Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Zijspan
Berichten: 2602
Lid geworden op: za 07 sep 2019, 11:58
Locatie: Zeeuwse land, Alentejo Portugal

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door Zijspan »

Vandaag van de voet van de Pyreneeën tot aan Argenton Sur Crueze gereden over de route nationale, nu de wc leeg gemaakt, de water tank bij gevuld, de voorruit schoongemaakt, nu tijd voor een biertje.
Morgenochtend vroeg weer verder naar Nederland, daar mijn moeder gaan bezoeken die net opgenomen is in ziekenhuis.
Een mooie Hymer 614SL om ons leven mooier te maken.
Gebruikersavatar
Veebee
Berichten: 867
Lid geworden op: za 04 okt 2014, 23:47

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door Veebee »

Vandaag ?......... een fietslift laten plaatsen bij Biketrans in Harderwijk....
Het gaat niet om wat je doet ! , maar hoe je het doet !
Gebruikersavatar
hathi
Berichten: 13438
Lid geworden op: di 07 dec 2010, 14:53
Locatie: ASTEN

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door hathi »

VeeBee :thumbup: ,gemak dient de mens ,al kost het ook ,een gezonde rug,kun je met geld niet kopen :-B
Hans
Gebruikersavatar
Veebee
Berichten: 867
Lid geworden op: za 04 okt 2014, 23:47

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door Veebee »

Zoist...👍
Het gaat niet om wat je doet ! , maar hoe je het doet !
tomdejong
Berichten: 985
Lid geworden op: zo 17 aug 2014, 19:27
Locatie: Doetinchem

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door tomdejong »

Ikzelf niet heel veel maar Alex en Paul van Heliotroop in Maarheze hebben voor mij een liontron 150 ah accu geplaatst onder de voorstoel.
Bijlagen
Screenshot_20240326_163227_LIONTRON Multi.jpg
Screenshot_20240326_163227_LIONTRON Multi.jpg (27.27 KiB) 795 keer bekeken
IMG-20240326-WA0008.jpeg
IMG-20240326-WA0008.jpeg (140.86 KiB) 795 keer bekeken
--------------
tja, ik kan het natuurlijk ook mis hebben.....
Gebruikersavatar
gjvonk
Berichten: 9191
Lid geworden op: ma 31 aug 2015, 21:06
Locatie: Schiedam

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door gjvonk »

Heb je ook de walstroom lader van de EBL laten uitschakelen en er een specifieke Lifepo4 geschikte walstroom lader bij laten plaatsen?
Buscamper fan
tomdejong
Berichten: 985
Lid geworden op: zo 17 aug 2014, 19:27
Locatie: Doetinchem

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door tomdejong »

nee, dat heb ik niet gedaan, de lader die erin zit zou het moeten doen met de accu, wel de instellingen veranderd, een jumper verzet.
--------------
tja, ik kan het natuurlijk ook mis hebben.....
Gebruikersavatar
gjvonk
Berichten: 9191
Lid geworden op: ma 31 aug 2015, 21:06
Locatie: Schiedam

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door gjvonk »

Duidelijk, dankjewel!
Buscamper fan
Gebruikersavatar
PaulBng
Berichten: 22967
Lid geworden op: zo 20 okt 2013, 21:42
Locatie: Leiden

Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door PaulBng »

"Oude" semi-tractie accu uit de camper gesloopt.
Hij bleek wat zwaarder dan gedacht (160Ah) maar is al oud en heeft een paar keer op zijn lazer gehad, dus ik ga toch door met de twee AGM accu's installeren.
Qua volume win ik wel. Meer ruimte om de Victron multi te plaatsen (met de rest van de draadjes).

Verder de originele min-kabel van de startaccu teruggeplaatst. Die schakelaar hoeft niet meer.

Gebroken onderspiegel rechts vervangen.

Morgen verder.
Gebruikersavatar
Yesheads
Berichten: 6
Lid geworden op: vr 10 feb 2023, 22:11

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door Yesheads »

Pienmajer schreef:
vr 11 aug 2023, 14:30
Yesheads schreef:
vr 11 aug 2023, 12:53
Heb nieuwe hoogtestelclips gekocht voor de luifelstaanders. De oude gaven onvoldoende grip en de staanders schoven te gemakkelijk in. De aankoop kwam na een tip van de camperbuurman. Altijd fijn als een ander je kan adviseren.
Voor de liefhebbers:, de nieuwe hoogtestelclips (2 stuks) zijn van Thule Omnistor versie V2 en kosten ongeveer 14 euro.
Waar heeft u deze hoogtestelclips gekocht ?
Besteld via Obelink webshop.
Link https://www.obelink.nl/thule-omnistor-s ... ander.html
Ingewikkelde vraagstukken kennen geen eenvoudige oplossingen.
Gebruikersavatar
PaulBng
Berichten: 22967
Lid geworden op: zo 20 okt 2013, 21:42
Locatie: Leiden

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door PaulBng »

Beetje bekleding weggehaald, nu passen ze samen precies, en heb ik nog ruimte erboven om de multi netjes te plaatsen.

Accu's staan klem, maar ik doe er toch nog stevige banden overheen. Vastmaken aan de gordelbok. Gaan ze nergens meer heen...

Straks eerst de kabels voor het parallel schakelen knijpen.

Afbeelding

Paul

Jos73
Berichten: 12
Lid geworden op: za 26 sep 2020, 19:38

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door Jos73 »

Gisteren de camper "uitgegraven", de meeste sneeuw is gesmolten maar hij stond nog in ong. 5 cm ijs vast. Ontschorst en een stukje wezen rijden, alles prima. Vandaag gewassen, smart shunt en een Shelly PM Mini Gen3 ingebouwd (Shelly alleen als 220v voltmeter). Morgen water vullen en controleren of er niks kapot gevroren is. Daarna weer leegmaken (gaat weer vriezen komende week) schorsen en ongeduldig 3 weken wachten tot we weer 5 weken "naar Europa" gaan.
Gebruikersavatar
tranny
Berichten: 1603
Lid geworden op: ma 15 nov 2021, 23:41
Locatie: twente

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door tranny »

Geprobeerd de banden weer op 2½ bar druk te krijgen met het 12V mini compressortje wat ik vanmiddag heb gekregen.
Band 1 gelukt, het duurde wel bijna 4 minuten. :)
Band 2 gelukt, duurde echter ruim 9 minuten vanwege de thermische beveiliging die ook werkte. :eh:
Band 3 gelukt, duurde al bijna 20 minuten aangezien de thermische beveiliging ook steeds beter ging werken. :-?
Vervolgens eerst maar even een hapje gegeten om dat ding even helemaal af te laten koelen.
Een uur later band 4, maar dat lukte niet meer omdat het mini compressortje al niet meer verder wil pompen als 2,1 bar. :crazy:
Tsja, zo heel veel vertrouwen had ik al niet in dat ding gezien mijn vroegere ervaringen met dit soort 12V compressortjes, maar dat een 12V mini compressor met een actieprijs van bijna € 60,= (en een vermelding "beste koop ANWB test") kwalitatief nu nog net zo beroerd is als 20 jaar geleden lag ook niet in mijn verwachting.

Afijn, de test is afgerond en het prulletje ligt inmiddels waar het hoort (in de container), en een gegeven paard moet je natuurlijk ook niet in de bek gaan kijken.
De overige banden van het busje heb ik maar even met de luchtslang uit de werkplaats op druk gebracht, dat was slechts een kwestie van hooguit 2 minuten. :mrgreen:
rustig aan, ben ik ook de hele dag druk mee...
isoplus
Berichten: 6395
Lid geworden op: do 15 nov 2012, 22:08
Locatie: Achterhoek

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door isoplus »

Wel grappig, maar in de gebruiksaanwijzing staat waarschijnlijk dat het ding niet geschikt is voor continu gebruik. :-B evengoed rommel waar je weinig aan hebt, bij Fiat krijg je geen reservewiel maar zo'n compressorgeval met een bus chemischspul, moet je eens proberen met zoiets je lege band te vullen. Ook dat zooitje ligt bij mij in de container retour naar China, er hangt weer een reserveband onder het busje :thumbup:
Plaats reactie