elektrische klep

Technische vragen en oplossingen.
Motor, chassis, carrosserie en apparatuur als koelkasten e.d.
harmka
Berichten: 278
Lid geworden op: zo 19 aug 2007, 13:50



Bericht door harmka »

Een grotere klep op 230AC is veel duurder, eentje op 12V nog duurder.
Als budget bepalend is dan :
- echt geduld hebben, dus thuis op de oprit de mini-klep open en enkele uren later weer sluiten.
- drie klepjes parallel laten werken.
Gebruikersavatar
Marius HRL
Berichten: 9647
Lid geworden op: do 01 jun 2006, 6:54
Locatie: Midden-Drenthe



Bericht door Marius HRL »

Dag Cobes,
eigenhymer schreef:kan je niet zoiets plaatsen?
zit er bij mij ook in en het werkt er makkelijk

http://www.mcvan.de/bildanzeige.php?bil ... wassertank
Is dat geen betaalbare basis voor een zelfbouwoplossing? Die draaiknop kun je toch bedienen met een rondlopend koord, dat je een paar keer rond die knop wikkelt om vervolgens door het trekken aan één van beide eindjes de knop open of dicht te draaien???
Mij Mcvan.de hebben ze ook dit alternatief:
[img]http://mcvan.de/bildanzeige.php?bild=Au ... Tankventil[/img] (Helaas werkt deze link niet rechtstreeks als plaatje), dat ook met zo'n touwtjes constructie benut kan worden.

Succes! Marius HRL
Ons lid Marius HRL is helaas in maart 2022 overleden.
dobje
Berichten: 766
Lid geworden op: wo 29 jul 2009, 23:55
Locatie: Lochem
Contacteer:



Bericht door dobje »

Zo bedoel je ?

Afbeelding

Ik was stiekem aan het meelezen ben met hetzelfde bezig namelijk.
Hymer Starline 655 Mercedes 316CDI sprintshift, ASR, Sperdiff, bijverwarming, etc '05
Afbeelding
Gebruikersavatar
Marius HRL
Berichten: 9647
Lid geworden op: do 01 jun 2006, 6:54
Locatie: Midden-Drenthe



Bericht door Marius HRL »

Bedankt!

Dat had im zelf moeten/kunnen bedenken (gewoon op het plaatje klikken > bij "Eigenschappen" kijken > naam van plaatje kopiëren > in bericht plakken > blok maken > op knop "Img" klikken)

Ik was duidelijk niet uitgeslapen :cry:

Groeten, Marius HRL
Ons lid Marius HRL is helaas in maart 2022 overleden.
Wim, Kirsten en Binck
Berichten: 3444
Lid geworden op: za 17 apr 2004, 8:28
Locatie: Bavel



Bericht door Wim, Kirsten en Binck »

is deze al genoemd

Afbeelding

rainmaster, Electrische Klep
Deze electrische klep wordt geleverd met schakelaar met ingebouwde led. Hij wordt veel gebruikt voor het legen van de afvalwatertank. De standaard opening is 3" (ongeveer 9 cm.), voor de europeese campers is er een adapter verkrijgbaar met een diameter van 1,5"(ongeveer 4 cm). De Drainmaster kan ook buiten uw camper (aan de onderzijde van de camper) gemonteerd worden, omdat het geen losse draden of kabels heeft. Alle bewegende delen zijn verpakt. Werkt op 12V(DC), 25W verbruik bij openen of sluiten, 25 lbs sluitkracht.
Met vriendelijke campergroet, Wim

Als camper een Flair 7100, als hobby en weekend camper een VW T5 en een liefhebber van een VW T2
harmka
Berichten: 278
Lid geworden op: zo 19 aug 2007, 13:50



Bericht door harmka »

kosten ?
Gebruikersavatar
MoParMart
Berichten: 1893
Lid geworden op: zo 09 jul 2006, 12:32
Locatie: Onderweg



Bericht door MoParMart »

harmka schreef:kosten ?

ik schat dat als je 119 dollar geeft, je nog wat wisselgeld terug krijgt :D

http://www.drainmaster.com/
als het gras bij de buren groener is, dan is het kunstgras :-)
Gebruikersavatar
cobes
Berichten: 8059
Lid geworden op: vr 23 jun 2006, 13:02
Locatie: El Mudamiento



Bericht door cobes »

@Marius,
het probleem is dat ik er van boven niet bij kan, zou ik een gat in de vloer moeten maken en dan kan ik nog geen touwtje ofzo eromheen maken omdat de vloer dan in de weg zit, en ook zou ik dan nog weer een gat in de vloer onder de watertank moeten maken.
dus deze kan helaas niet.

een touwtje er door word zowiezo erg moeilijk omdat de tank alleen maar van de achtekant te benaderen is en daar zit dan weer een plaat hout voor en midden voor de kraan staat dan ook nog weer het reservewiel, die watertank is zo'n beetje inde dubbele vloer weggewerkt.

@Wim,
die drainmaster kan al helemaal niet omdat die gemaakt zijn voor afvalwater tanken met grote opening dit is niet zo maar om te bouwen om op een schoonwatertank te plaatsen.
zulke tanks had ik onder mijn clou 125liter in een poep en een scheet leeg. :lol:
alleen kun je er niet overal mee terecht.


ik ben bang dat ik de leiding onder de camper maar moet gaan door trekken naar de zijkant en dan daar maar een kraantje op moet zetten, is alleen wel vorst gevoelig. :cry:
Laatst gewijzigd door cobes op zo 25 okt 2009, 12:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Groet Cobes.
___________

ik heb een Rapido V68 met 140 pk
Afbeelding .
temperatuur rond mijn huis
Gebruikersavatar
chrimasa
Berichten: 297
Lid geworden op: wo 23 jan 2008, 19:35
Locatie: Oosterleek



Bericht door chrimasa »

Misschien een oplossing waarbij ik iets over het hoofd zie: maar als wij de schoonwatertank leeg willen hebben, zetten we de kraantjes boven het aanrecht en boven het wastafeltje aan. De afvoer van de vuilwatertank is namelijk wel heel bereikbaar. Via de vuilwatertank (die wil je immers waarschijnlijk toch ook leeg hebben) leeg je dan ook de schoonwatertank. Niks geen op afstand bedienbare klepjes of kraantjes nodig. Maar zoals gezegd: ik vermoed dat ik iets over het hoofd zie...?
harmka
Berichten: 278
Lid geworden op: zo 19 aug 2007, 13:50



Bericht door harmka »

Als wij de schoonwatertank half vol hebben, dan zou ik de kraantjes heel lang moeten laten lopen om hem zo leeg te krijgen.
Da's niet best voor de pomp en:
- de afval tank is kleiner dan de schoonwatertank, dus het past niet
- de aanzuigleiding van de kraantjes zit niet op het allerlaagste nivo, dus er blijft altijd wat achter.

Dus een uitloop onderaan is bij ons ook nog nodig.

Een idee die ik nog niet geheel uitgebroed heb:
- als ik luchtdruk op de watertank zet, dan zou een wasmachine klepje wel eens wel genoged doorstroming kunnen geven.. iemand daar nog ideeen bij ?
Gebruikersavatar
Cee Pee
Berichten: 18172
Lid geworden op: wo 08 mar 2006, 11:09
Locatie: Texel



Bericht door Cee Pee »

harmka schreef:Een idee die ik nog niet geheel uitgebroed heb:
- als ik luchtdruk op de watertank zet, dan zou een wasmachine klepje wel eens wel genoged doorstroming kunnen geven.. iemand daar nog ideeen bij ?
En hoeveel druk wil je daar dan opzetten, :roll: bij 0,1 bar gaat de tank er al heel anders uitzien :wink:

Denk maar even aan de truc met de zak waarbij je een emmer water omblaast, en ook hoe een airjack werkt.

Cor
Met Texelse Groet,
AfbeeldingJammer genoeg nu alleen, maar wel weer op pad met de Adria Coral 680 SP op Ducato 244 Maxi 2.8 JTD.
Ronmekel
Berichten: 3749
Lid geworden op: za 08 nov 2008, 12:11
Locatie: Leiden
Contacteer:



Bericht door Ronmekel »

Wat ik nu even niet snap dat ik lees over te klein en onder druk?
In mijn dethleffs zit gewoon een klein kraantje om de boel leeg te laten lopen, het duurt wel even maar werkt geheel op zwaartekracht.
Ik zie het probleem van een kraan met normale opening even niet.
Ik ben wel benieuwd waarom zo'n kraan een grote opening moet hebben, ik heb het iig niet en werkt prima.
Groet,
Ron
Ons lid Ron Mekel is helaas in september 2018 overleden.
Gebruikersavatar
chrimasa
Berichten: 297
Lid geworden op: wo 23 jan 2008, 19:35
Locatie: Oosterleek



Bericht door chrimasa »

Oke, dat is dus het probleem dat ik over het hoofd zie. De belasting van de pomp. Want dat klopt bij ons ook wel Harmka, de pomp is inderdaad wel even bezig met het leegkrijgen van de schoonwatertank: ik denk 10 minuten als hij nog redelijk gevuld is (wij hebben 60 l schoonwater en 40 vuilwater). 10 minuten nonstop draaien is voor de levensduur van een pomp niet bevorderlijk begrijp ik? Hm... dan moet ik toch maar eens onder de camper kruipen om te zien waar de schoonwaterafvoer zit....
Margreet.
Plaats reactie