpost te gaan om daar het bloed te laten onderzoeken, misschien heeft de politie geen mogelijkheid om een bloedanalyse aan te vragen.
Er worden andere suggesties gedaan wat wel gebeurd zou kunnen zijn, een pilletje in het eten of drinken, wie zou dat dan moeten doen ? Medewerkers van een naburig restaurant? De slachtoffers zouden teveel gedronken hebben voordat ze gingen slapen waardoor ze niet wakker werden, zogenaamde comaslapers??

Feit is dat er berovingen plaatsvinden, waarbij de slachtoffers in het voertuig verblijven en niets merken of kunnen doen. Dit moet een oorzaak hebben, gas, pilletje, drank ? Ik weet het niet.
Renovatie van onze Hobby600

*******************************************************


Je moet zeilen op de wind van vandaag,
De wind van gisteren helpt je niet vooruit,
En je weet niet, of hij morgen komt
Gebruikersavatar
Japie
Berichten: 1859
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 15:18
Locatie: Staphorst
Contacteer:

Re: nu weer mensen beroofd die sliepen in boot m.b.v.gas?!

Bericht door Japie »

Wat jij stelt daar is geen twijfel over, berovingen vinden plaats, inbraken vinden plaats,
maar het is technisch onmogelijk om een gas te spuiten van buitenaf in de camper en dat daardoor de mensen bedwelmd raken en daar ging dit topic over.

Ze moeten eerst in de camper komen voor ze je kunnen bedwelmen, dus ipv het geld te besteden aan een gasalarm zou ik het besteden aan bv een goed slot.

Wat dat in het eten of drinken doen betreft: Ik weet van zeker 3 chauffeurs die in een bepaald restaurant / kroeg in Italië zeker wat toegediend hebben gekregen, al het andere is uitgesloten is gebleken uit onderzoek.

Het probleem is ook dat niemand precies weet wat er gebeurd is. Bij een bedwelming door een middel is geheugenverlies een veel voorkomend verschijnsel, wat net na en voor de bedwelming gebeurde is vaak weg.

Het verhaal van beroving en inbraak kun je niet bagataliseren, ook het verlamd toekijken is wel verklaarbaar, de impact op degene die het overkomen is niet gering (vaak), de vergassing van buitenaf is echter een heel ander verhaal.
Wie achter de kudde aan loopt, loopt altijd in de stront.
Wie in de voetstappen van een ander treed, kan nooit als eerste aankomen.
http://www.trigade.nl
Gebruikersavatar
hwendt
Berichten: 10495
Lid geworden op: do 27 nov 2003, 22:58
Locatie: Noord Holland

Re: nu weer mensen beroofd die sliepen in boot m.b.v.gas?!

Bericht door hwendt »

Het in een weerlose toestand brengen van een slachtoffer is een ernstig misdrijf. De politie zal dan ook de mogelijkheden van een oplossing allemaal benutten.
Echter dan zal het slachtoffer zich ook aan een paar regels moeten houden.
Je bent beroofd en je belt de politie. Hier en in het buitenland.
Lees de zaken hierboven maar na, ja ik ben beroofd in Belgie en heb later aangifte gedaan in Noordwijk.????
We hebben in onze boot geslapen en tja ik weet het niet ik was wel wat duizelig schreef de man van de boot en beweerde hij bij Max. Maar mijn vriend zegt dat het gas was.. Letterlijke tekst. Maar we hebben wel die zelfde dag de boot in Saint-Trope in het water galaten. :| ik bedoel "wilde de man geen tijd vrijmaken voor onderzoek "? Hoe komt dat krantenbericht dan in de krant te staan als het in het buitenland is gebeurd. kan alleen als je zelf de publiciteit zoekt, vervolgens het verhaal op TV..? Ik heb mijn bedenkingen over de integriteit van deze aangifte ( Als die er al is ?? )
Gelezen "beroving met gas " een 38 jarige vrouw is met traangas van haar tas beroofd ?? De berichtgeving spreekt wel over verdoofd met gas en zo gaat het verhaal de wereld in.
Ik zal niet beweren dat de politie geen fouten maakt. Ja ze maken te veel fouten voor een ieder die het horen wil. maar als er in de aapverhalen meerdere gasverdovingen worden aangehaald, dan zullen echt niet ALLE korpsen de fout maken dat er geen onderzoek plaats vindt. Gas is hetzelfde niveau als een vuurwapen en is derhalve een zeer ernstig misdrijf.
Als men met een proces verbaal aankomt waarin staat dat het slachtoffer volgens hem verdoofd is met gas dan staat die tekst letterlijk in dat verbaal. Immers het slachtoffer beweerd en de politie schrijft op en de rechter beslist.
Uiteindelijk zal bewijslast er voor moeten zorgdragen dat het gas is aangetoond en dat is nou net nog nooit gebeurd.

Samenvattend een slachtoffer beweerd en het staat in een pvb maar dat is nog lang geen waarheid alleen maar een verklaring. De valse aangiftes zijn meer redenene al eerder beschreven en hoeven hier niet meer aangehaald te worden.

De man die beweerde in zijn huis in Spanje berooft te zijn ( was het Spanje ? ) heb ik geen opmerkingen over. Is verder onduidelijk en de man komt verder ook eerlijk over.
Mogelijk toen de daders al binnen waren verdoof met een verdovingsmiddel dat met een doekje op de neus is gedrukt. Als je met 3 man zo een overval pleegt kun je beide slachtoffers gelijk bedwelmen.

Het is mooi geweest en ik laat het hier maar bij.
Het onderwerp gaf mij eerst irritaties omdat er weer is een leuterverhaal over gas naar voren kwam maar het idee dat iedereen hier kan roepen wat hij wil en andere onderwerpen verder niet meer met gas vervuild worden is een goed idee van de moduratoren.

Mijn dank

Nu ook nog een spotje met Generator ja of nee :lol3: :lol3: :lol3: :lol3: :lol3:
Laatst gewijzigd door hwendt op wo 22 jun 2011, 11:22, 3 keer totaal gewijzigd.
opa Jan
Berichten: 660
Lid geworden op: di 12 okt 2010, 16:23

Re: nu weer mensen beroofd die sliepen in boot m.b.v.gas?!

Bericht door opa Jan »

ja ik ben beroofd in Belgie en heb de volgende dag aangifte gedaan in Noordwijk.????
Lezen aub!!!!! Er staat nergens: "de volgende dag".
Gebruikersavatar
mariët
Berichten: 4536
Lid geworden op: ma 15 sep 2003, 16:56
Locatie: Zwolle

Re: nu weer mensen beroofd die sliepen in boot m.b.v.gas?!

Bericht door mariët »

Hoe kun je dan aantonen dat het een gasoverval is geweest als je meer dan een dag later aangifte gaat doen en dan ook nog in een andere plaats, zelfs in een ander land? Dat wordt voor sporenonderzoek of toxicologisch onderzoek wel een lastige klus.

Heb je dan aangifte gedaan van vermissing/diefstal van goederen of van een vermeende gasoverval?

En zoals al eerder gevraagd: Is na dat proces-verbaal nog lichamelijk onderzoek of sporenonderzoek in de truck geweest, die inderdaad bevestigt dat er gas gebruikt is om je te bedwelmen? Of is alleen genoteerd wat je gezegd hebt en is daar verder niks mee gebeurd?
Ik denk dat Hugo zeker geïnteresseerd zal zijn in dit proces-verbaal en deze op kan vragen om deze eens te bekijken.... Ik (en vele met mij) ben (zijn) benieuwd.


En roep nu niet weer: 'Einde discussie' of dat je geen mening mag hebben hier want dit is een serieuze vraag.
Jan en Mariët

We zijn de trotse eigenaren van een Frankia Titan 840 GD. We zijn weer op pad. Heerlijk!
Gebruikersavatar
hwendt
Berichten: 10495
Lid geworden op: do 27 nov 2003, 22:58
Locatie: Noord Holland

Re: nu weer mensen beroofd die sliepen in boot m.b.v.gas?!

Bericht door hwendt »

Bij zo een ernstig misdrijf bel je ter plaaten de politie en werk je mee aan een onderzoek. Niet later in Noordwijk, immers dan is je bewijslast van gas er niet meer.
Tevens is een volledige narcose niet zo maar uit je lichaam maar jij bent gewoon doorgereden ?? Het is gewoon een onduidelijk verhaal dat je zelf hier naar voren trekt als bewijs van gas. Dat is dus totaal niet gelukt omdat je verhaal geen enkel aanwijzing geeft voor bedwelming met een weerloos maken middel. En of de aangifte pas na 6 uur werd gedaan of de volgende dag is alleen maar een woordjesverschil en veranderd het feit niet dat je gewoon verder bent gereden en niet ter plaatsen de politie hebt gewaarschuwd. Je bracht zelf het verhaal op het forum en ja ik kijk daar dan even cristisch naar en dat was nu eenmaal mijn werk. :shock:
opa Jan schreef:
ja ik ben beroofd in Belgie en heb de volgende dag aangifte gedaan in Noordwijk.????
Lezen aub!!!!! Er staat nergens: "de volgende dag".
Lieke
Berichten: 1710
Lid geworden op: di 20 mei 2003, 20:58
Locatie: West-Brabant
Contacteer:

Re: nu weer mensen beroofd die sliepen in boot m.b.v.gas?!

Bericht door Lieke »

opa Jan schreef:
ja ik ben beroofd in Belgie en heb de volgende dag aangifte gedaan in Noordwijk.????
Lezen aub!!!!! Er staat nergens: "de volgende dag".
Maar waarom doe je pas aangifte in Noordwijk en niet ter plaatse?

Wij zijn beroofd (ahum, er is met succes ingebroken in onze camper, is dat ook beroofd?) op de Aire de Capellen aan de E25 in Luxemburg en hebben in Capellen (L) aangifte gedaan en hebben dus ook een PB van de politite in Luxemburg.
Omdat er ook een rijbewijs bij de buit zat, hebben we terug in NL wederom aangifte gedaan (anders kan je geen nieuw exemplaar aanvragen) maar het was wel verplicht om een PB uit Capellen te overleggen.
En nee, er was bij ons geen sprake van gas.
Gewoon moe, even slapen, maar 's ochtends bleek het portier geforceerd.
Reis niet sneller dan je beschermengel kan vliegen
opa Jan
Berichten: 660
Lid geworden op: di 12 okt 2010, 16:23

Re: nu weer mensen beroofd die sliepen in boot m.b.v.gas?!

Bericht door opa Jan »

De aangifte, daar had ik op dat moment helemaal niet bij stilgestaan.
Dit was 's middags thuis op advies van mijn baas (ivm de te verhalen schade)
Ikzelf was meer bezig met mijn privespullen, zoals het blokkeren van mijn mobiel.
Maar nogmaals: Ik heb alles verzonnen!!
Er zijn meerdere mensen die dingen meegemaakt hebben en vergeten ter plaatste aangifte te doen.
jaja, ik ben me daar toch een fantast zeg :evil:
Lieke
Berichten: 1710
Lid geworden op: di 20 mei 2003, 20:58
Locatie: West-Brabant
Contacteer:

Re: nu weer mensen beroofd die sliepen in boot m.b.v.gas?!

Bericht door Lieke »

Ik vraag me af: hebben jullie wel eens de slaapcyclus bestudeerd?
Dat hebben die boeven namelijk wel gedaan!

Slaapcyclus
Sterk vereenvoudigd kan je zeggen dat de nacht opgedeeld kan worden in 5 slaapcycli van elk 90 tot 120 minuten. Deze cycli hebben allemaal dezelfde opbouw en volgen elkaar gedurende de nacht op.

Eén cyclus bestaat uit 5 fasen. Deze fasen worden onderscheiden door de mate van hersenactiviteit en oogbeweging (Eye Movement).
Bij fase 1 t/m 4 is de oogbeweging langzaam. Deze fasen heten dan ook Non Rapid Eye Movement (NREM). Alleen in de laatste fase is er snelle oogbeweging, Rapid Eye Movement, vandaar de naam remslaap.De fasen 1 en 2 worden wel de lichte slaap genoemd.

Fase 1 (NREM1)
Dit is de overgangsfase tussen waken en slapen. De oogbeweging wordt langzaam. Je hebt moeite je ogen open te houden en valt uiteindelijk in slaap. De hersenactiviteit neemt langzaam af. Deze periode duurt 1 tot 3 minuten. Dat is voor een nacht met 5 slaapcycli 2 tot 5% van de totale slaap.

Fase 2 (NREM2)
Dit is het begin van de echte slaap. Maar de slaap is nog licht. Je wordt niet meer van elk geluid wakker, maar als je wordt gewekt in deze fase heb je nog niet het gevoel diep geslapen te hebben.
Deze periode duurt ongeveer 42 tot 54 minuten. Dat is voor een nacht met 5 slaapcycli 45 tot 55% van de totale slaap.

De fasen 3 en 4 worden wel de diepe slaap genoemd.

Fase 3 (NREM3)
Dit is de overgangsfase naar de diepe slaap. Je ademhaling wordt helemaal regelmatig, je hartritme daalt, je spieren raken totaal ontspannen. Deze fase duurt 3 tot 8 minuten. Dat is voor een nacht met 5 slaapcycli 3 tot 8% van de totale slaap.

Fase 4 (NREM4)
Dit is de fase van de echte diepe slaap. Ademhaling en hartritme zijn op zijn laagst. Als je uit deze slaap gewekt wordt ben je gedesoriënteerd en heb je tijd nodig om je te realiseren waar je bent. Deze fase zorgt voor fysiek herstel. Deze fase duurt ongeveer 15 tot 18 minuten en maakt bij een nacht met 5 slaapcycli 15 tot 20% van de totale slaap uit.

Fase 5 wordt wel de droomslaap genoemd.

Fase 5 (REM slaap)
In deze fase zijn er snelle oogbewegingen en is er sprake van grote hersenactiviteit. De hersenen zijn actief met dromen, het verwerken van informatie en allerlei geheugenfuncties. Lichamelijk gebeurt er ook van alles; de spieren van armen en benen zijn totaal ontspannen en nagenoeg verlamd, de ademhaling en hartslag zijn onregelmatig en de bloeddruk stijgt. Tijdens de droomslaap vindt dus grote activiteit van lichaam en geest plaats. Deze fase kost dan ook energie.
De remslaap duurt ongeveer 18 tot 24 minuten. In een nacht met 5 slaapcycli beslaat de remslaap ongeveer 20 tot 25 % van de totale slaap.

Na elke remslaapfase ontwaak je doorgaans kort (vaak onbewust) en begint de hele slaapcyclus van lichte slaap naar diepe slaap naar droomslaap weer van vooraf aan.


Dus als je dan even oplet wanneer de lichten uitgaan, kan je als boef ongeveer berekenen wanneer je in kan breken.
Isse simpel......
Reis niet sneller dan je beschermengel kan vliegen
Lieke
Berichten: 1710
Lid geworden op: di 20 mei 2003, 20:58
Locatie: West-Brabant
Contacteer:

Re: nu weer mensen beroofd die sliepen in boot m.b.v.gas?!

Bericht door Lieke »

opa Jan schreef:De aangifte, daar had ik op dat moment helemaal niet bij stilgestaan.
Dit was 's middags thuis op advies van mijn baas (ivm de te verhalen schade)
Ikzelf was meer bezig met mijn privespullen, zoals het blokkeren van mijn mobiel.
OK dat geeft antwoord op mijn vraag. Neemt niet weg dat ik het dom vind.
opa Jan schreef:Maar nogmaals: Ik heb alles verzonnen!!
Er zijn meerdere mensen die dingen meegemaakt hebben en vergeten ter plaatste aangifte te doen.
jaja, ik ben me daar toch een fantast zeg :evil:
En ik vind het van die andere mensen ook dom. Ja het kost veel tijd, aangifte doen in het buitenland, heeft ons ook een dag van de vakantie gekost.
Dat je een fantast bent heeft, voor zover ik kan lezen, hier niemand beweerd, maar er werden wel vragen gesteld, die je vooralsnog ontweek.
Ik neem aan dat je , mocht het je nogmaals overkomen (wat ik je zeker niet toewens, want ik weet uit ervaring wat voor ellende het oplevert) wel meteen aangifte gaat doen.
Reis niet sneller dan je beschermengel kan vliegen
opa Jan
Berichten: 660
Lid geworden op: di 12 okt 2010, 16:23

Re: nu weer mensen beroofd die sliepen in boot m.b.v.gas?!

Bericht door opa Jan »

[
Ik neem aan dat je , mocht het je nogmaals overkomen (wat ik je zeker niet toewens, want ik weet uit ervaring wat voor ellende het oplevert) wel meteen aangifte gaat doen
dat zal ik zeker doen
Antje

Re: nu weer mensen beroofd die sliepen in boot m.b.v.gas?!

Bericht door Antje »

In de zorg leerde we dat ´pijn´ is wat de patient zegt dat het is, je hangt daar geen criteria aan om te bepalen hoe ernstig of hoe weinig het is.

Heb in deze ´gasperikelen´ een eigen beleving en een eigen mening maar val er anderen niet mee lastig .. :|
Gesloten