APK RDW Heerenveen
APK RDW Heerenveen
Ben vandaag voor de apk keuring bij de RDW geweest in Heerenveen.
Op deze site heb ik diverse reacties gevraagd, gezien en gelezen en ik ben tot besluit gekomen om onze camper, 3600kg, te laten keuren bij de RDW.
Ik kan niet anders constateren dat dit voor mij de juiste keus is geweest.
Ben daar op een vriendelijke manier ontvangen en bedient van de informatie die daarvoor nodig is. Bij de keuring werd geconstateerd dat er twee rubbers van de uitlaat doormidden waren gebroken en dat er geen markerings borden achterop de camper aanwezig waren. Is verplicht bij een camper boven de 3500 kg.
De keurmeester zei mij dat ik deze markerings borden bij de Daf garage aan de overkant verkrijgbaar waren en zei mij ook dat de uitlaatrubbers ook daar verkrijgbaar zijn.
Als ik de markeerings borden zou halen zou hij de camper zonder problemen goed keuren, ik heb de borden en rubbers gehaalt en de borden geplaatst.
De keurmeester zei als je de borden er nu even oplakt zal ik even de rubbers vervangen en zo gezegd zo gedaan was ik klaar met de keuring.
Ik wil dit toch even kwijt op dit forum omdat ik zeer tevreden ben over de keurmeester van de RDW in Heerenveen.
Op deze site heb ik diverse reacties gevraagd, gezien en gelezen en ik ben tot besluit gekomen om onze camper, 3600kg, te laten keuren bij de RDW.
Ik kan niet anders constateren dat dit voor mij de juiste keus is geweest.
Ben daar op een vriendelijke manier ontvangen en bedient van de informatie die daarvoor nodig is. Bij de keuring werd geconstateerd dat er twee rubbers van de uitlaat doormidden waren gebroken en dat er geen markerings borden achterop de camper aanwezig waren. Is verplicht bij een camper boven de 3500 kg.
De keurmeester zei mij dat ik deze markerings borden bij de Daf garage aan de overkant verkrijgbaar waren en zei mij ook dat de uitlaatrubbers ook daar verkrijgbaar zijn.
Als ik de markeerings borden zou halen zou hij de camper zonder problemen goed keuren, ik heb de borden en rubbers gehaalt en de borden geplaatst.
De keurmeester zei als je de borden er nu even oplakt zal ik even de rubbers vervangen en zo gezegd zo gedaan was ik klaar met de keuring.
Ik wil dit toch even kwijt op dit forum omdat ik zeer tevreden ben over de keurmeester van de RDW in Heerenveen.
Lekker genieten van alles wat met camperen te maken heeft
- Marius HRL
- Berichten: 9647
- Lid geworden op: do 01 jun 2006, 6:54
- Locatie: Midden-Drenthe
- Marius HRL
- Berichten: 9647
- Lid geworden op: do 01 jun 2006, 6:54
- Locatie: Midden-Drenthe
Marius HRL schreef:Die markeringsborden zijn toch alleen verplicht voor vrachtwagens?
Deze camper > 3500kg valt toch niet in die categorie???
Groeten, Marius HRL
Mijn camper is met vrachtwagen kenteken en dan zijn de markerings borden verplicht.
Lekker genieten van alles wat met camperen te maken heeft
- Marius HRL
- Berichten: 9647
- Lid geworden op: do 01 jun 2006, 6:54
- Locatie: Midden-Drenthe
Dag Kees,
Jullie camper zal ongetwijfeld een bedrijfsauto-kenteken hebben, maar het is ZEKER geen vrachtauto! Dan zou je er ook maar maximaal 80 km per uur mee mogen rijden etc.
Kennelijk geldt deze plicht (ook) voor bedrijfsauto's (niet zijnde vrachtwagens) zwaarder dan 3.500 kg.
Groet, Marius HRL
Jullie camper zal ongetwijfeld een bedrijfsauto-kenteken hebben, maar het is ZEKER geen vrachtauto! Dan zou je er ook maar maximaal 80 km per uur mee mogen rijden etc.
Kennelijk geldt deze plicht (ook) voor bedrijfsauto's (niet zijnde vrachtwagens) zwaarder dan 3.500 kg.
Groet, Marius HRL
Ons lid Marius HRL is helaas in maart 2022 overleden.
Klopt, het is ook een bedrijfsauto kenteken en er mag alleen met groot rijbewijs mee gereden worden en de maxi sneheid is ook 80 kmMarius HRL schreef:Dag Kees,
Jullie camper zal ongetwijfeld een bedrijfsauto-kenteken hebben, maar het is ZEKER geen vrachtauto! Dan zou je er ook maar maximaal 80 km per uur mee mogen rijden etc.
Kennelijk geldt deze plicht (ook) voor bedrijfsauto's (niet zijnde vrachtwagens) zwaarder dan 3.500 kg.
Groet, Marius HRL
De RDW vertelde mij dit.
heeft allemaal te maken et gewicht nu kan ik het max gewicht naar beneden brengen zodat er ook met klein rjbewijs mee gereden kan worden maar dan verlaag ik ook mijn max toegestane belading naar beneden bij wat ook weer zo zijn nadelen heef. dus zo ook hier blijkt
elk nadeel heeft ook zijn voordeel.
Lekker genieten van alles wat met camperen te maken heeft
- Marius HRL
- Berichten: 9647
- Lid geworden op: do 01 jun 2006, 6:54
- Locatie: Midden-Drenthe
Dag Kees,
De specifieke snelheidsbeperkingen voor vrachtauto's gelden tot op heden niet voor kampeerauto's (uitspraak Gerechtshof Leeuwarden).
De verplichting om een snelheidsbegrenzer te (laten) monteren geldt niet voor kampeerauto's met een gewicht tussen 3.501 en 5.000 kg, mits de kampeerauto voorzien is/wordt van een personenautokenteken (vereist typegoedkeuring als kampeerauto)
http://www.abgcampertechniek.nl/actie.htm
http://www.camperforum.nl/viewtopic.php?t=8392025
Groeten, Marius HRL
De specifieke snelheidsbeperkingen voor vrachtauto's gelden tot op heden niet voor kampeerauto's (uitspraak Gerechtshof Leeuwarden).
De verplichting om een snelheidsbegrenzer te (laten) monteren geldt niet voor kampeerauto's met een gewicht tussen 3.501 en 5.000 kg, mits de kampeerauto voorzien is/wordt van een personenautokenteken (vereist typegoedkeuring als kampeerauto)
http://www.abgcampertechniek.nl/actie.htm
http://www.camperforum.nl/viewtopic.php?t=8392025
Groeten, Marius HRL
Ons lid Marius HRL is helaas in maart 2022 overleden.
Marius
we zeggen allebei het zelfde
alleen dat van Kees en mij is meer in Jip en Janneke taal
dus beter te begrijpen voor de meeste onderons
nogmaals dus
zit er een CVO[europees type goedkeuring ] op de camper
kun je hem op personen auto laten zetten [keuren]
daarme mag je de zelfde snelheid als personenauto's
zit er geen CVO bij en kan er geen bij
dan is zondermeer een bedrijfswagen met alle plichten van dien
markeringsplaten[desnoods met dubbelzijdige plakband]
en snelheisbegrenzer verplicht
we zeggen allebei het zelfde
alleen dat van Kees en mij is meer in Jip en Janneke taal
dus beter te begrijpen voor de meeste onderons
nogmaals dus
zit er een CVO[europees type goedkeuring ] op de camper
kun je hem op personen auto laten zetten [keuren]
daarme mag je de zelfde snelheid als personenauto's
zit er geen CVO bij en kan er geen bij
dan is zondermeer een bedrijfswagen met alle plichten van dien
markeringsplaten[desnoods met dubbelzijdige plakband]
en snelheisbegrenzer verplicht
Een gezond mens heeft duizend wensen
Een ziek mens maar een
Een ziek mens maar een
Re: APK RDW Heerenveen
Het heeft zeker voordelen om te laten keuren door een instantie die geen belang bij het resultaat van de keuring heeft.keesjose schreef:Ben vandaag voor de apk keuring bij de RDW geweest in Heerenveen.
Op deze site heb ik diverse reacties gevraagd, gezien en gelezen en ik ben tot besluit gekomen om onze camper, 3600kg, te laten keuren bij de RDW.
Ik kan niet anders constateren dat dit voor mij de juiste keus is geweest.
Ben daar op een vriendelijke manier ontvangen en bedient van de informatie die daarvoor nodig is. Bij de keuring werd geconstateerd dat er twee rubbers van de uitlaat doormidden waren gebroken en dat er geen markerings borden achterop de camper aanwezig waren. Is verplicht bij een camper boven de 3500 kg.
De keurmeester zei mij dat ik deze markerings borden bij de Daf garage aan de overkant verkrijgbaar waren en zei mij ook dat de uitlaatrubbers ook daar verkrijgbaar zijn.
Als ik de markeerings borden zou halen zou hij de camper zonder problemen goed keuren, ik heb de borden en rubbers gehaalt en de borden geplaatst.
De keurmeester zei als je de borden er nu even oplakt zal ik even de rubbers vervangen en zo gezegd zo gedaan was ik klaar met de keuring.
Ik wil dit toch even kwijt op dit forum omdat ik zeer tevreden ben over de keurmeester van de RDW in Heerenveen.
Ging vroeger altijd naar de ANWB en had daar soortgelijke ervaringen. Helaas is er nu geen ANWB keuringsstation meer in de buurt.
Wim